Gå til innhold

Sutretråd for studenter!


Gjest Anuket

Anbefalte innlegg

Har sagt til sjefen at jeg er midt i eksamensperiode, men fremdeles driver hun å maser og spør om jeg kan jobbe. Herregud.



Anonymous poster hash: 9db0a...9b7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har sagt til sjefen at jeg er midt i eksamensperiode, men fremdeles driver hun å maser og spør om jeg kan jobbe. Herregud.

Anonymous poster hash: 9db0a...9b7

Stå på ditt. Det lønner seg aldri å gi etter på sånt mas - spesielt ikke nå i mai

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eksamen om drøyt en uke og jeg ligger skikkelig dårlig an. Er det noen som vil prøve å motivere meg litt?

Jeg prøver å tenke langsiktig: Bare ÉN uke med intensiv lesing, så slipper jeg å lese i sommerferien. Men det er så vanskelig. Det er så mye å lese på at det ender opp med at jeg ikke får gjort noe i løpet av dagen.

Nå har jeg vært litt greiere med meg selv på leseplanen, så nå skal jeg være ferdig med det jeg holder på nå til kl 12. Så skal jeg bevege meg på noe annet (som jeg egentlig skulle være ferdig med i går) til kl 14.



Anonymous poster hash: a76ca...407
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linaria

Hvorfor kan ikke folk forstå at det faktisk kreves en del lesing til eksamen?! Man har ikke tid til å finne på masse uka før en viktig eksamen. -.-

Venner forventer at jeg skal finne på ting, kjæresten henger rundt meg hele tiden, mens jeg leser. Akkurat nå gleder jeg meg faktisk til han reiser hjem i morgen så jeg endelig kan lese i fred.

Aaah... Har prøvd å lese i ca en halvtime nå. Han har sittet på 9gag på mobilen, og hvert tredje minutt "haha! Se på dette bildet!" "Visste du at .. bla bla" "*fortelle vits*"
Så har han begynt å rydde her, og det er vel og bra, men han spør hele tida hvor ting skal og hva som skal gjøres... Ellers går han rundt og puster meg i nakken og sukker utålmodig. Jeg vil bare ha fred!

Endret av Linaria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enda en ting... Jeg har kjæresten min på besøk fra utlandet nå. Jeg sa til ham før han bestilte billetter at jeg har eksamen ikke lenge etter at han drar hjem, så jeg kommer til å måtte lese en del, men at han kan finne på andre ting som å spille dataspill på spill-pc-en min, finne på ting rundt i Oslo.. hva som helst, men jeg må lese. Nå har han insistert på å bli med meg på lesesalen og sitte ved siden av meg og spille spill på mobilen mens jeg leser. Det er så stressende! Hvorfor kan han ikke være LITT selvstendig. Endte opp med å lese alt for lite på onsdag fordi jeg følte at han var utålmodig, og nå skal han absolutt bli med i dag også.

Oh my... Sorry mac, men det hadde vært uaktuelt å ha med kjæresten min til lesesalen..

Jeg kommer jo dit for å få sitte i ro og mak!

Er han selvstendig ellers i livet?

Så utrolig slitsomt! Her skjønner ikke typen heller at det går mye tid til lesing. Tok en frihelg for å dra hjem til mine foreldre og når jeg kom hjem igjen så ville han dra til københavn for en helg. Sa at det har jeg ikke tid til og hans argumenterer med at "du hadde tid sist helg derfor har du tid nå også"

Uff, jeg føler med deg!

"Joda, jeg kan godt være med til Køben, men kun dersom det finnes et bibliotek maks 10 min fra hotellet som jeg kan sitte å lese på, så kan vi spise middag på kvelden" :fnise:

Hvorfor kan ikke folk forstå at det faktisk kreves en del lesing til eksamen?! Man har ikke tid til å finne på masse uka før en viktig eksamen. -.-

Venner forventer at jeg skal finne på ting, kjæresten henger rundt meg hele tiden, mens jeg leser. Akkurat nå gleder jeg meg faktisk til han reiser hjem i morgen så jeg endelig kan lese i fred.

Aaah... Har prøvd å lese i ca en halvtime nå. Han har sittet på 9gag på mobilen, og hvert tredje minutt "haha! Se på dette bildet!" "Visste du at .. bla bla" "*fortelle vits*"

Så har han begynt å rydde her, og det er vel og bra, men han spør hele tida hvor ting skal og hva som skal gjøres... Ellers går han rundt og puster meg i nakken og sukker utålmodig. Jeg vil bare ha fred!

