Gå til innhold

Sutretråd for studenter!


Gjest Anuket

Anbefalte innlegg

Muntlig eksamen neste tirsdag og jeg gruer meg fryktelig allerede. Noen tips til å roe nervene under muntlig? Jeg griner hver gang, slår aldri feil...

Har du negler med litt lengde? I såfall, når du kjenner at det begynner å dra seg til så knyt hendene sånn at du kjører neglene inn i håndflata(ikke i den grad at du blør!). Smerten gir deg noe annet å fokusere på.

Anonymous poster hash: 47504...66a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bare bacheloroppgaven igjen nå så er tre års studier over. Men det går sååååå sakte siden jeg er MØKK lei av alt som heter skole!. :sinnatagg:



Anonymous poster hash: 47504...66a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare bacheloroppgaven igjen nå så er tre års studier over. Men det går sååååå sakte siden jeg er MØKK lei av alt som heter skole!. :sinnatagg:

Anonymous poster hash: 47504...66a

Underskrives.

Dårlig tempo hjelper ikke når innleveringa bare bykser innpå heller. 1 uke på sykehus hjalp heller ikke, men for å være ærlig vet jeg ikke om jeg ville vært nevneverdig lenger i arbeidet uten. Men men, Skippern er dødsterk, så uttrykket skippertak er sikkert egentlig positivt ladet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Muntlig eksamen neste tirsdag og jeg gruer meg fryktelig allerede. Noen tips til å roe nervene under muntlig? Jeg griner hver gang, slår aldri feil...

Pust med magen, og prøv å tenke rasjonelt. Hva er det verste som kan skje? Sensorene er ikke der for å drite deg ut eller sette deg fast, de har forståelse for at folk er nervøse. Dersom du skulle stå fast vi som oftest eksaminator forsøke å hjelpe deg videre.

Det er lov å ta små tenkepauser underveis, drikke litt vann og puste ut. Kanskje du kan forsøke "power posing" på do før du skal inn? Høres teit ut, men det funker faktisk: http://www.ted.com/talks/amy_cuddy_your_body_language_shapes_who_you_are?language=en

Anonymous poster hash: 4a3f1...89f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pust med magen, og prøv å tenke rasjonelt. Hva er det verste som kan skje? Sensorene er ikke der for å drite deg ut eller sette deg fast, de har forståelse for at folk er nervøse. Dersom du skulle stå fast vi som oftest eksaminator forsøke å hjelpe deg videre.

Det er lov å ta små tenkepauser underveis, drikke litt vann og puste ut. Kanskje du kan forsøke "power posing" på do før du skal inn? Høres teit ut, men det funker faktisk: http://www.ted.com/talks/amy_cuddy_your_body_language_shapes_who_you_are?language=en

Anonymous poster hash: 4a3f1...89f

Her er artikkel om power posing også: http://jamesclear.com/body-language-how-to-be-confident

Anonymous poster hash: 4a3f1...89f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satt og grein (neida, men nesten) mens jeg googlet rundt etter artikler og youtubevideoer om britisk politikk til eksamen. Dødskjedelig og vanskelig. Så dukker denne opp og det ga meg virkelig et smil om munnen:

(Game of Thrones guide to UK elections) . Den var kjempemorsom, xD Gi meg MER!!

Ett lite lyspunkt bare, jeg sitter fremdeles litt gråtkvalt, bare mindre enn i stad.



Anonymous poster hash: 9db0a...9b7
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eksamen på onsdag, torsdag og fredag. Drep meg nå, værsåsnill



Anonymous poster hash: 0bc06...2a2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal presentere bacheloroppgaven min foran et fullt auditorium om en ukes tid. Jeg gruer meg helt sinnsykt. Er virkelig ikke noe fan av å ha all oppmerksomhet på meg, og jeg har aldri vært noe flink til å stå og snakke foran noen. Vet virkelig ikke hvordan jeg skal klare en presentasjon foran så mange mennesker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trappetroll

Skal presentere bacheloroppgaven min foran et fullt auditorium om en ukes tid. Jeg gruer meg helt sinnsykt. Er virkelig ikke noe fan av å ha all oppmerksomhet på meg, og jeg har aldri vært noe flink til å stå og snakke foran noen. Vet virkelig ikke hvordan jeg skal klare en presentasjon foran så mange mennesker.

Det dom hjelper meg er å tenke at de ikke er der. Så finner jeg punkter i rommet der jeg ser, men aldri direkte på noen.

Vet ikke om det hjelper så mye.. Lykke til uansett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linaria

Har du lenge igjen av studie?

Er han en god kjæreste ellers?

Mitt tips er kanskje å ikke ha besøk i eksamenstiden. Eventuelt å klare å rydde plass så du ikke trenger å lese mens han er på besøk.

Håper det ordner seg iallefall, og bra han drar hjem i dag :blomst:

Et og et halvt år. Flytter til hjemlandet hans for utveksling til høsten. Han prøver å være en god kjæreste, men jeg innser at det ikke passer helt. Jeg behøver å være selvstendig. Nå har han dratt og jeg skal sette i gang lesinga for alvor. Endelig!

