Gå til innhold

Diddles skravler - rett og slett!


Diddles

Anbefalte innlegg

UTSTYRSLISTE

Dette har vi: 

Vugge - må bare få tak i ny madrass! 

Moseskurv med stativ - til å ha i stua :hjerte: Har bestilt hvitt trekk til denne siden vi ikke vet om vi får gutt eller jente..har rosa trekk fra før!

Sprinkelseng

Madrass - her tenker vi å bruke den vi hadde til Liten :sjenert: vet det er litt omdiskutert å arve madrasser, men det er en dyr madrass som fortsatt er fast og fin! Liten var ingen gulpebaby, og hun hadde heller ingen uhell i senga..det var alltid tisselaken under lakenet, og jeg tenkte å kjøpe en sånn Aerosleep overmadrass til å ha på! Hva hadde dere gjort? Kjøpt ny eller brukt den vi har fra før? 

2 dyner - minste str, en til vogn og en til vugge

1 dyne - til sprinkelseng

Sengetøy og laken - har noe, trenger litt mer i nøytrale farger..

Strikketepper til vogn/ seng

Vogn - jeg har kjøpt ny og større bagdel til City Elite`n vi hadde etter Liten..var helt sprø og kjøpte den når jeg var sånn 5 uker på vei..kunne ikke la være siden den knapt var brukt og til halv pris :sjenert: 

Vognpose - mamma sydde 2 Voksiposer til Liten, så om vi får gutt kan vi bare få nytt trekk på disse! 

Lammeskinn til vogn

Ergo baby bæresele med nyfødtinnlegg

Bilsete - kjøpte et Recaro Privia brukt av bestis, ellers har vi også et Britax Max Fix II 

Lammeskinn til bilsete

Stellebord - bestilte dette igår kveld!

Stellematte

Badestamp - Stokke Flexibath 

Babycall - skal bare bytte batteripakke i Neonate`n vår

Brystpumpe - har manuell fra før og bestilte elektrisk igår..veldig fornøyd med Medela sin manuelle, håper den elektriske er like bra! Brukte den lite sist siden Liten ikke ville ha flaske før vi slutta å amme..

Tutteflasker - har noen få etter Liten, men trenger jo flere hvis ikke ammingen går vegen..

Gulpekluter

Babygym - hvis vi får jente vel og merke - den er roooosa :ler: 

Ønsker oss/ trenger: 

Ammepute - vet ikke helt hvilken, vingler mellom Cosyfix, Doomoo og BBHugme..BBhugme er jo gedigen, men kan jo også brukes under graviditeten for å avlaste og støtte opp i senga..Cosyfix er jeg blitt anbefalt av ei jeg kjenner som jobber for Ammehjelpen, og Doomoo har jeg også hørt mye bra om! Noen som har erfaring med noen av disse ammeputene? 

Soveskinn fra Nøstebarn - Liten sover på sitt enda, så det har vært verdt hver krone!! 

Vippestol

Spisestol - vil gjerne ha Stokke tripp trapp med newborn seat, og Antilop fra Ikea til å ta med på besøk når ungen er litt større

Håndklær til stellebord

Små kluter 

Stor gym-matte til å ha på gulvet

Klær til babyen: 

1 omslagsbody i str 44

2 omslagsbody i str 50 

1 omslagsjakke i str 50

4 bukser i str 50

1 sparkebukser med fot

1 pysjamas med fot

2 par sokker

4 strømpebukser str 50/56

2 små luer

 

SIkkert masse annet som må på lista også, men akkurat nå er jeg tom :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det var lista si det :Nikke: anbefaler Cozyfix ammepute :jepp: den hadde de på sykehuset da jeg fikk Lillesnupp og jeg kjøpte en som var ganske lik da vi kom hjem. Skal bruke den denne gangen også. Den er fast og mye enklere å håndtere enn de med sånne små kuler inni. Men det er vel smak og behag. 

