Gå til innhold

Tråden for masterstudenter


Anglofil

Anbefalte innlegg

Oioi, gratulerer så mye, Violen!! For å stille det typiske idrettsspørsmålet: Hvordan føles det?

Selv leverer jeg om et par uker - panikk!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Oioi, gratulerer så mye, Violen!! For å stille det typiske idrettsspørsmålet: Hvordan føles det?

Selv leverer jeg om et par uker - panikk!

Takk!

Det er med blandede følelser! :sjenert:

Jeg er stort sett fornøyd, men er ikke helt fornøyd med analysedelen av oppgaven. Men det er veldig deilig å være ferdig, gleder meg masse til å få den innbundet og levere den fra meg i morgen (selv om det blir veldig rart :jepp: )

Og så begynner ventetiden til man skal opp i muntlig... Gruer meg litt til det, selv om jeg hører folk si at det ikke er noe å grue seg til.

Føler du at du ligger godt an? Masse lykke til i innspurten! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror nok egentlig at jeg ligger ganske bra an, men samtidig er det alltid et eller annet man skulle ha fikset på. Det blir jo aldri ferdig. Jeg har nok av løse tråder som må samles inn på disse evinnelige 120 sidene, for å si det sånn. ;)

Jeg hører folk sier det samme om muntlig, men akkurat nå føles det som en stor løgn. Jeg gruer meg, jeg.. :sjenert:

Men igjen, hurra for deg! Det er jo tross alt en greie å levere fra seg en masteroppgave :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ikke skrive masteroppgave før neste år, men stresser litt med å velge emne.

Universitetet kommer ikke med oppgaveforslag før i juni pga avklaring med samarbeidspartnere og økonomisk støtte og slikt. Masterdelen begynner i oktober, men avhengig av hva slags arbeid jeg skal gjøre trenger jeg litt forberedelse.

Spørreundersøkelser og intervju evt. må jo planlegges i god tid. Labarbeid også. Litteraturstudie er jo ikke så nøye med å bestemme langt tid i forveien. Vet ikke hva jeg vil...

Hvor lang tid i forveien bestemte dere emne før dere faktisk begynte å jobbe med masteroppgaven?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde prosjekforberedende emne semesteret før selve skrivingen, så jeg bestemte meg altså allerede i februar, og begynte på skrivingen i august.

Når det er sagt, er det mange på mitt studie som har byttet tema underveis, f.eks. i august, og det har gått greit det også.

Men som du selv er inne på, særlig for de som må transkribere intervjuer osv., er det nokså viktig å komme tidlig i gang. Dette tar veldig mye tid.

Mitt beste tips er å bare kjøre på i en eller annen interessant retning, så får du heller skifte dersom du virkelig ikke liker prosjektet ditt. Da har du i det minste kunnskapen om hvordan du skal nærme deg et emne.

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Armule

Begynner endelig å øyne lyset i enden av tunnellen! Leste gjennom hele oppgaven idag, både korrektur og innhold, og sitter igjen med en god følelse. Får jeg rettet opp det jeg har gått gjennom idag tror jeg det blir riktig bra, og håper veileder ikke gir altfor mye tilbakemelding på siste veiledningsmøte.. Har stor tro på å få levert til den 15. mai! Hurra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Prosjektbeskrivelse er nå bestått :D kun to eksamen igjen så begynner skrivingen for fullt! Wææ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åtte dager igjen til innlevering - og nå begynner jeg på avslutningen. Hurra... For et stress! Men moro er det :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Armule

Åtte dager igjen til innlevering - og nå begynner jeg på avslutningen. Hurra... For et stress! Men moro er det :)

Jeg starter på avslutningen imorgen! I tillegg til å legge inn alle figurer og tabeller der de skal være :P

..moro når man vet man blir ferdig ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Misunner dere, selv om jeg sikkert kommer til å stresse verre en verst på samme tid neste år..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg starter på avslutningen imorgen! I tillegg til å legge inn alle figurer og tabeller der de skal være :P

..moro når man vet man blir ferdig ;D

Puh, det var jammen godt å høre. Du hørtes så ferdig ut at jeg ble helt stresset. Jeg synes for øvrig hele masteroppgaveprosessen har vært spennende, men dette tidspresset som råder nå er ganske fælt. Samlet sett blir det godt, rart og litt trist å levere.

