Gå til innhold

Diddles skravler - rett og slett!

Diddles

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

19 timer siden, lille_frosk skrev:

Jeg kan aldri tenke meg at du har kassert hentesettet?? Neei ... Det er der oppe et sted, det må det jo være? Jeg krysser fingrene!! 

(Men du, hvis bekkenet krangler sånn kjempemye, kanskje du skal be mannen om å ta en leterunde heller?)

15 timer siden, Aprilis skrev:

Hvordan gikk det? Fant du igjen klærne? 

:klemmer: 

6 timer siden, ^^Belle^^ skrev:

Åååå, håperhåperhåper du har funnet/finner klærne vennen! :klem: 

5 timer siden, LilleBallerina skrev:

Kan du ha gitt klærne til ei venninne? Akkurat som om jeg husker det...?

Jeg gikk ikke opp på loftet igjen igår kveld, fikk forbud av mannen :sjenert: Bekkenet krangla og jeg hadde masse kynnere..fikk streng beskjed om å legge meg på sofaen og se en film eller noe :fnise: Så da gjorde jeg som jeg fikk beskjed om, jeg vet jo at det var det smarte å gjøre også..

Jeg tror nok at bodyer, strømpiser osv ble gitt bort som du sier @LilleBallerina - men ikke hentesettet!! Det har jeg ikke lånt bort engang..Jeg regner nesten med at siden jeg ikke finner det her så ligger det hjemme hos mamma - selv om hun sier hun ikke har det :dry: Fy fader så stressa jeg blir av å ikke finne det :bond:  Vi er n.ø.d.t. å ha en kraftig opprenskning på loftet!!! Det ligger så mye ræl der oppe at dere vil ikke tro det engang..gamle kofferter, serviser vi ikke bruker lenger, kassevis med videokassetter (!!) gamle datamaskiner, kassevis med bøker osv osv..Planen var jo å få gjort det mens mannen allikevel var hjemme, men han har ikke tatt tak i det - så da får vi gjøre det når vi begge er i jobb istedet :tunge1: Rart det der, når man har allverdens tid så blir ingenting gjort - bare snakket om..mens når en jobber og har det travelt så får en gjort unna SÅ mye mer på fritida :klo::ler: 

Det er skikkelig blås-bort-dagen her idag, så jeg må rund-kle meg for å gå tur med hunden..har egentlig mest lyst å la vær - men stakkaren må jo få gå en liten tur ihvertfall! Etterpå er det bort å hente en stk dautrøtt Liten og plassere henne med Ipaden i fanget (sorry altså, men noen dager er den gull verdt!!!!) smelle ihop middag, rydde litt og brette haugen med klær som ikke brettet seg selv igår *knegg* og såh skal jeg på kaffidate med bestis :strix: Jeg ser jo at mannen er veeeldig heldig med arbeidstidene sine (eller kanskje mest mine?!) - han kommer hjem til ferdig middag, hund som er gått tur med og ryddig hus hver dag :snurt: I tillegg står han alltid opp en halvtime seinere enn meg, så når han står opp er Liten kledd på og servert frokost, jeg har fyrt i ovnen, skrudd på kaffemaskinen og gitt hønene reint vann..Jepp, jeg fortjente det smykket på morsdagen - det ser jeg selv også :hoho: Men ikveld er det hans tur å legge Liten om ikke annet :nigo: og på lørdag skal jeg sove lenge!!!! *glederseg* Nei - på med alle varme, vindtette plagg jeg har i hus; nå skal vi gå tur :hund:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter på sofaen mens lille i magen går totally bonkers :hoho: Den ungen er definitivt like sprø som søstera si!! Deilig med masse liv :hjerte: 