Og :hoppe: for 16 uker. 16 uker allerede. Hvor blir det av tiden? :overrasket: 

Endret av Aprilis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så deilig når man får systematisert ting i lister! :nigo: Jeg synes det der med madrasser er litt vrient, for så lenge madrassen er fast og fin, ikke gulpet ned eller tisset ned, og oppbevart riktig, så kan jeg ikke helt forstå at det skal være nødvendig å kjøpe ny. Samtidig er jo jeg, som usikker førstegangs, redd for å ikke følge de offisielle rådene også. Vanskelig. Men jeg skjønner liksom ikke HVORFOR man må ha ny, det er det ingen som sier noe om?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liten har besøk av søskenbarnet sitt, de er like gamle og leker kjempefint sammen så jeg har fått gjort masse husarbeid :nigo: Støvsugd, tørket over gulvene med støvmopp, tørket støv, vasket og brettet et fjell med klær - og nå skal jeg rydde i klesskapet mitt! Ah, ikveld skal jeg nyte et ryddig hus som _jeg_ har ryddet :hjerte: Det er lenge siden jeg har følt meg såpass opplagt, det nytes!! Jeg har tilogmed gått tur med vovvis :hoppe:  

Storesøster får overnattingsbesøk av de to tvillingjentene til søs (søstrene til han vi har på besøk nå) så idag har vi skikkelig folksomt hus :) Liker det jeg, ihvertfall så lenge de ikke trenger at jeg aktiviserer dem :fnise: 

Nå; prosjekt ryddig klesskap :husarbeid: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde egentlig de sa at søsken godt kan arve madrasser av hverandre, men at fremmede ikke bør. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi brukte samme madrass til begge. Men nå har vel ingen av dem brukt den :hoho: 

Endret av LilleBallerina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, lille_frosk skrev:

Det er så deilig når man får systematisert ting i lister! :nigo: Jeg synes det der med madrasser er litt vrient, for så lenge madrassen er fast og fin, ikke gulpet ned eller tisset ned, og oppbevart riktig, så kan jeg ikke helt forstå at det skal være nødvendig å kjøpe ny. Samtidig er jo jeg, som usikker førstegangs, redd for å ikke følge de offisielle rådene også. Vanskelig. Men jeg skjønner liksom ikke HVORFOR man må ha ny, det er det ingen som sier noe om?

Digger lister, føler jeg har kontroll da :nigo: Nei det er nettopp det du nevner der jeg har lest - så lenge den ikke er gulpet og tisset ned, er fast og fin og er oppbevart riktig så kan en arve søsken imellom! Måtte bare høre andres synspunkter..Jeg hadde ikke villet arve madrass av andre, men føler det bør være greit å arve mellom søsken :Nikke: Den er jo ikke ihjelbrukt heller akkurat, hun har jo stort sett sovet i vår seng :sjenert: 

En bør ha ny madrass for å forebygge krybbedød..nå sies det at risikoen for krybbedød hvis madrassen er arvet av søsken, ren, fast og alt det der - øker minimalt! 

3 timer siden, Mazilla skrev:

Trodde egentlig de sa at søsken godt kan arve madrasser av hverandre, men at fremmede ikke bør. 

Ja, det stemmer! Leste på nettsiden til Landsforeningen uventet barnedød, og der står nettopp det..

1 time siden, LilleBallerina skrev:

Vi brukte samme madrass til begge. Men nå har vel ingen av dem brukt den :hoho: 

:hoho: nei dine har vel knapt vært nedpå madrassen sin :hjerte: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en lørdag :daane: En av de effektive, og med såpass mye overskudd som jeg har hatt idag førte det selvsagt til at jeg dro det litt langt :sjenert: Nå verker bekkenet, det gjør vondt både bak og framme :sukk: Tilogmed Storesøster - som påstår hun alldeles ikke bryr seg om dette babygreiene men gjør det likevel - idag strøyk hun meg på magen og lurte på om babyen "sa" noe :fnise: - ihvertfall så kommenterte hun at jeg såg sliten ut nå og måtte ta det litt med ro "husk på at du e gravid vettu!" :rodmer: Satser på at en kveld på sofaen får bekkenet til å knurre litt mindre - for hvis det skal fortsette å være så vondt som det er nå kommer jeg til å slite med å gå på jobb :haar: Jeg er ikke klar for å være hjemmeværende gravid med bekkenløsning enda.........

