Gå til innhold

Mens man venter på et suss i furukrona...


Tornerosa

Anbefalte innlegg

Det er på tide, vært det en stund nå. Sette strek og se framover. Vanskelig for en melankolsk nostalgiker, men... Det er absolutt verdt et forsøk. Alternativet er bare begredelig.

For da er forrige kapittel avsluttet, jeg har sagt det jeg har å si. Boken er lukket, så hardt jeg bare greide. Føler meg ganske usårbar nå, jeg tror jeg kan takke kjemien for det. Kjemien som legger et lag teflon uten på hjerte og emosjoner, det er på både godt og vondt. Akkurat nå mest på godt. Ikke godt å si i hvilken etasje jeg ville vært nå, hadde det ikke vært for kjemien.

Teflon er kjekt. Laget et tjukt nå. Kanskje litt for tjukt. Så tjukt at det ville hindret meg i å åpnet opp for å komme noen for nær igjen. Si gjerne at ikke alle er sånn, at det finnes snille fisker der ute. Jeg vet jo det. Men de jeg finner, de jeg foreløpig har funnet av den sorten, har ikke spilt på strengene mine. Menmen, med ustemte strenger så er det kanskje like greit... :roll:

Det er jeg og South Park, vi er alene hjemme. Alene i natten, ser det ut til. Det er til og med stille fra veien, ingen ute og kjører. Eller kanskje noen taxier, det er tross alt fredagsnatt.

Og om et døgn er det lørdagsnatt. Jeg skal ut og riste hamsen, koste hva det koste vil. IKKE ALENE. Husk; ikke alene. Jeg nekter å bruke semikolon riktig. Jeg bruker det kreativt. Fordi jeg like gjerne kunne skrevet: Husk. Ikke alene. Det er sånn jeg skriver, det. Enten hyperkorte setninger, punktum på punktum på punktum, eller ultralange setninger, komma og innskutt og parentes og semikolon, ingen anledning til å puste. Jeg tror det kommer an på el estado de ánimo. Sinnstilstanden.

Men jeg skal legge meg, selv om motviljen er enorm. Jeg er da virkelig ikke trøtt.

9. juli i morgen. Dvs. i dag. Sikkert en bra dag å spisse fargeblyantene, i hvertfall er det godt brukte arket visket blankt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:vinke:

Gjorde du det?

Ja... Og nå ligger mailprogrammet lukket for noen dager. Best sånn, vet ikke helt hvorfor.

Det regner på den ene siden av huset, sol og oppholds på den andre.

Sirupstart på dagen i dag, greide aldri å våkne skikkelig. Til tross for telefoner, sms'er, mobilalarmer. Så nå holder jeg det vel gående til fire i natt. Min biologiske klokke er definitivt ikke normalinnstilt. Døgnet burde hatt 30 timer, minst.

Min eks-mann gifter seg i dag. Hun må inneha magiske krefter, for hun har fått ham til å gifte seg kirkelig. Han står ikke i statskirken, og er vel ganske langt unna noen religiøs tro... Hans interesse for kirker begrenser seg til bygningene. Og ungene mine er der, de skal være brudepiker, sammen med hennes to. De gleder seg sikkert villt.

Har ikke hørt fra dem siden søndag.

Og jeg... Skal ta en dusj. Fortsette min utrettelige kamp mot rotet og kaoset som har oppstått pga forflytningen av soverom. Sommerferien sin, ja.

Men det blir bedre i neste uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan lufte meg med deg, om det ikke er mannlig selskap du vil ha, da ;) Men jeg kjenner virkelig ikke byens uteliv - sist jeg var ute havna vi på grufulle Cirkus. Og gangen før det: Downtown. Og det oppsummerer vel greit alle gangene jeg har vært på livet her i byen. Ja, jeg henger med de litt yngre - av helt naturlige grunner (studier).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker forresten tittelen på den nye boka di. Kyssing i furukroner høres spennende ut. For ikke å snakke om at man må klatre ganske langt/høyt før man er i selve krona!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heia Pøblis, godt å se deg! :vinke:

Jeg kan lufte meg med deg, om det ikke er mannlig selskap du vil ha, da ;) Men jeg kjenner virkelig ikke byens uteliv - sist jeg var ute havna vi på grufulle Cirkus. Og gangen før det: Downtown. Og det oppsummerer vel greit alle gangene jeg har vært på livet her i byen. Ja, jeg henger med de litt yngre - av helt naturlige grunner (studier).

Åhhh...så bra!! Da sier vi det, da?! Jeg har liksom et par-tre steder som jeg går på, når jeg en sjelden gang er ute, men hvordan ståa er nå midt i feriemodusen, det vet jeg ikke. Cirkus og Downtown... Not for me! Solsiden, Bari, Credo... Møtes på Solsiden? Så kan vi tusle over brua etterhvert, hvis vi føler for det? Halv ti?

Jeg liker forresten tittelen på den nye boka di. Kyssing i furukroner høres spennende ut. For ikke å snakke om at man må klatre ganske langt/høyt før man er i selve krona!

Nemlig. Kyssing i furukroner kan ikke overvurderes! Jeg gir meg ikke før jeg har fått det til. Og veldig bra at man må klatre høyt og langt, for da får man rikelig med tid til å vurdere om man faktisk ønsker å havne i krona.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig hvor lite behov man får for å dusje når man ikke er utenfor døra og bare har eget selskap... Men på et tidspunkt må man bare. :fnise: Så nå er jeg fresh igjen. Iført mammas knallrøde kjole fra 60-tallet, med røde prikker. Sånt...hva heter stoffet? Terrylene? Man skal i hvertfall være nydusjet for å bruke den, hvis ikke stinker det kjapt bedervelse. :fnise: Og så er den så kort, at selv om mamma brukte den med brune tynnstrømpebukser, føler jeg for en hvit tights.

