Gå til innhold

Tråden for masterstudenter


Anglofil

Anbefalte innlegg

Gjest Delphina

Jeg leser fryktelig mye og prøver å skrive og reflektere over det jeg har lest, for meg er det viktig å forstå hva jeg faktisk har gått gjennom. Jentungen sover søtt ved siden av meg, mens jeg leser om flotte flukser av stråling opp og ned og gjennom skyer. :fnise: Gleder meg til boka i turbulens-faget kommer, da skal vi lese om transport!

Har også god kontakt med foreleseren i ene faget, jeg har forklart situasjonen min, og han har vært utrolig hjelpsom, noe som gjør det mulig for meg å faktisk ta faget. :rodmer: Snille, flotte foreleseren!

må innrømme at jeg begynner å bli nervøs for masteroppgaven nå, virker som det er tortur, og jeg er svimehodet uten like.. :sjenert:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Daenerys

er det flere som skal ha observasjonsstudie her?? :)

Kommer litt an på hva slags observasjon du mener, men jeg skal sannsynligvis ja :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første forelesning, første året av master, og jeg henger allerede etter. Meh. Men det skal gå greit å ta det inn, da. Jeg må bare gjøre det. Skulle bare ønske at hodet mitt var interessert i å ta til seg noe kunnskap! :ler:

Men, jeg gleder meg innmari til å dra på masterseminar i Bergen! Det skal bli kjempespennende!

Det er innmari rart å være en "klasse" på bare fem. Og jeg kommer ikke til å glemme følelsen av å stille dårlig forberedt med det første! :daane:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leser fryktelig mye og prøver å skrive og reflektere over det jeg har lest, for meg er det viktig å forstå hva jeg faktisk har gått gjennom. Jentungen sover søtt ved siden av meg, mens jeg leser om flotte flukser av stråling opp og ned og gjennom skyer. :fnise: Gleder meg til boka i turbulens-faget kommer, da skal vi lese om transport!

Har også god kontakt med foreleseren i ene faget, jeg har forklart situasjonen min, og han har vært utrolig hjelpsom, noe som gjør det mulig for meg å faktisk ta faget. :rodmer: Snille, flotte foreleseren!

må innrømme at jeg begynner å bli nervøs for masteroppgaven nå, virker som det er tortur, og jeg er svimehodet uten like.. :sjenert:

Skal lillejenta i bhg etterhvert aller? Her har ettåringen akkurat begynt. Tror ikke jeg hadde fått lest mye med han flygende rundt hjemme, er imponert over at du klarer det!

Kommer litt an på hva slags observasjon du mener, men jeg skal sannsynligvis ja :)

Lurer litt på observasjon av en undervisningssituasjon... men virker så skummelt :gjeiper: Er så redd for og skulle tolke meg helt bort av dialogen.... Men vi får se!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så deilig når man finner engasjerte folk på instituttet! Jeg har fått masse hjelp av en ung forsker som er ekspert på mitt tema, med å samle trådene :nigo: Og det er en litt skummel følelse at "ingenting skal skje før januar!" Siden denne datainnsamlingen er over. Da er neste datainnsamling!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde håpet på litteraturstudie, men vi må ha egenforskning. Lab er det mest interessante, men siden jeg ikke studerer i Norge har jeg ikke mulighet til å bo borte fra mann og barn i mange måneder. Ender derfor mest sannsynlig opp med spørreundersøkelse av noe slag.

Har sendt inn prosjektforslag til kursansvarlig, men ikke fått tilbakemelding enda. Såvidt begynt å lese litt om hvordan lage en god spørreundersøkelse, men merker motivasjonen er lav før jeg har fått klarsignal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Daenerys

Lurer litt på observasjon av en undervisningssituasjon... men virker så skummelt :gjeiper: Er så redd for og skulle tolke meg helt bort av dialogen.... Men vi får se!

Da er det ikke samme observasjon som meg :) Jeg skal sannsynligvis drive litt etnografi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det ikke samme observasjon som meg :) Jeg skal sannsynligvis drive litt etnografi.

Ja det blir noe litt annet da! Men så spennende :)

I dag har jeg samlet litt tråder, men tror rett og slett ikke jeg kommer meg videre før møtet med veileder på mandag... Er det lov og ta langhelg da? :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det ikke samme observasjon som meg :) Jeg skal sannsynligvis drive litt etnografi.

Går du sosant? :) Hvis du vil oppgi det da! Har forkjærlighet for sosant, med litt anger at jeg ikke endte på det innerst inne :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Daenerys

Går du sosant? :) Hvis du vil oppgi det da! Har forkjærlighet for sosant, med litt anger at jeg ikke endte på det innerst inne :sjenert:

Sender deg pm jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Daenerys

Hadde forøvrig litteratursøkingskurs denne uka, fy søren så mange rare steder man kan bruke! Kunne noen av dem, men nå tror jeg søking blir minst en ukes jobb... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde forøvrig litteratursøkingskurs denne uka, fy søren så mange rare steder man kan bruke! Kunne noen av dem, men nå tror jeg søking blir minst en ukes jobb... :ler:

Ja, søking er litt av en kunst, altså! Det er jo hundre forskjellige databaser man kan bruke... minst! Vi fikk kurs i å bruke EndNote også, det virker veldig kjekt...