Så, da slenger jeg meg på sofaen for kvelden :hjerte: Storesøster har overnattingsbesøk av bonus-søskenbarna sine, så de har vært på Kiwi og handlet knask og nå skal de låne film på Altibox`en..3 stk krølla oppi dobbeltsenga til Storesøster, haugevis av dyner og puter, film og snop!! Kjempekos :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flink du er, men du må ta det litt med ro. Ikke overdrive siden du nå har begynt å kjenne bekkenet, vil jo ikke at du skal bli sykmeldt og ødelagt pga overdriving..... :klem:

Men vet hvordan du har det, det er så lett å glemme seg og gjøre mer enn man burde.:sur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fine storesøster da, som ikke klarer å la være å bry seg selv om dette er litt vanskelig for henne! Jeg håper du har hatt en helg i avslapningens tegn! Det er jo veldig typisk deg, når jeg tenker meg om :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Nótt skrev:

Flink du er, men du må ta det litt med ro. Ikke overdrive siden du nå har begynt å kjenne bekkenet, vil jo ikke at du skal bli sykmeldt og ødelagt pga overdriving..... :klem:

Men vet hvordan du har det, det er så lett å glemme seg og gjøre mer enn man burde.:sur:

Det var så deilig å ha energi, så når den først gjorde sitt inntog i kroppen min tok jeg litt av :sjenert: Forhåpentligvis lærte jeg noe av det, antageligvis ikke :hoho: Jeg skal ta kontakt med sjefen og be om møte med bedriftshelsetjenesten, mulig de dekker noe behandling for å beholde meg lenger på jobb :vetikke: Tilrettelegging må de ihvertfall bidra med! 

25 minutter siden, lille_frosk skrev:

Fine storesøster da, som ikke klarer å la være å bry seg selv om dette er litt vanskelig for henne! Jeg håper du har hatt en helg i avslapningens tegn! Det er jo veldig typisk deg, når jeg tenker meg om :fnise:

Ja hun er fin :rodmer: Og sur..mandagsmorgengretten, og det ble ikke bedre av at hun måtte ta på varm genser under den tynne vårjakka som hun absolutt skulle gå i (det ble klumpete!!) Bearpaws  - OG hansker!!! Slitsomt med voksne som bryr seg om hun holder seg varm og tørr altså..aller helst ville hun gått i bukse brettet opp sånn at anklene var nakne, steps, tynn genser og de hvite (!! Ikke de grå eller blå - men de HVITE!!) Converse-skoene :roll: Mannen sier det er det han ser langs veien opp til skolen, tenåringsjenter i så lite klær at det er helt skremmende!! Det nytter ikke her i huset, vi legger oss oppi sånt siden vi er hjemme når hun skal gå...Storesøster sitt ansikt idet hun gikk ut døra --> :dry:  Meg --> :ler: Jeg kunne ikke brydd meg mindre, heldigvis! 

Jeg har hatt en veldig fin helg, og slappet av som best har latt seg gjøre :Nikke: Lørdagen var jo alt annet enn rolig, men gårsdagen gjorde jeg lite og ingenting..bakte gulrotkake, that`s it :sjenert: Merker jo at for lite bevegelse heller ikke er det beste, her må den gyldne middelvei til - må bare finne den ;) 

Idag skal jeg til jordmor (så jeg gikk på vekta og holdt på å dævve! Jeg er så forstoppa at dere aner ikke, bare inatt har jeg lagt på meg 2 kg :hoho: Er det mulig sier jeg bare, jeg veide 2 kg mer nå idag morges enn igår kveld :overrasket: Det slår ikke helt deg @lille_frosk - men det er søren ikke langt fra!! Jeg har bøtta innpå lactulose og håper det får gang på ting, er så ekkelt å gå og være så uggen som jeg er nå..) og senere idag skal jeg - o`store lykke - til frisøren :hoppendeglad: Der har jeg ikke vært siden fuckings september, så dere kan bare tenke dere..........det skal bare bli _så_ deilig å få stripet det lysere igjen, og klippet det skikkelig!! 

