Gå til innhold

Dyr som familiemedlemmer

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Sier jo litt om mennesker som faktisk velger en massemorder foran en hund som redder mennesker. Det sier ikke mye positivt om menneske ihvertfall.

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Sier jo litt om mennesker som faktisk velger en massemorder foran en hund som redder mennesker. Det sier ikke mye positivt om menneske ihvertfall.

troll.jpg

AnonymBruker
Skrevet

troll.jpg

Hvem er troll?

Gjest Fable
Skrevet

Hvem er troll?

H*n som la ut bildet ville bare vise sitt sanne jeg så vi ikke tar h*n så alvorlig.

Skrevet

H*n som la ut bildet ville bare vise sitt sanne jeg så vi ikke tar h*n så alvorlig.

Tenkte det samme :)

AnonymBruker
Skrevet

Synes denne tråden burde ryddes opp i. Synes tråden har sport veldig av! Kanskje vi skal holde oss til trådens tema? :)

AnonymBruker
Skrevet

Synes denne tråden burde ryddes opp i. Synes tråden har sport veldig av! Kanskje vi skal holde oss til trådens tema? :)

Det heter sporet av. Sport er noe annet :)

Skrevet (endret)

Et dyr som en har et nært og godt forhold til er en trofast og fantastisk venn hele livet. Jeg ikke bare sidestiller det med mennesker og vennskap, jeg mener faktisk at dyr er de beste vennene en kan ha. De vil kun det som er best for en - alltid! Om en så bare har vært på badet en liten tur, står de der og hilser en velkommen tilbake, som om en var en lenge savnet venn.

Jo, jeg velger faktisk trofaste og ærlige dyr fremfor svikefulle, egoistiske mennesker, hvis jeg hadde måttet velge vennskap. :rolleyes:

Endret av Margareth
  • Liker 4
Skrevet

Et dyr som en har et nært og godt forhold til er en trofast og fantastisk venn hele livet. Jeg ikke bare sidestiller det med mennesker og vennskap, jeg mener faktisk at dyr er de beste vennene en kan ha. De vil kun det som er best for en - alltid! Om en så bare har vært på badet en liten tur, står de der og hilser en velkommen tilbake, som om en var en lenge savnet venn.

Jo, jeg velger faktisk trofaste og ærlige dyr fremfor svikefulle, egoistiske mennesker, hvis jeg hadde måttet velge vennskap. :rolleyes:

Jada, det er koselig med dyr som alltid elsker en og aldri stiller seg kritisk til noe en sier eller gjør. Men skulle alle mennesker også vært slik tror jeg ikke vi hadde utviklet oss noe særlig, gitt :gjeiper:

AnonymBruker
Skrevet

Jada, det er koselig med dyr som alltid elsker en og aldri stiller seg kritisk til noe en sier eller gjør. Men skulle alle mennesker også vært slik tror jeg ikke vi hadde utviklet oss noe særlig, gitt :gjeiper:

Kanskje like greit at vi ikke utvikler oss. Vi ødelegger bare denne jorda uansett.

Skrevet

Men skulle alle mennesker også vært slik tror jeg ikke vi hadde utviklet oss noe særlig, gitt :gjeiper:

Alle mennesker kommer da aldri til å tenke slik, så det er ingen fare. Jeg vil heller kalle det vi mennesker driver på med for "innvikling" og ikke "utvikling". Og betyr det nødvendigvis at vi ikke går videre fordi om vi foretrekker dyrs selskap? Jeg tror ikke det. :)
Skrevet

Alle mennesker kommer da aldri til å tenke slik, så det er ingen fare. Jeg vil heller kalle det vi mennesker driver på med for "innvikling" og ikke "utvikling". Og betyr det nødvendigvis at vi ikke går videre fordi om vi foretrekker dyrs selskap? Jeg tror ikke det. :)

Nå var det litt humoristisk ment, men jeg kan jo komme med litt flere tanker om temaet.

Jeg vil heller ha menneskevenner som jeg kan diskutere det, som kan si ifra når jeg gjør eller sier noe dumt, som jeg kan dele minner og erfaringer med, fortelle spøker og oppleve morsomme ting sammen med, som jeg kan tenke og løse problemer med, osv. osv.

