Gå til innhold

Diddles skravler - rett og slett!


Diddles

Anbefalte innlegg

5 timer siden, LilleBallerina skrev:

Oioioi, her har jeg ikke vært inne på _evigheter_  Jeg ser det har skjedd mye i livet ditt det siste halvåret  Men jeg velger å fokusere på det positive og  for baby i magen!  Du er god om du klarer deg gjennom OUL uten å vite kjønn. Husk at det er den som går gravid bør få bestemme det 

Så gøy å se deg igjen da LilleBallerina, det var lenge siden :klemmer: Håepr det står bra til med deg og dine? Dere er på flyttefot igjen forstår jeg? Hvor bosetter dere dere hen nå? 

Her har det skjedd mye ja, det kan du trygt si..men det er fint å fokusere på det positive - vi trenger det :hjerte: Takk! 

Haha, ja det var egentlig et godt argument! Men nå har jeg vel bestemt meg for å klare å ikke vite, så da klarer jeg det nok - så sant ingen forsnakker seg! Vi må vel gi beskjed før de begynner at vi ikke vil vite kjønn - der vi var på torsdag fikk vi ihvertfall beskjed om at når de sjekket i "det" området kunne de bare snu skjermen! Så får vi se da, det blir jo litt ekstra spennende på denne måten :fnise: 

3 timer siden, Aprilis skrev:

 for et lite knøtt med bankende hjerte. Er så koselig å shoppe klær til de små. Eneste jeg har kjøpt denne gangen er to strømpebukser. har så mye klær i str 50 og 56 etter Lillesnupp at vi nesten ikke får plass i kommoden, så jeg fant ut at vi ikke trenger så mye mer  

 

:hoppe: litt sammen med deg jeg - og :hoppe: litt for at jeg all of a sudden er 14 uker idag!! 

Det er veldig kos å shoppe til de små, det er jo så masse fint i butikkene at jeg blir helt svimmel!! Det er lite kjønnsnøytralt eneste, veldig mye typisk jente og typisk gutt..men vi trenger jo ikke så mye klær før ungen er her likevel, og shopping kan vi alltids få til etterpå også! Jeg lette gjennom Liten sine klær igår, men hadde ikke mye hvitt altså :sjenert: Hvis det blir jente har vi klær i massevis, men om det blir gutt..da må vi handle :ler: 

*** *** ***

Da er det offisielt at vi er gravide :strix: Nå vet alle de nærmeste det, svigermor fikk vite det nå istad! Ble litt satt ut av reaksjonen hennes, eller det faktum at hun ikke hadde noen reaksjon kanskje..For hun bare .."Åh! Det var jo....uventet!" og så begynte hun å snakke om noe _helt_ annet! Nesten så jeg tror det ble litt vanskelig for henne :vetikke: Hun vet jo hva som har stått på her, så sånn sett reagerer hun vel helt etter boka, men jeg hadde vel håpt at hun kunne blitt litt..vet ikke jeg..glad?! Forventer jeg for mye nå?? Kjenner jeg har lyst å grine, men jeg skal prøve å ikke la det gå innpå meg *tenkerpåkattungerogsjokolade* Når jeg tenker meg om så var hun vel ikke spesielt gledesstrålende sist jeg var gravid heller :dry: Jaja..hun spurte meg før hun gikk om det går bra med meg sånn ellers, så hun bryr seg vel på sin litt "kånstige" måte! 

Ellers har jeg ikke gjort så mye annet idag enn å ta et skikkelig tak inni hønsehuset idag, så nå kan jeg legge den dårlige samvittigheten fra meg! Det har seilt litt sin egen sjø der ute siden jul egentlig, jeg har jo ikke orket å være der ute pga lukt..så det er mannen og Storesøster som har gjort reint, og de gjør ikke samme innsatsen som meg :fnise: Vaglene er flyttet så de får mer plass og all spon er byttet ut, jeg har kostet og luftet og vasket skitt av vinduene deres - så nå er det reint og fint og ryddig der inne igjen, så lenge det varer :roll: De er noen skikkelige griser til høns å være!! 

