Gå til innhold

Tråden for masterstudenter


Anglofil

Anbefalte innlegg

Gjest Daenerys

Hva slags bok er det, Daenerys? :) Høres som noe jeg burde lese!

Sitter og blar i den nå, men den virker bra! En del om problemstilling, avgrensning, utgangspunkt for å skrive, guide i litteratursøking, gjennomgang av litteratur, problemstillinger, metode, innledning og avslutning, og redigering av oppgave. Motivasjon og skriveproblemer. Skal skumme gjennom og si ifra om den er bra eller ikke om noen dager ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Noen av dere som har skrevet en masteroppgave? Hadde dere tosidig print eller enkel print?

Anonym poster: bf57825c64a1708354cdc111828805e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter og blar i den nå, men den virker bra! En del om problemstilling, avgrensning, utgangspunkt for å skrive, guide i litteratursøking, gjennomgang av litteratur, problemstillinger, metode, innledning og avslutning, og redigering av oppgave. Motivasjon og skriveproblemer. Skal skumme gjennom og si ifra om den er bra eller ikke om noen dager ;)

Det der høres ut som boken for meg! Takk for at du nevnte det, den skal jeg kjøpe meg :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde tosidig print, synes at det ser bedre ut. I tillegg var oppgaven på 140 sider inkl. vedlegg så den hadde blitt kjempetjukk med enkeltprint.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blir litt gal av veilederen min. Sendte inn spørreskjema - og får svar "Han syns det er vanskelig når han ikke vet helt hva det dreier seg om". Vi har vært på veiledning, OG levert prosjektrapport. At han ikke enda har lest det nøye... I tillegg er det to spørreskjema, som er veldig ulike, men han ser ikke forskjell på dem... :bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Daenerys

Blir litt gal av veilederen min. Sendte inn spørreskjema - og får svar "Han syns det er vanskelig når han ikke vet helt hva det dreier seg om". Vi har vært på veiledning, OG levert prosjektrapport. At han ikke enda har lest det nøye... I tillegg er det to spørreskjema, som er veldig ulike, men han ser ikke forskjell på dem... :bond:

Oi, det er slitsomt. Høres ikke ut som at han gjør sin del av "dealen"... Kan du be han lese på nytt? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir litt gal av veilederen min. Sendte inn spørreskjema - og får svar "Han syns det er vanskelig når han ikke vet helt hva det dreier seg om". Vi har vært på veiledning, OG levert prosjektrapport. At han ikke enda har lest det nøye... I tillegg er det to spørreskjema, som er veldig ulike, men han ser ikke forskjell på dem... :bond:

Usj det der hørtes slitsomt ut! Hvordan er han ellers da? Kanskje det kunne vært lurt å bytte veileder?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ha møte med han på tirsdag, hvis han fortsatt er like "fjern" i forhold til det vi har snakket om flere ganger nå, skal han få høre. Satser på at han bare er i feriemodus!

Daenerys - Åssen var boka!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Daenerys

Jo, jeg syns det er veldig mye om planleggingsfasen, og litt lite om selve gjennomføringen. Men den har mye verdifullt, så jeg syns den er verd de 200-300 kr den koster :) Spesielt det med skriveteknikk og alt i startfasen er bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hadde første dag med masterfag i går! Vi er bare fem stykker som begynner på i religionsvitenskap i år, så det skal bli innmari spennende! :jepp:

 

Veldig glad for at vi har teori- og metodefag i år!

Endret av Tekola
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy, Tekola! Litt hyggelig med så liten klasse?

Holder på med spørreundersøkelsen. Fått inn rundt 100 svar, men det er fortsatt fryktelig lite for det jobber over tusen stk i bedriften... Og jeg begynner å få litt noia. For en del faller av i runde to. Jeg må jo sitte igjen med NOE å analysere :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Daenerys

Jeg har også startet, vi er rundt 20, akkurat passe syns jeg :) Virker som det blir mye jobb fremover, men jeg har en plan, så det burde gå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hiver meg på denne tråden jeg!

Skal begynne på master nå i september, og er utrolig nervøs! Nytt studiested, og de har tydeligvis ikke introduksjonsuke her for oss masterstudenter!

Merker jeg gruer meg litt nå :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg kommet langt på vei i planleggingen av masteroppgaven, så fornøyd! Noen måneder med forberedelser nå, samtidig med andre fag. Selve oppgaven begynner ikke før i november.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hva er vanlig sideantall på 60 studiepoeng?

Her er det mye snakk, men lite info. Mange mener det er 30 sider.....! Det var så stor bacheloroppgaven min var på 15 studiepoeng. I forrige skriv stod det 60-100 sider, men i mellomtiden har det kommet en ny master, som erstattet vår og de har kun 45 studiepoeng. Tror folk blander disse to...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I morgen skal jeg ha møte med veilederen min og begynne planleggingen av prosjektoppgaven! Blir veldig spennende, for nå blir det hele mye mer konkret... Hadde omvisning på laben jeg skal bruke, blir nesten litt skummelt å være så selvstendig... Men veldig fritt og deilig også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en 30-poengs oppgave på 20-40 sider. Har allerede skrevet en 30-poengs oppgave på 40 sider, så det skulle vel tilsi 60-80 sider på 60-poengs oppgave.

Men jeg tror det der varierer utrolig mye ut i fra hvilket fag og fakultet man skriver fra altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...