Gå til innhold

Tråden for masterstudenter


Anglofil

Anbefalte innlegg

Det er så sinnsykt mye å gjøre :bond: Føler jeg aldri rekker å lese fordi vi får nye oppgaver og ting å gjøre. Snart skal vi i praksis også. Når skal jeg få lest? :overrasket: Er veldig fornøyd med masteren da, det er kjempespennende, så da gjør det ikke noe at det er mye å gjøre. Skulle gjerne hatt litt mer tid til lesing men.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer med A, Anna!

Ja, det er mye å gjøre! Kjenner meg veldig igjen... Alltid en ny ting som snart må være ferdig, pluss labarbeid og deltidsjobb... Pluss at vi er mange som deler utstyr (ovner og sånt), og da må man jo vente på tur... Det tar også tid!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æææ. Egentlig det jeg har å si. Hadde så sykt mye å gjøre i forrige uke at jeg ikke rakk å åpne en bok (fikset meg jobbintervju, kjøpt hus (!!!), osv), så nå sliter jeg litt. Har ingen undervisning neste uke, håper å hente meg inn igjen da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe. Noen av oss bor slik til at hus er billigere enn leilighet i storbyer ;) Men ja, det har tatt mye tankekraft de siste dagene. På tide å jobbe igjen nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med huskjøp! Kjempespennende :)

Fremlegget gikk flott, fikk mye bra respons og er klar for veien videre! Nå skal jeg i gang med nytt litteratursøk, og så skal jeg en tur til skolen jeg kanskje skal samarbeide med til uka :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Daenerys: gratulerer med nytt hus! :hoppendeglad:

Kom gjennom hele to kjempelange artikler idag, men nå er jeg tussete i hodet. Så jeg sykler hjem, handler inn litt middag, fikser noen ærender før jeg tar resten ikveld sammen med notatene. Jeg misliker kompendier ganske mye, men samtidig er jeg glad jeg kun har det i dette emnet og ikke bøker i tillegg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer AB med A! :strix:

Kjenner jeg har lyst til å legge meg ned i fosterstillig til tider, jeg jobber med et fag som går inn på turbulens og det er så vanskelig at jeg er bombesikker på stryk! :grine: Oh well, jobber jo hardt med faget, så en C er jeg fornøyd med!

Får se det positive i ting, datteren min har begynt å stå veldig mye på egenhånd (hun er så forsiktig av seg).. Er greit å ha den store morsfølelsen, den overskygger heldigvis nervene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stå på, Delphina - iblant kan man overraske seg selv. Man tror man forstår så lite, også kan man så mye mer enn man tror :duskedame:

Jeg har prøvd å finne ut av analysene på masteroppgaven, men det går sakte. Det er så vanskelig å velge ut noen, når man egentlig ikke har kunnskap om alle som finnes. Jeg føler ikke at jeg kan sette meg inn i absolutt alle i SPSS - det kommer til å ta et år det :fnise: Sendte en mail til en statistikk-lærer, og håper at han vil dytte meg i riktig retning!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg vært på masterseminar i Bergen fra fredag til lørdag, og jeg tror jeg kommer stadig nærmere hvem jeg vil ha som veileder, hvordan jeg skal gjøre øvingsoppgavene i teori og metode-fagene og hva jeg vil gjøre i masteroppgaven min! Det var utrolig givende! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott Tekola! :hoppe:

Alltid deilig å føle at man er et skritt videre :jepp:

Jeg holder på med skippertak i lesingen og prøver å fordype meg i et emne. Jeg vil gjerne lese mer om det, men jeg prøver også å tenke litt taktisk og tenke på fremtiden etter masteren. Likevel jeg går jo på et humanistisk studie, så det spiller sånn sett kanskje ikke så stor rolle.

Hmm skal ikke være lett dette her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sitter og jobber på et BIBLIOTEK hvor det ropes mellom hyllene, folk tusler rundt og prater, og jeg er så irritert. Jeg har ikke internett hjemme akkurat nå, så er nødt til å sitte her, men skulle gjerne ha sluppet. Arg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Stå på, Delphina - iblant kan man overraske seg selv. Man tror man forstår så lite, også kan man så mye mer enn man tror :duskedame:

Takk, det hjalp å sove litt, selv om det kanskje ikke var så mye som jeg håpet. Fant ut hva jeg kan gjøre med ene oppgaven, så vi får se om jeg gjør det rett. Skal ha fremføring på fredag, bare oppgavegjennomgang, men jeg har ikke lyst til å fremstå som en idiot heller.. :sjenert:

Daenerys, jeg føler virkelig med deg. Blir selv litt grinete om noen bråker på et bibliotek på den måten som du beskriver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...og der kom det en stor gjeng førsteklassinger. FML.

Må bare klage litt, får ikke jobbet noe her!

Ørepropper?

Er heldigvis så heldig at jeg har tilgang på en nesten helt tom lesesal, de få som er der er folk som selv skriver masteroppgave innen samme fag som meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ørepropper?

Er heldigvis så heldig at jeg har tilgang på en nesten helt tom lesesal, de få som er der er folk som selv skriver masteroppgave innen samme fag som meg.

Jada, neste gang. Har kun brukt ørepropper en gang i mitt liv før, så det er ikke standard for å meg å ta med :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har endelig klart å velge ut to spesifikke temaer som jeg vil gjerne studere nærmere dette semesteret (i det ene faget mitt) :hoppendeglad: Nå må jeg bare snakke med professoren og få et eller kanskje begge godkjent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flinke dere er :tommelsmil:

:forkjola::fryser::sove::syk:

-----> min beskrivelse av dagen i går og i dag. Er supersyk, frossen og uggen. Halsen er raspete og sår... jeg klarer så vidt å snakke. Har presentasjon på torsdag. Prøver å skrive oppgave i kommunikasjon her jeg sitter hjemme i all stillhet, innpakket i ullcardigan, joggebukse, superundertøy, skjerf og tykk genser. Blir mer stirring i skjermen føler jeg. Vil aller helst sove...

*småklaging - selv om humøret er ganske bra* :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...