Kjenner det er helt magisk å tenke på at det er helg nå :strix: Veldig sliten idag, var litt i tvil om jeg kom til å klare hele dagen på jobb pga svimmelhet - men det gikk :jepp: Måtte skru ned tempoet ganske kraftig da, men fikk nå gjort det meste av det jeg skulle likevel - fordi jeg gjorde om dagens varmrett fra avansert indisk fiskegryte med hjemmelagde naanbrød til superenkle ferdige kyllingkjøttboller med pose-potetmos og frosne grønnsaker :sjenert: Ungene var happy happy uansett, kjøttboller og potetmos er bankers! Hadde samtale med sjefen igår, der hun ba meg om å senke tempoet og kravene til egen innsats - det må jo ha vært det jeg gjorde idag da? ;) 

Idag blir det enkel middag her hjemme også; vi bestiller pizza :nigo: Storesøster har gått tur med vovvis også, så her ligger jeg med god samvittighet i 10 minutter til før jeg skal hente Liten :veslejenta: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den svimmelheten høres så slitsom ut! Er det mer eller mindre hele dagen liksom? Så ekkelt. Jeg er enig med sjefen din! Det er ikke nå du skal presse deg ... Så veldig fornuftig at du byttet ut middagen med superenkelmiddag, det hørtes godt ut også :)

Sofatid med bananas bebis er kjempekoselig da :strix: Så koselig at du kjenner så mye allerede!!

Hurra for helg! Store planer? 

Endret av lille_frosk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, lille_frosk skrev:

Den svimmelheten høres så slitsom ut! Er det mer eller mindre hele dagen liksom? Så ekkelt. Jeg er enig med sjefen din! Det er ikke nå du skal presse deg ... Så veldig fornuftig at du byttet ut middagen med superenkelmiddag, det hørtes godt ut også :)

Sofatid med bananas bebis er kjempekoselig da :strix: Så koselig at du kjenner så mye allerede!!

Hurra for helg! Store planer? 

Det er ikke hver dag - og somregel ikke hele dagen heller heldigvis, men det er skikkelig ekkelt mens det står på!! Det er oftest sånn at jeg merker det på kvelden før, og så slår det ut for fullt når jeg står jeg opp neste morgen..det pleier å gi seg sånn midt på dagen, hvis jeg er flink å ta det med ro that is :sjenert: Idag klarte jeg å roe det ned selv om jeg visste det var masse å gjøre på jobb - jeg spiste druer, drakk vann og beveget meg i slow motion ;) 

Jeg merket det igår kveld, etter kafèbesøket med bestis..det har mye med at jeg er sliten å gjøre, for det er mer av det når jeg er litt nede psykisk, sånn som nå! Disse nedturene mine kommer med jevne mellomrom, med masse tankevirksomhet og ubesvarte spørsmål jeg mest sannsynlig ikke ønsker å vite svaret på :sukk:Jeg snakket med mannen om det i helga, og med bestis igår - så nå håper jeg det slippet taket igjen, sånn som det pleier når jeg har fått ut alt det jeg går og tenker på..huff, jeg skulle ønske det hele var en fæl drøm!! Det er mye sorg rundt det, over det vi har mistet i forholdet vårt - eller kanskje noe av det aldri har vært der fra hans side!? Respekt foreksempel..Jeg synes det er vanskelig å ikke kjenne på tillit..og følelsen av at jeg er spesiell! Både respekt og tillit vet jeg kan bygges opp igjen over tid, men følelsen av å være spesiell er jeg redd jeg har mistet for alltid..Nei nå må jeg gi meg før jeg begynner å grine, ungene er her og vi skal snart spise middag - over til noe annet :regler: Heldigvis har jeg et lite menneske på innsida som flytter fokuset mitt med jevne mellomrom *dunkdunk, her er jeg mamma - har du glemt meg?!* :rodmer: Det er masse liv inni der, og det har det vært i flere uker - men nå er det såpass tydelige spark at det er nok ikke lenge til mannen og jentene kan kjenne det utenpå! Neste fredag er det OUL også :hoppe: 

