Gå til innhold

Tråden for masterstudenter


Anglofil

Anbefalte innlegg

Da skal jeg ha muntlig eksamen til uken.

Gruer meg masse. Aner ikke hva jeg skal forberede meg på, så leser oppgaven igjen og igjen slik at jeg er helt sikker på den. Leser meg også opp på temaene som er innenfor oppgaven og de som ligger litt i ytterkant. :tristbla:

I natt drømte jeg at det gikk fryktelig dårlig på muntlig, og at jeg ikke klarte å presentere oppgaven min fordi jeg ikke husket noe av den. :sjenert: Herregud som jeg gleder meg til å få dette overstått.

Masse lykke til til dere andre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lykke til, Violen! Jeg krysser fingrene for deg!

Jeg har også muntlig til uka, og drømmer stadig vekk at det går svært så dårlig.

Jeg har også lest litt i oppgaven min - men herregud - det er så mange skrivefeil. Faen! Jeg ble veldig overrasket - jeg har tross alt hatt flere korrekturlesere.

Å, det er så kjipt... jeg vet ikke hvordan jeg skal klare å legge det fra meg. Går med en skikkelig vond følelse i magen for tiden. Forbanna skrivefeil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk, skal krysse fingrene for deg også! :)

Jeg fant også noen skrivefeil, et par tegnsettingsfeil og til og med en overskriftsnivåfeil! :tristbla: Dette til tross for at jeg leste gjennom oppgaven sikkert 10 ganger kun for korrektur. Tror det er ganske vanlig at oppgaven ikke perfekt og fri for skrivefeil. Det viktigste er nok uansett innholdet.

I følge veilederen min skal det ganske mye til for at man skal snakke seg ned en karakter på muntlig, så jeg klamrer meg til det.

Har du fått vite karakteren din? Jeg får vite den ett døgn på forhånd, tror jeg, eventuelt like før muntlig eksamen. Skulle ønske jeg fikk vite den før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Armule

Tusen takk, skal krysse fingrene for deg også! :)

Jeg fant også noen skrivefeil, et par tegnsettingsfeil og til og med en overskriftsnivåfeil! :tristbla: Dette til tross for at jeg leste gjennom oppgaven sikkert 10 ganger kun for korrektur. Tror det er ganske vanlig at oppgaven ikke perfekt og fri for skrivefeil. Det viktigste er nok uansett innholdet.

I følge veilederen min skal det ganske mye til for at man skal snakke seg ned en karakter på muntlig, så jeg klamrer meg til det.

Har du fått vite karakteren din? Jeg får vite den ett døgn på forhånd, tror jeg, eventuelt like før muntlig eksamen. Skulle ønske jeg fikk vite den før.

har ikke lest gjennom min enda, men er to uker igjen..gruer meg til å se alle småfeil!

hos oss er det sensurmøte noen timer før selve muntligen. tror også det er forskjellig om man får vite karakteren på forhånd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har ikke lest gjennom min enda, men er to uker igjen..gruer meg til å se alle småfeil!

hos oss er det sensurmøte noen timer før selve muntligen. tror også det er forskjellig om man får vite karakteren på forhånd.

Jeg gruet meg fryktelig til å lese gjennom min oppgave, og utsatte det frem til jeg måtte. Det ble ikke så ille som jeg fryktet, og jeg ble nesten positivt overrasket. Noen irriterende småfeil, men langt i fra så ille som jeg fryktet. Bare som en liten oppmuntring. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg var det derimot en skikkelig nedtur... :(

Unnskyld for sutringa - er litt langt nede nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For meg var det derimot en skikkelig nedtur... :(

Unnskyld for sutringa - er litt langt nede nå...

Det må da absolutt være rom for å "sutre". Føler jeg ikke gjør så mye annet om dagen selv.

Vet ikke hva jeg skal si for å forsøke å berolige deg, men ofte er man sin egen største kritiker. Men jeg føler virkelig med deg, det er noe skikkelig dritt. Det er jo litt positivt at man får en muntlig sjanse til å rette opp det som ble galt eller utydelig i oppgaven. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ferdig med første året på master om to dager. Så fort tiden har gått :lete:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Framføring av manus i morgen! Wæææ.. La også merke til at jeg har glemt å sortere kildelisten og skrevet "2000" istedenfor "2001" tre steder i teksten.. Fml

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har ikke lest gjennom min enda, men er to uker igjen..gruer meg til å se alle småfeil!

hos oss er det sensurmøte noen timer før selve muntligen. tror også det er forskjellig om man får vite karakteren på forhånd.

Ikke les den ennå, dersom det er over to uker igjen! Det er mitt beste råd. :)

Hos oss er også sensurmøte et par timer før. Vi får vite karakteren ca. en time før muntlig. (Får jammen vondt i magen bare av å skrive det!)

Det må da absolutt være rom for å "sutre". Føler jeg ikke gjør så mye annet om dagen selv.

Vet ikke hva jeg skal si for å forsøke å berolige deg, men ofte er man sin egen største kritiker. Men jeg føler virkelig med deg, det er noe skikkelig dritt. Det er jo litt positivt at man får en muntlig sjanse til å rette opp det som ble galt eller utydelig i oppgaven. :klem:

Takk for oppmuntring. :klemmer:

Har lest litt til i oppgaven nå. Fortsatt mange småfeil, men kanskje ikke riktig så ille som jeg først trodde. Men fortsatt ille.. jaja, som du sier, det er bra vi har muntlig.

