Gå til innhold

Sutretråd for studenter!


Gjest Anuket

Anbefalte innlegg

Det dukker opp så ufattelig mange statuser fra vennene mine nå, med bilder og jubelscener hvor de står med ferdigleverte bachelor- og masteroppgaver i hendene... Minner meg bare om hvor mislykket jeg føler meg! Utrolig kjip følelse :(

:hug:

Anonymous poster hash: a76ca...407

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det dukker opp så ufattelig mange statuser fra vennene mine nå, med bilder og jubelscener hvor de står med ferdigleverte bachelor- og masteroppgaver i hendene... Minner meg bare om hvor mislykket jeg føler meg! Utrolig kjip følelse :(

Mange rare statuser. Ei som jublet over C på bacheloroppgaven!

Anonymous poster hash: fa86e...cae

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det dukker opp så ufattelig mange statuser fra vennene mine nå, med bilder og jubelscener hvor de står med ferdigleverte bachelor- og masteroppgaver i hendene... Minner meg bare om hvor mislykket jeg føler meg! Utrolig kjip følelse :(

SLUTT Å SAMMENLIGN DEG MED ANDRE!

Jeg har det samme på min newsfeed, men prøver å være glad på andres vegne. Flere av de som er i lykkerus har vært mennesker jeg vet har hatt det tungt, så jeg unner dem jubelscenene. De jeg ikke kjenner så godt fortjener det nok de også.

Husk: "Everyone is fighting a battle you know nothing about." Alle har sine problemer, alle har sine talenter, alle opplever motgang og alle har ansvar for eget liv.

Du er mer enn god nok, og bare det at du står på til tross for alt gjør deg til et meget imponerende menneske i mine øyne :):hug:

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kanskje tre personer i hele etasjen her (vanligvis er det helt fullt). Jeg har også lyst på sommerferie!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linaria

Da var siste eksamen ferdig. Del 1 gikk strålende. Del 2 gikk så som så. Jeg pleier å være ganske streng med meg selv. Tro at jeg får stryk, også får jeg B liksom.. Men har også trodd det skulle gå utrolig bra, og fått dårlig karakter. Får se hvordan det går. Nå er det i hvert fall sommerferie.

Og når man får ta med seg de grønne gjennomslagspapirene hjem etter eksamen... Hvem er det som egentlig vil lese gjennom eksamen sin etter man har hatt den? Bare for å oppdage alt man gjorde feil og gråte seg i søvn. Jaja, er vel greit for noen med tanke på klager og så videre :P

Håper det gikk bra for dere andre, og lykke til til alle som ikke er ferdige ennå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Saxofon

Har aldri hatt en så bra eksamen som i dag! Det er første gang jeg noen gang kan si "i dag naila jeg det!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har aldri hatt en så bra eksamen som i dag! Det er første gang jeg noen gang kan si "i dag naila jeg det!"

Tror den hører hjemme i "jubletråd for studenter" ;)

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linaria

Har aldri hatt en så bra eksamen som i dag! Det er første gang jeg noen gang kan si "i dag naila jeg det!"

Gratulerer :laugh: Deilig følelse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Saxofon

Tror den hører hjemme i "jubletråd for studenter" ;)

Hahah finnes det! Første gang jeg har hatt noe å juble for!

Men har en kjip eksamen neste torsdag - da har jeg sutret litt i dag og!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linaria

Æsj.. Har ei venninne som alltid skal snakke negativt om hele HF. Ikke noe gøy å alltid få høre hvor lette og unødvendige studiene dine er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SLUTT Å SAMMENLIGN DEG MED ANDRE!

Jeg har det samme på min newsfeed, men prøver å være glad på andres vegne. Flere av de som er i lykkerus har vært mennesker jeg vet har hatt det tungt, så jeg unner dem jubelscenene. De jeg ikke kjenner så godt fortjener det nok de også.

Husk: "Everyone is fighting a battle you know nothing about." Alle har sine problemer, alle har sine talenter, alle opplever motgang og alle har ansvar for eget liv.

