Gå til innhold

Sutretråd for studenter!


Gjest Anuket

Anbefalte innlegg

buhu stakkars deg, EN eksamen det gikk dårlig på....sorry men jeg klarer ikke å sympatisere :P

Anonymous poster hash: afa9f...9bc

Jeg sympatiserer derimot med deg...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Noen som fortsatt er oppe og leser/skriver?

Nå er jeg straks ferdig med en av de verste forelesningene jeg har hatt gjennom året. Læringsmålene er så omfattende og forvirrende, men nå tror jeg at jeg har sånn ca greie på det. Jeg er litt usikker på hvor dypt det er meningen man skal gå, men jeg har hvertfall lagt fra meg søken etter detaljkunnskap og ser nå på de store linjene.



Anonymous poster hash: a76ca...407
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff er det noen andre som fortsatt er på starten av bacheloroppgaven? Jeg har på dette semesteret hatt mange andre eksamener o tillegg til b.oppgaven så har ikke fått gjort så mye egentlig. Men det jeg kan trøste meg med er at jeg har alt klart og må skrive det meste innen denne uka for så å ha veiledningstime og levere neste uke. Jeg har bare vanskeligheter med å fortsette å skrive. Huff kjenner stresset skikkelig nå. Jeg har alt nå skrevet 4-5 sider av 25-30 sider :( Noen som kan gi tips eller trøst?? Eller noen andre som også er i min situasjon? Hjelpe meg, fikk ikkr helt med meg hvordan tiden fløy dette semesteret, jeg som var så skjerpet og hadde kontroll har bare gått meg bort nå :(

Anonymous poster hash: c48a2...669

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som fortsatt er oppe og leser/skriver?

Nå er jeg straks ferdig med en av de verste forelesningene jeg har hatt gjennom året. Læringsmålene er så omfattende og forvirrende, men nå tror jeg at jeg har sånn ca greie på det. Jeg er litt usikker på hvor dypt det er meningen man skal gå, men jeg har hvertfall lagt fra meg søken etter detaljkunnskap og ser nå på de store linjene.

Anonymous poster hash: a76ca...407

Jeg ga meg omtrent da du posta dette! Klarte ikke få mer inn i hodet, så selv om jeg hadde noen forelesninger igjen å gå igjennom så måtte jeg bare slutte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

buhu stakkars deg, EN eksamen det gikk dårlig på....sorry men jeg klarer ikke å sympatisere :P

Anonymous poster hash: afa9f...9bc

Skjerp deg, det er en sutretråd.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ga meg omtrent da du posta dette! Klarte ikke få mer inn i hodet, så selv om jeg hadde noen forelesninger igjen å gå igjennom så måtte jeg bare slutte.

Ja, slik ble det visst for meg også (til dels ufrivillig). Jeg visste jeg var ganske trøtt i natt så jeg ordnet meg og satt meg i sengen med bok, forelesningsnotater og PC. Det tok visst ikke lang tid før jeg sovnet. Våknet nå med alt rundt meg.

Anonymous poster hash: a76ca...407

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, slik ble det visst for meg også (til dels ufrivillig). Jeg visste jeg var ganske trøtt i natt så jeg ordnet meg og satt meg i sengen med bok, forelesningsnotater og PC. Det tok visst ikke lang tid før jeg sovnet. Våknet nå med alt rundt meg.

Anonymous poster hash: a76ca...407

Jeg sitter fremdeles i sofaen :P Vanskelig å komme igang når man leste så sent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff jeg blir så frustrert over den ene eksamenen. Vi har fått en liste med mulige eksamensspørsmål (vi skal skrive to tekster) og spesielt det ene spørsmålet er sååååå vanskelig! Det handler om noe politikk-greier som har foregått de siste årene, ganske nylig altså, og vi skal diskutere det. Så siden det er ganske "nytt" står det jo bare kort nevnt i pensum, det er sånn ingenting! Og det er jo knapt noen som har skrevet artikler eller bøker på det her. Jeg fant en bok på nettet men den koster 1000 kr og er over 300 sider lang.

Vi har liksom ikke diskutert det her noe særlig i forelesning heller. Jeg kunne nok fint ha skrevet noen linjer om det, men det er forventet at vi skriver flere sider.

