Gå til innhold

Mens man venter på et suss i furukrona...


Tornerosa

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Takk for en fin kveld! God natt. :)

Godt å se at du kom deg hjem, du vakre, sympatiske. ;) (Han var ikke så full engang...)

Må vere med på ny bok :) Lykke til!

Ja, det synes jeg at du må. Du er hjertelig velkommen med dine kloke kommentarer. :)

Sov litt lenge i dag også, jeg. I ti minutter av gangen de siste timene. Og så drømte jeg at jeg spiste den ene av kaninene, Tingeling. Tok henne på fanget, hun malte som en katt, og så begynte jeg å spise. Bakfra. Var visst godt. Lot siste del av hodet være igjen, øyne og snute, husker jeg prøve å se etter på issen om hun fortsatt pustet. Det gjorde hun ikke. Så tenkte jeg at ojsann, da må jeg kjøpe en ny kanin, hvis ikke blir det ramaskrik når ungene kommer hjem. Samtidig tenkte jeg at det var jo helt naturlig, kaniner skulle jo spises en gang i blant.

:overrasket:

I kveld skal jeg på kino. Det er jaggu snart i kveld... Ingeniøren. Han hadde besøk av en kompis i helga, de var på fotballkamp i går kveld, men han hadde lyst til å invitere meg med på kino likevel. Jeg skrev at han måtte jo bare ta med seg kompisen på kino, hvis han ville. Han svarte at han hadde tenkt det. Veldig bra. Litt mindre kinkig. Kanskje er kompisen kjekk, også... :sjenert:

Men før den tid; dusj, litt mat, litt rydding. Forsøk på bortlegging av sommergarderoben, den ligger på stuegolvet og over sofaryggen. Men har ikke plass til mer klær i skapet, etter at garderobeskapet mitt ble redusert til 1/6 av det opprinnelige. Aner ikke hvordan jeg skal løse det.

Jo, og ringe ungene. Høre hvordan de hadde det i går, som brudepiker. Fikk sms fra venninne i Oslo klokka 02 i natt, hun hadde observert at eksen hadde fått nytt profilbilde på Facebook, seg selv i bryllupet med ungene som brudepiker. Hun hadde ikke visst at han skulle gifte seg engang, fikk lettere sjokk. Jeg får ikke sett bildet, han har blokkert meg fra å kunne se ham overhodet. Hva er det med menn, Facebook og meg? Er jeg farlig? :forvirret: Duster. Synes jeg ser ham, kort tid etter at vi splittet i 2007; sitter der foran mac'en sin og tenker, hm, hun skal jaggu ikke få se meg overhodet, jeg søker henne opp og setter "blokker", hun skal ikke få ha det minste innsyn i meg og mitt, ikke engang se at jeg finnes på Facebook.

Noen ganger skulle jeg ønske at vi kom over dette. At vi greide å være venner. Se på hverandre, snakke med hverandre, smile til hverandre. Jeg skulle til og med ønske at vi kunne snakket om det som hendte for fire år siden, bruddet. Vi gjorde jo ikke det. Ikke før, ikke underveis, ikke etterpå. Helt vanvittig. Jeg skulle ønske at vi greide å snakke om det uten sinne, uten beskyldninger, uten bitterhet.

Noen ganger. Andre ganger ønsker jeg ham bare bort fra jordens overflate.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingeniøren har forresten foreslått filmer for i kveld: Bad teacher eller Hangover 2. Det er vel de to filmene jeg har minst lyst til å se av dem alle. Visste i utgangspunktet ingenting om dem, men ved nærmere ettersyn... :forvirret: Det er minst fire andre filmer jeg heller ser, enn de to der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Datteren min så bad teacher her om dagen. Hun syntes den var kjempefestlig, så noe sier meg at du kanskje ikke får det helt store utbyttet? Men, hvis kameraten er kjekk og de spanderer kaffe etterpå så blri det sikkert trivelig lell ;)

:vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, blir sikkert trivelig lell. :)

Er det solformørkelse? :overrasket: Det er svart, svart, svart ute. Og nå åpnet himmelens sluser seg. Det tordner. Vanvittig. Så mørkt her inne, midt på lyse dagen, at jeg må alle lys må tennes.

Makan til skybrudd! :hakeslepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jah, han har valgt Bad Teacher. Jaja. Og sier vi kan møtes 18.15. Hm, det kunne han sagt litt tidligere, ikke halvannen time før. Jeg regnet med at det var snakk om 21-film. Nuvel, man får gå i dusjen. Ikke lenger svinse rundt i truse og ull-cardigan.

Greit nok, da får jeg heller en lang kveld og natt for meg selv etterpå. Beste tiden på døgnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor sier han forresten "jeg" kjøper billetter og "jeg" venter på deg? Hvor ble det av den kjekke kameraten? :snurt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MorAase

Kameraten er en ordentlig kamerat og bidrar ikke å komme i veien mellom ingeniøren og et potensielt *****. Som da bare viser at kameraten ER sosialt oppegående.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kameraten er en ordentlig kamerat og bidrar ikke å komme i veien mellom ingeniøren og et potensielt *****. Som da bare viser at kameraten ER sosialt oppegående.

