Gå til innhold

Tråden for masterstudenter


Anglofil

Anbefalte innlegg

Gratulerer! :)

Snart skal jeg begynne med oppgaven. Spennende!

Mvh Yvonne :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg begynner på master nå til høsten og jeg er såå nervøs! Var rimelig høyt snitt for å komme inn på den (mellom A og B) så jeg har jobbet beinhardt de siste tre årene for å komme inn. Skummelt å tenke på at vi nå skal fordeles over hele karakterskalaen igjen (er heldigvis ikke normalfordeling, men allikavel.. alle kan jo ikke få A). Er så redd for å ikke klare det og drite meg helt ut! Første året virker veldig spennende, er andre året jeg får helt angst for. Hva om jeg ikke klarer å skrive en så stor oppgave? unsure.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blir med her jeg og :hallo:, skal ta master i menneskerettigheter og multikulturalisme! Oppstart nå i høst, gleder meg!!! :hoppe:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjekt å se at flere er kommet inn på den masteren de ønsket :-) Husker selv spenningen fra i fjor sommer og ikke minst gleden og lettelsen av å komme inn!

Til dere som skal bruke hele det kommende studieåret på oppgaven (altså 60 stp oppgaver), når begynner dere? (evt. har dere begynt?) Jeg føler jeg skulle vært igang for lenge siden, men er ikke kommet lengre enn å skaffe meg bittelitt litteratur og så vidt bladd i den. Kan ikke rekrutere informanter enda, da nsd godkjenningen ikke er klar.

Redd for å ikke komme ordentlig igang før ut på høsten :-P Har jo ikke forelesninger nå som liksom gir startskuddet for semesteret!

Så nå håper jeg det er flere masterstudenter der ute som forsatt nyter sommerferien og sommerjobben sin!

Anonym poster: 6b376cce82ebee0b9ce5801c6bb739ee

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ønsker ikke å skrive akkurat hva jeg skriver om av hensyn til min egen anonymitet på forumet, men jeg skal skrive master innenfor norsk grammatikk. Jeg er på det siste året nå, har derfor et år med mye skriving og lite forelesninger foran meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra, en tråd for masterstudenter! Begynner selv på masterprogrammet STS: Studier av kunnskap, teknologi og samfunn på NTNU nå til høsten! Gru-gleder meg! Heldigvis er første året bare metodefag og sånn. Håper jeg klarer å skrive masteroppgaven, jeg har ikke engang skrevet bacheloroppgave, så jeg er skikkelig nervøs for det. Men har et år på å venne meg til tanken da:)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gleder meg også masse altså, selvom jeg virket litt negativ i innlegget mitt :)

Er så spent! Begynner med to andre jeg kjenner fra før av fra bacheloren, det er litt deilig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hiver meg med her, jeg også. Endelig er jeg også masterstudent! Går siste året på sivilingeniør, og hos oss fungerer det slik at man skriver et prosjekt på 15 stp om høsten og har et par fag i tillegg, og så skriver man en 30 stp master på våren. Dette blir spennende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynner på master nå til høsten og jeg er såå nervøs! Var rimelig høyt snitt for å komme inn på den (mellom A og B) så jeg har jobbet beinhardt de siste tre årene for å komme inn. Skummelt å tenke på at vi nå skal fordeles over hele karakterskalaen igjen (er heldigvis ikke normalfordeling, men allikavel.. alle kan jo ikke få A). Er så redd for å ikke klare det og drite meg helt ut! Første året virker veldig spennende, er andre året jeg får helt angst for. Hva om jeg ikke klarer å skrive en så stor oppgave? unsure.png

Du gjør det ikke alene vettu, du får en veilefer som du treffer jevnlig for å lese det du har skrevet, gi deg tips til hva du skal skrive, og til hva slags litteratur du skal lese. Går nok fint!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjekt å se at flere er kommet inn på den masteren de ønsket :-) Husker selv spenningen fra i fjor sommer og ikke minst gleden og lettelsen av å komme inn!

Til dere som skal bruke hele det kommende studieåret på oppgaven (altså 60 stp oppgaver), når begynner dere? (evt. har dere begynt?) Jeg føler jeg skulle vært igang for lenge siden, men er ikke kommet lengre enn å skaffe meg bittelitt litteratur og så vidt bladd i den. Kan ikke rekrutere informanter enda, da nsd godkjenningen ikke er klar.

Redd for å ikke komme ordentlig igang før ut på høsten :-P Har jo ikke forelesninger nå som liksom gir startskuddet for semesteret!