Jeg aner ikke hva jeg skal gjøre. Det er jo en mulighet at vi får dette spørsmålet på eksamen, så jeg kan ikke bare drite i det. De fleste andre spørsmålene går det greit med, og jeg føler jeg kunne skrevet gode oppgaver på de, så det hadde vært så sinnsykt kjipt om vi fikk spørsmål jeg ikke kan svare på liksom. Jeg som jobber så godt, sliter meg nesten ut! Huff!



Anonymous poster hash: 9db0a...9b7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg innbiller meg herved at Game of Thrones er relevant for pensum.

Kjenner meg igjen i den! Har flere ganger de siste dagene greid å finne semirelevante tråder på kvinneguiden (les: ikke relevante) for å lese med god samvittighet.

Er kjempelei nå, har ikke begynt å repetere en gang på to av fem fag, og har prøvemuntlig i et av de fagene jeg ikke har repetert i morgen. Bryr meg egentlig ikke så mye om den går dårlig, den teller ingenting, men tror det vil bli ti lange utspørringsminutter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, skulle egentlig startet for lenge siden, men jeg har så fryktelig vondt i hodet. Har spist og drukket en del, også tok jeg en ibux for om lag en halvtime siden. Får håpe det gir seg snart.



Anonymous poster hash: a76ca...407
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så ufattelig irriterende, hadde en eksamen i dag som var utrolig "rar". Den skilte seg fullstendig ut fra tidligere eksamenssett som har blitt gitt de siste årene. Oppsettet på selve eksamen var endret, og det ble spurt om ting som tidligere aldri har blitt lagt vekt på eller blitt undervist i. Jeg merket meg at det var mange som leverte "blankt" og alle jeg har snakket med i ettertid var enig om at dette var en svært merkelig eksamen. Hvorfor bryter foreleser mønsteret? Vil han at folk skal stryke og få dårlige karakterer? Hvorfor spør han mange spørsmål om noe som ikke har blitt undervist i, og så vidt blitt nevnt i pensum?

Hadde forberedt meg godt og siktet meg inn på en A eller B, men tviler på det blir noe mer enn toppen C. (Hvis jeg er heldig!) Utrolig kjedelig når man har pugget så sinnsykt mye og det føles helt forgjeves!

Anonymous poster hash: a7847...dc7

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg startet dagen med å lage juice og bananpannekaker klokken 6 i dag morges.

Tok en stund før jeg kom igang, fordi jeg måtte rydde litt (fortsatt litt kaos etter 17. mai på kjøkkenet).

Så gjorde jeg 2/3 av det som sto på dagsplanen min, og følte meg ganske flink og effektiv.

Men så gikk det bare nedover.

Jeg strakk armen ned i sekken for å hente noe, og oppdager at håndlotion min har spruta utover hele sekken, og brukte en god stund på å fikse det. Så måtte jeg en tur innom butikk, og nå har jeg hatt en lang spisepause. To timer siden jeg gjorde noe skolarbeid, og og to timer skal jeg ha et styremøte her hjemme.

Sukk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så ufattelig irriterende, hadde en eksamen i dag som var utrolig "rar". Den skilte seg fullstendig ut fra tidligere eksamenssett som har blitt gitt de siste årene. Oppsettet på selve eksamen var endret, og det ble spurt om ting som tidligere aldri har blitt lagt vekt på eller blitt undervist i. Jeg merket meg at det var mange som leverte "blankt" og alle jeg har snakket med i ettertid var enig om at dette var en svært merkelig eksamen. Hvorfor bryter foreleser mønsteret? Vil han at folk skal stryke og få dårlige karakterer? Hvorfor spør han mange spørsmål om noe som ikke har blitt undervist i, og så vidt blitt nevnt i pensum?

Hadde forberedt meg godt og siktet meg inn på en A eller B, men tviler på det blir noe mer enn toppen C. (Hvis jeg er heldig!) Utrolig kjedelig når man har pugget så sinnsykt mye og det føles helt forgjeves!

Anonymous poster hash: a7847...dc7

Så kjedelig! Det er dette jeg er litt bekymret for. Hvordan er det sensur for dere da? Blir karakterskala justert etter vanskelighetsgraden?

Etter hva vi har blitt fortalt vil hvertfall vår strykgrense reguleres avhengig av hvor vanskelig eksamen er. Det er ingen definert strykgrense, men den ligger på rundt 60%. Dersom det er veldig greie oppgaver kan den justeres opp til 70%, og på samme måte kan den justeres nedover dersom den er veldig vanskelig. Det gjør hvertfall meg litt tryggere, men det er kanskje ikke slik andre steder?

