Gå til innhold

Tråden for masterstudenter


Anglofil

Anbefalte innlegg

Hadde forøvrig litteratursøkingskurs denne uka, fy søren så mange rare steder man kan bruke! Kunne noen av dem, men nå tror jeg søking blir minst en ukes jobb... :ler:

Ja, minst! :sjokk:

Jeg må innrømme det er litt nedtur dette her. Jeg hadde sett frem til å starte på master her, men det er ikke så veldig bra. Det er i alle fall første inntrykket. ...

Det er ikke det samme som i Norge dette her, innerst inne angrer jeg bitte litt på at jeg dro.. :sjenert:

Uff, så leit. :klemmer: Men samtidig så tror jeg ikke det er uvanlig å ha det slik du har det akkurat nå, det er ikke bare-bare. Sannsynligvis blir du kjent etterhvert, du har jo ikke begynt med forelesninger enda engang. :-)

Professoren likte forresten ikke temaet mitt, så jeg er på jakt etter et nytt.

Det er jeg litt nervøs for. Skal snart levere prosjektskisse, og er spent både på hva de sier om temaet og hvilken veileder jeg får. Så bra at du har funnet et nytt tema som du synes er interessant!

er forresten et kjapt kurs i EndNote, om noen skulle trenge det.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er på år tre av fire deltid ved siden av full jobb, to små barn og en mann som stort sett er borte. Er misunnelig på dere som studerer heltid, for jeg har evig dårlig samvittighet for dette studiet. Kommer meg gjennom eksamenene, men det resulterer ikke akkurat i en A (heller B og Cer).

I år skal vi bestemme oss for tema til masteroppgaven og jeg har ikke en sjanse i helvete til å finne på noe... Føler jeg hele tiden henger etter og det er dritkjipt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner frustrasjonen, Murmelmy. Jeg har også full jobb (men ikke to små barn), og vil prøve å få unna masteren på fulltid, men vet ikke om det går enda. Det er slitsomt å ha det hengende over seg slik.

Hvis du vil skrive det her, hvilket fag tar du? (Jeg vil ikke dele mitt eget fag her, siden det er så lite, så jeg har full forståelse om du ikke vil!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ferdig med første veiledningstime med veileder, og jeg er superfornøyd. Utrolig dyktig og hyggelig. For en gang skyld en man føler tar en på alvor, som ikke ser dumt på deg når du stiller spørsmål. Han virker svært åpensinnet, og det er deilig!

Mvh Yvonne :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner veldig godt din frustrasjon Murmelmy! Jeg studerer 100%, jobber 50% ++ og mann og ett barn, og synes det er vanskelig. Har ikke fritidsproblemer akkurat. Gleder meg vannvittig til å bli ferdig. Tenk å ha fri om kveldene! Tenk å se på TV! Gleder meg ;)

Yvonne: så herlig! Må være deilig med dyktig veileder, det er viktig at man forstår hverandre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg endelig i gang! :jepp: Puh.

Det blir et krevende semester, forelesningene og fagene krever mye mer av oss masterstudenter enn det jeg er vant med fra bachelornivå hjemme. Men jeg har troen :)

Blir mye lesing fremover :opplyser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Delphina

Må innrømme at det gjør meg litt lettet å lese at det er andre med barn her som også studerer. Studerer deltid, men jeg har allerede 10 stp på masteren, noe som gjør at jeg har 30 stp når jeg har tatt eksamene til høsten.

Møffi: Jenta går 3 timer 3 ganger i uken i barnehage grunnet nederlandskkurset jeg tar ved siden av. Jeg bor i Nederland og tar masteren i Norge. Har god kontakt med instituttet jeg tilhører. Jeg tar et masterprogram som ikke kan studeres andre steder enn ved det instituttet (har ikke funnet tilsvarende). Det er tøft, men.. ja.. Det går!

Yvonne: Så koselig at det gikk så bra med veiledningen! :D

Har studert veldig effektivt på tross at jenta har hatt en forkjølelse, reaksjon etter vaksine og oppkast. Er greit når de ligger og sover på brystkassa og man kan lese og skrive notater samtidig. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for trøst og gode ord jenter. Jeg går master i ledelse, så stort fag. Vi har en form for ledelse som ikke undervises i på andre skoler, så skriver ikke mer om det her ;)

Jeg er forøvrig allerede ferdig med 60 studiepoeng på masteren iom at det er en 120sp program. Har vært på skolen en uke nå og har endelig begynt å jobbe i hodet med tema og problematikk. I tillegg til tanker om metode, informanter m.m.

Jobber i det offentlige nå, men har en bachelor fra BI og ønsker meg en peiling tilbake til det private igjen. Veldig interessert i lederstiler og kultur, så skal se om jeg kan få godkjent en forskning om verdier-kultur-lederstil-utfordringer å lede i Norge med en annen kulturell bakgrunn.

Så...det var litt om meg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som har hatt power point-fremvisning av sin masteroppgave her? Jeg må nemlig ha det før jeg kan forsvare min master! Men hvordan bygde dere opp denne power pointen? samme oppbygning som i selve oppgaven? er i villrede her og så nervøs :S

Anonym poster: bf57825c64a1708354cdc111828805e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen andre som har humanistiske fag her? :vinke:

Jeg er i gang med mitt første semester, men merker jeg allerede er litt stresset angående tema. Vi skal ikke velge noe tema før 3 semester faktisk. Men må ta emner som bygger opp under det vi har lyst å skrive om, så jeg bør jo velge allerede nå sånn sett :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal skrive master i religionsvitenskap! Er bare første semesteret av masteren nå, men tror jeg har sett meg ut retning og veileder. Han ene foreleseren på instituttet tente i hvert fall veldig på de tankene jeg slang ut da vi hadde en presentasjonsrunde :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oi, må dere tenke ut hele oppgaven selv? Vi fikk et hefte med oppgaver fra instituttet som vi fikk velge mellom, og de som hadde funnet et tema på forhånd eller skriver for en bedrift hadde funnet seg veiledere på forhånd... Men jeg hadde aldri i verden kommet på det jeg skal skrive om av meg selv...

Edit: mange skrivefeil!

Endret av Surriball
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg også, tema helt selv, velge fag som støtter opp under dette selv. Problemstilling osv osv. alt selv, så kan du få hjelp av veilederne når du er i gang og underveis.

Så fint! Jeg skal skrive master innenfor historie :) jeg er nok på vei mot middelalderen for min del, men jeg er ikke helt sikker. Vil gjerne kunne bruke det til noe senere, så kanskje jeg skal fokusere på kvinner eller religion? :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vi får noen få oppgaver som kan velges fra Universitetet, men det innebærer flytting i 3 måneder pga lab, så det er ikke alle som kan/ vil velge det.

Jeg har skaffet meg ekstern veileder fra et firma, men emne, problemstilling og datainnsamling står jeg før selv.

Endret av Aricept
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir kanskje annerledes når man går et teknologistudium? Jeg havna i ei forskningsgruppe, så de har klare preferanser på hva de vil jeg skal finne ut :) Men det er veldig greit for meg, jeg syns det er alt for mye spennende å se på uansett, og det er greit å vite at det ikke har blitt gjort helt likedan før.

Litteratursøk: puh! Og når man har funnet relevant stoff må man jo lese gjennom det også!

Begynte på lab i dag, litt skummelt og litt gøy :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...