Gå til innhold

Da har jeg begynt på isotretinoin orifarm (roaccutane)


Gjest BabyBlue

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg var med i denne tråden en god stund, men slutta vel egentlig å besøke KG. Jeg vil bare si at jeg er veldig glad jeg ikke ga opp, selv om jeg var rimelig langt nede og opplevde veldig mange, sterke bivirkninger. Jeg merket heller ikke bedring før helt på siste slutt av kuren, og det var veldig slitsomt på selvfølelsen. Men NÅÅ, derimot, nå som jeg er ferdig, har jeg ikke ei eneste kvise! Det hender det dukker opp ei lita ei innimellom, men det får jo alle. Hang in there, ikke mist motet! :) Jeg begynte i august i fjor, og holdt på til mars. Slitsomt, men såå verdt det! :)

Hei.

Begynte med kuren for en drøy uke siden. Huden i ansiktet har begynt å flasse litt av. Lurer på om der er bra å eksfoliere/pile den skånsomt? Gjorde du det? Brukte du mye fuktighetskrem? Har lest så mye forskjellig: noen mener at man skal bruke mye krem, noen sier at det er meningen at huden skal flasse av og at kviser "liker" fuktighetskremer. Men du som har fått så bra resultat, hvordan pleide du huden? Og hvor mye Isotretinion tok du hver dag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg gått uten iso. i vel to uker, og har begynt å få en del småprikker i panna, og et par andre steder. Andre som fikk noe lignende etter de sluttet? Ser ut som pittesmå kviser, bare at de ikke er røde eller vonde. Er heller ikke noe hvitt i de.

Hva gjorde dere som sluttet, med ansiktsrutiner? Vask, rens, krem etc.? Har brukt litt Epidou på utsatte områder, men vet ikke hvor stor hensikt det har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips!

Jeg er tørr over hele kroppen, men ikke sånn at det flasser. Kroppen blir veldig glad når den får litt bodylotion. Jeg syns det er så vanskelig å finne gode kremer til ansiktet... men da skal jeg ta tipset ditt og kjøpe A-derma :) det er den man får på apotek, er det ikke?

Sorry, sent svar!! Ja, du kjøper den på apotek. Jeg kjøper den i Sverige, der er den en god del billigere, i tillegg til kursen. Men det spørs jo litt hvor du bor! Kremen er litt seig på en måte, men den trekker godt inn i huden min selv om jeg ikke er særlig tørr for øyeblikket. Bruker den før jeg sminker meg og alt, uten at det blir for blankt. :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg gått uten iso. i vel to uker, og har begynt å få en del småprikker i panna, og et par andre steder. Andre som fikk noe lignende etter de sluttet? Ser ut som pittesmå kviser, bare at de ikke er røde eller vonde. Er heller ikke noe hvitt i de.

Hva gjorde dere som sluttet, med ansiktsrutiner? Vask, rens, krem etc.? Har brukt litt Epidou på utsatte områder, men vet ikke hvor stor hensikt det har.

De småprikkene du har fått, det er ikke hudormer/komedoner? Eller opphopning av talg? Det er dette jeg sliter mest med, og trodde at Iso skulle ta knekken på!! Nå ble jeg litt engstelig :(

Når det gjelder produkter etter Iso, lurer jeg på om vi som har fått helt klar og fin hud etter Isokur fortsatt har Acne Prone hud? I så fall burde vi jo bruke produkter for dette. Men jeg aner ikke!

Noen som vet? (Selv om det er lenge til dette gjelder meg.....)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er iallfall ikke svarte hudormer, og det går ikke an å klemme ut noe. Så jeg er liksom usikker på om det er talg/kvise, hehe.... Synes det er litt dumt, men ingen krise, siden de er samme farge som den vanlige huden synes de ikke noe særlig, bare jeg som synes det er irriterende. Kan jo være noe jeg har spist kanskje, eller en annen årsak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da har jeg fått time til hudlege i morgen. Hadde egentlig time i slutten av september, men den passet ikke, så da jeg ringte inn fikk jeg time i morgen istedenfor! Tviler på at det blir iso, vet ikke om jeg klarer det, men føler lilkevel en viss tilknytning til denne tråden, så skal si i fra hvordan det går. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er iallfall ikke svarte hudormer, og det går ikke an å klemme ut noe. Så jeg er liksom usikker på om det er talg/kvise, hehe.... Synes det er litt dumt, men ingen krise, siden de er samme farge som den vanlige huden synes de ikke noe særlig, bare jeg som synes det er irriterende. Kan jo være noe jeg har spist kanskje, eller en annen årsak.