Håper det gikk bedre enn det du føler hvertfall. :)

Anonymous poster hash: a76ca...407

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg startet dagen med å lage juice og bananpannekaker klokken 6 i dag morges.

Tok en stund før jeg kom igang, fordi jeg måtte rydde litt (fortsatt litt kaos etter 17. mai på kjøkkenet).

Så gjorde jeg 2/3 av det som sto på dagsplanen min, og følte meg ganske flink og effektiv.

Men så gikk det bare nedover.

Jeg strakk armen ned i sekken for å hente noe, og oppdager at håndlotion min har spruta utover hele sekken, og brukte en god stund på å fikse det. Så måtte jeg en tur innom butikk, og nå har jeg hatt en lang spisepause. To timer siden jeg gjorde noe skolarbeid, og og to timer skal jeg ha et styremøte her hjemme.

Sukk.

Dersom du har gjort 2/3 av dagsplanen din før kl 12 ligger du jo kjempegodt an! Jeg sitter fortsatt med dagsplanen fra i går.

Anonymous poster hash: a76ca...407

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eksamen over for en uke siden, og det gikk over all forventning. Min første A! Noe som fører meg til sutredelen. Det er bachelorinnlevering på fredag kl 12, og jeg har mellom 1500 og 3500 ord igjen å skrive. Min egen feil at jeg har ventet så lenge, men nå hater jeg meg selv for at jeg har gjort det! Åh, det skal bli så deilig å levere på fredag! Heldigvis er semesteret delvis reddet allerede da faget jeg fikk A i teller like mye som oppgava..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Dersom du har gjort 2/3 av dagsplanen din før kl 12 ligger du jo kjempegodt an! Jeg sitter fortsatt med dagsplanen fra i går.

Anonymous poster hash: a76ca...407

Joda :) Bare utrolig frustrerende at jeg aldri virker til å ha en effektiv dag, bare noen timer.

Og det skal sies at det var en forholdsvis liten dagsplan, og at det ikke er sånn at jeg ikke har andre ting jeg burde ha gjort enn det som får plass på planen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjedelig! Det er dette jeg er litt bekymret for. Hvordan er det sensur for dere da? Blir karakterskala justert etter vanskelighetsgraden? Etter hva vi har blitt fortalt vil hvertfall vår strykgrense reguleres avhengig av hvor vanskelig eksamen er. Det er ingen definert strykgrense, men den ligger på rundt 60%. Dersom det er veldig greie oppgaver kan den justeres opp til 70%, og på samme måte kan den justeres nedover dersom den er veldig vanskelig. Det gjør hvertfall meg litt tryggere, men det er kanskje ikke slik andre steder? Håper det gikk bedre enn det du føler hvertfall. :)Anonymous poster hash: a76ca...407

Jeg håper karakterene blir justert etter vanskelighetsgrad, da er det kanskje et lite håp!

Anonymous poster hash: a7847...dc7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så ufattelig irriterende, hadde en eksamen i dag som var utrolig "rar". Den skilte seg fullstendig ut fra tidligere eksamenssett som har blitt gitt de siste årene. Oppsettet på selve eksamen var endret, og det ble spurt om ting som tidligere aldri har blitt lagt vekt på eller blitt undervist i. Jeg merket meg at det var mange som leverte "blankt" og alle jeg har snakket med i ettertid var enig om at dette var en svært merkelig eksamen. Hvorfor bryter foreleser mønsteret? Vil han at folk skal stryke og få dårlige karakterer? Hvorfor spør han mange spørsmål om noe som ikke har blitt undervist i, og så vidt blitt nevnt i pensum?

Hadde forberedt meg godt og siktet meg inn på en A eller B, men tviler på det blir noe mer enn toppen C. (Hvis jeg er heldig!) Utrolig kjedelig når man har pugget så sinnsykt mye og det føles helt forgjeves!

Anonymous poster hash: a7847...dc7

Hvilket fag tok du?

Anonymous poster hash: 4385a...09e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hatt eksamen i dag. Gikk dritt! Har ikke lyst til å dra på eksamensfest med klassen i kveld heller, blir bare til at man prater om spørsmålene på eksamen :P



Anonymous poster hash: 4385a...09e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...