Har kommet litt i gang med artikkellesinga og har fått litt oversikt over forsøket jeg skal gjøre. Sitter og fniser over engelsken i en artikkel som noen kinesere har skrevet. Det er også veldig morsomt når de sier helt åpenbare ting som: "with the increase of temperature, molten salt started melting". Så smeltet salt begynner å smelte ved økt temperatur. Det er så vakkert.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Daenerys

Ja, søking er litt av en kunst, altså! Det er jo hundre forskjellige databaser man kan bruke... minst! Vi fikk kurs i å bruke EndNote også, det virker veldig kjekt...

Vi får også kurs i EndNote, jeg får ikke gått på det, men heldigvis har man venninner ;) Virker veldig kjekt ja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg må innrømme det er litt nedtur dette her. Jeg hadde sett frem til å starte på master her, men det er ikke så veldig bra. Det er i alle fall første inntrykket.

Ikke får vi egne lesesalsplasser, det er ikke en eneste samling av alle masterstudentene på samme felt, vi er helt alene, og det er ikke så mange retninger å velge mellom :sukk:

Kjenner jeg blir frustrert og lurer på hvordan jeg skal klare å få kontakt med andre masterfolk som er på min linje og få noen å lese med osv?

Jeg har i alle fall valgt to hovedfag, og jeg har pekt ut en retning i hvilken tidsperiode jeg vil skrive om, jeg må bare velge et emne til så er jeg klar.

Det er ikke det samme som i Norge dette her, innerst inne angrer jeg bitte litt på at jeg dro.. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Daenerys

Professoren likte forresten ikke temaet mitt, så jeg er på jakt etter et nytt. Fant nettopp noe veldig spennende, men vet ikke om det er mulig å gjøre. Har i alle fall sendt mail til en person som vet om det funker eller ikke :) Får lese meg opp på temaet imens!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må innrømme det er litt nedtur dette her. Jeg hadde sett frem til å starte på master her, men det er ikke så veldig bra. Det er i alle fall første inntrykket.

Ikke får vi egne lesesalsplasser, det er ikke en eneste samling av alle masterstudentene på samme felt, vi er helt alene, og det er ikke så mange retninger å velge mellom :sukk:

Kjenner jeg blir frustrert og lurer på hvordan jeg skal klare å få kontakt med andre masterfolk som er på min linje og få noen å lese med osv?

Jeg har i alle fall valgt to hovedfag, og jeg har pekt ut en retning i hvilken tidsperiode jeg vil skrive om, jeg må bare velge et emne til så er jeg klar.

Det er ikke det samme som i Norge dette her, innerst inne angrer jeg bitte litt på at jeg dro.. :sjenert:

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Daenerys

Jeg må innrømme det er litt nedtur dette her. Jeg hadde sett frem til å starte på master her, men det er ikke så veldig bra. Det er i alle fall første inntrykket.

Ikke får vi egne lesesalsplasser, det er ikke en eneste samling av alle masterstudentene på samme felt, vi er helt alene, og det er ikke så mange retninger å velge mellom :sukk:

Kjenner jeg blir frustrert og lurer på hvordan jeg skal klare å få kontakt med andre masterfolk som er på min linje og få noen å lese med osv?

Jeg har i alle fall valgt to hovedfag, og jeg har pekt ut en retning i hvilken tidsperiode jeg vil skrive om, jeg må bare velge et emne til så er jeg klar.

Det er ikke det samme som i Norge dette her, innerst inne angrer jeg bitte litt på at jeg dro.. :sjenert:

Det høres slitsomt ut! Hvilket land er du i? Jeg ville uansett prøvd å få til kollokvie eller noe lignende, det er jo veldig lurt å ha noen å snakke fag med som du sier. Håper det ordner seg, de andre må jo være i samme situasjon?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal begynne på laben neste mandag! Det blir spennende! Håper forsøket går på skinner, da kan jeg nemlig ta det et skritt videre ganske fort :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går andre året på master. Temaet mitt og mine forskningsspørsmål er godkjent. Jeg er fornøyd med veilederen; hun er ærlig og krever mye, men gjør det på en god måte. Jeg har allerede fått to informanter (kvalitativt prosjekt) og føler jeg er veldig godt i gang mtp.at jeg har fått mye på plass før september. Jeg har imidlertid blitt syk og noe sier meg at jeg har stresset litt for mye og bør senke skuldrene litt. Synes det er så ekkelt å ringe rundt og kontakte mennesker jeg ikke kjenner for å presentere prosjektet og "selge" prosjektet. Vil bare få den delen unnagjort fort som f***!

Tommelen opp for denne tråden! :dagens-rose:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres slitsomt ut! Hvilket land er du i? Jeg ville uansett prøvd å få til kollokvie eller noe lignende, det er jo veldig lurt å ha noen å snakke fag med som du sier. Håper det ordner seg, de andre må jo være i samme situasjon?

Det er det! Jeg har ennå ikke møtt noen, siden vi ikke har startet med forelesningene. VI begynner på mandag:) Så jeg håper virkelig jeg treffer på noen, det må jo være slik at andre har det på denne måten? Det jeg fikk vite fra fakultetet og veileder var at nei de hadde ikke noe opplegg siden det var vanlig at alle gikk på bachelor først og deretter på master.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...