Jeg heier på deg (og meg selv)!

Samme anonym ;)

Aricept: jeg er kjempestresset, og det er de fleste andre jeg vet om også, men samtidig gjør jo det at å levere blir enda deiligere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leverte min master i fjor, og det er både med gru og glede jeg leser spenningen og stresset i innspurten i denne tråden. Masse lykke til til dere alle sammen, dere har gjort en kjempeinnsats!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Armule

Puh, det var jammen godt å høre. Du hørtes så ferdig ut at jeg ble helt stresset. Jeg synes for øvrig hele masteroppgaveprosessen har vært spennende, men dette tidspresset som råder nå er ganske fælt. Samlet sett blir det godt, rart og litt trist å levere.

Jeg heier på deg (og meg selv)!

Samme anonym ;)

Aricept: jeg er kjempestresset, og det er de fleste andre jeg vet om også, men samtidig gjør jo det at å levere blir enda deiligere!

Hehe! Hadde skrevet det meste bortsette fra avslutning/konklusjon. Syns det er noe av det vanskeligste. Tidspresset er jævlig! Hadde en hatperiode i forrige uke, der alt var jævlig og jeg likte ingenting. Så leste jeg alt på nytt i en pøsjing, og det virka ikke fullt så håpløst :)

Heier på deg også! Dette går BRA :D

Jeg leverte min master i fjor, og det er både med gru og glede jeg leser spenningen og stresset i innspurten i denne tråden. Masse lykke til til dere alle sammen, dere har gjort en kjempeinnsats!

TAKK :) Husker jeg leste i tråden ifjor, og følte med dere da! Skjønner nå frustrasjonen som utspant seg da :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Armule

Da har jeg faktisk skrevet ferdig hele greia. Ble ferdig med konklusjonen idag! Nå vil jeg bare ha minst mulig tilbake melding fra veileder :P Vil ikke måtte gjøre altfor mye redigering, er innstilt på å være ferdig nå!

I tillegg får jeg besøk til helga, så vil jo ha litt tid til å være sammen med dem..

I tillegg er vi tre stykker som skal feire innleveringa på tirsdag. Det blir en mektig biffmiddag på innleveringsdagen, etterfulgt av en heidundrende fyllekule. Jiha!

Ta gleden på forskudd? Neida.. ;p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krysser fingrene for at alt er som det skal, Cervix!

Har akkurat levert avslutningen selv, men tipper det gjenstår en del arbeid på den. I tillegg har jeg flere løse tråder i oppgaven som på en eller annen måte må løses. - Og allikevel tar jeg meg tid til kvinneguiden :ler:

Men fyllekule på tirsdag, det blir det uansett!! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 dager igjen til innlevering (HURRA for utsettelse!) og jeg har fortsatt igjen labarbeid, litteraturstudie, 70% av skrivinga og laging av MASSE figurer. Og oppi alt dette skal man på jobbintervjuer, diplomfester og reiser? Jepp!

:tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har skrevet 14 sider på teoridelen i masteroppgaven. Plutselig fløy sidene og tiden :sjenert: Skal ikke levere ført neste vår, men men.... Levert prosjektbeskrivelse! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er artikkelen i boks, jobber nå med kappen og aner egentlig ikke hva jeg driver med. Men spørsmålene fra veileder går mer på punktum og hvor tabeller står nå, så tror jeg beynner å komme i mål. Jobber en del vel siden av, så føler meg egentlig helt ferdig og klar for å feire jeg da :)

*sliten i hodet*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Armule

Akkurat kommet fra siste veiledning, og bortsett fra én ting er det virkelig bare småplukk! Hurra! Skal nok klare å gjøre meg så godt som ferdig i løpet av dagen og morgendagen, før det blir korrekturlesing på søndag og siste finpuss på mandag.

Faen så deilig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så herlig, Cervix! :hoppe:

Jeg har alle delene på plass, men ingen kan sies å være helt ferdige - men jeg skal nok få dratt det i havn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...