Gå til innhold

Da har jeg begynt på isotretinoin orifarm (roaccutane)


Gjest BabyBlue

Anbefalte innlegg

Gjest BabyBlue

men decleor har så mange varianter av renser?

sitter på cheapsmells.com og lurer på hvilken av dem jeg burde velge?

Ups, sorry. Brukte DENNE og DENNE =) Toneren er DENNE

Endret av BabyBlue
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Sengaia

Nå er jeg litt over halvveis i kuren, og jeg har hatt mye mer kviser omtrent hele kuren... akkurat nå ser det ut som jeg har fått pest. Og etter 3 mnd... er dette uvanlig tro? At det skal være SÅ ille SÅ lenge av kuren? Så ille som det har vært i det siste har det ikke vært noen gang... :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg litt over halvveis i kuren, og jeg har hatt mye mer kviser omtrent hele kuren... akkurat nå ser det ut som jeg har fått pest. Og etter 3 mnd... er dette uvanlig tro? At det skal være SÅ ille SÅ lenge av kuren? Så ille som det har vært i det siste har det ikke vært noen gang... :(

Det var leit å høre at du ikke har sett noen bedring! Men jeg har hørt(lest) om folk som ikke har merket bedring før helt i slutten av kuren! Så hold ut og ha motet oppe! Hva sier hudlegen din om det?

Tips til alle: På youtube er det en del videoer om folk som går på Iso! Erfaringer, før og etter'bilder' og dagbøker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sengaia

Takk, jeg skal prøve å holde motet oppe :) Jeg får ringe hudlegen i morgen... Det er vel ca to måneder siden sist jeg så han. Neste time er ikke før ETTER kuren er ferdig, i slutten av november.

Jeg har sett en del på videoer på youtube, og jeg ser jo ikke noen det ikke hjelper for. Det må jo hjelpe for meg også :S :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sengaia

Hudlegen kommer ikke tilbake på jobb før om en uke :'(

Er det noen her som har opplevd at det bare blir verre, og til og med over halvveis av kuren? jeg skal ta 400 piller, nå har jeg tatt 230. Og det ser ut som jeg har fått pest. Er skikkelig redd for at det skal fortsette sånn, at det ikke skal virke, for det ser jo ikke bra ut... når er det vanlig at det skal bli bedre? Noen som opplever det samme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liten update fra Ms Thin Skin her:

Da har jeg gått 9 dager uten iso, og den siste uka før jeg slutta tok jeg kun 20 mg daglig. Før det tok jeg 40-50 mg daglig. Gikk altså på iso fra 4.juni til 17.august.

Slutta av etter drøye to måneder fordi huden min ble så tynn at jeg ble helt gjennomsiktig. Virker som jeg tåler iso dårlig, noe som er til min store fortvilelse.

De tørre leppene ga seg etter 3-4 dager, og nå merker jeg at huden er i ferd med å tykke seg til også. Er imidlertid livredd for at kvisene skal myldre snart igjen, siden jeg avslutta kuren så tidlig.

Gikk dessuten på Diane da jeg startet på kuren, men sluttet to uker inn i kuren. Har ikke hatt mensen siden. Frykter at jeg vil få tidenes utbrudd når jeg omsider begynner å menstruere igjen...

Men so far so good. Bortsett fra alle de brunflekkete kvisearrene som jeg har over hele kroppen, så ser huden min fin ut akkurat nå. Skal holde dere oppdatert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Sengaia

HJELP :-(

Nå har jeg gått på iso i 3 måneder. Har tatt ca 250 piller. Og det er ikke bedre i det hele tatt. Det har vært jevnt ille i mange uker. Jeg får nye kviser stadig vekk. Er det noen som opplever det samme? Jeg er skikkelig redd for at det ikke skal funke :( Og jeg syns det er skikkelig flaut å være sammen med andre. På butikken, trening osv. Har noen opplevd det samme, men blitt bedre? Eller opplevd at det rett og slett ikke hjelper?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HJELP :-(

Nå har jeg gått på iso i 3 måneder. Har tatt ca 250 piller. Og det er ikke bedre i det hele tatt. Det har vært jevnt ille i mange uker. Jeg får nye kviser stadig vekk. Er det noen som opplever det samme? Jeg er skikkelig redd for at det ikke skal funke :( Og jeg syns det er skikkelig flaut å være sammen med andre. På butikken, trening osv. Har noen opplevd det samme, men blitt bedre? Eller opplevd at det rett og slett ikke hjelper?

Hei! Skjønner godt at du er redd for at det ikke skal fungere, men jeg har troen på at det vil snu! Se denne filmen på youtube (og flere av filmene hennes også, denne fra uke 13), så ser du at for henne så tok det lang tid før det snudde. Og, nå er huden hennes plettfri! Bit tennene sammen, det blir bedre! Jeg har troen :klemmer:

Endret av finkel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg begynt igjen etter 1 måneds opphold.. (Hadde gått 3 uker med 1/tbl om dagen) men fikk så sterke bivirkninger på ferie i syden at jeg måtte slutte. Gikk først hos privat hudlege, men igår var 5 måneders ventetid hos offentlig hudlege endelig over, så da gikk jeg over dit. Likte meg mye bedre der også. Følte at den private egentlig bare var ute etter penger... OG! Blodprøve som skal taes en gang i måneden koster meg nå 47 kr, og hos privat kostet det 400 per gang! Pluss 150kr for resept!

Men nå har jeg altså begynt igjen, og hudlegen tror jeg burde ta kun 1tbl om dagen ut hele kuren! Dvs at jeg må gå på dette her i ca 9 måneder.......