Ikveld skal vi bare slappe av, kose oss med god mat og se film :hjerte: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 timer siden, Diddles skrev:

Så gøy å se deg igjen da LilleBallerina, det var lenge siden :klemmer: Håepr det står bra til med deg og dine? Dere er på flyttefot igjen forstår jeg? Hvor bosetter dere dere hen nå? 

Her har det skjedd mye ja, det kan du trygt si..men det er fint å fokusere på det positive - vi trenger det :hjerte: Takk! 

Haha, ja det var egentlig et godt argument! Men nå har jeg vel bestemt meg for å klare å ikke vite, så da klarer jeg det nok - så sant ingen forsnakker seg! Vi må vel gi beskjed før de begynner at vi ikke vil vite kjønn - der vi var på torsdag fikk vi ihvertfall beskjed om at når de sjekket i "det" området kunne de bare snu skjermen! Så får vi se da, det blir jo litt ekstra spennende på denne måten :fnise: 

 

Her går alt bra! Skikkelig travelt med full jobb og to små, men det er da koselig også :) Har jo vært ekstra travelt nå med huskjøp - og hussalg! Så blir det vel bra i april når vi er helt på plass. Vi skal bo i nabokommunen. På det "nye" feltet oppforbi tunnelen (der det er veiarbeid nå). Så faktisk at hun vi kjøper av er venn med deg på FB :lur: Måtte bare flytte før skolestart. Så da var det nabokommunen eller der jeg jobber. Glad vi la "gokk" fra oss :fnise:

Det blir nok ekstra spennende å ikke vite. Planleggeren i meg hadde ikke klart det :haha: Men jeg ser jo at det er litt nøytralt rundt om. Også får du bare shoppe MYE etterpå? 

Ha en fin lørdagskveld! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deilig at det er offentlig, og hurra for å vise frem magen i fine, behagelige klær! Jeg gjør akkurat det samme som deg, prioriterer hardt å skjemme meg bort litt med neglelakk, sminke, ekstra lange dusjer og gode stellerutiner på badet. Det er de tingene som gjør at jeg ikke føler meg helt som en dass, særlig de dagene jeg våkner med grå hud og mørke ringer ... Det fortjener vi faktisk!! 

Skjønner godt at du synes det er leit med så lite jublende reaksjon fra svigermor, og håper hun kommer litt mer på banen etterhvert! Det er jo faktisk sånn at hun godt kan tenke hva hun vil (med tanke på hva hun vet og sånt), men at hun skylder dere å være positiv og glede seg. Synes jeg. Jeg gjør i alle fall det, er superglad på dine vegne! Hurra for bebis! :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 23 January 2016 at 19.39, LilleBallerina skrev:

Her går alt bra! Skikkelig travelt med full jobb og to små, men det er da koselig også  Har jo vært ekstra travelt nå med huskjøp - og hussalg! Så blir det vel bra i april når vi er helt på plass. Vi skal bo i nabokommunen. På det "nye" feltet oppforbi tunnelen (der det er veiarbeid nå). Så faktisk at hun vi kjøper av er venn med deg på FB  Måtte bare flytte før skolestart. Så da var det nabokommunen eller der jeg jobber. Glad vi la "gokk" fra oss 

Det blir nok ekstra spennende å ikke vite. Planleggeren i meg hadde ikke klart det :haha: Men jeg ser jo at det er litt nøytralt rundt om. Også får du bare shoppe MYE etterpå? 

Ha en fin lørdagskveld! 

Åh, nå ble jeg sånn skikkelig nysjerrig på hvem dere kjøper hus av :ler: Jeg er ikke på FB lenger, så jeg har ikke helt oversikten - kommer bare på ei jeg kjenner som bor oppi der - men visste ikke de skulle selge! Håper dere vil trives der da, greit å flytte før skolestart :Nikke: 

Planleggeren i meg sliter litt, det må jeg innrømme - men som mannen poengterer; det meste kan jo være på plass selv om vi ikke vet kjønn! Irriterer meg at han har rett :hoho: 

Lørdagskvelden var fin den :hjerte: Takk! 