Jeg vet forresten heller ikke helt hva jeg skal lese på. Den interne sensoren er dessverre ekspert på noe som egentlig ikke er hovedtema i oppgaven - så jeg frykter å bli satt fast på dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Armule

Ikke les den ennå, dersom det er over to uker igjen! Det er mitt beste råd. :)

Hos oss er også sensurmøte et par timer før. Vi får vite karakteren ca. en time før muntlig. (Får jammen vondt i magen bare av å skrive det!)

Takk! Bestemte meg ved innlevering at jeg ikke skal lese den før rundt en uke før. Har overhode ikke tenkt å lese meg opp på diverse litteratur og slikt, som jeg ser/hører andre gjør. Det får bære eller briste, nå gidder jeg ikke mer :fnise: Kan jeg det ikke nå, så lærer jeg det ikke nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagen før dagen her, og oppgaven blir verre og verre for hver gang jeg leser den. Forsøker å bygge argumenter for det meste, men føles mest naturlig å bare legge seg langflat og si at oppgaven suger i sin helhet i morgen :snurt:

Fortsatt ikke fått vite karakter, så da blir den nok satt før eksamen i morgen, og da vil jeg ikke vite den før etter eksamen er gjennomført. Frykter en dårlig karakter vil ta fra meg motet helt.

Lover å komme tilbake med detaljert beskrivelse av hva som skjer på muntlig eksamen når jeg er ferdig. Lykke til til dere andre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagen før dagen her, og oppgaven blir verre og verre for hver gang jeg leser den. Forsøker å bygge argumenter for det meste, men føles mest naturlig å bare legge seg langflat og si at oppgaven suger i sin helhet i morgen :snurt:

Fortsatt ikke fått vite karakter, så da blir den nok satt før eksamen i morgen, og da vil jeg ikke vite den før etter eksamen er gjennomført. Frykter en dårlig karakter vil ta fra meg motet helt.

Lover å komme tilbake med detaljert beskrivelse av hva som skjer på muntlig eksamen når jeg er ferdig. Lykke til til dere andre :)

Samme her - dagen før dagen - og i likhet med deg synes jeg oppgaven blir verre og verre. Klarer heller ikke å bygge opp argumenter, føler de står i teksten. Og jeg kan ikke så mye utover det som faktisk står der.. Hjelp...

Jeg må vite karakteren, for det er den jeg gruer meg mest til. Tenker jeg klarer å slappe litt bedre av på muntlig uansett hvordan det går, men det er klart, det er jo veldig kjipt dersom jeg blir skuffet.

Jaja, lykke til med nattesøvnen fremover! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og en liten korrigering - det er selvsagt ikke dagen før dagen for min del - jeg har jo på torsdag!! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leser med spenning om dere som skal forsvare oppgaven. Neste år er det min tur. Til fredag har jeg siste eksamen for dette året :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til i dag, Violen!! :hoppe: Snart er du FERDIG! Hurra!

(Jeg gleder meg til referatet.)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

I dag hadde jeg muntlig eksamen! Jeg er ferdig, og har en master :danser:

Kan begynne med å si at det gikk ganske bra, og jeg fikk en B! Er fornøyd! Fryktet at det skulle gå dårlig, så er veldig, veldig lettet nå.

Muntlig eksamen startet med at sensorene ville at jeg skulle fortelle kort om oppgaven, i korte trekk hva den gikk ut på. Siden fikk jeg anledning til å si noe om sterke og svake sider ved oppgaven.

Deretter startet utspørringen, som hadde form som en slags faglig samtale, der de kommenterte underveis og stilte oppfølgingsspørsmål.

Sensorene stilte spørsmål som handlet om å utdype enkelte tema i oppgaven, jeg skulle forklare hvorfor jeg hadde brukt den teorien og metodene jeg hadde benyttet i oppgaven, alternative måter å undersøke samme tema på.

I store trekk handlet det om å begrunne de valgene jeg tok i oppgaven, og vise hvorfor jeg hadde gjort disse valgene, og å vise at jeg hadde reflektert over konsekvensene av de valgene jeg tok, og hvordan teori- og metodevalgene mine var bedre eller dårligere egnet til å besvare oppgavens problemstilling enn alternative valg.

Det var i mitt tilfelle veldig få fagspørsmål, og det handlet i hovedsak om bruk av teorien og metodene i oppgaven.

Sensorene var forresten veldig hyggelige, og det var en fin opplevelse. Min master er innenfor et avgrenset område innen økonomi og organisasjonsvitenskap, om noen lurer.

Ønsker dere andre masse lykke til! :) Har lyst til å si at det ikke er noe å grue seg til, men jeg vet selv hvor lite det hjelper å høre det.

Endret av Violen
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye, Violen! :hoppe:

B er jo intet mindre enn veldig bra på en masteroppgave! Du kan være stolt av deg selv!

I morgen er det min tur - og som du sier, uansett hva andre sier, så er jeg veldig nervøs. Akkurat nå føles det helt umulig å snakke om oppgava.. :ler: Men faktisk så gleder jeg meg litt også!

Gratulerer igjen, og nyt friheten så lenge du kan!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker og bukker :)

Masse lykke til i morgen! Stort sett tror jeg sensorer vil at du skal gjøre det bra. I retrospekt så var muntlig ganske morsomt, og det var over i en fei! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flinke dere er!! For meg som falt ut av skolen på vgs virker slike master- og bachelorgrader så langt unna. Hvordan er det ?? :popcorn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...