Også sa han at han trodde det kunne ta 2 måneder før jeg så noen bedring (siden jeg bare tar 1tbl)

Sengaia: Jeg ville ringt til hudlegekontoret og bedt om nr til hudlegen din, og spurt han! Hvilken bivirkninger har du?

Edit: Skrev blodprøve som skulle taes 1 gang i uken, mente såklart 1 gang i måneden* :)

Endret av Lilje:)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sengaia

Tusen, tusen takk dere, for at dere beroligger meg! Det betyr mye for motivasjonen videre :)

Jeg har sett på mange av videoene på youtube. Alle blir jo så fine! Det er jo et mirakel at det finnes noe som hjelper så bra! De jeg har sett på youtube blir gradvis bedre, mens jeg blir bare verre, - men de du tipsa meg om finkel hadde jeg ikke sett. Så tusen takk! :klemmer: Er du ferdig med kuren?

Lilje: privat hudlege er utrolig dyrt! jeg venta mange måneder på offentlig hudlege, men da ante jeg lite om iso, og at det fantes noe som kunne hjelpe på den måten jeg leser om her og ser på youtube. så kjipt at du får så mye bivirkninger :-/ jeg er heldig med bivirkninger, jeg har bare de vanlige, tørr hud, øyne, lepper, er litt tiltaksløs, men det er til å leve med. Det er ikke sånn ekstremt liksom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen, tusen takk dere, for at dere beroligger meg! Det betyr mye for motivasjonen videre :)

Jeg har sett på mange av videoene på youtube. Alle blir jo så fine! Det er jo et mirakel at det finnes noe som hjelper så bra! De jeg har sett på youtube blir gradvis bedre, mens jeg blir bare verre, - men de du tipsa meg om finkel hadde jeg ikke sett. Så tusen takk! :klemmer: Er du ferdig med kuren?

:klemmer:

Ja, jeg ble ferdig 9. juli. Veldig fornøyd, men synes de røde merkene mine bør forsvinne snart! De har bleknet en del, men vises fremdeles... Et tips er å få en resept på epiduo etter pilleslutt. Det skal i følge hudlegen min hindre tilbakefall, og han ser at enda flere holder seg fine når de slutter. Jeg glemte hele greia og fant resepten etter en mnd, og hadde da begynt å få noen småprikker og et par små røde. Så smører i vilden sky nå for å kverke det som eventuelt har lyst til å komme frem! ;)

Endret av finkel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sengaia

Nå er jeg snart tom for fuktighetskrem. Er det noen som har noen tips til hva jeg kan kjøpe? Jeg har LRP, men jeg syns ikke den var så god...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå er jeg snart tom for fuktighetskrem. Er det noen som har noen tips til hva jeg kan kjøpe? Jeg har LRP, men jeg syns ikke den var så god...

Er du tørr i ansiktet? Jeg synes A-derma er god. Den beroliger også. Er ikke tørr eller "herjet" i ansiktet nå, men bruker den for det, og liker den :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sengaia

Takk for tips!

Jeg er tørr over hele kroppen, men ikke sånn at det flasser. Kroppen blir veldig glad når den får litt bodylotion. Jeg syns det er så vanskelig å finne gode kremer til ansiktet... men da skal jeg ta tipset ditt og kjøpe A-derma :) det er den man får på apotek, er det ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler A-Creme til kroppen! Den fåes i en blå og sølvfarget pumpeflaske, jeg fant min i en helsekost. Supergod! Jeg kjøper altså ikke den originale i brun krukke, jeg tror den jeg kjøpte er ganske ny. Er iallfall veldig populær virker det som, var utsolgt mange steder.

Den kan også brukes i ansiktet, men det gjorde ikke jeg når jeg gikk på kuren. Det står på at den kan fungere på blant annet arr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har time til fastlegen den 10. og skal begynne med kuren så snart det lar seg gjøre. Håper å kunne unngå å måtte legge ut for hudlege privat, så satser på at fastlegen min er såpass til grepa kar at han kaster roaccutan pakker etter meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var med i denne tråden en god stund, men slutta vel egentlig å besøke KG. Jeg vil bare si at jeg er veldig glad jeg ikke ga opp, selv om jeg var rimelig langt nede og opplevde veldig mange, sterke bivirkninger. Jeg merket heller ikke bedring før helt på siste slutt av kuren, og det var veldig slitsomt på selvfølelsen. Men NÅÅ, derimot, nå som jeg er ferdig, har jeg ikke ei eneste kvise! Det hender det dukker opp ei lita ei innimellom, men det får jo alle. Hang in there, ikke mist motet! :) Jeg begynte i august i fjor, og holdt på til mars. Slitsomt, men såå verdt det! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har time til fastlegen den 10. og skal begynne med kuren så snart det lar seg gjøre. Håper å kunne unngå å måtte legge ut for hudlege privat, så satser på at fastlegen min er såpass til grepa kar at han kaster roaccutan pakker etter meg.

en fastlege uten ekstra utdanning som hudlege, har desverre ikke lov å skrive ut isotretinoin/roaccutane.

Når du går på iso. må du fast til hudlege for kontroll ca hver, eller annenhver mnd gjennom hele kuren, derav faste blodprøver på legekontoret i tillegg.

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, takk desperate for at du sier at du ikke merka bedring før helt i slutten av kuren... jeg har vært så redd for at dette ikke skal funke på meg. Jeg tar 60 mg/dag Har nå tatt 260 piller. Hvor mange hadde du tatt før du så noe tegn til bedring?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...