Gå til innhold

kona gravid, mannen sterilisert... er det mulig ?


rundlurt

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hurra:):) Har ventet og ventet på svar... Ble så glad når det viste seg du er faren!! For en fin slutt på en tøff og vanskelig historie:):) Dere høres ut som en flott familie! Lykke til videre:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye! Godt du hadde is i magen og at dere nå kan nyte tiden med ny baby som en familie :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva sier legen? Han må jo vel revurdere skråsikkerheten sin? Har du fått refundert utgiftene? :icon_lol:

Bra finale. veldig glad på deres vegne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt ærlig, så trodde jeg at du kom til å få motsatt beskjed. Jeg har beundret hvordan du har vært villig til å ta på deg alt dette stresset for å la den lille tvilen komme henne til gode, og den integriteten du har utvist i denne tråden. Utrolig kjekt å se at dette fikk den utgangen du fortjener!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Takker :-)

DNA er ikkje tuklet med nei.

Fastlegen smilte rundt og klarte ikkje holde igjenn gledeslatter, og gratulerte. Han har nok viet dette nokre tanker. Han beklagde ikkje sin skråsikre påstand, eg såg han mangla ord.

Kirurgen som utførte inngrepet har eg sendt mail uten å få svar. Det er lite han kan gjere med det nå. Men eg skal kontakte han igjenn. Det er nok ingen vits i å forsøke å belære han om at han må være mindre skråsikker. Han

skal vel tenke på sin proffesjon, og vil nok aldri gå videre med det innen sin medisinske krets.

Jævlig irriternde å føle at det legges lokk på slike saker. Hadde det vert stuereint så hadde nok mange forhold hatt lettere perioder, sjølv om det sikkert er ganske sjeldet slik skjer.

Men det er altså fullt mulig å unnfange barn fleire år etter sterilisering OGSÅ etter fullstendig sædløse prøver er tatt for å kvalitetssikre inngrepet.

....mot kirurgen sin mening....

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en fantastisk "avslutning" på dette. Etter dette vil jeg tro at din kone og du kan klare hva som helst av påkjenninger. Dette var en sterk historie, og hadde det ikke vært for at du sto støtt som en bauta så kunne det blitt en helt annen historie. Gratulerer, dere fortjener ro nå!

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Åssen har det gått.blitt no baby enda? :)

Les tråden.

Anonym poster: 9523d2dcf7ed3d27be5d1dd7b48fc13d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 måneder senere...

Annonse

Gjest Undrende

Endelig fant jeg en tråd om dette,flott å lese!
Sitter nemlig her med alle tegn til graviditet...på tross av at min mann er sterilisert for 1.5 år siden.

Masse lykke til videre med deres lille under :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trur eg fikk til å sitere nå..

Det er den situasjonen eg beskriver som pyton. Eg ber ikkje om sympati. Eg spør etter erfaringer rundt hvordan dette kunne skje uten andre sexpartnere.

Så lenge det er lovlig med abort så forholder vi oss til det. Det er ennå ikkje å rekne som eit barn så lenge det ikkje er levedyktig, den terskelen kommer om ennå koen uker. Evt debatt om slike inngrep får dere ta i ein annen tråd. Imidlertid så var forhåndbeskjeden fra ultralydmannen, at det var trolig bortkastet å søke, då det skal tungtveiende medisinske grunner til. At fosteret ikkje var velutviklet feks, eller at mor var syk.

Dette er ikkje tilfelle for oss såg det ut som.

Men at det dukker opp fleire som synest det er oki at man skal bli påtvunget eit barn, enten pga sidesprang eller etiske syn, er urovekkende for meg. For det er eg som må være pappa, biologisk eller ikkje, for ennå eit barn, resten av livet.

Mor ønsker også barnet vekk fotsatt.

Nei.

Men lovverk tvinger oss til å oppfostre eit uønsket barn. Til tross for at vi har gjort de anbefalte inngrep for å unngå fleire barn.

PS: det var dette med barn 3 som kom ut med spiralen i hånda, som eg opfattet som flåsete, svaret mitt kom for sein ser eg nå..

Ups, såg slutten på tråden at dere har fått barnet. Nå leste jeg ikke alle sidene, så vet jo ikke alt, men jeg kommenterte på at dere hadde tenkt å ta vekk et foster på 18/19 uker. Men så såg jeg siste side etter jeg postet mitt innlegg, og kjenner jeg ble glad :) Håper barnet er ønsket nå etter dere kom over sjokket :) Og godt å høre du var faren, noe jeg ikke tvilte på siden hun gikk så lenge uten å ha mistanke selv. Siden du var steril:)

Endret av Trollmortil3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg kjenner en "steril" mann. Jeg ble gravid med denne mannen, men mistet. Mulig det var noe galt, og kroppen ordner opp. Graviditetstesten påviste graviditet, og jeg kjente puppene ble ømme. Jeg ba mannen ringe legen sin og spørre om hvordan det er mulig. Legen sa at å være sterilisert er at en viss prosenten av spermen død. Noen få spermier kan være levedyktige og partneren ekstremt mottakelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Dna-kongen

og er enige med em over her, hadde konen din vært utro, ville hun vel sjekket om hun var gravid mye tidligere.

Kanskje hun var utro med en som sa han hadde sterilisert seg? ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble også nylig gravid med en som har blitt fortalt av flere leger siden han var ungdom at han ikke kunne få barn. Han tror ikke det var hans, og jeg klarer ikke overbevise han. Jeg tok abort, da han ikke ønsket det. Så ja, det er mulig.



Anonymous poster hash: bccea...f43
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg blitt gravid mens mannen min var steril, så ville JEG selv krevd farskapstest OM jeg visste at jeg hadde vært trofast. Det for å bevise at man har vært trofast og til å stole på. Det handler om å forstå sin kjære, i en slik sak er det helt naturlig at man kan bli i tvil. Det må jo være like godt for dama at hun får på det rene at hun faktisk bærer på ditt barn. Selv om hun vet det, så trenger mannen å få vite det og. Er det ditt barn, så hjelper det ikke å sterilisere seg....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...