Gå til innhold

Mens man venter på et suss i furukrona...


Tornerosa

Anbefalte innlegg

Gjest Miss O'Hara

Nå er det ikke alltid at den sosiale intelligensen står i forhold til lysten. Regler eller ei.

Aldri, er min erfaring, og det er jo ironisk nok en fantastisk turn off. Tenk hvor mye en mann går glipp av ved å ikke filtrere gjennom det store hodet først...

Nei, jeg må ikke begynne på mann-kvinne greia jeg har i bakhodet nå, da henger jeg meg bare. Mandag morra.

Tornerosa, det er utelukkende egoistisk å ikke åpne den mailen, her har du et helt forum i åndeøs spenning på neste kapittel og så får vi det ikke? :hakeslepp:

Jeg er stum.

Neidah... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hehe, jeg tenker nesten litt omvendt jeg: Tenk hvor mye vi kvinner går glipp av ved å filtrere altfor mye gjennom de kloke hodene våre ;)

Jodah! Vi er nysgjerrige! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Miss O'Hara

Vi går glipp av et nummer fra en desperat ensporet fyr som bare vil ha det ene aspektet som krydder i tilværelsen sin. Jeg betakker meg, for min del, og vil heller ha hele pakka med en som er verdt anstrengelsen. Uforpliktende nummer er tragisk i forhold til the real deal, da klarer man seg så meget bedre på egen hånd, og det uten å føle seg som en handelsvare etterpå. Herregud, har de ikke horehus for a reason?! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man får prøve loppekassa, da. Stå opp senest ti i morgen.

:roll:

Ikke sjanse i havet. Ti, liksom.

Jeg er superegoistisk! :lur: Men jeg lover at dersom jeg åpner, dvs. NÅR jeg åpner, så vil det ikke gå upåaktet hen.

Jeg tenker at det eneste svaret han kan komme greit unna med, er noe sånt som at

jo, han var seriøs

jo, det ble for mye for ham

men så møtte han denne andre og ble fullstendig blown away, hun er alt han trenger og plutselig falt absolutt alt på plass på alle mulige måter

Noe sånt.

Jeg får besøk i 20-tiden i kveld. Innen den tid skal det

vaskes bad

ryddes vekk klær

dusjes

handles

jobbes

I den rekkefølgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skjønner jeg godt, for det er på en måte det eneste troverdige svaret han kan gi. Jeg tror folk tyr til løgn i sånne situasjoner fordi de skammer seg over følelsene sine, og fordi de tror de skåner den sårede part. Jeg tenker litt på hva han kunne gjort for å IKKE være en drittsekk. Han kunne holdt mer igjen i fht deg, men hvis han virkelig TRODDE han var sikker og hadde kontroll, så skjønner jeg jo at han ikke ville holde igjen. Han kunne definitivt oppsøkt deg og tatt den praten med deg uten at du skulle gå og lure først og uten at du skulle trenge spørre. Og han burde faktisk ikke sagt at han ikke var "rede". Han var jo tydeligvis det, men ikke rede for deg. Kanskje forholdet med deg føltes veldig alvorlig (fordi du gikk så godt sammen med barna hans, og fordi han gikk så godt sammen med barna dine?) kanskje det nye forholdet hans har vært mye langsommere, uten involvering av barn og uten at han har følt det så "alvorstruende"? Uff, jeg sitter på jobb og fabler, det kan jo være kanskje hele verden...

Han skulle bare vite hvordan han har satt så mange hjerner i sving :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MorAase

Hehe, jeg tenker nesten litt omvendt jeg: Tenk hvor mye vi kvinner går glipp av ved å filtrere altfor mye gjennom de kloke hodene våre ;)

Jodah! Vi er nysgjerrige! :hoppe:

Vi går glipp av et nummer fra en desperat ensporet fyr som bare vil ha det ene aspektet som krydder i tilværelsen sin. Jeg betakker meg, for min del, og vil heller ha hele pakka med en som er verdt anstrengelsen. Uforpliktende nummer er tragisk i forhold til the real deal, da klarer man seg så meget bedre på egen hånd, og det uten å føle seg som en handelsvare etterpå. Herregud, har de ikke horehus for a reason?! :fnise:

Denne fyren trenger hverken være esperat eller ensporet. Det vil si, det finnes knapt en mann som dater uten at han er villig til å bli fysisk. I alle fall ut fra den initielle kontakten. Dette helt uavhengig av sosial kompetanse. Når det så gjelder uforpliktende kontra forpliktende så er det ingen forskjell på dem slik sett. Det eneste du vet er at en mann gjerne bli fysisk uansett. Så er det opp til kvinen å klare å sortere de kortvarige fra de langvarige og vite når hun vil ha hva.Det er mange ONS som har endt opp i vellykkede ekteskap og barn.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det står en mann på kjøkkenet mitt og lager mat til meg.

I morgen vil han dra i Pirbadet, deretter spandere middag på meg ute, og så skal vi på kino.

Oh my.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Tornerosa!

Trist svar du fikk. :klem:

Denne fyren trenger hverken være esperat eller ensporet. Det vil si, det finnes knapt en mann som dater uten at han er villig til å bli fysisk. I alle fall ut fra den initielle kontakten. Dette helt uavhengig av sosial kompetanse. Når det så gjelder uforpliktende kontra forpliktende så er det ingen forskjell på dem slik sett. Det eneste du vet er at en mann gjerne bli fysisk uansett. Så er det opp til kvinen å klare å sortere de kortvarige fra de langvarige og vite når hun vil ha hva.Det er mange ONS som har endt opp i vellykkede ekteskap og barn.

Jeg - som hunkjønn - gidder ikke date jeg heller hvis det ikke er sjans/ønske om at det skal ende opp i noe fysisk.

Og jeg skjønner ikke at det skal være så fryktelig ensporet å ønske seksuell kontakt heller, så lenge man er ærlig om hensikter og "regler". Selvfølgelig er The Real Thing mye bedre, men veien dit kan være lang....

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Miss O'Hara

Stor forskjell på dating og ONS, etter min mening.

Det er klart man kan befinne seg i situasjoner hvor nestbest blir eneste løsning, men man kan også velge å la være hvis man vil, og da er det som du sier en forutsetning at den andre faktisk er ærlig med sine intensjoner.

MorAase påpeker at menn stort sett er ute etter det fysiske så fort de får sjansen, men de er ikke like ivrige på å flagge sine hensikter (eller mangel på). Det er der misforståelsene oppstår, og denne kommentaren blir helt... skivebom:

Så er det opp til kvinen å klare å sortere de kortvarige fra de langvarige og vite når hun vil ha hva

Alle kvinner skal by default gå ut fra at alle menn vil ha sex når den byr seg, så premissene for enhver forbindelse blir at kvinnen skal forholde seg til det faktum og agere ut fra det, og ta en titt i krystallkula si på prognosene for langvarig forbindelse? Herlig ansvarsfraskrivelse a gitt. Hadde dette fungert i praksis ville det ikke oppstått misforståelser :) Skulle ønske noen hadde informert meg om dette tidligere, merker jeg, kynismen i kjøttmarkedet. Ikke til å unngå man tryner noen ganger når en går ut fra at andre er ærlige fra starten av. Da skulle jeg vært enda kjipere enn jeg har vært, det finnes alltid noen lettere damer å gå for ;)

Å si at MANGE har endt opp med vellykkede ekteskap og barn etter ONS tror jeg kanskje er en liten overdrivelse, forresten. Veldig mange menn ville aldri vurdert LITT engang å innlede noe seriøst med en dame de lett får til sengs - det er typen å ta seriøst, og det typen å leke med. To ulike ting.

Håper du nyter oppvartning og selskap, Tornerosa.

Med utgangspunkt i moralen i historien her burde det helt klart være potensiale for både det ene og det andre :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Orker ikke spekulere i eller filosofere over reelle og potensielle og utopiske manneforbindelser... :sukk:

Den morellen ble jaggu dyr, gitt. 1370 kroner. :hakeslepp: Men nå er i hvertfall tanna fiksa, jeg skjærer ikke tunga mi lenger.

