Gå til innhold

Tråden for masterstudenter


Anglofil

Anbefalte innlegg

Gjest -Marla-

Skal du ha kvalitativt eller kvantitativt studie?

Det jeg har planlagt nå er kvalitativt. Hvis jeg må gjøre noe helt annet, tror jeg det blir kvantitativt med spørreundersøkelse.

Misunner deg forøvrig ikke kombinasjonen oppgaveskriving og flytting!

Så flott med veilederen, ninuska_. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

Imorgen skal jeg levere mitt petitum og se om jeg får den godkjent, ennå så mangler jeg et par 100 sider for å oppfylle kravet :murvegg: Men jeg er nesten i mål, så da er det bare å få den godkjent og deretter pugge og forberede seg til muntlig! :bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hvordan gikk det Nikee?? :)

Jeg sitter fast!!! Og typisk er jo veilederen min borte de neste dagene... Var forresten på seminar på mandag og tirsdag, litt sånn "ojojoj" når jeg så forfatterene av litteraturen jeg holder på med :gjeiper: Vurderte nesten å be om autograf ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk den godkjent! Men gleden er kortvarig, fikk mail idag om at jeg visstnok er ført opp på skriftlig, ikke muntlig! Jeg skulle gjerne ha hatt den skriftlig, men kravet er å ha minst en eksamen muntlig :murvegg: Så må få fatt i eksamenskontoret og professor og veilederen min! Men med irriterende kjipe åpningstider så er det litt vanskelig.

Jeg skal jo ha muntlig presentasjon neste uke :overrasket:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ferdig med de siste eksamner. Aldri mer eksamen på meg! :hoppe:

Og da er det fullt fokus på masteroppgaven. Gøy, spennende, vanskelig, interessant og stressende..

Jeg skal ha spørreundersøkelse som en del av oppgaven. Og med tre veiledere som alle skal si sitt og godkjenne endelig skjema tar det tid. Lang tid! Begynner å bli stressa for tida ja. Må ha de ut før jul..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frustrasjon!! :frustrert: Her prøver jeg å få noen kommentarer på <seriøst spennende ting jeg tror jeg har oppdaget vedrørende oppgavetemaet> og alt jeg får er en gigantisk skyllebøtte for å ha stavet en tittel feil! That's it? Takk for oppmuntringen, liksom :tristbla:

Anonym poster: 193347633bd99bcc589626fe03f454c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:hoppe: 300 sider igjen å lese før jeg skal begynne på powerpoint presentasjonen og manus! Kanskje, kanskje kanskje blir jeg ferdig imorgen! :hoppe:

Dette klarer du :opplyser::Nikke::skya::hoppendeglad: :hoppendeglad: :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

AB og Yvonne: :klemmer:

Nikee: Det greier du! :strix:

Selv sitter jeg her, 2,5 uke fra første eksamen, og nervene tar overhånd. Jeg har tydeligvis alltid nesten-paralyserende nerver, føler jeg gjerne skulle hatt litt mer tid, at jeg kommer til å stryke osv. Prøver å se på det på den måten at det er deilig å bli ferdig!

Skriver en oppgave som skal være på 3500 ord. Synes det går lekende lett, men får se over. Synes det er vanskelig å henvise, mye av pensumet i oppgaven er fra flere kilder (så det er mer universal viten).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobbet med metode i dag. Syns det er litt vanskelig å vite hvor mye detaljer som skal med. Jeg kunne jo skrevet en bok :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg sliter veldig med motivasjonen om dagen. Er utrolig lei, rett og slett.

Mvh Yvonne :heiajente:

Den fellen er jeg og i nå om dagen, jeg skal skrive forskningshistorie og teori og synes det er litt vel vanskelig å finne stoff til akkurat "perspektiver på meningsdannelse", og endringer fra konstruktivistisk til sosiokulturell... Heh. <.<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Daenerys

Er også sinnsykt lei. Bare noen få dager igjen til jeg er ferdig med eksamener denne høsten, etterpå er det litt mer undervisning, og så ferie!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobbet med metode i dag. Syns det er litt vanskelig å vite hvor mye detaljer som skal med. Jeg kunne jo skrevet en bok :fnise:

Akkurat begynt litt med metodedelen. Jeg kan ikke skrive bok... Men på introduksjonen derimot kan jeg skrive flere bøker ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Er også sinnsykt lei. Bare noen få dager igjen til jeg er ferdig med eksamener denne høsten, etterpå er det litt mer undervisning, og så ferie!!

Lykke til med siste eksamener dette semesteret! :)

(sorry, fikk ikke til multisitat fra telefonen jeg..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat begynt litt med metodedelen. Jeg kan ikke skrive bok... Men på introduksjonen derimot kan jeg skrive flere bøker ;)

Hva slags metode har du? Ja, introduksjonen er vanskelig å avgrense seg også! :P

Ble hjemmedag her. Fikk ikke sove før 4 i natt, så lite vits i å presse seg opp..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den fellen er jeg og i nå om dagen, jeg skal skrive forskningshistorie og teori og synes det er litt vel vanskelig å finne stoff til akkurat "perspektiver på meningsdannelse", og endringer fra konstruktivistisk til sosiokulturell... Heh. <.<

Dannelse? Hmmm, det har jo jeg om også ;) Men det er ifm naturfag da

Er også sinnsykt lei. Bare noen få dager igjen til jeg er ferdig med eksamener denne høsten, etterpå er det litt mer undervisning, og så ferie!!

Hang in there! :tommel: Gleder meg såå til jul og ferie selv! Tror nesten jeg må investere i en adventskalender så jeg kan telle ned ;)

Når er det dere flytter inn i huset? :)

Ellers kan jeg meddele at jeg ikke lengre står fast :skya: Fikk litt fokus og nye perspektiver av å lese et par av artiklene på nytt. Tips hvis det er flere som står fast :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Daenerys

Møffi - har flytta inn vi :) Nesten en mnd siden. Det hjalp jo dessverre ikke på lesingen, med alt som måtte gjøres, og enda må gjøres ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...