7 timer siden, lille_frosk skrev:

Så deilig at det er offentlig, og hurra for å vise frem magen i fine, behagelige klær! Jeg gjør akkurat det samme som deg, prioriterer hardt å skjemme meg bort litt med neglelakk, sminke, ekstra lange dusjer og gode stellerutiner på badet. Det er de tingene som gjør at jeg ikke føler meg helt som en dass, særlig de dagene jeg våkner med grå hud og mørke ringer ... Det fortjener vi faktisk!! 

Skjønner godt at du synes det er leit med så lite jublende reaksjon fra svigermor, og håper hun kommer litt mer på banen etterhvert! Det er jo faktisk sånn at hun godt kan tenke hva hun vil (med tanke på hva hun vet og sånt), men at hun skylder dere å være positiv og glede seg. Synes jeg. Jeg gjør i alle fall det, er superglad på dine vegne! Hurra for bebis! :strix:

Det er kjempeviktig! Jeg nekter meg selv å la meg forfalle bare fordi jeg er gravid :regler: Det krever mye av meg, å ikke bare gi litt faen, men desto større grunn til å holde seg i form og føle seg fresh - om det er gjennom trening og sunt kosthold eller økt fokus på velvære, klær og hygiene, samma det - helst alt på en gang spør du meg *jatakkbeggedeler* 

Æsj..svigermor :dry: Hun er - ifølge mannen her - mest bekymret for hvordan dette går utover tiden vi har til henne og klarer ikke å se hvor velsignet hun er med flotte, friske barnebarn :sukk: At hun kan motta nyheten om et nytt barnebarn uten å foretrekke en mine - for så å pense samtalen over på hvor mange som melder seg ut av Den Norske Kirke fordi kirken nå vier homofile, og bli irritert på meg fordi jeg sier at jeg synes det er flott at det er mer åpenhet rundt homofili og at de har da vel like stor rett som alle andre til å få gifte seg - er bare helt :daane:Seriøst, hva HAR det med saken å gjøre da??? Den dama altså *grumle* 

 Jeg vet ikke hvor mye du har fått med deg om historikken her, men hun er vel det en trygt kan si en eldre dame (blir 85 år til sommeren) og sliter psykisk (bipolar, depresjon, angst) Vi har et..eh..litt anstrengt forhold etter en episode med et bakepapir (!!!) når Liten var baby (sorry, jeg må bare :skratte: litt av hele greia, for det er SÅ sjukt!! Lang historie!!) Det eneste hun hadde å si om saken var en litt bitter kommentar om at det ble vel ikke så lett å feire 85 årsdagen heller - og mannen bare "hva mener du med det?!" Joda, fordi sånn var det jo når hun ble 80 også; da fikk vi jo Liten - og nå når hun blir 85 skal vi ha en til :overrasket: Jeg prøvde meg på en halvkvalt "det er jo en fin bursdagsgave da?" Men det kommenterte hun ikke engang..jeg var helt på gråten og mannen var rasende..Joda, det var et stk vellykka slipp av den gledelige nyhet om et barnebarn til :hoho: 

Altså, bare så det er sagt; vi har aldri stukket kjepper i hjula for henne ifht feiring!! Det var da vitterlig hun som ikke var i form til å feire og avlyste hele greia, Liten var jo allerede 6 uker hun når svigermor ble 80 år :roll: Men det har hun beleilig nok "glemt"..

 

Idag har vi kke gjort så mye vettug..jeg fikk sove lenge, så dro vi inn til foreldrene mine og ble der til barnetv-tid :hjerte: Ferdig middag, mormor og beste som leker med Liten mens jeg blar i babystrikk-oppskrifter..helt herlig! Fin søndag! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den svigermoren din er bare helt "fantastisk" :overrasket: Snur deres glede over til at det er synd på henne. Hva, hvorfor, hvordan går det an?! :klo: 

Er helt enig i at det er viktig å ta vare på seg selv og skjemme seg selv bort når man er gravid. Synes ikke graviditeten er noen unnskyldning for å spise mer, ikke røre på seg(selvfølgelig se an formen!) og "drite i" utseende. 

