Gå til innhold

Da har jeg begynt på isotretinoin orifarm (roaccutane)


Gjest BabyBlue

Anbefalte innlegg

39 tbl/13 dager in. Ingen nye bivirkniger, "kun" tørr hud å slite med. Har nå fått dermalogica sitt skin hydrating booster, og sammen med skin smoothing cream var det en super kombinasjon, enda bedre enn hydra floral syns jeg, for er mindre blank i fjeset.

Lotta: jeg fikk et lite utbrudd nesten med en gang, etter type 4-5 dager eller noe.

Anette :)

Det er ganske utrolig, men den blanke følelsen i ansiktet er borte og jeg har i ettermiddag begynt å få noen store, herlige byller på haken :sjokkert: Hadde overhode ikke trodd det vill skje ting såå fort da.. Men ok, har man vel hevet seg på dette, så får man vel bare stå i det. Kjør litt i ansiktet, og føler meg litt varm og "solbrent".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ganske utrolig, men den blanke følelsen i ansiktet er borte og jeg har i ettermiddag begynt å få noen store, herlige byller på haken :sjokkert: Hadde overhode ikke trodd det vill skje ting såå fort da.. Men ok, har man vel hevet seg på dette, så får man vel bare stå i det. Kjør litt i ansiktet, og føler meg litt varm og "solbrent".

Har akkurat samme følelse som deg i ansiktet. Bortsett fra i dag forresten, med hydrating booster og skin smoothing cream. Virkelig supre produkter! Jeg har også mistet den blanke følelsen i ansiktet (bortsett fra den som kommer av f.eks hydra floral da), og hudfargen er mye jevnere og jeg er mindre rød :) Herlig! Ting skjer fort ja, men det er bare å stå i det, og glede seg til man er ferdig :)

Anette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så moro! Jeg merker også forbedringer etter bare 2 uker :) Jeg har omtrent ikke tørre lepper jeg heller, men så er jeg VELDIG flink til å smøre de. De har skjedd noe med de, de er ikke røde som før, men tørre er de liksom ikke.

Anette :)

Du er heldig som merker forbedringer etter så kort tid da! Jeg måtte først gjennom kviseutbruddet fra helvete. Det var ikke noe gøy, for å si det sånn... :frown: Men er vel ferdig med sånne utbrudd nå, får jeg håpe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er heldig som merker forbedringer etter så kort tid da! Jeg måtte først gjennom kviseutbruddet fra helvete. Det var ikke noe gøy, for å si det sånn... :frown: Men er vel ferdig med sånne utbrudd nå, får jeg håpe :)

Var gjennom et lite utbrudd jeg også, får vel forsatt noen små kviser også, men jevnt over er huden myyye finere allerede. Men jeg er ikke plaget med veldig mange kviser i utgangspunktet, det er bare at de jeg får alltid etterlater seg stykke røde merker. Får håpe det bare går fremover med deg nå da :jepp:

Anette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har akkurat samme følelse som deg i ansiktet. Bortsett fra i dag forresten, med hydrating booster og skin smoothing cream. Virkelig supre produkter! Jeg har også mistet den blanke følelsen i ansiktet (bortsett fra den som kommer av f.eks hydra floral da), og hudfargen er mye jevnere og jeg er mindre rød :) Herlig! Ting skjer fort ja, men det er bare å stå i det, og glede seg til man er ferdig :)

Anette

Er begge kremene fra Dermalogica? Jeg må ut og kjøpe noe i morgen, kanskje jeg skal prøve dem, syns dermalogica er bra fordi det ikke er så dyrt, og så er det ganske drøyt i bruk. Virker som deg og meg har ganske lik hud. Jeg har heller ikke ekstremt mange kviser, der er alltid noen på kjeven eller kinnene, og de tar laaang tid før de er ferdige. Og gir røde merker etterpå. SÅ da kan det jo være at Dermalogica funker på meg og :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har akkurat samme følelse som deg i ansiktet. Bortsett fra i dag forresten, med hydrating booster og skin smoothing cream. Virkelig supre produkter! Jeg har også mistet den blanke følelsen i ansiktet (bortsett fra den som kommer av f.eks hydra floral da), og hudfargen er mye jevnere og jeg er mindre rød :) Herlig! Ting skjer fort ja, men det er bare å stå i det, og glede seg til man er ferdig :)

Anette

Hvor har du kjøpt de? Ser på www.blivakker.no men finner ikke begge der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er begge kremene fra Dermalogica? Jeg må ut og kjøpe noe i morgen, kanskje jeg skal prøve dem, syns dermalogica er bra fordi det ikke er så dyrt, og så er det ganske drøyt i bruk. Virker som deg og meg har ganske lik hud. Jeg har heller ikke ekstremt mange kviser, der er alltid noen på kjeven eller kinnene, og de tar laaang tid før de er ferdige. Og gir røde merker etterpå. SÅ da kan det jo være at Dermalogica funker på meg og :fnise:

Yes, begge er fra dermalogica :) Det serumet er nok ganske dyrt i butikk, jeg kjøpte mitt på nett, men når huden skriker etter fukt så er det jammen verdt det mot å vente i 2 uker på postgang :P Jeg bestilt det samme dag som jeg startet på kuren.