Nå skal jeg legge meg på sofaen en times tid, har sovet langt fra nok inatt..... :natti: 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra dere passer på storesøster, hun er nok glad for at hun slipper å fryse, sånn innerst inne. :P

Deilig med frisørtime! Kos deg og nyyyyt! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nyt frisørtimen, kjenner jeg trenger noe sånt snart jeg også.

Og bra dere passer på, jeg blir så oppgitt over disse ungene som ikke er kledd mår det er kaldt ute. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt dere passer på storesøster! Jeg er litt sjokkert over hvor lite klær enkelte har på seg. Som forrige kuldeperiode: jeg aner ikke hvor mange elever jeg så med tynn strømpebukse og kort skjørt? Jeg sender dem inn og ber dem kle på seg. Da har de ca samme ansiktsuttrykk som storesøster hadde da hun gikk i dag :fnise: For det er jo bedre og fryse seg halvt ihjel? :ironi: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Kokos skrev:

Bra dere passer på storesøster, hun er nok glad for at hun slipper å fryse, sånn innerst inne. :P

Deilig med frisørtime! Kos deg og nyyyyt! :nigo:

 

3 timer siden, Nótt skrev:

Nyt frisørtimen, kjenner jeg trenger noe sånt snart jeg også.

Og bra dere passer på, jeg blir så oppgitt over disse ungene som ikke er kledd mår det er kaldt ute. 

 

11 minutter siden, LilleBallerina skrev:

Godt dere passer på storesøster! Jeg er litt sjokkert over hvor lite klær enkelte har på seg. Som forrige kuldeperiode: jeg aner ikke hvor mange elever jeg så med tynn strømpebukse og kort skjørt? Jeg sender dem inn og ber dem kle på seg. Da har de ca samme ansiktsuttrykk som storesøster hadde da hun gikk i dag :fnise: For det er jo bedre og fryse seg halvt ihjel? :ironi: 

Godt å høre at dere er enige med meg ;) Jeg tror også hun innerst inne setter pris på at vi passer på at hun slipper å fryse, det er jo ingen god følelse å være gjennomkald!! Så får vi heller tåle tenåringsgrumling - heller det enn syk tenåring ihvertfall :daane: 

Jordmortimen er overstått, og jeg er virkelig glad for at jeg har valgt å gå til privat jordmor denne gangen! Kjemien var på plass med en gang, og veldig koselig å komme hjem til noen istedet for å gå på helsestasjonen..tror dette blir bra!! Hun tok tak i ting med en gang, så på planen nå står både samtaler ifht angst for å føde og å skrive fødebrev :tommelopp: Hun skulle gjøre alt i sin makt for at det skal bli en bedre opplevelse for meg denne gangen.."litt" ansvar har jeg også selv for hvordan det ble sist, fordi jeg unnlot å informere om hvordan min seksuelle debut var - det gjorde jeg ikke fordi jeg tenkte jeg var ferdig med det..men det kom tilbake med full kraft under fødselen til Liten :sukk:Så denne gangen skal alle som trenger å få den infoen få den!! Og allerede der er vi et godt stykke på vei med å sikre meg en bedre opplevelse..så selv om det var tøft å fortelle om det, så hjelper det jo også! Alt i alt en fin opplevelse, hun målte blodtrykk som var helt fint og urinprøven var også helt fin :) Hun valgte å foreløpig forholde seg til legen sin termin (mye også fordi jeg ikke helt forstår at jeg kan være 6 dager lenger enn jeg i utgangspunktet trodde!!!) så ser vi etter OUL hva de sier! Hun tilbydde å lytte etter hjertelyd, men fordi hun ikke kunne love at hun fant noe så tidlig så valgte jeg å takke nei..vet jeg hadde blitt kjempeurolig om hun ikke hadde funnet noen hjertelyd - og det vil jeg skåne meg selv for! Det er jo bare et par uker siden vi var inne og såg en liten sprellus, og jeg kjenner bevegelse ganske ofte nå, så jeg føler meg trygg på at alt er ok :hjerte: 