Håper du har en fin dag :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:sjokkbla::sjokkbla::sjokkbla:

Du skjønte sikkert av innlegget mitt at jeg IKKE har fått med meg så mye av forhistorien her nei :fnise: Men da skjønner jeg jo mer ... Åh, så slitsomt. Og at hun både er gammel og sliter psykisk, vel, det er gjerne en forklaring, men det er likevel ikke en unnskyldning! Og klart det er sårende, sikkert spesielt for mannen? 

Må innrømme at jeg er sykt nysgjerrig på historien med bakepapiret! Finnes den noe sted i dagboken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, Aprilis skrev:

Den svigermoren din er bare helt "fantastisk" :overrasket: Snur deres glede over til at det er synd på henne. Hva, hvorfor, hvordan går det an?! :klo: 

Er helt enig i at det er viktig å ta vare på seg selv og skjemme seg selv bort når man er gravid. Synes ikke graviditeten er noen unnskyldning for å spise mer, ikke røre på seg(selvfølgelig se an formen!) og "drite i" utseende. 

Håper du har en fin dag :klemmer:

 

3 timer siden, lille_frosk skrev:

:sjokkbla::sjokkbla::sjokkbla:

Du skjønte sikkert av innlegget mitt at jeg IKKE har fått med meg så mye av forhistorien her nei :fnise: Men da skjønner jeg jo mer ... Åh, så slitsomt. Og at hun både er gammel og sliter psykisk, vel, det er gjerne en forklaring, men det er likevel ikke en unnskyldning! Og klart det er sårende, sikkert spesielt for mannen? 

Må innrømme at jeg er sykt nysgjerrig på historien med bakepapiret! Finnes den noe sted i dagboken?

Heh, svigermor er i en egen klasse - det er ihvertfall sikkert!! Det er veldig vanskelig for mannen ja, og han har ingen å dele belastningen med siden han er enebarn og faren er død..så i perioder føles det ut som han er mer hos henne enn her hjemme! 

Det står litt om bakepapirhistorien her og litt videre om psykosen utover sommeren her..hvis du ikke gidde å bla deg gjennom side opp og side ned kan du få kortversjonen av meg her:

Når Liten var sånn rundt året ble vi invitert på "middag" til svigermor; grandiosapizza (de hadde 5 for 100 kr på Obs i den perioden, så hun spiste kun Grandiosa i evigheter og syntes det var SÅ godt :fnise: Hun er litt av en hamster pga de maniske periodene sine, og når det først er tilbud på noe kjøper hun enorme mengder!) Hun var inne i en dårlig periode (isn`t she always...?!) og allerede litt på tuppa når vi kom! Ovnen sto på og hun slengte pizzaen inni..Liten var overalt og Storesøster skravlet i ett - svigermor var dødsstressa!! Så begynner det å lukte brent og jeg kommenterer det..mannen sier seg enig og svigermor blir helt :bond: for hun skjønner ikke hva som lukter brent..jeg kikker inn i ovnen og ser bakepapiret begynner å bli svart i kantene (hun bruker bakepapiret til det går fra hverandre..) og sier hun bør bytte papir, ellers vil det nok ta fyr! Jeg får en krass beskjed om å gå vekk, passe mine egne saker - og at bakepapir ikke kan ta fyr! Mannen sier seg enig med meg, og jeg forteller at bakepapir har tatt fyr i ovnen vår 2 ganger tidligere..DA klikker det for svigermor, og hun gir meg en overhaling som ikke er sann :overrasket: Foran ungene lirer hun utav seg en masse stygge greier og bibelvers og blablabla..jeg forsøker å si noe om at jeg bare ville hjelpe, men hun roper til meg med at jeg alltid skal fortelle henne hvordan hun skal gjøre ting (??) at jeg er en bedreviter og at hun må få lov til å bestemme i sitt eget hus! Da får jeg nok, og sier det; "dette gidder jeg ikke - jeg går!" hvor svigermor skriker "skal det ikke mer til?!?" og så går jeg..fra mann og barn og svigermor - med bankende hjerte og en diger klump i halsen! Når mannen omsider kommer hjem er både jeg og han helt fortvila, svigermor hadde vært helt koko og der satt han alene med to unger..det endte opp med at JEG måtte ned og unnskylde meg til henne for husfredens skyld (!!!)  - og håpte dermed at saken var lagt til side..den gang ei! Hun ble bare verre og verre, ringte til Eldstemann og snakket stygt om meg, truet med å ta livet av seg og nektet å ha kontakt med meg og Liten! Hun kalte meg for Djevelens avkom og Liten for..ja..noe lignende..det er så stygt at jeg vil ikke si det høyt! Det hele endte med tvangsinnleggelse på psyk, hun var i en psykose - ville ikke vite av meg og Liten, avviste oss og ville ikke vite av oss i månedsvis! Det var en vanvittig vanskelig periode, mannen er enebarn og har ingen å dele utfordringene med mammaen sin med - utenom meg, og meg ville hun jo ikke vite av..hun satte omtrent ikke sin fot her på mange mnd (med unntak av denne episoden :ler: )  spurte ikke hvordan det gikk med Liten eller meg og begynte å snakke om noe annet hvis mannen forsøkte å si noe om oss..sakte men sikkert (når de nye medisinene begynte å virke) tok kontakten seg litt opp, og hun kunne komme en kjapp tur innom..men forholdet oss imellom blir aldri det samme igjen - jeg er redd henne! Jeg er også veldig veldig såra over de tingene hun sa, og selv om jeg vet hun var veldig syk når hun sa det - så klarer jeg jo ikke å glemme det..spesielt ikke det hun sa om Liten!! Så etter det tør jeg ikke lenger å si meningen min, for jeg merker så godt at det ikke er greit - hun blir skikkelig irritert når jeg åpner kjeften og mener noe..så jeg var ganske tøff når jeg turte å ta homofile i forsvar, jeg hørte isen knake faretruende under beina mine da :sjenert: Men noen ting gidder jeg bare ikke å sitte å høre på uten å kommentere, i mitt eget hus! Såeh..ja, det var bakepapirhistorien! Nå har det blitt en spøk, vi fleiper litt med det når vi steiker ting i ovnen og sånn - men aldri foran svigermor - Gud forby!! 