Jeg er en polka dot!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhhh...så bra!! Da sier vi det, da?! Jeg har liksom et par-tre steder som jeg går på, når jeg en sjelden gang er ute, men hvordan ståa er nå midt i feriemodusen, det vet jeg ikke. Cirkus og Downtown... Not for me! Solsiden, Bari, Credo... Møtes på Solsiden? Så kan vi tusle over brua etterhvert, hvis vi føler for det? Halv ti?

Det er egentlig ikke for meg heller, men disse studentene har jo harde vors i forkant, så da spiller det ikke så stor rolle hvor man havner bare ølet er billig ... o_0 *fnis*

Halv ti, Solsiden. Check.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er egentlig ikke for meg heller, men disse studentene har jo harde vors i forkant, så da spiller det ikke så stor rolle hvor man havner bare ølet er billig ... o_0 *fnis*

Halv ti, Solsiden. Check.

Nydelig! Jeg gleder meg!

Da er regnet borte igjen fra Garda på torsdagen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til med fortsettelsen :klemmer:

Kos deg i kveld, husk at en god flørt kan gjøre underverker :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kose dere ute! Hva heter det - mal byen rød? evnt mal byen polkadottete! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den kjolen er fin!

Kos dere masse ute. :)

Ja, den er knæsj. Og med røde sko i tillegg... Killing smashing! :lur:

Lykke til med fortsettelsen :klemmer:

Kos deg i kveld, husk at en god flørt kan gjøre underverker :fnise:

Takk! :)

Ja, har trua på det. Men nå er det ytterst sjeldent at jeg har opplevd å flørte med fremmede ute på byen, så at det skal skje i kveld, stiller jeg meg meget tvilende til...

Kose dere ute! Hva heter det - mal byen rød? evnt mal byen polkadottete! :hoppe:

Jepp, byen skal males som en eneste store polkagris! :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den var borte en lang stund, men nå kom den tilbake, den vanvittig stressende drømmen jeg hadde i natt. Eller i formiddag. Jeg skulle til Cuba(!), hadde billett til klokka 9.20. Men så skulle jeg i en begravelse først, måtte bare passe tiden, så skulle det gå bra. Og begravelsen var for filletante, hun vi begravde tidlig i vår en gang. Jeg skulle bære kisten, som var bare tredve centimetre bred, og så lett at jeg i teorien kunne båret den selv. Husker at det ristet i innholdet hvis kisten ble holdt litt uforsiktig. Jeg tenkte at aske kunne da umulig lage slik lyd?

Slektninger må ha vært der, men jeg husker bare pappa. Og så lå jeg i telt... :klo: Noe med et telt, i hvertfall. Vi gikk i et landskap som lignet forblåst Skotlandskyst, med kisten. Og så skulle jeg sjekke klokken, og den var plutselig 8.40... Ikke nubbsjans til å rekke flyet, jeg ble iskald. Og så var jeg visst ikke i verken Norge eller Skotland, men i Sør-Amerika. Tror jeg. Men pappa var der fortsatt. Så begynte stresset, jeg måtte finne et reisebyrå og ringe, be om utsetting av flybilletten. Og det måtte jeg gjøre før flyet gikk, hvis ikke mistet jeg den. Styrte verre enn verst, var jo midt i Sør-Amerika-Skotland, hadde ikke peiling på hvor jeg kunne finne et reisebyråer, eller telefonnummeret til et. Trodde at jeg hadde kjøpt billetten på et NSB-reisebyrå, så jeg begynte å knote med mobilen og skulle søke etter telefonnummer. Men selvfølgelig, mobilen min streiket fullstendig, den oppførte seg helt merkelig, ingenting fungerte som det skulle. Den ble til rene dataspillet, jeg måtte gjøre a og b og c for å komme videre, samtidig som at taster ikke virket og funksjoner var helt ugjenkjennelige. Jeg var helt fortvilet, gråt og hulket og prøvde og prøvde. Ba pappa om å få låne hans mobil, fikk låne den, men da jeg hadde brukt mange, mange minutter på å skrive fem ord, ville jeg bare gi opp. Tror jeg våknet litt innimellom, men ikke nok til å avslutte drømmen, fortsatte på samme stresset når jeg sovnet igjen. Huff, så fortvilet jeg var. :( Pustet lettet ut da jeg omsider våknet skikkelig, og skjønte at det hele bare var en drøm.

:overrasket:

Men jeg bretter klær, mengder med klær. Mens jeg hører på Steely Dan. En av favorittene er Babylon sisters.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Bra med blanke ark nå, håper å få lese om suss i furukrona, med en (eller flere) sympatisk mann. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det fryder meg å ha sendt mailen. Uansett. Jeg har ikke åpnet mailboksen min, og har heller ikke noe behov for det. Egentlig kunne jeg bare slettet hele e-postadressen, for det betyr minimalt om jeg får noe respons eller ikke. Og det føles bra. Kan forandre seg, men akkurat nå synes jeg han er bare en stor dust. Og jeg holder meg lett til den følelsen, i hvertfall så lenge jeg greier å unngå å huske. Ordene ligger der, han har enten lest dem, eller kommer til å gjøre det. Bra. Jeg har sagt mitt, jeg er fornøyd.

Da er jeg klar for en liten luftetur, solen skinner :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Bra med blanke ark nå, håper å få lese om suss i furukrona, med en (eller flere) sympatisk mann. :)

Hei Alice!

Yes, heretter kan det bare gå bedre. :)

(Bare kvitte meg med teflonen først)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Solen går opp og farger min topp!

Er jeg trøtt? Nei.

Har jeg flørtet? Nei.

Har jeg gnagsår? Ja.

Skal jeg legge meg? Tja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...