Besøket sover fortsatt nede i kjelleren. Så befriende med en guttekompis som ikke engang antydningsvis antyder noe som helst... Og det til tross for at vi faktisk HAR klina en gang. I januar 2009. Og etter det har vi møttes massevis av ganger, vi har til og med sovet i skje noen ganger, jeg har til og med vært available i fall han hadde gjort det minste lille hint. Men nix. Synes også å huske at jeg sånn halvveis tok initiativ en gang, litt sånn halvveis, men det døde ut.

Det var dessuten før, jeg er ikke available nå. Nå er situasjonen satt, vi er kompiser. Nesten litt sånn klisjeaktig bror/søster-relasjon.

For et drøyt år siden var vi på weekendtur til Stockholm sammen, også. Gikk arm i arm i gatene og var fullstendig platoniske, hele helga.

Bra, liker det sånn. :)

Nattens drøm:

Har igjen vært i Chile. Denne gangen for bare én uke, sammen med mange. Husker ikke hvem. Husker jeg tenkte at temperaturen var akkurat den samme der som her, mao var det sikkert vår/kald sommer/høst her i landet da jeg dro, og vinter der. Rundt fjorten grader, var det visst. Og så, husker ikke om det var samme drømmen eller en annen, i hvertfall skulle jeg ta en merkelig heis opp i en høy bygning. Jeg drømmer ofte om merkelige heiser. Denne heisen tok bare fire personer, selv om den var diger. Jo, tror jeg fortsatt var i Chile. Og akkurat da var jeg alene, selv om de andre var rundt omkring. Ventet på heisen for andre gang, men det var kø. Husker jeg ropte ut at jeg var nummer tre. De to før meg var norske, sunnmørske, tror jeg. Heisen kom, men var full. Heisen kom igjen, men da ropte de som var der inne at det gjensto å kjøre til 16. etasje. Så heisen føk avgårde igjen. Jeg bestemte meg for å ta trappene. Det var vanvittig skummelt... Det gikk greit den første biten, men så ble det høyere og høyere og rekkverket lavere og lavere, jeg måtte klore meg fast for ikke å falle ned. Da jeg var nesten oppe, så jeg at jeg måtte balansere på noe greier for å komme meg helt til topps, det var visst hvor de andre var. Da ga jeg opp, og rygget hele veien ned igjen. Det var fælt. :overrasket: Så kom visst heisen, og jeg fikk plass. Plutselig var heisen en kombinasjon av merkelig heis og offentlig transport, noe a la tog eller bane. Men greia gikk fortsatt rett opp. Hilde var der, en bekjent fra gamle dager. Men hun var visst liten, ung, kanskje like ung som da vi ble kjent, femten år. Heisen gikk opp og opp og opp, med ett løsnet noe, og vi raste nedover, fritt fall. Jeg rakk å tenke at jeg kom til å dø... Men fallet gikk ganske greit, det ble ingen kjempekræsj, jeg kunne krabbe uskadd ut. Det gikk en kort tid, så fikk vi høre at heisen skulle begynne å gå igjen. Hilde ville igjen inn i heisen, men jeg blånektet. Husker jeg ropte på henne; Hilde! Hilde! Og en person fortalte at det fantes x antall (noen hundre, tror jeg) slike heiser. At det var en annen, langt tryggere type, som var satt ut av drift fordi den ikke var trygg nok. Med andre ord - denne var enda mer utrygg, men den var i drift. Enda større grunn til å rope på Hilde. Og så... Husker jeg ikke noe mer.

Drømmer kan ikke beskrives med avsnitt. :)

Skal jeg vekke ham? Rart han sover enda, for gressklipperne og kantklipperne har gått amok en stund her ute nå. Tydelig sommervikarer, unge folk, og de synes visst det er råfestlig med disse motoriserte hjelpmidlene, for aldri har gresset vært kortere, aldri har det blitt klipt oftere. Minst én gang i uka. Og de går helt inn i hagen min for å trimme gresset langs busker og hekker.

Apropos hagen min, de har vært her og hentet mine tre søppelsekker som skal til Russland eller Polen. Håper det kommer godt med. Det var i hvertfall skikkelige greier, både leker, klær og sengetøy.

