Gå til innhold

Sutretråd for studenter!


Gjest Anuket

Anbefalte innlegg

Samme her! Må gjøre ferdig masteroppgaven idag, da jeg må være ute av leiligheten neste uke. Må pakke, rydde, selge, sende klær og ting med posten.. og oppi alt det så får jeg besøk hele helgen. Jeg er så stresset at jeg sitter bare å stirrer apatisk på skjermen...

:sjokkert:

Sååå mye har jeg heldigvis ikke å gjøre! og takk og lov for at jeg ikke skal flytte i nær fremtid.

Det er så stress!

Jeg driver bare å leser høyesterettsavgjørelser i dag, og så skal jeg holde en Tupperware demonstrasjon etterpå, og da må jeg ha dusjet og laget/spist middag før det.

Jeg vil eegentlig bare tulle meg inn i et teppe på sofaen, se på serier og strikke og melde meg av hele studie. Neida, jeg vil ikke egentlig det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg sliter.

Har tatt opp Matte 1P og 2P dette semesteret, og har eksamen 26. og 27. mai. Jeg leste mye 1P i begynnelsen av semesteret, men fram til nå har jeg nesten bare fokusert på 2P og jeg har derfor glemt mye av 1P-pensumet. For å gjøre ting enda verre har jeg brukt litt for mye tid på å komme gjennom 2P-pensumet. Jeg føler nesten at det ikke er noe vits i å møte opp når jeg er avhengig av å få minst 3/4 på begge eksamenene. Hva tenker dere om det?

Jeg har såpass god selvinnsikt, og har slitt med matte siden barneskolen. Klarte å klamre meg til en ståkarakter på VGS, men det er 4 år siden.



Anonymous poster hash: 7731f...f5d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er en sånn dag at jeg har så mye å gjøre at jeg ikke får gjort noenting.

Hvorfor kan jeg ikke være effektiv de dagene jeg har mest å gjøre?

Dette er SÅ sant! Jeg hadde en slik dag i går, og nå, siden jeg var så ineffektiv i går, sitter jeg med enda mer!! Må virkelig ta meg sammen...

Anonymous poster hash: a76ca...407

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sliter.

Har tatt opp Matte 1P og 2P dette semesteret, og har eksamen 26. og 27. mai. Jeg leste mye 1P i begynnelsen av semesteret, men fram til nå har jeg nesten bare fokusert på 2P og jeg har derfor glemt mye av 1P-pensumet. For å gjøre ting enda verre har jeg brukt litt for mye tid på å komme gjennom 2P-pensumet. Jeg føler nesten at det ikke er noe vits i å møte opp når jeg er avhengig av å få minst 3/4 på begge eksamenene. Hva tenker dere om det?

Jeg har såpass god selvinnsikt, og har slitt med matte siden barneskolen. Klarte å klamre meg til en ståkarakter på VGS, men det er 4 år siden.

Anonymous poster hash: 7731f...f5d

Nja, når du først har lært det glemmer du det ikke så fort. Når du ikke har sett på det på en stund kan man stresse litt og tenke at man har glemt det, men med en gang du setter deg ned og repeterer litt ser du at det ikke er glemt. :)

2P bygger jo også på 1P. Det viktigste er jo uansett at du har jobbet med matematikk. Da har du tankegangen inne. Ettersom du allerede har betalt for begge eksamenene ser jeg ikke helt hvorfor du ikke skal møte. Du har ingenting å tape på det.

Anonymous poster hash: a76ca...407

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så lei!
Jeg jobber og sliter, og ender alltid med en middelmådig karakter, mens alle rundt meg får bra karakterer. Ikke gøy :(



Anonymous poster hash: e3eac...fd7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk et meget pedagogisk korrekt svar fra fagansvarlig da jeg spurte om hvordan eksamensoppgaven var oppbygd (var ikke på oppsummeringsforelesningen pga begravelse, og kjenner ingen i akkurat dette faget):

"Som selvstuderende student har du selv ansvar for å finne ut av ting. Jeg forstår det er kjedelig, men når du studerer er baksiden at du må finne ut av ting selv. Jeg er på ferie, så har ikke tid til å gi deg en personlig gjennomgang av oppsummeringsforelesningen. Lykke til på eksamen."