Helgas planer er ikke så store akkurat..men en halvtime i solarium, masse kos og avslapping står høyt på ønskelista!! Jeg har en ukeshandel på planen imorgen formiddag, håper jeg kan gjøre den unna alene - at Storesøster kan passe Liten imens :pls: Så har jeg lyst å ta med jentene på biblioteket etterpå og gjerne i svømmehallen på ettermiddagen :hjerte: Vi får ta helga litt som den kommer, vet ikke om søs tar med Storesøster på fjellet eller hva som skjer - lurte litt på om vi skulle ta en tur i skøytehallen eller på kino - eller noe så enkelt som å gå og spise grøt i by`n sammen :jepp: De siste helgene har vi stort sett hatt besøk/ overnatting eller vært på besøk, og det er veldig koselig altså - men denne helga vil jeg at skal være vår :nigo: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du, jeg synes ikke det er det minste rart at de tankene kommer med jevne mellomrom. Jeg hadde derimot syntes det var fryktelig merkelig om du ikke innimellom kjente på vanskelige følelser rundt det hele! Det er klart det er en sorg over den innvirkningen dette har hatt på forholdet deres, på deg, og hva det betyr for din del nå og fremover. Men jeg håper det har hjulpet å snakke om det (jeg er så glad du gjør det!!!!), og at du får pause fra de følelsene en stund nå. 

Babyspark altså :strix: Det er virkelig ingenting jeg elsker så mye som å kjenne det! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke helt hva som har skjedd i forholdet, men er godt at du snakker om det både for å bearbeide og se fremover så godt det lar seg gjøre :hjerte:

Høres ut som om du har noen koselige planer for helgen :jepp: Arbeidshelg på meg, men satser på at mannen får aktivisert E litt :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 18 February 2016 at 16.35, lille_frosk skrev:

Du, jeg synes ikke det er det minste rart at de tankene kommer med jevne mellomrom. Jeg hadde derimot syntes det var fryktelig merkelig om du ikke innimellom kjente på vanskelige følelser rundt det hele! Det er klart det er en sorg over den innvirkningen dette har hatt på forholdet deres, på deg, og hva det betyr for din del nå og fremover. Men jeg håper det har hjulpet å snakke om det (jeg er så glad du gjør det!!!!), og at du får pause fra de følelsene en stund nå. 

Babyspark altså :strix: Det er virkelig ingenting jeg elsker så mye som å kjenne det! 

Takk snille :hjerte: Det betyr mye for meg at de jeg snakker med dette om virkelig forstår, at de ikke bare nikker og later som om du skjønner hva jeg mener? Bestis sier hun kan fysisk kjenne det jeg snakker om..vi er veldig nære og knyttet til hverandre :hjerte: 

Babyspark er lykke :strix: Det kan snu de verste stundene til et kjempefint øyeblikk! Jeg er veldig glad for at vi bestemte oss for å bli gravide til tross for..

Den 18 February 2016 at 16.39, Småkjekset skrev:

Vet ikke helt hva som har skjedd i forholdet, men er godt at du snakker om det både for å bearbeide og se fremover så godt det lar seg gjøre :hjerte:

Høres ut som om du har noen koselige planer for helgen :jepp: Arbeidshelg på meg, men satser på at mannen får aktivisert E litt :jepp:

Jeg er en snakker :sjenert: Kommer meg ikke videre uten å gå gjennom ting sammen med andre..det er medisin for meg å prate, men noen ganger tenker jeg at jeg ikke skal "plage" de rundt meg med det jeg går og tenker på - at jeg skal takle det selv (:roll:) det funker særdeles dårlig for å si det sånn :ler:

Helga blir nok alt annet enn det jeg hadde håpt på - for her har både mannen og jeg blitt syke :sukk: Jeg er livredd for at det skal være influensa, jeg har nemlig ikke meket meg til å ta den vaksinen :klaske: Det er ikke høy feber jeg har, bikker 38 grader liksom men jeg er slakk og uvel, har vondt i hodet og hoster..blargh!! Gir meg selv lov til å ta en paracet for å ikke la feberen ta tak i kroppen og for å ta toppen av den verste hodepinen..så får jeg ta kontakt med fastlegen om jeg ikke er bedre på mandag! 