 

Ellers har vi hatt en fin søndag, bakt skoleboller og vært i bursdag til Belle`s nydelige solstråle-M :rodmer: Der var det masse folk, høyt lydnivå og masse godt å spise :nigo: Veldig koselig altså, bare litt dårlig kombinasjon med skallebanken jeg sliter med for tida :dry: Nå skulle jeg egentlig gå tur ikveld for å se om det kunne hjelpe på hodeverken, men det pøsregner og blåser ute - og da ble plutselig terskelen for å ut å gå en mil høyere :sjenert: Ender nok opp med en paracet og sløving på sofaen...noen som vet, det gjør ikke noe om jeg tar en paracet i ny og ne når jeg er gravid? Jeg kan ikke gå med så mye vondt i hodet fra morgen til kveld..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Paracet kan du fint ta når du er gravid, så ikke bekymre deg for det. Har selv måttet ty til det et par ganger nå pga hodepine.

Hun svigermoren din er ikke mye god, selvom hun er syk så får det være måte på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud igjen  :sjokkbla:   :sjokkbla:   :sjokkbla: Det må jo være helt utrolig beintøft! Jeg ble forresten sittende å lese laaangt bak i dagboken din, fra når Liten var bitteliten! Tenk, nå sitter du "snart" med en sånn en til jo! :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Nótt skrev:

Paracet kan du fint ta når du er gravid, så ikke bekymre deg for det. Har selv måttet ty til det et par ganger nå pga hodepine.

Hun svigermoren din er ikke mye god, selvom hun er syk så får det være måte på.

Så godt å høre, takk! Vet jo de sier paracet er greit - men den siste uka har jeg vært nødt til å ta 1 hver dag..jeg har holdt meg til 1 altså, selv om jeg har hatt feber og alt, men jeg ble plutselig litt redd for at det ikke skal tas så ofte :sjenert: 

Svigermor er ikke god nei, gammalt nytt :fnise: Slitsomt! Og selv om jeg vet hun er syk så kan jeg ikke for at jeg blir lei meg for hvordan hun oppfører seg...