Høh. Det er ingenting å komme i veien for. Jeg føler meg lurt om han ikke er med. Ikke fordi jeg vil treffe kompisen, men fordi det gjør det hele mye mer avslappende for meg, at han er der.

Snakket med 10-åringen. De hadde vært i bursdag hos "ste-kusinen". :roll: Makan til...

Og slik og sånn og sånn og slik, og bryllupet ditt og bryllupet datt. Kjente jeg ble sur av å snakke med henne. Sånn barnslig sur. IKKE at jeg lot det høres, altså! For all del. Ble dessuten ikke sur på henne, men på... Vet ikke. De er så langt unna. Jeg vet ingenting om noenting. Det føles om å overlevere ungene til villt fremmede, som leker familie med dem. Det føles...feil. Ikke bra i det hele tatt. For meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare le av de drømmene dine altså. :fnise:

Er jo ikke noe rart at det er litt pyton å høre om all denne familielykken - det er jo DU som drømmer om en ny storfamilie, ikke han. Vel, gjorde ikke, i alle fall.

:troest:

Men hvordan var utekvelden? Ingen å flørte med? Kjedelig dah...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Miss O'Hara

La meg bare først nevne at hvis du har en dame med deg på kino som du håper å komme i buksene til så tar du henne ikke med på en film for å se halvnaken Cameron gnukke seg i såpe og vann :ler: Hallo, liksom. Enkelte idiotregler finnes vel fortsatt i datingverdenen?

Kaninragu :overrasket: Vi er på kaninkokinga, tror du ikke?

Du skal ha for kreativitet i søvne, må jeg si, den drømmen slår ganske mye annet du har drømt :ler:

*mine innlegg*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Må bare le av de drømmene dine altså. :fnise:

Er jo ikke noe rart at det er litt pyton å høre om all denne familielykken - det er jo DU som drømmer om en ny storfamilie, ikke han. Vel, gjorde ikke, i alle fall.

:troest:

Men hvordan var utekvelden? Ingen å flørte med? Kjedelig dah...

Ja, verden er bakvendt. :sukk: Han, som stadig sa at han hadde vært lykkeligst om han kunne bo isolert på Finnmarksvidda, milevis fra folk, med bokkassene sine.

Neida, utekvelden var ikke kjedelig. Ingen flørting, men noen prøvde å flørte med oss. Og så kom Dressmannen innom, han regnet med at jeg var der, skulle bare innom for å si hei etter å ha vært ute med kolleger et annet sted. Han satt på armlenet på stolen min i sju minutter, så skulle han gå og legge seg. Raring.

La meg bare først nevne at hvis du har en dame med deg på kino som du håper å komme i buksene til så tar du henne ikke med på en film for å se halvnaken Cameron gnukke seg i såpe og vann :ler: Hallo, liksom. Enkelte idiotregler finnes vel fortsatt i datingverdenen?

Kaninragu :overrasket: Vi er på kaninkokinga, tror du ikke?

Du skal ha for kreativitet i søvne, må jeg si, den drømmen slår ganske mye annet du har drømt :ler:

*mine innlegg*

Haha, ikke akkurat filmen hvis du virkelig planlegger sjarmoffensiv, nei. Filmen var forsåvidt grei nok, men jeg lo ikke høyt akkurat. Og kameraten var med, han. Etterpå ble det et par kaffe på Brukbar, hvor vi skravlet om løst og fast. Ganske så hyggelig. Veldig bra at kameraten var med, ble en løsere stemning sånn. Det er helt utelukket at det blir romantiske følelser for Ingeniøren. Ingenting galt med ham, men det skjer ikke. Nix.

Aha... Der har vi det, ja! Kanindrømmen, kaninkokinga! Det hadde jeg faktisk ikke tenkt på, engang! :ler:

Nå er det ikke alltid at den sosiale intelligensen står i forhold til lysten. Regler eller ei.

Han er ikke sosialt uintelligent, men han er litt... Ikke så veldig sjarmerende, liksom. Jeg vet ikke. Treffer i hvertfall ikke meg. Jeg blir noen ganger litt sånn... "eh...hehe...ja..." :sjenert: Kompisen var faktisk hakket mer... Jeg vet ikke. Men det var hyggelig, helt greit.

Kroppen min mener at klokka er 18.00. Helt uaktuelt at det er natta nå, jeg kjørte dessuten hjem under den vakreste rosa-orange himmelen man kan tenke seg.

Jeg fungerer definitivt best etter klokka tolv, både natt og dag.

Og så lukter jeg røyk, for første gang på mange år. Vi satt utendørs, men under glasstak og innenfor et par glassvegger. Usj. Hadde glemt hvor guffent det er.