Folk virker generelt til å være lite forståelsesfulle før eksamen.

Vi bor i en leilighet på 40 kvm, så jeg har skrivebordet mitt i stua.

Ikke spesielt enkelt å lese til eksamen samtidig som han sitter i sofaen og ser på vine/og eller tv.Sukk

Kjæresten min er hos svoger for å fikse bilen. Skulle egentlig komme hjem i går kveld, men de var ikke ferdig så han lurte på om han kunne bli til i kveld. Det er fælt å si det, men det er faktisk det beste som kunne skjedd meg. For da får jeg fred til å lese i dag. :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Saxofon

Uff, jeg føler med deg!

"Joda, jeg kan godt være med til Køben, men kun dersom det finnes et bibliotek maks 10 min fra hotellet som jeg kan sitte å lese på, så kan vi spise middag på kvelden" :fnise:

I dag kom han og sa "jeg håpte egentlig at du kunne legge bort bøkene i dag". Joda mister, glemte du at jeg har eksamen på både onsdag og fredag neste uke?! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag kom han og sa "jeg håpte egentlig at du kunne legge bort bøkene i dag". Joda mister, glemte du at jeg har eksamen på både onsdag og fredag neste uke?! :ler:

:hoho: " Hahahah, du er så morsom du kjære" hadde jeg nok svart da.

Jeg har kommet fram til at min kjære rett og slett ikke forstår det. Han er elektriker, så det var liksom ikke så fryktelig farlig for han om eksamen gikk bra eller ikke.

Jeg har bakt boller i ordentlig Toro-stil. Så nå skal jeg kose meg med boller (med sjokolade inni), mens jeg leser på mer av denne tomtefeste-galskapen (lange dommer). Burde egentlig fått gjort masse oppgaver i fast eiendom også, men i morgen må jeg starte på rettskildelære. Sukk.

Endret av Pottah
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud. Siste eksamen på onsdag. Jeg skjønner ikke at tida har gått SÅ fort. Jeg har forsåvidt helt ok kontroll på pensum, men hvordan jeg leser i dag, i morgen og tirsdag er nok utslagsgivende for hvor god karakter jeg kan få. Jeg tror selv at jeg holder til en C nå, men det stresser meg litt at jeg ikke stresser mer.

Endret av lillsunshine
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siste eksamen på tirsdag, og hva er vel bedre enn å bli med mamma og pappa på bilfeire denne pinsehelga? Føler jeg har forberedt meg alt for dårlig (jada, denne gangen også). De andre i klassen er dritstressa over pensum, mens jeg er mest stressa over hvor mye halsbrann jeg kommer til å ha under eksamen. Og jeg burde være stressa, for stryker jeg(noe jeg inderlig ikke håper skjer), mister jeg retten på penger fra lånekassen (ligger på 60 stp-grensa fra et tidligere studie).

Jeg motiverer meg med at jeg på tirsdag (om jeg står i fagene dette semesteret) går inn i en periode på 1 ÅR og 2 mnd uten skolearbeid! Og nesten 1 ÅR uten vakter på jobb! Jeg er så lei, så dette passer meg så bra!! Fra neste høst går jeg på masteroppgaven, og håper jeg er motivert da :) Nå har jeg ei lita jente som jeg skal bruke all min tid og kjærlighet på, gleder meg helt sykt! :D Nå er det fødselen som er det store "hinderet"/bekymringen, får ta det som det kommer, jeg overlever mest sannsynlig dette også ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøver å være en god kjæreste - jeg har nemlig bare én eksamen denne våren, mens samboer har hele 5 (!). Så jeg skygger banen, forlater huset (jobb, shopping, venninner osv osv), og lar ham lese i fred. Kommer tilbake på kveldene så vi får spist middag sammen og kost oss litt foran TVen.

Han sier så klart at jeg ikke trenger å dra noe sted, men etter å ha lest litt her inne i det siste tror jeg han setter pris på å få en hel leilighet for seg selv disse siste lesedagene:)

*Håper og tror at jeg er en god samboer*



Anonymous poster hash: 45686...93d
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Saxofon

Jeg prøver å være en god kjæreste - jeg har nemlig bare én eksamen denne våren, mens samboer har hele 5 (!). Så jeg skygger banen, forlater huset (jobb, shopping, venninner osv osv), og lar ham lese i fred. Kommer tilbake på kveldene så vi får spist middag sammen og kost oss litt foran TVen.