Poppie (12 år) går tilbake til legoklossene sine.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fikk et meget pedagogisk korrekt svar fra fagansvarlig da jeg spurte om hvordan eksamensoppgaven var oppbygd (var ikke på oppsummeringsforelesningen pga begravelse, og kjenner ingen i akkurat dette faget):

"Som selvstuderende student har du selv ansvar for å finne ut av ting. Jeg forstår det er kjedelig, men når du studerer er baksiden at du må finne ut av ting selv. Jeg er på ferie, så har ikke tid til å gi deg en personlig gjennomgang av oppsummeringsforelesningen. Lykke til på eksamen."

Poppie (12 år) går tilbake til legoklossene sine.

Wow, for et utrolig ukoselig svar! :(

Anonymous poster hash: 4a3f1...89f

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow, for et utrolig ukoselig svar! :(

Anonymous poster hash: 4a3f1...89f

Det morsomme er at dette er et fag som er obligatorisk i lærerutdanningen som tilbys (jeg tar dette som fritt emne), og skal ifølge emnebeskrivelsen "utvikle lærerens kunnskap og forståelse for god kommunikasjon i undervisningssituasjoner." :fnise:

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Jeg har hjemmeeksamen og er snart tom for røyk :( nærmeste butikk er langt unna, og bussene går sånn at jeg må være borte minst en time for å rekke det. Føler ikke jeg kan ta meg fri til det :O blæh

2. Har en eksamen til om en uke og folk driver å ber meg ut på ting. Hun ene skal flytte og ei anna har jeg ikke sett på hundre år, så jeg føler det blir så utrolig kjipt å si nei:(

Anonymous poster hash: 9db0a...9b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Jeg har hjemmeeksamen og er snart tom for røyk :( nærmeste butikk er langt unna, og bussene går sånn at jeg må være borte minst en time for å rekke det. Føler ikke jeg kan ta meg fri til det :O blæh

2. Har en eksamen til om en uke og folk driver å ber meg ut på ting. Hun ene skal flytte og ei anna har jeg ikke sett på hundre år, så jeg føler det blir så utrolig kjipt å si nei:(

Anonymous poster hash: 9db0a...9b7

1) slutt å røyk

2) nedprioriter ditt sosiale liv i eksamensperioden

great success

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk et meget pedagogisk korrekt svar fra fagansvarlig da jeg spurte om hvordan eksamensoppgaven var oppbygd (var ikke på oppsummeringsforelesningen pga begravelse, og kjenner ingen i akkurat dette faget):

"Som selvstuderende student har du selv ansvar for å finne ut av ting. Jeg forstår det er kjedelig, men når du studerer er baksiden at du må finne ut av ting selv. Jeg er på ferie, så har ikke tid til å gi deg en personlig gjennomgang av oppsummeringsforelesningen. Lykke til på eksamen."

Poppie (12 år) går tilbake til legoklossene sine.

Wow. Det er ingen grunn til å gi et så nedlatende svar. Vet denne personen at du var i begravelse? Det burde ha blitt svart på en annen måte uansett, men hvis ikke ville jeg bare skrevet et svært formelt, og i overkant høflig svar tilbake om at du gjerne skulle ha skaffet deg denne informasjonen på samme måte som du har gjennom hele studiet, men at du beklageligvis mistet noen og følte at du måtte prioritere begravelsen og familien på akkurat dette tidspunktet, men forstår at dette ikke tas hensyn til. Bare for å gni inn at de er et troll.

Beklager, :fnise: jeg har bare mistet flere personer over de siste årene og det har sammenfalt med viktige studieperioder. Noen var klar over at det er grunner til at folk spør om noe, og var hjelpsomme. Andre var rett og slett spydige og nedlatende, og da vil jeg bare :vimse::nei:.