Okei, da får vi håpe at det forsvinner fort!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fått time til hudlege i morgen. Hadde egentlig time i slutten av september, men den passet ikke, så da jeg ringte inn fikk jeg time i morgen istedenfor! Tviler på at det blir iso, vet ikke om jeg klarer det, men føler lilkevel en viss tilknytning til denne tråden, så skal si i fra hvordan det går. ;)

Tør du ikke begynne på Iso etter du har fulgt denne tråden? Har du prøvd antibiotika tidligere? Blir spennende å se hva hudlegen sier! :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tør du ikke begynne på Iso etter du har fulgt denne tråden? Har du prøvd antibiotika tidligere? Blir spennende å se hva hudlegen sier! :)

Jeg har så mye å gjøre nå; skole, jobb, oppgaver... alt er veldig nytt for meg, mye å organisere. Jeg er sliten nok nå, hadde nok ikke klart det om jeg hadde blitt sliten av iso. :) Og jeg hadde hatt tid hadde jeg ikke tvilt så mye på å begynne med iso, men det går nok ikke akkurat nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jøss - denne tråden har vokst seg laaang!

Jeg har nå vært av medisinen i ca. en måned. Ingen kviser å se, men huden og håret er på vei tilbake til mer "normal" tilstand (les: trenger ikke så mye fuktighetskrem og må faktisk vaske håret innimellom).

Jeg lurte litt på om dere kunne dele deres erfaringer med hva legene deres sier om denne "karantenetiden" etter pillekuren når det gjelder det å bli gravid. Jeg hører så mye forskjellig og det gjør meg veldig usikker på hva jeg skal stole på!

Mvh

Moi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jøss - denne tråden har vokst seg laaang!

Jeg har nå vært av medisinen i ca. en måned. Ingen kviser å se, men huden og håret er på vei tilbake til mer "normal" tilstand (les: trenger ikke så mye fuktighetskrem og må faktisk vaske håret innimellom).

Jeg lurte litt på om dere kunne dele deres erfaringer med hva legene deres sier om denne "karantenetiden" etter pillekuren når det gjelder det å bli gravid. Jeg hører så mye forskjellig og det gjør meg veldig usikker på hva jeg skal stole på!

Mvh

Moi

Så bra at kvisene har holdt seg unna! :) I mitt skriv fra hudlegen står det 1 måned. Tanten min som er forskningsleder i et legemiddelfirma sier et halvt år. Jeg ville ventet lengst mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke iso på meg! Ble tetralysal. Hudlegen så på huden min i mindre enn 20 sekunder. Jeg hadde sminke på, men han sa det ikke var nødvending å ta den av. Fikk skinoren og tetralysal. Har ikke prøvd noe reseptbelagt før, så får se, men etter det jeg har lest på nettet er ikke akkurat virkningen varig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

HJELP! :-(

Jeg skal være med i en slags filminnspilling som skulle bli filma på nyåret, og da tenkte jeg at da er jo ISO kuren over. jeg timet det litt til da, så det skulle gå bra. Men nå skal det filmes om bare veldig få uker! ca 2-4 uker. Jeg har tatt ca 270 piller. Jeg har kviser her og der, og det kommer nye av og til. Har noen erfaring med om det går an å ta en pause fra de, og om bivirkningene kan bli borte for en liten stund? En av bivirkningene på meg har vært mer kviser. pluss tørr hud og det "vanlige". Jeg skulle så gjerne vært litt bedre på noen få uker! Har noen tips eller råd?? Alt taes imot med stor takknemlighet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest BabyBlue

Takk for tips! Hvilken av ansiktsmaskene til declor er det du har brukt?

DENNE =) Vet at noen sier den svir litt under isokuren, men jeg synes den funket helt fint. Godt å sove med om natta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.blivakker.no/product/decleor/hudpleie/ansikt/2/DEC0028/decleor-aroma-purete-instant-purifying-mask-50ml Jeg bestilte denne i sta. Mon tro om det er noe av det samme?

Har noen opplevd at dere får mer kviser av å trappe litt ned på dosen på iso? Tenkte å gjøre det en liten stund for å få litt mer bivirkninger, litt mindre tørre lepper osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.blivakker...fying-mask-50ml Jeg bestilte denne i sta. Mon tro om det er noe av det samme?

Har noen opplevd at dere får mer kviser av å trappe litt ned på dosen på iso? Tenkte å gjøre det en liten stund for å få litt mer bivirkninger, litt mindre tørre lepper osv

Beklager å kuppe diskusjonen deres, men denne er jo for fet og uren hud?

Jeg ville valgt decleor - hydra floral sin fuktighetsmaske. Den er super! :)

jeg gikk foressten litt over en uke uten iso, og da kom problemene snikende tilbake...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...