Heldigvis var Storesøster hjemme idag og tok seg av Liten :hjerte: Hun tok henne med seg på biblioteket så jeg fikk handle, og er bare helt super!! Mens mannen la Liten og jeg lå på sofaen og sov så ryddet hun kjøkken og stua - og brettet klær :pls: I could kiss her (men hun vil ikke siden jeg er syk "de holde at du seie takk!" :ler: ) 

Vi får være flinke å legge oss tidlig og ta de hensyn vi kan til det kroppen sier, så får helga bli deretter ;) Nå er det solbærtoddy i koppen og Idol på tv! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God bedring! Håper dere slipper unna det vi har hatt den siste uken...!

Tror forresten jeg så jentene som ventet på bussen tidligere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God bedring, håper du føler deg bedre! Og fine, fine storesøster da, godt å ha henne i nærheten. 

Jeg er forresten helt enig med deg, folk som bare nikker og sier de  forstår når de ikke egentlig gjør det - det føles bare som et hån for meg egentlig. Men de som du VET at virkelig skjønner, åh, det er gode folk å snakke med det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 20 February 2016 at 1.30, LilleBallerina skrev:

God bedring! Håper dere slipper unna det vi har hatt den siste uken...!

Tror forresten jeg så jentene som ventet på bussen tidligere?

Takk! Jeg tror ikke det er influensa vi har i hus, mannen fikk penicillin av legen mot bihulebetennelse og er mye bedre allerede - og jeg har ikke feber lenger :tommelopp: Jeg hangler fortsatt, hoster endel og orker ikke allverden - men ingen verking i ledd og sånn, så jeg er nok bare kraftig forkjøla - igjen :roll:

Det var nok jentene mine du såg ja :hjerte: De gledet seg sånn, skulle ta bussen helt alene ned til by`n bare de to - også kom ikke bussen :klaske: Det sto på nettet at det skulle gå en buss kl 11.25, men på bussholdeplassen sto det at den ikke kom før 11.55 - og siden det var såpass kaldt ute endte det opp med at jeg plukket dem opp og kjørte dem ned istedet! Men de hadde hatt det veldig fint på biblioteket :Nikke: Så får de ta buss neste gang heller - nå vet vi jo at det ikke går buss kl. 11.25 ;)

22 minutter siden, lille_frosk skrev:

God bedring, håper du føler deg bedre! Og fine, fine storesøster da, godt å ha henne i nærheten. 

Jeg er forresten helt enig med deg, folk som bare nikker og sier de  forstår når de ikke egentlig gjør det - det føles bare som et hån for meg egentlig. Men de som du VET at virkelig skjønner, åh, det er gode folk å snakke med det!

Takk, som sagt så er jeg hakket bedre siden feberen gikk og la seg :nigo: Hater hater hater å ha feber, jeg blir så slapp! Og redd for den lille i magen..men det trengte jeg tydeligvis ikke, for det er helt texas inni der :ler: Igår kveld kjente både mannen og Storesøster spark, så det er futt i den lille raketten!! En liten stund der følte jeg meg som en attraksjon, for det var spente ansikt som kikket på meg og hender over hele magen min :fnise: Flaks for denne gjengen at det ikke gjør meg noe om folk tar på gravidmagen min, for her snakker vi noen som holder på magen min nesten hele tida :daane: Ikke kom her og si at du ikke gleder deg litt, Storesøster - den må du dra lenger ut på landet med :hoho: Mannen er også helt tussete over denne "frodige kroppen" min som han kaller den, det gjør godt for selvtilliten altså!! 