Anonymous poster hash: cf6e8...567

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow. Det er ingen grunn til å gi et så nedlatende svar. Vet denne personen at du var i begravelse? Det burde ha blitt svart på en annen måte uansett, men hvis ikke ville jeg bare skrevet et svært formelt, og i overkant høflig svar tilbake om at du gjerne skulle ha skaffet deg denne informasjonen på samme måte som du har gjennom hele studiet, men at du beklageligvis mistet noen og følte at du måtte prioritere begravelsen og familien på akkurat dette tidspunktet, men forstår at dette ikke tas hensyn til. Bare for å gni inn at de er et troll.

Beklager, :fnise: jeg har bare mistet flere personer over de siste årene og det har sammenfalt med viktige studieperioder. Noen var klar over at det er grunner til at folk spør om noe, og var hjelpsomme. Andre var rett og slett spydige og nedlatende, og da vil jeg bare :vimse::nei:.

Anonymous poster hash: cf6e8...567

Personen var klar over grunnen til at jeg var borte ja, men samme person er notorisk kjent for å ikke ha sympati med noen. Ei venninne av meg mistet moren sin og ba om utsettelse på oppgave, og fikk til svar at "Det er ingen gyldig grunn for utsettelse, alle studenter går igjennom tunge perioder. Innleveringen forventes levert innen fristen."

Oh, joy!

Endret av Poppie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk et meget pedagogisk korrekt svar fra fagansvarlig da jeg spurte om hvordan eksamensoppgaven var oppbygd (var ikke på oppsummeringsforelesningen pga begravelse, og kjenner ingen i akkurat dette faget):

"Som selvstuderende student har du selv ansvar for å finne ut av ting. Jeg forstår det er kjedelig, men når du studerer er baksiden at du må finne ut av ting selv. Jeg er på ferie, så har ikke tid til å gi deg en personlig gjennomgang av oppsummeringsforelesningen. Lykke til på eksamen."

Poppie (12 år) går tilbake til legoklossene sine.

For et svar! Ettersom du faktisk fikk dette svaret kunne jo vedkommende brukt denne tiden til faktisk å svare på det du lurte på. Dette var nok bare for å være krass. Jeg forstår heller ikke hvorfor fagansvarlig kan ta seg ferie rett før eksamen?

Anonymous poster hash: a76ca...407

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For et svar! Ettersom du faktisk fikk dette svaret kunne jo vedkommende brukt denne tiden til faktisk å svare på det du lurte på. Dette var nok bare for å være krass. Jeg forstår heller ikke hvorfor fagansvarlig kan ta seg ferie rett før eksamen?

Anonymous poster hash: a76ca...407

Nei, jeg aner ikke hvorfor hun tok ferie nå. Synes hele faget er ganske latterlig, så er spent på om jeg stryker eller gjør det bra i morgen. Har ingen motivasjon til å lese i et fag hvor man føler at faglærer er så sinnsykt nedlatende.

Hun er også typen som går utifra at alle er ubrukelige førsteårsstudenter, så jeg som er over 30 år og har en bachelor fra før av får svar som om jeg ikke kan noe som helst.

Sukk...jaja, håper bare jeg står.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk et meget pedagogisk korrekt svar fra fagansvarlig da jeg spurte om hvordan eksamensoppgaven var oppbygd (var ikke på oppsummeringsforelesningen pga begravelse, og kjenner ingen i akkurat dette faget):

"Som selvstuderende student har du selv ansvar for å finne ut av ting. Jeg forstår det er kjedelig, men når du studerer er baksiden at du må finne ut av ting selv. Jeg er på ferie, så har ikke tid til å gi deg en personlig gjennomgang av oppsummeringsforelesningen. Lykke til på eksamen."

Poppie (12 år) går tilbake til legoklossene sine.

Herregud, for en premieidiot!

Jeg studerer selv på Universitetet, er på 4-året, og har bombardert samtlige emneansvarlige med e-poster omtrent ukentlig, og aldri har jeg opplevd noe så frekt og nedlatende! Tvert i mot, de fleste er glad for studentene er engasjerte!