Så nå håper jeg det er flere masterstudenter der ute som forsatt nyter sommerferien og sommerjobben sin!

Anonym poster: 6b376cce82ebee0b9ce5801c6bb739ee

Jeg begynte allerede før ferien. Det tar tid å finne bedrift å samle inn data hos, og utforme spørreskjema. Venter fortsatt på fullstendig godkjenning fra NSD, men det var kun småpirk som måtte endres. En av grunnene jeg er i gang så tidlig er at jeg trenger litt tid mellom to spørreskjema, så da må det første skje så fort som mulig, altså nå i august.

Jeg begynner på master nå til høsten og jeg er såå nervøs! Var rimelig høyt snitt for å komme inn på den (mellom A og B) så jeg har jobbet beinhardt de siste tre årene for å komme inn. Skummelt å tenke på at vi nå skal fordeles over hele karakterskalaen igjen (er heldigvis ikke normalfordeling, men allikavel.. alle kan jo ikke få A). Er så redd for å ikke klare det og drite meg helt ut! Første året virker veldig spennende, er andre året jeg får helt angst for. Hva om jeg ikke klarer å skrive en så stor oppgave? unsure.png

Det er flere som faller på karakterskalaen på masternivå, det skal sies. En av mine kompiser har alltid vært A- og B student, nå ligger han på D- og E. Men de aller fleste holder seg på nivået sitt, og jeg har faktisk bedre snitt på master nå enn jeg hadde på bachelor :)

Jeg tror angsten for en så stor oppgave er stor, helt til man faktisk begynner med det. Nå føler jeg mer et "Hvordan skal jeg få plass til alt!?" :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar dere :) Er ikke lenge til studiestart nå, det blir så spennende! Jeg skal ha praksis for første gang også, hadde ikke noe praksis på bachelor. Er så spent på hvor jeg får og hvordan det er!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gleder meg også. Har en konteeksamen igjen nå i august, så er det fatt på siste året. Det består av to fag med hver sin eksamen, 30 stp oppgave (har skrevet 30 poengsoppgave tidligere) og praksis.

Har begynt så vidt med masteroppgaven, men den konteeksamen overskygger alt. Klarer jeg ikke den, så hjelper det jo ikke om jeg klarer det andre. Praksisen får jeg ikke tatt en gang før alt er bestått. Nerver? Neida...

.. og hvorfor i svarte granskauen sitter jeg her i stedet for å lese?...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Takk for svar dere :) Er ikke lenge til studiestart nå, det blir så spennende! Jeg skal ha praksis for første gang også, hadde ikke noe praksis på bachelor. Er så spent på hvor jeg får og hvordan det er!

Hva går du? Hvis du vil dele det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Armule

Det høres mye mer skummelt ut enn det er! Man kommer som regel fort inn i det. Én ting som gikk igjen hos meg når jeg skrev og redigerte kapitler var at jeg tenkte "om noen uker/måneder/halvt år så har jeg lest såpass mye og blitt mer voksen og bedre til å skrive, at dette går helt fint"! ..men når jeg faktisk skrev det, så følte jeg meg ikke spesielt mer belest eller bedre enn når jeg tenkte dette..

Masterstudiet jeg gikk tilbyr heldigvis seminarer med hele kullet, der det hver uke legges frem utkast til kapitler man jobber med (ikke alle legger frem hver uke, det går på omgang, men alle må levere minst tre ganger per semester) og man får tilbakemelding både fra medstudenter og en seminaransvarlig (som er den samme begge årene). De tre første semestrene må man levere ett kapittel per semester, med innlevering av hele det siste semesteret. Denne seminaransvarlig fungerer også som en felles veileder for alle, slik at vi i praksis hadde to veiledere. En slik ordning anbefales virkelig, hvis det er mulighet or det, da det hjelper utrolig på progresjon og utvikling av oppgaven :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Daenerys

Jeg er ikke særlig nervøs, selv om jeg skal skrive en stor oppgave (60 studiepoeng over et og et halvt år). Jeg er egentlig mest nervøs for den enorme mengden tung teori jeg skal ha i høst, type foreleser har alltid sagt "dere trenger ikke bry dere om de teoriene nå, de er vanskelige!". Takk for den, nå skal vi ha alle sammen :P

Nei, det går nok bra. Jeg har kjøpt "Masteroppgaven" av Everett og Furseth, den er revidert nå i 2012. Virker lovende til nå. Mitt problem blir nok å avgrense meg, og finne tema. Det slet jeg mest med i bacheloroppgaven.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...