Han sier så klart at jeg ikke trenger å dra noe sted, men etter å ha lest litt her inne i det siste tror jeg han setter pris på å få en hel leilighet for seg selv disse siste lesedagene:)

*Håper og tror at jeg er en god samboer*

Anonymous poster hash: 45686...93d

Du hørtes herlig ut!

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare 8 sider lesing igjen, så tar jeg kvelden fri og lager middag.

KOM IGJEN! Du klarer 8 sider!!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Gjør rede for sentrale tekk ved industri- og teknologiutviklingen i Norge i det 20. århundre. Drøft hvordan denne utviklingen har virket inn på folks hverdagsliv. Velg inntil tre eksempler fra pensum."

Kjedeligste eksamensoppgaven de kunne kommet på i dette faget. I tillegg har de ikke en gang korrekturlest den. Vurderer å skrive "tekk" konsekvent i hele teksten min istedenfor "trekk".

hmf.



Anonymous poster hash: 0c2bb...a63
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Trappetroll

1 eksamen ferdig, og den gikk bra, litt for bra. Er bekymret nå.

Og på tirsdag har jeg en eksamen jeg er nødt til å stå på!! Er på siste året, så får ikke bacheloren min om jeg stryker, for da må jeg ta hele faget på nytt (strøket to ganger før)

HJELP! Jeg er livredd! Og jeg har nesten ikke fått øvd 😨 og det er såklart et type fysikkfag. Ja jeg freaker ut 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har eksamen på tirsdag. Har lest endel, men ikke nok. Er så utrolig umotivert, men må stå opp tidlig å sitte på bibloteket hele dagen i morgen.. Hater organisasjons psykologi!!!! Blir sint på meg selv også, for jeg skjønner at jeg ikke klarer mer enn B når jeg har lest så lite som jeg har. Og fordi jeg egentlig synes faget er lett blir jeg ekstra irritert på meg selv :(

Har heldigvis siste eksamen dette året på torsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk et meget pedagogisk korrekt svar fra fagansvarlig da jeg spurte om hvordan eksamensoppgaven var oppbygd (var ikke på oppsummeringsforelesningen pga begravelse, og kjenner ingen i akkurat dette faget):

"Som selvstuderende student har du selv ansvar for å finne ut av ting. Jeg forstår det er kjedelig, men når du studerer er baksiden at du må finne ut av ting selv. Jeg er på ferie, så har ikke tid til å gi deg en personlig gjennomgang av oppsummeringsforelesningen. Lykke til på eksamen."

Poppie (12 år) går tilbake til legoklossene sine.

Så utrolig dårlig. Det tar ikke lang tid å skrive ned noen få setninger (det er jo noe fagansvarlig har god greie på), og læreren hadde sikkert brukt like lang tid på å svare på spørsmålet ditt som han/hun gjorde på svaret sitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Trappetroll

Jeg blir så mentalt ustabil av eksamener 😂

Ler og griner og alt om en annen. Kjæresten spurte om det var trygt å komme hjem, eller om han skulle overnatte hos en kompis til i morgen 😂

Eksamen = galskap

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sitter her med noe forferdelig kjedelig og noe vanskelig. Jeg ligger allerede etter og har egentlig ikke tid til å vente med å komme i gang, men dette er så forferdelig... Jeg klarer ikke helt å starte. Jaja, 10 minutter til med KG, SÅ skal jeg starte....



Anonymous poster hash: a76ca...407
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Muntlig eksamen neste tirsdag og jeg gruer meg fryktelig allerede. Noen tips til å roe nervene under muntlig? Jeg griner hver gang, slår aldri feil...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Muntlig eksamen neste tirsdag og jeg gruer meg fryktelig allerede. Noen tips til å roe nervene under muntlig? Jeg griner hver gang, slår aldri feil...

Lykke til! Jeg har dessverre ingen tips til deg. Jeg gruet meg også til muntlige eksamener og hadde en merkelig, litt angstpreget følelse inne i meg hver eneste gang.

Anonymous poster hash: a76ca...407

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...