Du er mer enn god nok, og bare det at du står på til tross for alt gjør deg til et meget imponerende menneske i mine øyne :):hug:

Takk! Vet egentlig det veldig godt, at jeg ikke skal sammenlikne. Og jeg gjør heller egentlig ikke det, jeg bare... syns det er kjipt. :( Men takk for fine ord! Skal logge av facebook nå og ta et par dager pause! :Nikke:

Sutretråd <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var siste eksamen ferdig. Del 1 gikk strålende. Del 2 gikk så som så. Jeg pleier å være ganske streng med meg selv. Tro at jeg får stryk, også får jeg B liksom.. Men har også trodd det skulle gå utrolig bra, og fått dårlig karakter. Får se hvordan det går. Nå er det i hvert fall sommerferie.

Og når man får ta med seg de grønne gjennomslagspapirene hjem etter eksamen... Hvem er det som egentlig vil lese gjennom eksamen sin etter man har hatt den? Bare for å oppdage alt man gjorde feil og gråte seg i søvn. Jaja, er vel greit for noen med tanke på klager og så videre :P

Håper det gikk bra for dere andre, og lykke til til alle som ikke er ferdige ennå!

Tar de alltid med meg, men kaster ikke et blikk over dem før sensuren er klar, ellers sitter jeg bare der og stresser :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har vært verdens dårligste lesedag.

Brukte hele dagen på Tupperware greier, og så brukte jeg kvelden på middag + soving.

Uff.. Nå må jeg stå opp tidlig å lese før jobb i morgen + ha en bra lesedag på søndag.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_Clarity

Den værste følelsen må være når du faktisk føler at muntlig gikk ganske bra, og du tenker at "greit nok, det blir ikke toppkarakter, men dette klarte jeg så bra at det blir nok over middels", før du får resultatet som sier at du bare så vidt besto.

Fy, for en dritt dag. Hadde jeg i det minste følt selv at det gikk dårlig, så hadde jeg ikke tatt det som et like stort nederlag, men jeg var helt sikker på at jeg gjorde bra nok til å havne midt på treet i det minste. Vurderer å klage. Glad for at det pøsregner i Oslo i dag - det står i akkurat i stil til hvordan jeg føler meg nå, og jeg har en god unnskyldning for å bare grave meg ned hjemme. Dritt altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Clarity

Flere som mister motivasjonen totalt når det går dårlig på én eksamen? Jeg føler meg så misslykket, og tenker automatisk at neste heller ikke vil gå bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den værste følelsen må være når du faktisk føler at muntlig gikk ganske bra, og du tenker at "greit nok, det blir ikke toppkarakter, men dette klarte jeg så bra at det blir nok over middels", før du får resultatet som sier at du bare så vidt besto.

Fy, for en dritt dag. Hadde jeg i det minste følt selv at det gikk dårlig, så hadde jeg ikke tatt det som et like stort nederlag, men jeg var helt sikker på at jeg gjorde bra nok til å havne midt på treet i det minste. Vurderer å klage. Glad for at det pøsregner i Oslo i dag - det står i akkurat i stil til hvordan jeg føler meg nå, og jeg har en god unnskyldning for å bare grave meg ned hjemme. Dritt altså.

På Universitetet er det ikke mulig å klare på karakteren man får på muntlig eksamen, men jeg vet ikke hvordan det er der du går...

Selv om du gjerne skulle ha gått under jorden for å slippe unna alt akkurat nå, hjelper det ikke. Hvis du ikke har flere eksamener nå fremover kan du for så vidt grave deg ned og bli der en stund, om du ønsker. Har du eksamen kommende uke, burde du ta deg selv i nakken og lese slik at du nailer den ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

NÅ merker jeg stresset er her. Det har alltid vært flere måneder til eksamen, men NÅ er den her. Jeg føler det går dårlig ettersom jeg ikke har lest på en viktig del av pensum. Jeg skal prøve mitt beste for å komme meg gjennom det til eksamen, men det ser ganske mørkt ut.

