Gå til innhold

Sutretråd for studenter!


Gjest Anuket

Anbefalte innlegg

Urgh, jeg har hele 5 oppgaver som skal skrives, ligger utrolig dårlig an, og har 3,5 (!!!) uker å gjøre det på :/ Er så ufattelig umotivert og utbrent og orker ingenting...noen her inne som har noen tips til å sparke seg i gang igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sett på timeren på 20 min, så tenkeskriver du alt du kan til klokka ringer. Det får deg i alle fall i gang"



Anonymous poster hash: a3d08...9d1
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde eksamen denne uka som gikk veldig dårlig. Hadde tatt meg sammen og lest veldig mye og følte meg godt forberedt, for en gangs skyld. Trenger å få opp snittet mitt og ville så gjerne ha en god karakter. Men så var det så mye nytt på eksamen som ikke har vært i de tidligere eksamensoppgavene, og som jeg er ganske sikker på er utenfor pensum. Så all lesingen føles veldig bortkastet, trodde jeg kunne få en B men nå blir det ikke mer enn C regner jeg med. C er jo ikke dårlig, men det er så kjedelig å ha brukt mye tid uten å få forventet resultat tilbake. Angrer på at jeg leste så mye når det ikke ga uttelling, og jeg kunne brukt mye av tiden til å lese på de andre fagene og gjort det bedre i de!:(

Anonymous poster hash: 0c378...d09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig dårlig. Det tar ikke lang tid å skrive ned noen få setninger (det er jo noe fagansvarlig har god greie på), og læreren hadde sikkert brukt like lang tid på å svare på spørsmålet ditt som han/hun gjorde på svaret sitt.

Helt enig, men heldigvis ble jeg mer irritert enn lei meg. Spent på karakteren, hadde vært deilig med noe bra, men siden jeg var det første til å gå så gikk det sikkert drit :P

Jeg blir så mentalt ustabil av eksamener

Ler og griner og alt om en annen. Kjæresten spurte om det var trygt å komme hjem, eller om han skulle overnatte hos en kompis til i morgen

Eksamen = galskap

Jeg er likedan, men er (heldigvis?) singel. Har dog en fyr jeg holder på med som har fått litt hetta av at jeg svarer kort på meldinger og aldri har tid til å snakkes. Jeg er en følelsesløs maskin i eksamenstiden! Tror ikke vi kommer til å gifte oss for å si det sånn :fnise:

Muntlig eksamen neste tirsdag og jeg gruer meg fryktelig allerede. Noen tips til å roe nervene under muntlig? Jeg griner hver gang, slår aldri feil...

Om du gråter hver gang, kanskje du burde ha dratt til legen for å få hjelp? Enten terapi, eller betablokkere som roer pulsen? :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linaria

Oh my... Sorry mac, men det hadde vært uaktuelt å ha med kjæresten min til lesesalen..

Jeg kommer jo dit for å få sitte i ro og mak!

Er han selvstendig ellers i livet?

Folk virker generelt til å være lite forståelsesfulle før eksamen.

Vi bor i en leilighet på 40 kvm, så jeg har skrivebordet mitt i stua.

Ikke spesielt enkelt å lese til eksamen samtidig som han sitter i sofaen og ser på vine/og eller tv.Sukk

Kjæresten min er hos svoger for å fikse bilen. Skulle egentlig komme hjem i går kveld, men de var ikke ferdig så han lurte på om han kunne bli til i kveld. Det er fælt å si det, men det er faktisk det beste som kunne skjedd meg. For da får jeg fred til å lese i dag. :danse:

Vi har ikke vært sammen så veldig lenge, og det er et avstandsforhold. Jeg hadde inntrykk av at han var selvstendig. Han har virket selvstendig når jeg har besøkt ham i hjemlandet. Han har jo en bachelorgrad selv, så han burde forstå! Da jeeg besøkte ham, jobbet han ni timer hver dag, og jeg fikk ikke være i leiligheten da en gang. Måtte bare gå rundt i byen alene, og det var ikke noe problem. Jeg fant et bibliotek og leste litt pensum, fant koselige kaféer hvor jeg leste og drakk kaffe, fant billige lunsjsteder, dro på museer, sighseeing, drev med geocaching. Jeg insisterte ikke på å bli med ham på jobb og sitte ved siden av ham hele dagen og spille mobilspill liksom... Og studiene er faktisk min jobb.

