Gå til innhold

Hverdagen med Frøken Fryd og Lillesøster

Haley

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Takk alle dere søtinger :klemmer:

I dag har jeg tydelig fått kjenne på at en dårlig natts søvn gir en dårlig dag. Har hatt mest lyst til å være for meg selv, men det er ikke så lett når vi var hjemme hos mine foreldre først, og deretter hans. Men vi fikk ihvrtfall tjuvsmakt på juleribba og kost oss med gløgg, så helt forferdelig har ikke dagen vært. Men jeg er snart klar for senga og en god natts søvn, og en atter bedre dag i morgen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig! Gratulerer så mye med 12 uker :klemmer:

Synes tiden går så fort, snart sitter vi med småbarn alle sammen :)

Håper du får en god natts søvn og en bedre dag i morgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk, Eirie! :)

Feirer 12 uker med å oppgradere fra prøverdagbok til graviddagbok :lur:

Sov godt i natt, men ble noen oppvåkninger i løpet av morgenen fordi det har kommt 20-30 cm snø i løpet av natta og alle bilene satt fast utenfor her. Sameiet har liksom ikke kommet ordntlig i gang ennå og måking var selvfølgelig ikke ordnet, så da var samtlige mannfolk ute og måkte med de små spadene de hadde til rådighet :fnise: Mannen kom seg løs etterhvert og kom seg på butikken og fikk kjøpt snøskuffe og ordentlig spade, så nå er vi litt mer forberedt. Skulle egentlig gjøre det på torsdag, men da var vi så vimsete begge to at vi ikke klarte å bestemme oss for noe..

Og så har vi vært og bestilt nytt kjøkkenbord som forhåpentligvis kommer fredag om halvannen uke :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe: for at du har flyttet over i graviditetsdagbøkene! :)

Bra du fikk sove godt i natt :) Snøkaos er ikke så kjekt... Her var det også snø i morges, men en del av det har smeltet vekk i løpet av dagen... Jeg bare håper det ikke begynner å :regn: i morgen, for da blir det glatt :(

Ha en fin kveld! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe: for at du har flyttet over i graviditetsdagbøkene! :)

Bra du fikk sove godt i natt :) Snøkaos er ikke så kjekt... Her var det også snø i morges, men en del av det har smeltet vekk i løpet av dagen... Jeg bare håper det ikke begynner å :regn: i morgen, for da blir det glatt :(

Ha en fin kveld! :klemmer:

Takk for det, Lilywhite! Ha en fin kveld du også! :)

---

Siste feriedagen min i dag, og det frister ikke så veldig å gå på jobb i morgen, selv om jeg har seinvakt. Heldigvis skal jeg bare jobbe to dager og så er det helg igjen.

Har fått unna noen julegaver, og har en viss peiling på hva jeg skal kjøpe til de resterende, så det er bare å få det unnagjort når energien er tilstede. Shopping-energien er ikke like høy som tidligere :fnise:

Mannen jobber overtid, så jeg skal vaske litt tøy og pakke inn noen gaver og fundere litt på babyutstyr. Har begynt på en liste som ikke er så veldig lang foreløpig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PurpleLady

Høres ut som om du har en koselig kveld foran deg, da! :) Og gratulerer med 12 uker! Juleshopping er noe herk, pga tidspresset...

Hihi, jeg har bare så vidt begynt prøvinga, og min babyshoppingsønskeliste er ganske lang enda! Hihi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi gleder oss over 13 uker, og stadig et skritt nærmere å møte den lille :rodmer:

Men desverre får ikke Mannnens bestfar oppleve det. Han gikk bort i helgen etter lengre tids sykdom, og selv om det var ventet at han ikke hadde så lang tid igjen, så hadde vi håpet at han skulle få treffe oldebarnet sitt. Han røpet derimot når han lå i sykesengen at han allerede hadde kjøpt en bamse til den lille. Han var virkelig en flott og omtenksom mann :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk, søte dere :klemmer:

Merker på halebeinet at det er travle dager på jobb, men når torsdagn er ovr har jeg langfri til tirsdag kveld. Skal ha bare en nattvakt, og så er det julehelga neste. Skulle gjerne hatt fri, men jeg rekker hjem til familien for julemiddag og gaveåpning, så jeg skal ikke klage. Og neste år skal vi ihvertfall kose oss masse sammen alle mann :hjerte:

Er skikkelig trøtt og kunne lett sovna kl. 19 i dag, men så oppdaget jeg at det var Masterchef, så da må jeg bare se det før jeg køyer :sikle:

Vet ikke om jeg bare innbiller meg det, men har følt noen blikk på magen de siste dagene på jobb. Det er kun to stykker som vet om det, men magen er jo ikke helt flat lenger, og spesielt ikke utover dagen så det kan jo hende noen fatter mistanke. Men for sikkerhets skyld har jeg valgt kittel i en størrelse større enn jeg pleier. Hjelper neppe, men kan jo innbille meg selv det :lol: Etter jul skal jeg fortelle det på jobb :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uvelheten er 100% borte og litt trøtthet på ettermiddagen etter en travel dag på jobb når man må stå opp kl 06 er vel ganske normalt. Så bortsett fra at jeg ser gravid/oppblåst ut utover dagen, så kjenner jeg meg slett ikke gravid for tiden. Litt greit å slippe en del av de plagsomme symptomene, men jeg håper magen blir litt mer "konstant", også om morgenen. Foreløpig er det ingen nevneverdig kul kl. 06 om morgenen.

Og min Kjære synes det er stas med at lysten på :sengekos: er tilbake :lur::fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at du har blitt litt mer deg selv igjen :)

Kjenner igjen følelsen av at folk stirrer på magen :fnise: Det kommer sånne blikk i ny og ne, og jeg føler nesten jeg må holde inn magen.. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Selma: Hehe, høres akkurat ut som meg. Men det er ikke så lett å huske på det hele tiden, så folk får heller tro hva de vil :jepp:

---

I dag har jeg fri, og det har vært etterlengtet etter å ha stått opp kl 06 fire dager på rad :Gjesp:

Planen er å spise litt frokost, ta med meg handlelista og (forhåpentligvis) få unnagjort de siste julegavene. Og så skal jeg hjem og pakke dem inn, slappe av litt og få laget litt julesnacks. Blir så deilig lukt i heimen :biggrin:

I helgen kommer farmoren min oppover for å være her i julen, og da skal hun få vite at hun skal bli oldemor :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Puh, at man kan bli så sliten av litt shopping.. :veslejenta:

Ble en sort kjole fra Vila og sorte strømpebukser fra Lindex til meg selv. Tenkte å bruke det i begravelsen på mandag. Magen passer foreløpig inn, men den blir nok ikke brukt igjen før etter fødsel en gang, for stoffet er ikke sånn kjempetøyelig. LBD er alltid kjekt å ha i skapet da :)

Og ellers kom jeg ikke helt i mål med julegavene. Mangler tre, men den ene vet jeg hva skal være. Får bruke helga på å tenke hardt igjennom de to siste.

Nå er det snart middag, og så blir det litt baking etterpå :sikle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så trist med bestefaren til din kjære! :kose: Men bamsen blir et fint minne da :hjerte:

Håper våre gjenværende besteforeldre alle får oppleve å bli oldeforeldre, vet de har veldig lyst å bli det :rodmer:

Høres ut som du har hatt en deilig fridag i allefall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gårsdagen med begravelse ar tung og trist, og all var en smule utladet når etterpå-laget var over. Vi reiste hjem, spiste pizza og slappet litt av i sofaen før vi fant senga. Og i dag føler jeg meg ganske uthvilt igjen.

Skal på nattevakt i natt og regner med at det kommer til å gå mye bedre enn sist (når jeg var så fryktelig trøtt og uvel). Men før den tid har jeg planer om å få kjøpt inn de siste julegavene, hente kjøkkenbordet (så Mannen kan få sette det sammen mens jeg sover litt før jobb), og rydde litt på stue og soverom.

Farmor fikk vite om graviditeten i helga, og hun ble veldig glad. Hun som aldri trodde hun skulle blir oldemor (hun trodde ikke hun skulle bli så gammel som hun er, over 80 år) har plutselig snart 3 oldebarn, hvorav 2 er biologiske. Hun sa hun hadde det sett det på meg når hun kom, men ikke hadde turt å spørre.. Ingen andre har påpekt at de kan se det på meg, og jeg har innbilt meg at jeg ser ut som vanlig, med unntak av en mindre flat mage som jeg har skjult litt under cardiganer og sånt, og en del kviser her og der i ansiktet, men det var sikkert bare naivt av meg :gjeiper:

Svigermor strikker babyteppe (tror det er det som ligger over babyen her), mamma strikker et sett med jakke, bukse og sokker (side 8 og 9) og farmor ville strikke dette settet hvis det blir ei jente (side 4 og 5) :rodmer:

Endret av Haley
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...