Konteeksamen blir nok en mulighet. For min del er jeg veldig innstilt på det og ser på det ganske greit. Da kan jeg ta det litt rolig når jeg leser også. Det jeg gruer meg til er hvor pinlig dette er (når det gjelder andre medstudenter) og at noen evt. kommer til å snakke. Dette er første og eneste eksamen på førsteåret, så det har vært mye snakk om eksamen gjennom hele året. Folk har spekulert litt i hvem som kommer til å stryke etc, og jeg regner med det er slik snakk til høsten også ved skolestart.

Nå er det absolutt ikke slik at jeg skal si til noen om jeg stryker, men jeg kommer jo til å treffe alle de andre som har strøket også til høsten. Jeg regner med at noen av dem er ganske åpne om at de har strøket og forteller også videre hvem andre som har gjort det.

Kan noen roe meg ned litt? :(



Anonymous poster hash: a76ca...407
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Saxofon

NÅ merker jeg stresset er her. Det har alltid vært flere måneder til eksamen, men NÅ er den her. Jeg føler det går dårlig ettersom jeg ikke har lest på en viktig del av pensum. Jeg skal prøve mitt beste for å komme meg gjennom det til eksamen, men det ser ganske mørkt ut.

Konteeksamen blir nok en mulighet. For min del er jeg veldig innstilt på det og ser på det ganske greit. Da kan jeg ta det litt rolig når jeg leser også. Det jeg gruer meg til er hvor pinlig dette er (når det gjelder andre medstudenter) og at noen evt. kommer til å snakke. Dette er første og eneste eksamen på førsteåret, så det har vært mye snakk om eksamen gjennom hele året. Folk har spekulert litt i hvem som kommer til å stryke etc, og jeg regner med det er slik snakk til høsten også ved skolestart.

Nå er det absolutt ikke slik at jeg skal si til noen om jeg stryker, men jeg kommer jo til å treffe alle de andre som har strøket også til høsten. Jeg regner med at noen av dem er ganske åpne om at de har strøket og forteller også videre hvem andre som har gjort det.

Kan noen roe meg ned litt? :(

Anonymous poster hash: a76ca...407

ALLE stryker på en eller annen eksamen. Det er ingen big deal. Det suger og er kjipt men det er faktisk ikke uvanlig og det er ingen grunn til å skjemmest.

Stå på! Du klarer dette!

PS: det er lørdag og 40% på sjokoladeplater om du bor i nærheten av ICA butikk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det absolutt ikke slik at jeg skal si til noen om jeg stryker, men jeg kommer jo til å treffe alle de andre som har strøket også til høsten. Jeg regner med at noen av dem er ganske åpne om at de har strøket og forteller også videre hvem andre som har gjort det.

Kan noen roe meg ned litt? :(

Anonymous poster hash: a76ca...407

Det er jo all slags folk som møter opp på kont, da. Noen konsentrerer seg om 2 fag av gangen, for så å konte de to andre, for å få bedre karakter. Noen var syke på eksamensdagen, noen hadde en annen eksamen samme dag, andre igjen kan ha rett og slett misset datoen. En del stryker med vilje når de innser hvor lite forberedt de har vært, og prøver på nytt på konteeksamen.

De er mer enn nok opptatt av seg selv. Tro meg. Ingen bryr seg om at du konter.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo all slags folk som møter opp på kont, da. Noen konsentrerer seg om 2 fag av gangen, for så å konte de to andre, for å få bedre karakter. Noen var syke på eksamensdagen, noen hadde en annen eksamen samme dag, andre igjen kan ha rett og slett misset datoen. En del stryker med vilje når de innser hvor lite forberedt de har vært, og prøver på nytt på konteeksamen.

De er mer enn nok opptatt av seg selv. Tro meg. Ingen bryr seg om at du konter.

Håper det. Det er litt spesielt i mitt tilfelle ettersom vi kun har eksamen den ene dagen og må møte opp og gjøre et reellt forsøk for å få tatt konteeksamen. Det er også bestått/ikke bestått, så det er ingen som aktivt prøver å stryke vil jeg tro.

Men det er sant som du sier, det er jo sikkert noen som er syke på datoen og lignende. Får prøve å ikke tenke på det. :)

Anonymous poster hash: a76ca...407

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...