Jeg prøvde å komme med alle mulige forslag til ting han kunne gjøre mens jeg leste, men neida. Ingenting ville han... og jeg greide ikke å få meg til å rope i ansiktet hans at jeg ikke vlle ha ham der. Nå drar han i kveld så da blir det nilesing. Jeg har heldigvis lest jevnt i dette faget i løpet av semesteret, så jeg tror det ordner seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Muntlig eksamen neste tirsdag og jeg gruer meg fryktelig allerede. Noen tips til å roe nervene under muntlig? Jeg griner hver gang, slår aldri feil...

Jeg gråter ikke, men blir veldig stressa.

Mitt eneste tips er å piste dypt med magen og telle til ti før du går inn.

Merker du at du stammer/er nervøs/whatever, så bare tar du et dypt pust før du fortsetter.

Vi har ikke vært sammen så veldig lenge, og det er et avstandsforhold. Jeg hadde inntrykk av at han var selvstendig. Han har virket selvstendig når jeg har besøkt ham i hjemlandet. Han har jo en bachelorgrad selv, så han burde forstå! Da jeeg besøkte ham, jobbet han ni timer hver dag, og jeg fikk ikke være i leiligheten da en gang. Måtte bare gå rundt i byen alene, og det var ikke noe problem. Jeg fant et bibliotek og leste litt pensum, fant koselige kaféer hvor jeg leste og drakk kaffe, fant billige lunsjsteder, dro på museer, sighseeing, drev med geocaching. Jeg insisterte ikke på å bli med ham på jobb og sitte ved siden av ham hele dagen og spille mobilspill liksom... Og studiene er faktisk min jobb.

Jeg prøvde å komme med alle mulige forslag til ting han kunne gjøre mens jeg leste, men neida. Ingenting ville han... og jeg greide ikke å få meg til å rope i ansiktet hans at jeg ikke vlle ha ham der. Nå drar han i kveld så da blir det nilesing. Jeg har heldigvis lest jevnt i dette faget i løpet av semesteret, så jeg tror det ordner seg.

Aiai. Kanskje han ikke helt klarer å se på studie ditt som en jobb?

Kan jo tenkes han var av typen som skjønte alt på sitt studie fort, og ikke trengte å jobbe mer enn 2 timer om dagen å gjøre det bra på eksamen.

Har du lenge igjen av studie?

Er han en god kjæreste ellers?

Mitt tips er kanskje å ikke ha besøk i eksamenstiden. Eventuelt å klare å rydde plass så du ikke trenger å lese mens han er på besøk.

Håper det ordner seg iallefall, og bra han drar hjem i dag :blomst:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Trappetroll

Og deeer var jeg i gang. Griner og er helt utafor. Jeg KAN IKKE STRYKE I MORGEN! Og jeg har fått øvd altfor lite, og kan ingenting. Konteeksamenene fra tidligere er drittvanskelige. Kan noen ta eksamen for meg? Orker ikke mer 😓

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og deeer var jeg i gang. Griner og er helt utafor. Jeg KAN IKKE STRYKE I MORGEN! Og jeg har fått øvd altfor lite, og kan ingenting. Konteeksamenene fra tidligere er drittvanskelige. Kan noen ta eksamen for meg? Orker ikke mer

Du er ikke alene :hug:

Anonymous poster hash: afec0...f83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Gjør rede for sentrale tekk ved industri- og teknologiutviklingen i Norge i det 20. århundre. Drøft hvordan denne utviklingen har virket inn på folks hverdagsliv. Velg inntil tre eksempler fra pensum."