Eksamen på fredag. Har gått gjennom pensum to ganger, men det er fortsatt mye jeg sliter med. Den ene boka er så fryktelig tungvinn, og forelesningene var like ille. Jeg tror egentlig faget er relativt enkelt, men jeg trenger bare å få det forklart på en ordentlig måte!

Et lysounkt er i hvert fall at jeg endelig fikk unconditional offer fra utvekslingsinstitusjonen forrige uke... Nå må jeg søke forhåndsgodkjenning. Veileder skulle hjelpe meg med det, men jeg har jo ikke hørt noe, og bør helst søke før 1. juni. Sååå mye styr med utveksling.

Uansett, til fredag blir det sommerferie, og ikke mer studier før jeg bor i Edinburgh :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det dom hjelper meg er å tenke at de ikke er der. Så finner jeg punkter i rommet der jeg ser, men aldri direkte på noen.

Vet ikke om det hjelper så mye.. Lykke til uansett!

Takk. Fått høre dette flere ganger, men bevisstheten min er sterk. Den vet at det er mange der, og da hjelper ikke sånn triks. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det dom hjelper meg er å tenke at de ikke er der. Så finner jeg punkter i rommet der jeg ser, men aldri direkte på noen.

Vet ikke om det hjelper så mye.. Lykke til uansett!

Ja, jeg tror det er lurt å ikke få øyenkontakt med noen, med mindre man er trygg. Da kan man lett stoppe opp.

Anonymous poster hash: a76ca...407

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

HVORFOR sliter jeg sånn med å forstå mekanismene i organisk kjemi? :grine:

Må rett og slett ut og jogge litt. Lufte hodet!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første skoleeksamen her går til helvete. Tre dager igjen, har såvidt åpnet boka. Begynner skippertakslesingen nå, men spørs hvordan det går. Klarer bare ikke å ta tak og bry meg før jeg absolutt må! :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linaria

Tre dager igjen her også. Ååh, X-bar-teorien. Hvorfor finnes det så mange underholdende videoer på Youtube om andre fag, som filosofi, men ingenting om lingvistikk?! Jeg føler at det er noe åpenbart som jeg ikke helt forstår -.-

I tillegg kom vaskekontrollen tilbake i dag. De andre har ikke gjort NOE. Vel, de har tørket over kjøkkenbenken én gang, ellers har jeg vasket alt. Vi fikk godkjent, men vi er nødt til å gjøre mer. Jeg blir så frustrert. Jeg orker ikke vaske hele leiligheten hver gang fordi andre ikke gidder -.-

Endret av Linaria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

HVORFOR sliter jeg sånn med å forstå mekanismene i organisk kjemi? :grine:

Må rett og slett ut og jogge litt. Lufte hodet!

Pust med magen, ta deg en joggetur og finn noe godt å spise.

Man må bare gjøre oppgaver helt til man knekker koden. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tre dager igjen her også. Ååh, X-bar-teorien. Hvorfor finnes det så mange underholdende videoer på Youtube om andre fag, som filosofi, men ingenting om lingvistikk?! Jeg føler at det er noe åpenbart som jeg ikke helt forstår -.-

I tillegg kom vaskekontrollen tilbake i dag. De andre har ikke gjort NOE. Vel, de har tørket over kjøkkenbenken én gang, ellers har jeg vasket alt. Vi fikk godkjent, men vi er nødt til å gjøre mer. Jeg blir så frustrert. Jeg orker ikke vaske hele leiligheten hver gang fordi andre ikke gidder -.-

Har du søkt på Jurgen Handke og hans Virtual Linguistics Campus? Han er min store lingvistikkhelt, og har hjulpet meg enormt!

Anonymous poster hash: c9d92...0f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linaria

Har du søkt på Jurgen Handke og hans Virtual Linguistics Campus? Han er min store lingvistikkhelt, og har hjulpet meg enormt!

Anonymous poster hash: c9d92...0f4

Tusen takk! Skal titte på det!

Jeg skulle virkelig jobbet hardere i løpet av semesteret ved å konstant løse oppgaver og stille spørsmål til foreleser, og funnet alternativ litteratur i løpet av semesteret så jeg lærte meg alt, men forelesningene var så kjedelige, og det var tøft nok å lese pensum til hver forelesning.

Jeg elsker virkelig lingvistikk, men mye av det man finner om det er ganske tørt forklart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk! Skal titte på det!

Jeg skulle virkelig jobbet hardere i løpet av semesteret ved å konstant løse oppgaver og stille spørsmål til foreleser, og funnet alternativ litteratur i løpet av semesteret så jeg lærte meg alt, men forelesningene var så kjedelige, og det var tøft nok å lese pensum til hver forelesning.

Jeg elsker virkelig lingvistikk, men mye av det man finner om det er ganske tørt forklart.

Feel ya, jeg elsker lingvistikk, men syntax er min akilleshæl. Men denne youtubekanalen har vært fantastisk for meg, så håper den hjelper deg også :)

Anonymous poster hash: c9d92...0f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...