Anonymous poster hash: a7847...dc7

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har noen av dere hatt den følelsen av å gi opp, rett og slett fordi man føler man ikke kan få inn mer?

Har bare lest 2 dager til en eksamen som teller 15 poeng, men etter å ha gått igjennom forelesningene og googlet viktige begrep så er alt pensum bare smør på flesk i mine øyne. Det virker som om det er om å skrive de samme tingene så vanskelig som mulig, og alle artikler er mer pretensiøse versjoner av de jeg har lest tidligere.

Er dette et godt eller dårlig tegn? Har sett på tidligere eksamensoppgaver og jeg føler jeg kan trekke inn mye dersom jeg får lignende tema, til tross for at jeg har lest fryktelig lite (har ikke åpnet en eneste pensumbok, kun forelesninger og kompendium).

Så nå sitter jeg her og ser på serier, rett og slett apatisk.

Noen som har vært igjennom det samme? Gikk det i så fall greit?

Har sittet med akkurat samme apatiske følelsen ved noen eksamener tidligere. Utrolig kjipt, for man tenker jo alltid at man burde gjøre noe fornuftig og klarer ikke helt å slappe av uansett om man har bestemt seg for å gi opp.

Vet ikke hva du studerer, men tror ofte det kan bli slik litt ut i studieløpet nesten uavhengig av fagområde. Mange emner bygger jo videre på kunnskap fra tidligere emner, og siden koordinasjon mellom fagansvarlige har en tendens til å være ræv så blir det ofte en del stoff som overlapper.

Jeg gjorde omtrent som deg. Så over tidligere eksamensoppgaver og ga egentlig blanke i hele pensum. Viste seg at kunnskapen jeg hadde fra før holdt til en gjennomsnittlig C i de fleste tilfellene. Ikke noe å rope hurra for, men syntes egentlig det var greit sett i forhold til innsatsen som ble nedlagt. :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Haha, nå holdte jeg på å kommentere noe Paradise-relatert her i stedet for i Paradise-tråden. Pause i den dårlige lesingen... Hehe. :)



Anonymous poster hash: a76ca...407
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sittet med akkurat samme apatiske følelsen ved noen eksamener tidligere. Utrolig kjipt, for man tenker jo alltid at man burde gjøre noe fornuftig og klarer ikke helt å slappe av uansett om man har bestemt seg for å gi opp.

Vet ikke hva du studerer, men tror ofte det kan bli slik litt ut i studieløpet nesten uavhengig av fagområde. Mange emner bygger jo videre på kunnskap fra tidligere emner, og siden koordinasjon mellom fagansvarlige har en tendens til å være ræv så blir det ofte en del stoff som overlapper.

Jeg gjorde omtrent som deg. Så over tidligere eksamensoppgaver og ga egentlig blanke i hele pensum. Viste seg at kunnskapen jeg hadde fra før holdt til en gjennomsnittlig C i de fleste tilfellene. Ikke noe å rope hurra for, men syntes egentlig det var greit sett i forhold til innsatsen som ble nedlagt. :laugh:

Dette er et begynneremne, men er mye man kan tenke seg til...jeg vil bare stå, så gjør meg ingenting om jeg får E i dette faget. Kjenner dog nervene, for er kjipt å stryke.

Krysser fingrene, takk for svar :)

Endret av Poppie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er en sånn dag at jeg har så mye å gjøre at jeg ikke får gjort noenting.

Hvorfor kan jeg ikke være effektiv de dagene jeg har mest å gjøre?

Skriv ei liste, med det høyest prioriterte øverst. Bestem deg for ei tidsramme for hver oppgave. Deretter begynner du øverst på lista, mens du ignorerer andre oppgaver fram til du er ferdig. Det kan være vanskelig i starten, men det funker med trening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1) slutt å røyk

2) nedprioriter ditt sosiale liv i eksamensperioden

great success

1) neeeeei ikke midt i eksamenstida:(

2) jeg vet ass, men det blir så mye maaaaas!

Anonymous poster hash: 9db0a...9b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...