Kjedeligste eksamensoppgaven de kunne kommet på i dette faget. I tillegg har de ikke en gang korrekturlest den. Vurderer å skrive "tekk" konsekvent i hele teksten min istedenfor "trekk".

hmf.

Anonymous poster hash: 0c2bb...a63

Tar du privatisteksamen i historie?😳

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har eksamen i morgen. UGH. Vet ikke hva jeg skal lese på, så jeg sitter her inne i stedet. Har lest så mye tidligere at jeg ikke orker mer.



Anonymous poster hash: 05194...c17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fyfaen jeg har eksamen i morgen og på onsdag.. De siste dagene har jeg hatt total sperre i hodet og har ikke klart og gjort en dritt... Sitter bare og stirrer på det jeg ikke kan..

Er forbredt på å stryke- må ha 50% rett på hele matteeksamen for å stå og jeg har aldri vært så flink i matte før.

Har ett år på å ta det opp igjen - så stresser egentlig ikke..

Har vurdert å bytte matteform og heller gå over til teoretisk matte - er mye flinkere på det enn sånn forbanna praktisk matte..

Edit: kom bort i post knappen uten å ha skrevet ferdig heh

Endret av J_9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar du privatisteksamen i historie?😳

Nei, universitetseksamen i studier av teknologi og samfunn.

Anonymous poster hash: 0c2bb...a63

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Trappetroll

Du er ikke alene :hug:

Anonymous poster hash: afec0...f83

Godt å høre 😭

Jeg aner ikke hvorfor jeg ikke skal skjønne det.. I tillegg er jeg så lei disse fagene.. Tror jeg kommer til å dø.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har makro eksamen på onsdag og får det ikke til. Klikker snart.

Ragnar Frisch ser deg! Nash snur seg i graven om du ikke får det til!

IS-kurven tar over flere land om du ikke leser mer!

(neida herlighet... har selv tatt makro og slet med det. masse lykke til :blomst::blomst: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, universitetseksamen i studier av teknologi og samfunn.

Anonymous poster hash: 0c2bb...a63

Av en eller annen grunn hørtes det ut som noe i mitt pensum! Haha, så surrehode jeg har blitt!!!

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hjemmeeksamen skal leveres i morgen og jeg ser negativt på hele oppgaven min akkurat nå. Er i gang med drøftingsdelen, men føler jeg har fokusert for mye på ulike teorier og for lite på selve drøftingen, men syns likevel at det ikke er noen bedre måte å gjøre det på siden eksamensspørsmålet var så generelt at man må ha med mange teorier for å kunne besvare det... ÅH. tror nok jeg består, men vil gjerne ha en god karakter! Ikke så lett når man er superkritisk til det man selv skriver, og det er typisk at jeg har den dårligste dagen rett før innlevering. Blaaah.

Måtte bare få det ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Saxofon

Ragnar Frisch ser deg! Nash snur seg i graven om du ikke får det til!

IS-kurven tar over flere land om du ikke leser mer!

(neida herlighet... har selv tatt makro og slet med det. masse lykke til :blomst::blomst: )

Åååårh, jeg skjønner enkelt konseptene men når man plutselig skal bruke det ene til å forklare et helt annet så faller jeg av. Heldigvis er ikke kl mer enn 16 og jeg har en hel dag i morgen og! Satser på at det kommer en twist på eksamen som han har glemt å fortelle i forelesningene, feks at det er avkrysning eller åpen bok. Da hadde jeg besvimt av glede!

Tusen takk! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde hjemmeeksamen så jeg dro hjem og var der i nesten uker. Nå er jeg tilbake på hybelen så jeg kan dra på skolen og lese der. Men må jo lese litt på hybelen og. Haaaaaaater å bo her da! Huseierne er så sykt bråkete HELE TIDA. Det er så lytt. Men de er i overkant bråkete altså. Hjemme hos foreldra mine er det ganske rolig, jeg angrer meg nesten litt på at jeg ikke ble der...

Anonymous poster hash: 9db0a...9b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...