Dyr er herlig selskap de og, men mye mer begrenset.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes diskusjonen blir litt...vel, litt merkelig når man skal vurdere hvilket menneske som man hadde latt redde/dø foran et dyr. Hitler, Krekar etc. Diskusjonen bør vel foregå på et mer generelt plan, et dyreliv vs. et menneskeliv. I prinsippet, liksom. Jeg håper og tror at de fleste setter et menneskeliv over et dyreliv, selv om det ikke dermed er sagt at et dyreliv er lite verdt.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er det for de aller, aller fleste - utenkelig å drepe. At du presiserer det, gjør deg ikke til helgen på noen måte. Det gjør heller ikke mitt eksempel latterlig, selv om det er hva du prøver å få til. Men legg bort pistolen, om det gjorde det hele vanskelig for deg - det går an å tenke seg en situasjon hvor man kan redde enten et dyr eller et menneske. Fra en brann, for eksempel. Jeg tror at så godt som alle mennesker da ville reddet mennesket framfor dyret. Det blir også som la Flaca sier over her, et menneske inngår i en ganske annen sosial setting enn et dyr.

Et dyreliv er uendelig mye verdt, jeg slår ikke engang ihjel en veps og jeg har "gjenopplivet" utallige døde dyr da jeg var barn. Men likevel sidestiller jeg ikke mennesker og dyr, og jeg ville helt klart berget livet til et menneske framfor et dyr, dersom de begge var i livsfare.

Du mente det du sa, men "nå tror jeg du har forstått" er likefullt en hersketeknikk. ;)

Var det det jeg prøvde å få til? Javel... Du får nå bare tro at jeg svarer for å latterliggjøre deg eller bruke hersketeknikker. Det gjorde jeg ikke, og jeg ser det fremdeles ikke som en selvfølge å redde mennesket først dersom dyret betyr mer for meg enn mennesket.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det heter sporet av. Sport er noe annet :)

Ja det skulle stå sporet. Skrev feil.

AnonymBruker
Skrevet

Ja det skulle stå sporet. Skrev feil.

Ok. Ja, da er det jo greit.

AnonymBruker
Skrevet

Var det det jeg prøvde å få til? Javel... Du får nå bare tro at jeg svarer for å latterliggjøre deg eller bruke hersketeknikker. Det gjorde jeg ikke, og jeg ser det fremdeles ikke som en selvfølge å redde mennesket først dersom dyret betyr mer for meg enn mennesket.

Ok.

Det er klart, om jeg hadde hatt en hund, hadde jeg vært nærmere knyttet dét livet, enn et villt fremmed menneskes liv. Selvfølgelig. Jeg hadde blitt langt mer lei meg om hunden min måtte dø, enn om det fremmede menneske døde. Det ville fått større innvirkning på livet mitt.

Likevel greier jeg å ha to tanker i hodet samtidig - nemlig den mer prinsipielle debatten om hvorvidt dyre- og menneskeliv kan sidestilles. Og jeg mener altså at et menneskes liv skal beskyttes foran et dyrs liv.

Så da er vi altså uenige.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ok.

Det er klart, om jeg hadde hatt en hund, hadde jeg vært nærmere knyttet dét livet, enn et villt fremmed menneskes liv. Selvfølgelig. Jeg hadde blitt langt mer lei meg om hunden min måtte dø, enn om det fremmede menneske døde. Det ville fått større innvirkning på livet mitt.

Likevel greier jeg å ha to tanker i hodet samtidig - nemlig den mer prinsipielle debatten om hvorvidt dyre- og menneskeliv kan sidestilles. Og jeg mener altså at et menneskes liv skal beskyttes foran et dyrs liv.

De fleste dyr er mere verdt enn ett menneske som tror de er noe.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ok.

Hva hvis det er en liten hundevalp vs. et pedofilt menneske vi snakker om da?

Skrevet

Hva hvis det er en liten hundevalp vs. et pedofilt menneske vi snakker om da?

Tru det eller ei, men en liten hundevalp kunne jeg faktisk ofret for en pedo, for det er begrenset hvor knyttet man har rukket å bli til en valp. En virkelig god hund derimot, nope.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...