Høres ut som vi har ganske lik hud ja! Kjeven er mitt store problem, og på begge sider har jeg maaange merker etter kviser. Får også en del rundt munn/hake. Noen få på kinn. Aldri vært noe plaget rundt nese eller i pannen. Jeg er forrsten 26, så nå skal det jammen bli godt å bli kvitt dette en gang for alle :gjeiper:

Anette :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ~Fantabulous_kitten~

Fantabolous Kitten: de produktene du nevner, tåler du de eller ikke? Skjønte ikke helt.. Må ut og kjøpe noe mer fukt kjenner jeg, ser det er mange som bruker decleor fuktmaske.

Var kanskje litt uklar.. jeg tåler dem ikke, for å bruke de ordene. Gir meg kviser :kjefte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg blir 36 i år.. Da har vi gått lenge nok, uansett! :skravle:

Det har vi! Jeg kjøper mine dermalogicaprodukter på www.prettyskin4less.com :) Veldig bra priser, og de skriver ned verdien på pakka så man slipper toll :jepp:

Anette :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ~Fantabulous_kitten~

Tenkte jeg skulle komme med en liten oppdatering, for dem som er interessert :)

Jeg har tatt ca 300 tabletter, og har da ca 100 igjen. Har en maksgrense på 500, men legen trodde jeg kunne komme unna med 400, siden huden min akkurat nå ser ganske bra ut *krysser fingrene for at det varer*! Men, jeg har jo problemer med synet da... har vært sløret/tåkete den siste uken, så jeg skal ha en ukes pause fra isoen, og dra til øyelege for å finne ut om tablettene forårsaker problemene. Håper jo ikke det, men hudlegen ville ikke ta noen unødvendige sjanser.

Lotta1 og AB: veldig bra dere har funnet fukt som fungerer for dere! Er først noen mnd ute i kuren jeg har funnet en krem som er perfekt for meg. Ingen antydning til tørrhet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lotta1 og AB: veldig bra dere har funnet fukt som fungerer for dere! Er først noen mnd ute i kuren jeg har funnet en krem som er perfekt for meg. Ingen antydning til tørrhet :)

Hvilken krem er det? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ~Fantabulous_kitten~

Hvilken krem er det? :)

Nå blir jeg vel tuppet ut av forumet, men det er Hydranorme fra La Roche Posay :jepp: Den er beregnet for å reparere lipidnivået i huden, og er veldig bra for oss hvor medikamenter tørker huden.

Har dere prøvd Effaclar H fra La Roche Posay? Hydranorme er kremen som er hakket over den igjen. Kjempegod :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå blir jeg vel tuppet ut av forumet, men det er Hydranorme fra La Roche Posay :jepp: Den er beregnet for å reparere lipidnivået i huden, og er veldig bra for oss hvor medikamenter tørker huden.

Har dere prøvd Effaclar H fra La Roche Posay? Hydranorme er kremen som er hakket over den igjen. Kjempegod :jepp:

Åh, jeg er helt enig med deg! Helt fantastiske for min hud!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå blir jeg vel tuppet ut av forumet, men det er Hydranorme fra La Roche Posay :jepp: Den er beregnet for å reparere lipidnivået i huden, og er veldig bra for oss hvor medikamenter tørker huden.

Har dere prøvd Effaclar H fra La Roche Posay? Hydranorme er kremen som er hakket over den igjen. Kjempegod :jepp:

Jeg har prøvd effclar h ja, men syns den ga akkurat for lite. Kan jo høres ut som hydranorm funker da :jepp:

Anette :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klør og svir i ansiktet idag! Rundt nesa, og flasser på haka... Og er ganske rød/varm i toppen... Og jøss for noen utbrudd jeg har beg å få på haken/kjeven... På dag 5! Jaja, håpe det gir seg fort..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest BabyBlue

Huden min har klikket helt! Har ingen kviser, men er så tørr og flassete at jeg nesten ikke klarer å vaske ansiktet. Og hendene mine ser ut som en slagmark -.-

Har bare lyst til å grave meg ned under bakken og ta med meg hudkrem, pcen og resten av pillene til alt er over :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så glad, nå har jeg endelig fått innarbeidet en rutine hva hudpleie og sminke angår! Huden føles og ser ikke tørr ut, og sminken dekker nok uten å tørke ut noe mer. Herlig! :) Nå kan de neste... 14 ukene bare komme :fnise:

Anette :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ~Fantabulous_kitten~

Huden min har klikket helt! Har ingen kviser, men er så tørr og flassete at jeg nesten ikke klarer å vaske ansiktet. Og hendene mine ser ut som en slagmark -.-

Har bare lyst til å grave meg ned under bakken og ta med meg hudkrem, pcen og resten av pillene til alt er over :sjenert:

Huden min har vært slik noen ganger også, varer noen dager til en uke så går det over igjen. Håper det er slik for deg også :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan kan du ha en maksgrense på 500 og komme unna på 400? Da jeg gikk på Roaccutan fikk jeg høre at det var antall gram pr kilo man veide som var gjeldene.

Anyway, gled dere til dere er ferdig! Jeg har vært ferdig siden juli og jeg også ute av karantene (man har jo litt karantene på enkelte ting etterpå som feks peeling av huden, voksing etc) og jeg har ikke hatt en kvise siden. Hadde en bitteliten antydning til ei på haken min her før jul, men den forsvant før jeg rakk å tenke på den. Innmari deilig.

Jeg har fått tørrere hender etter kuren og kanskje litt i ansiktet, men ingenting som en god hudkrem ikke hjelper på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...