1 minutt siden, lille_frosk skrev:

Herregud igjen  :sjokkbla:   :sjokkbla:   :sjokkbla: Det må jo være helt utrolig beintøft! Jeg ble forresten sittende å lese laaangt bak i dagboken din, fra når Liten var bitteliten! Tenk, nå sitter du "snart" med en sånn en til jo! :strix:

Ja, det er ikke til å stikke under en stol at vi i perioder har hatt lyst til å rømme fra hele dama!! Og mange ganger er det på en måte det vi har gjort når vi har reist på ferie :sjenert: En uke og to uten den galskapen er helt magisk :daane: 

*hyyyl* I know! Det er litt skummelt også, samtidig som jeg gleder meg veldig :rodmer: 

*** *** ***

Ble sittende og google bilstoltester og priser og sånn..vi har et Britax Max Fix II som står i kjelleren her etter Liten, det har vi byttet ut isoporen på og vasket, så egentlig er det så godt som nytt! Vi sparer jo tusenvis på å bruke det siden det er a) allerede er kjøpt og betalt og b) er et sete som kan brukes fra 0-18 kg! Men, så har jeg så lyst på et sete jeg kan klikke på vogna - det hadde vi med Liten og det var veldig praktisk - men vet ikke helt om jeg syns det kan forsvares å bruke 3-4000 kr på et nytt sete med den begrunnelsen?! Det er jo egentlig sånn at vi må være litt fornuftige med pengebruken fremover..så da har jeg funnet noen tilbud :ler: Barnas Hus har tilbud på Maxi Cosi Cabriofix (med base) til 2500 kr - tilbudet varer tilogmed imorgen! mens en nettbutikk har Besafe Izi Go (med base) til 2790 kr + 160 kr i frakt..Besafe sitt sete hadde vi sist og var veldig fornøyd med det - Maxi Cosi sitt har jeg aldri vært borti! Vet at det er lett og at det er et av de mest solgte setene i Norge - men der stopper det..er det noen av dere som har hatt det setet og kan si noe om det opp mot Besafe sitt? Begge kommer godt utav det i denne testen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom for å legge igjen et spor :vinke:

Har smuglest hos deg ved flere anledninger, men av en eller annen grunn har jeg ikke lagt igjen kommentar :klo: 

Men nå er du ihvertfall på mine innlegg :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde maxi cosi sist og skal bare kjøpe en ekstra base for å ha i bilen min slik at vi kan bruke stolen denne gangen også. Hvordan den er ift BeSafe aner jeg ikke. Men maxi cosi er veldig lett og enkel å ha med å gjøre :jepp: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har kjøpt Maxi Cosi ... Og så langt strekker min erfaring seg! :ler:

Jeg har brukt hele kvelden på å lese gjennom stort sett hele dagboken din jeg! Takk for at du gir innhold i hverdagen til meg som er sykmeldt og alene hjemme! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Småkjekset skrev:

Innom for å legge igjen et spor :vinke:

Har smuglest hos deg ved flere anledninger, men av en eller annen grunn har jeg ikke lagt igjen kommentar :klo: 

Men nå er du ihvertfall på mine innlegg :nigo:

Hei Småkjekset og :velkommen: inn i det fullkomne kaos også kalt livet mitt :ler:  Har sett deg også inni et par dagbøker her, felles bekjente ja?! Nå ser jeg ikke om du har noe dagbok i signaturen din siden jeg er innom fra mobilen - men det skal sjekkes opp imorgen :jepp: 

2 timer siden, Aprilis skrev:

Vi hadde maxi cosi sist og skal bare kjøpe en ekstra base for å ha i bilen min slik at vi kan bruke stolen denne gangen også. Hvordan den er ift BeSafe aner jeg ikke. Men maxi cosi er veldig lett og enkel å ha med å gjøre :jepp: 

 

2 timer siden, Mazilla skrev:

Vi har hatt maxi cosi og vært fornøyd med det, men jeg har ikke noe å sammenligne med... ;) 

 

1 time siden, lille_frosk skrev:

Vi har kjøpt Maxi Cosi ... Og så langt strekker min erfaring seg! :ler:

Jeg har brukt hele kvelden på å lese gjennom stort sett hele dagboken din jeg! Takk for at du gir innhold i hverdagen til meg som er sykmeldt og alene hjemme! :fnise:

M.a.o så er ikke påstandene om at Maxi Cosi er det mest kjøpte setet helt usanne :hoho: Takk for innspill jenter, dere er gode å ha!! Nå endte jeg opp med å kjøpe Recaro sete tilslutt, brukt..men jeg kjøper det av bestis, så jeg vet det er i så god som ny stand! 1500 kr for et sete verdt 4000 kr - det må jo være en grei pris :jepp: Hun hadde to sett av de minste dynene også, så nå begynner det å dra seg til her - ikke mye som mangler nå :nigo: Stellebord og vippestol eneste tror jeg, og litt mer klær i str nyfødt..ja også småting som håndklær til stellebord, småkluter osv. Jo også har jeg lyst på sjal til den første tida og en skikkelig god ammepute! Ellers har vi mye; vogn, seng, madrass, bilstol(er), dyner, sengetøy, badestamp, stellematte, bæresele..blir jo nesten billig dette :ler: Herregud alt det penger jeg sparer denne gangen da :overrasket: sist gang gjorde det å få baby et digert innhugg i lommeboka!! Det kommer det nok til å gjøre denne gangen også, kjenner jeg meg selv rett :sjenert: Man kan alltid finne en grunn til shopping :lur: 

 

..og du @lille_frosk --> dette er meg som bøyer meg i støvet :pls: over deg som orker å lese deg gjennom alt det der! Fint jeg kan gi dagene dine innhold underholdning med kaoset mitt :hoho: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Åh, så herlig med vellykket ultralyd og en sprell levende minibaby inni magen :hjerte: 

Jeg har også lyst til å bli gravid. Kennes ut som et fysisk behov som bare vokser seg større. Huff! Får leve litt gjennom dere damer er på KG :nigo:

Og den bakepapirhistorien var jo bare helt utrolig! Vi har også en med bipolaritet i familien (svigerfamilie). Han har aldri blitt psykotisk, men det tærer på. Hovedsaklig svigersøster, men også barna deres og tidvis oss familien som bekymrer oss/irriterer oss. Slutter på medisinen i ny og ne, fordi han tror han er frisk. Det er aldri en lur ide for å si det sånn.

Jeg leser nå regelmessig her, men er ikke så flink til å skrive lenger. Vurderer å starte dagbok selv igjen nå når jeg snart skal ut i jobb igjen og livet kanskje blir mer interessant, men vet ikke om jeg gidder. Er jo en evighet siden jeg skriv noe i dagboken jeg har tross alt. :) Leser videre her uansett :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hjerte: Milepæler i svangerskapet :hjerte: 

06.11.15: Unnfangelsen finner sted omkring denne datoen

01.12.15: Hjertet begynner å slå

18.12.15: Kontroll hos lege/ultralyd (8 uker)

08.01.16: De viktigste organene er ferdig utviklet

15.01.16: 2. trimester :hjerte: Risiko for spontanabort avtar!

18.01.16: Første svangerskapskontroll hos lege

26.02.16: Tid for ordinær ultralyd

11.03.16: Halvveis!! De fleste kjenner fosterets bevegelser nå

02.04.16: Fosteret hører deg og vil reagere på lyder 

04.04.16: Blir barnet født nå, vil man forsøke å redde det

07.05.16: 3. trimester :hjerte: 

29.04.16: Tid for å fylle ut papirene om permisjon og foreldrepenger

03.07.16: Tid for innskriving, og for å pakke fødebagen

11.07.16: Fødselspermisjonen begynner

01.08: Antatt termindato 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alltid når jeg leser de listene tenker jeg på hvor rart det er at de første tolv ukene går sååå sakte, men så er man liksom halvveis rett rundt hjørnet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Nótt skrev:

Flink du er til å shoppe billig.... Sjal kan vi sikkert ordne, må se gjennom stæsjet mitt bare. 