Til tross for sykdom og sånn så har vi hatt en ganske fin helg synes jeg! Storesøster har bidratt big time til at jeg sitter igjen med den følelsen, hun er virkelig helt fantastisk :hjerte: Jeg er ikke bare litt stolt av at jeg har vært med å oppdra henne altså!! Står opp og lager frokost, rydder og steller og tar seg av Liten - samtidig som jeg beordres til å gå og legge meg på sofaen..what`s not to love?! Mannen fikk penicillinkur og Rhinexintabletter av legen igår formiddag, så han ble raskt bedre og tok unna helgerengjøringen i hønsehuset for meg mens jeg lå på gulvet og bygget lego med Liten :) Jeg har dugd til sånne sløve aktiviteter som perling, legobygging og lignende..alt annet har bare måttet vike! 

Idag har formen vært såpass at jeg har kunnet vært med å tatt litt husarbeid, så jeg har fått vasket klær, skiftet på sengene, ryddet skikkelig på rommet til Liten og tørket støv - mens mannen støvsugde og ryddet :tommelopp: Storesøster tok helgevasken på rommet sitt og Liten har vært generelt grei og lekt på rommet sitt mens vi har ryddet ellers - så det gikk ganske smooth! Etterpå begynte jeg på middagen mens mann og barn gikk tur med hunden, ned til andedammen og matet de 3 endene som var der :ler: Veldig enkel og nammis middag: tante Thorilds kyllingform - den slo an hos hele gjengen, og var laget på 1-2-3 :nigo: Elsker middager som er enkle, gode og laget fra bunn av! Fru Timian har mye godt og enkelt altså!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at formen er blitt bedre, men nå må jeg slenge tilbake til deg altså: husk å ta ting med ro! :ler: Du må ikke gjøre for mye nå som formen kjennes litt bedre ut. Kroppen trenger tid, men du kjenner det best selv ;) 

Så utrolig koselig at de rundt deg er så opptatt av magen og den lille inni der :hjerte: 

Fru Timian har veldig mye gode oppskrifter. Jeg har nesten bare brukt den nettsiden de siste ukene når jeg har laget ukesmenyer :jepp: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

23 timer siden, Aprilis skrev:

Godt å høre at formen er blitt bedre, men nå må jeg slenge tilbake til deg altså: husk å ta ting med ro!  Du må ikke gjøre for mye nå som formen kjennes litt bedre ut. Kroppen trenger tid, men du kjenner det best selv  

Så utrolig koselig at de rundt deg er så opptatt av magen og den lille inni der  

Fru Timian har veldig mye gode oppskrifter. Jeg har nesten bare brukt den nettsiden de siste ukene når jeg har laget ukesmenyer  

Hahaha, den måtte jeg vel nesten regne med å få tilbake så mye som jeg har mast på deg om det samme :hoho: Men ja, jeg vet..jeg er fr-y-kt-e-lig dårlig på å ta det med ro..så sant det ikke tvinger seg frem av seg selv :sjenert: Hadde telefonmøte med jordmor gjennom jobb idag og fikk _streng_ beskjed om å begynne å ta hensyn til kroppen min!! Jeg tar ikke pause serdu, jobber mine 5,5 timer i strekk med mye gåing og ståing - det var visst ikke greit *kremt* Så nå har jeg fått tredd nedover hodet at jeg skal sette meg ned (helst legge meg!) 5-10 minutter pr time :daane: Spesielt siden jeg allerede har vondt i bekkenet og har så lavt blodtrykk var dette viktig, jeg er visstnok veldig disponert for *trommevirvel* åreknuter :spy: Det vil jeg IKKE ha!!! Så fra nå av; på med støttestrømper og hallo pauser i hytt og gevær...det blir en ny hverdag gitt :ler: 

Folk er veldig opptatt av magen min, både her hjemme og ellers :rodmer: Synes det er veldig koselig!! Jeg er en av de som soler meg i  glansen av babybumpen min :fnise: Skikkelig stolt av magen og kler meg kun i ettersittende klær for å fremheve den :sexy: Jeg er heldig og har (til nå) ikke lagt noe særlig på meg ellers, det er liksom bare magen som stikker ut..og litt mer pupper og sånn, men det gjør jo`kke akkurat noe :nigo:

Nåh skal jeg lære meg å strikke :opplyser: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Diddles skrev:

Hahaha, den måtte jeg vel nesten regne med å få tilbake så mye som jeg har mast på deg om det samme :hoho: Men ja, jeg vet..jeg er fr-y-kt-e-lig dårlig på å ta det med ro..så sant det ikke tvinger seg frem av seg selv :sjenert: Hadde telefonmøte med jordmor gjennom jobb idag og fikk _streng_ beskjed om å begynne å ta hensyn til kroppen min!! Jeg tar ikke pause serdu, jobber mine 5,5 timer i strekk med mye gåing og ståing - det var visst ikke greit *kremt* Så nå har jeg fått tredd nedover hodet at jeg skal sette meg ned (helst legge meg!) 5-10 minutter pr time :daane: Spesielt siden jeg allerede har vondt i bekkenet og har så lavt blodtrykk var dette viktig, jeg er visstnok veldig disponert for *trommevirvel* åreknuter :spy: Det vil jeg IKKE ha!!! Så fra nå av; på med støttestrømper og hallo pauser i hytt og gevær...det blir en ny hverdag gitt :ler: 

Folk er veldig opptatt av magen min, både her hjemme og ellers :rodmer: Synes det er veldig koselig!! Jeg er en av de som soler meg i  glansen av babybumpen min :fnise: Skikkelig stolt av magen og kler meg kun i ettersittende klær for å fremheve den :sexy: Jeg er heldig og har (til nå) ikke lagt noe særlig på meg ellers, det er liksom bare magen som stikker ut..og litt mer pupper og sånn, men det gjør jo`kke akkurat noe :nigo:

Nåh skal jeg lære meg å strikke :opplyser: 

Du ER så lik meg du :ler: Da jeg jobbet 50% tok ikke jeg heller pause selv om jeg hadde krav på det. "Neida....det er viktigere at dere andre får pause. Jeg klarer meg jeg" :ler: Men nå må du høre på jordmor da :jepp: Jeg har holdt det gående (ikke holdt meg nok i ro) selv om jeg har vært sykmeldt og det har jo da nå ført til at jeg ikke får til å bevege meg stort :klaske: 

Kos deg og vær glad i babymagen din :hjerte: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Aprilis skrev:

Du ER så lik meg du :ler: Da jeg jobbet 50% tok ikke jeg heller pause selv om jeg hadde krav på det. "Neida....det er viktigere at dere andre får pause. Jeg klarer meg jeg" :ler: Men nå må du høre på jordmor da :jepp: Jeg har holdt det gående (ikke holdt meg nok i ro) selv om jeg har vært sykmeldt og det har jo da nå ført til at jeg ikke får til å bevege meg stort :klaske: 

Kos deg og vær glad i babymagen din :hjerte: 

*knegg* I know (are you my sister from another mister?! :fnise: ) Jeg har ikke lyst å gjenta forrige graviditet med vonde kynnere fra uke 20 og full sykemelding - så jeg skal høre på jordmor :Nikke: Det var ikke denne formen for oppfølging sist, hadde det vært det ville nok forrige graviditet vært annerledes gitt....

Koser meg med magen ja!! At jeg gjør :hjerte: 

Idag skal jeg bare kose meg hjemme, strikke litt (og la vaskemaskinen gå stort sett hele dagen :roll: ) Bestis kommer på lunsj, men ellers ingen planer! Deilig, kjenner jeg trenger det!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi er muligens flere i klubben som synes det er litt vrient å ta det med ro og sette ned tempoet, men nå får du faktisk bare høre på jordmor Diddles!! :opplyser:

Jeg blir så glad av å høre at du koser deg sånn med magen! Jeg kler meg vanligvis ikke så mye i ettersittende topper, men nå i graviditeten er det det eneste jeg har gått med. Det er så koselig :nigo: Håper du har hatt en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...