Kortbølgemodus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En fyr som alltid sender avgårde "Går det bra?", "Håper du har det fint!", "Hva gjør du?" og diverse tilsvarende superspennende opptakter til samtale... Jeg svarer litt sånn nøytralt, med et par armlengders avstand.

hyggelig og høre i fra deg søte vennen..har ikke ferie enda nei,må nokk jobbe neste uke og,men da håper jeg att det er ferie..

noen planer i ferien du da?

stor bokstav?

og/å-feil?

nokk?

att?

dobbeltprikk?

og - i stedet for òg eller også?

manglende komma?

hvorfor i huleste greier jeg ikke slutte med dette evindelige naziopplegget hva skrivefeil angår???

Så har jeg fått komplimenter fra en kjekkas nordlending, elektriker. Han ser ut som en elektriker, også. Av kjekkesorten som kommer på døra og smiler. Sånn som på film.

Og så er det han 26-åringen, han er på banen igjen, etter tre måneder. Han bare skriver "Endelig hjemme", skal liksom pirre nysgjerrigheten min. Hehe.

Dessuten så jeg en fyr på Brukbar som jeg er helt sikker på at er på Sukker. Byen er liten.

Sånn, det var alt fra furukronefronten i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Han på 26 vil fungere om en skulle få løsaktige innfall :cool:

Han har forresten blitt 27, ser jeg. Og har seilbåt. Og er 1.92 høy. Jeg er ingen sucker for høye menn... :sjenert: Ohhhhoverfladisk! Men hallo, tjuesju... :roll:

Får forresten besøk av Mr. FrP i morgen ettermiddag/kveld. Han blir antagelig helt til torsdag. Synes kanskje det blir litt lenge, men... Heldigvis er han såpass uhøytidelig og avslappet at han ikke vil furte om jeg overlater ham litt til seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MorAase

Nå er ikken en herre på 27 noe for langsiktig fremtid. Mer for infame innfall :gjeiper: Om en skulle få slike. Alltid godt å vite hva en har i bakhånd :)

Forøvrig er det å vite hvilke alternativer en har ofte like tilfredsstillende som å benytte seg av dem.

Endret av MorAase
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er ikken en herre på 27 noe for langsiktig fremtid. Mer for infame innfall :gjeiper: Om en skulle få slike. Alltid godt å vite hva en har i bakhånd :)

Forøvrig er det å vite hvilke alternativer en har ofte like tilfredsstillende som å benytte seg av dem.

Frue, dette har vi vært gjennom før. Jeg er ikke - ikkje - interessert i en mann på tjuesju, verken for det ene eller det andre. Det måtte eventuelt være om jeg fikk meg en gratis seiltur i Trondheimsfjorden, det kunne jeg vurdert. Bade fra båten, reker til alle måltider.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver å bli trøtt... :sjenert:

Verste jeg vet er å ligge og vri meg, og det er gjerne hverdagskost, også når jeg er trøtt. Og saken blir jo ikke bedre av å ikke være trøtt. I morgen skal jeg tvinge meg opp i mer anstendig tid, kjipt å ha en helt koko døgnrytme når jeg får besøk. Dessuten skal jeg jobbe i morgen. Har jeg tenkt. Wish me luck.

Fornøyd med meg selv over å ikke ha åpnet min gmail. Det er der det eventuelt ligger, svaret. Det føles veldig bra å ha sendt, og det føles bra å ikke ha sjekket mulig svar. Føles bra å kjenne at det ikke bryr meg så mye, selv om jeg selvfølgelig er litt nysgjerrig, også. Men null problem å holde seg unna. Vet ikke om jeg sjekker mail før Italia, får se. Kanskje jeg skal gjøre det, så jeg har litt mer å fyre med overfor venninne m/mann. De har nok én og annen mening, kjenner jeg dem rett. De skal få lese mailer når de kommer hjem, jaggu. Jeg trenger deres kommentarer. Vil at de skal vite.

Huset er sånn nogenlunde klart til å ta imot frammandfølk, bortsett fra haugene med klær på stua. Jeg aner virkelig ikke hvor jeg skal gjøre av dem. Og så må bad & toalett vaskes. Ellers, alt klart. Det blir hyggelig. Han er en hyggelig fyr. Av typen man ikke kan fatte at ikke har etablert seg med familie, attraktive fyren, det virker ikke som om det betyr noe for ham. Må spørre ham om det. Kanskje jeg kan få noen smarte tanker. :roll:

Selvfølgelig er det ikke meldt noe særlig vær disse dagene, bare 13-14 grader (hva ER dette? Det er juli, for tusan! :kjefte: ), litt synd, hadde snakket om bading og båttur. Så får det heller bli kino og denslags. Kanskje en utstilling, noe i den retning.

Man får prøve loppekassa, da. Stå opp senest ti i morgen.

Endret av Tornerosa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...