Ooouuu, har du sjal du ikke skal bruke selv?! Jeg kjøper gjerne!! :nigo: Fikk ikke til sjal med Liten, men jeg har veldig lyst å prøve igjen..Jeg har jo Ergo´en min også, men sjal virker så mye koseligere i starten :sjenert: 

6 timer siden, Teriyaki skrev:

Åh, så herlig med vellykket ultralyd og en sprell levende minibaby inni magen  

Jeg har også lyst til å bli gravid. Kennes ut som et fysisk behov som bare vokser seg større. Huff! Får leve litt gjennom dere damer er på KG 

Og den bakepapirhistorien var jo bare helt utrolig! Vi har også en med bipolaritet i familien (svigerfamilie). Han har aldri blitt psykotisk, men det tærer på. Hovedsaklig svigersøster, men også barna deres og tidvis oss familien som bekymrer oss/irriterer oss. Slutter på medisinen i ny og ne, fordi han tror han er frisk. Det er aldri en lur ide for å si det sånn.

Jeg leser nå regelmessig her, men er ikke så flink til å skrive lenger. Vurderer å starte dagbok selv igjen nå når jeg snart skal ut i jobb igjen og livet kanskje blir mer interessant, men vet ikke om jeg gidder. Er jo en evighet siden jeg skriv noe i dagboken jeg har tross alt.  Leser videre her uansett 

Hei Teriyaki :vinke:  Klar for en til altså :lur: Det pleier vel å melde seg rundt den tiden den minste din er nå ja, synes jeg kan huske at det var da jeg begynte å kjenne på det også..men så måtte jeg vente i 4 år før vi klarte å bli enige :tunge1: 

Usj, det er ikke lett dette med psykisk sykdom - det er ihvertfall sikkert!! Svigermor dreiv også og "regulerte" medisinene sine selv i lange perioder, med mindre hell :dry: Hun selv merket jo ikke hvor ille det var før hun ble innlagt, om og om igjen..da hadde vi i lengre tid forsøkt å si til henne at nå må du ta medisinene dine!! Men nå virker det som hun er jevnt over såpass dårlig at hun prøver seg ikke på noen stunt med medisinfri perioder heldigvis :pls: 

Gøy med ny dagbok da, plutselig får du skrivelysten tilbake!! Ellers går det jo fint an å leve uten dagbok også, bare til å kuppe våre innimellom  :ler: 

3 timer siden, lille_frosk skrev:

Alltid når jeg leser de listene tenker jeg på hvor rart det er at de første tolv ukene går sååå sakte, men så er man liksom halvveis rett rundt hjørnet!

I know :daane: Den ble postet litt kjapt den oppdateringen, skulle liksom skrive litt i tillegg - men så hadde Liten et akutt mamma-behov, og da måtte jeg bare legge det fra meg :)  Frem til uke 12 følte jeg døgnet hadde ekstra mange timer og ukene ekstra mange dager - men nå? Dagene flyr!! Nesten så jeg får litt panikk - det trenger ikke å gå SÅ fort..må rekke å forberede meg her :opplyser: 

Dagen idag har gått ekstra fort, det gjør alltid det de dagene jeg jobber..tirsdagene er travelt på jobb med varer som skal plasseres og 2 kjøkken som skal vaskes! Somregel kommer jeg meg ikke ut av dørene når jeg skal, idag også endte jeg opp med å jobbe en time lenger enn jeg skulle :sjenert: Men det er sånn når jeg går og dingler på jobb bare 2 korte dager i uka - da sier det seg selv at de dagene jeg jobber er det ekstra mye som skal gjøres!! Fortalte til 2 kollegaer idag at jeg er gravid, og det ble så glad at jeg må grine litt når jeg tenker på det :rodmer: Fine mennesker altså!! Folk vet jo hva som har foregått i livet vårt det siste halve året, så jeg var litt spent på reaksjonen - men det var nå så åpenhjertig glede fra de to jeg sa det til at jeg ble helt varm inni meg! Så får vi se, regner med den nyheten spres ganske kjapt - Liten har jo fortalt det i bhg sin idag også :fnise: Deilig når det er offisielt :hjerte:

Liten sov innen 19.30 ikveld, og mannen har dratt på øving - huset er mitt :nigo: Jeg har ryddet bad og kjøkken, tømt søppel og vasket av alle blanke flater, så nå skal jeg sette meg godt tilrette i sofaen og se premieren på det nye kokkeprogrammet på tv2, spise druer og drikke farris *nam* 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...