La oss halv fire, jeg stod opp elleve. Antal timer - normalt. Bra. Kanskje jeg greier å snu litt på døgnet til jeg skal til sør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du, jeg går litt i surr, er dette bestikkmannen? :klø:

Og hvis det ikke er det; hvor i alle videns verdens dager har han blitt av?

:vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse merkelige overskriftene, disse...hva skal man kalle det, artiklene, her på KG.

Det står "Mystisk sykdom", og jeg klikker på linken. Og hvilken "mystisk sykdom" handler det om? Jo, bipolar lidelse! Jeg visste ikke at det var en "mystisk sykdom"... Virker som om den som har funnet på den treffende overskriften aldri har hørt om bipolar lidelse? Overbleker du håret? Trening for samlivet. Det er vel meningen at KG skal være et slags digitalt Det Nye, da... :roll:

Synd. Nettsiden kunne hatt potensiale til å være så veldig mye bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du, jeg går litt i surr, er dette bestikkmannen? :klø:

Og hvis det ikke er det; hvor i alle videns verdens dager har han blitt av?

:vinke:

Eh... Jeg går litt i surr selv. :fnise: Men jo, jeg tror det. Jo, jeg kalte han vel det. Nå er han blitt til Mr. FrP. (Jeg tror ikke han stemmer FrP engang, men høyre.)

Høy, mørk og kjekk. Et barn, men et annet sted i landet. Etter all sannsynlighet er han lurt ut i farskapet... Men han tar det som en mann. Han er på vei dit nå.

Hører jeg lyder fra kjelleren?

Det var Pir-badet, da. Ikle meg min festlige badedrakt og flashe min melkehvite... Nei, er jo ikke så blek lenger. Juksefarge. Men likefullt; flashe. :overrasket:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra! Begynte nesten å savne/bli bekymret for Bestikkmannen, men da er han i godt behold! :hoho:

:)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg i ny dagbok, med blanke ark.

Jeg er utrolig spent på hva han svarer, utrolig at det går an å oppføre seg sånn. Det er like greit at du sendte, sånn som du følte det. Jeg har nylig blitt avvist av en gammel venn som ikke vil ha meg i livet sitt lenger. Jeg har følt et veldig behov for å prate og forklare, men han har bestemt seg og er som en vegg. Skriver på sms at han har ingen kommentar. Det er utrolig trist, særlig med tanke på at jeg bryr meg veldig om barna hans. Tror du vet hvem jeg snakker om.. Har blitt litt inspirert av deg til å skrive et brev...

Velvel, jeg håper du får en fin sommer videre. Vi har akkurat kommet hjem fra Danmark med et utall blindpassasjerer i håret. Nå er det full kjemisk krigføring og alle kosedyr har reist på feriekoloni til Nordpolen. Ææææææsj!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest MorAase

Drøm: Symboliserer livets opp og nedturer og ditt forhold til muligheter for å ri disse.

Relasjoner til menn: Før en har fått plassert hverandre i vennesonen så er fysisk samkvem langt fremme i en mann sin bevissthet. det handler da ikek om å la menn fraskrive seg ansvar, det handler om å ta inn over seg noen realiteter og agere deretter. Forøvrig har nok Tornerosa og Bestikkmannen plassert hverandre i gjensidig vennefelle. Med andre ord, menn er i stand til å overstyre de kjødelige lyster.

Cumulus: Som en ryggmargsrefleks buser en inn i andre sitt liv og legger seg oppi det (undertegnede gjør altså). Det er overraskende at en venn havner i uvennfella. Jeg tipper en tredje person er involvert på ett eller annet nivå. Tredjeperson eller penger. Det er det eneste som forsurer vennskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Miss O'Hara
Med andre ord, menn er i stand til å overstyre de kjødelige lyster.

Jeg tror bare ikke det hadde tatt livet av dem å ha dette som utgangspunkt noe tidligere i prosessen... mange oppdager det visst aldri. Det har med modenhet å gjøre, og den kommer deprimerende sent for veldig mange menn. Big turn off.

Lus fra Danmark?! :overrasket:

Endret av Miss O'Hara
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...