Nå; velvære hos verdens beste frisør :strix: 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

:ler: kanskje det er derfor jeg plutselig har gått opp halvannen kg også....forstoppelse :ler: Men har et godt råd som funker som gull her: hjemmelaget knekkebrød av nesten bare frø + hjemmelaget musli av bare frø. Jeg er hekta :sikle: Og det virker (nesten litt for godt) bra for å få fart på magen :jepp: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen i "oss som legger på oss kilovis på noen få timer"-klubben! :hoho: Høres ut som du har gjort et ordentlig lurt valgt i forhold til å gå til privat jordmor denne gangen, og så flott at dere fikk kjemien med en gang. DET er viktig det! Håper du koste deg hos frisøren også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 1 February 2016 at 13.37, Aprilis skrev:

:ler: kanskje det er derfor jeg plutselig har gått opp halvannen kg også....forstoppelse :ler: Men har et godt råd som funker som gull her: hjemmelaget knekkebrød av nesten bare frø + hjemmelaget musli av bare frø. Jeg er hekta :sikle: Og det virker (nesten litt for godt) bra for å få fart på magen :jepp: 

Deler du oppskrift eller? Jeg trenger noe som får fart på magen, det er treeegt :sukk: Prøvde å ta lactulose, men da ble magen min helt på styr og rumlet og brumlet noe helt vanvittig + kjempemasse luft :sjenert: 

Den 1 February 2016 at 20.12, lille_frosk skrev:

Velkommen i "oss som legger på oss kilovis på noen få timer"-klubben! :hoho: Høres ut som du har gjort et ordentlig lurt valgt i forhold til å gå til privat jordmor denne gangen, og så flott at dere fikk kjemien med en gang. DET er viktig det! Håper du koste deg hos frisøren også!

Haha, skulle bare ønske de gikk like fort av som de kom på...jordmor var ganske opptatt av dette med vektøkning, det er jo blitt mye strengere nå enn det var - så hun ønsket at jeg skulle klare å ikke legge på meg så mye denne gangen! Sist la jeg jo på meg litt over 20 kg, selv om de siste 4-5 kg bare var vann så tok visst ikke legene hensyn til det sa hun..bikker en 20 kg + så kommer en inn i en kategori gravide som f.eks ikke kan velge fritt blant fødestillinger, ikke velge badekar osv. Hun var veldig tydelig på at det ikke betyr at gravide skal slanke seg - men at fokuset på bevegelse og kosthold var stort, og det er jo bare bra! Men jeg kjenner at det ikke var helt heldig informasjon for meg som fra før av er litt opptatt av vekt :sjenert:

Frisør var veldig digg, ikke så fantastisk som det pleier siden "min" frisør ikke var tilgjengelig - men absolutt deilig å få stelt håret!! 

Den 2 February 2016 at 7.47, LilleBallerina skrev:

Privat jordmor er helt fantastisk! Lurer på hvem du går til ;)

Jeg sender deg en pm jeg ;)

*** *** ***
Snart helg jo :hoppe: En liten dag igjen på jobb før det er fredda`n og fri! Kjenner det skal bli veldig deilig, det er travelt på jobb og denne uka jobber jeg 3 dager..må prøve å se om kroppen tillater det, jeg vil jo gjerne slippe å gå sykemeldt om jeg ikke må! Jeg hadde en prat med sjefen idag om å søke tilretteleggingstilskudd sånn at vi kan få inn en såkalt "skulder" ganske raskt..jeg trenger absolutt hjelp, spesielt på tirsdagene når varene kommer og jeg skal vaske ned to kjøkken :Nikke: De neste to ukene har jeg ihvertfall vikar 2 dager, så hun skal få ta tirsdagene for å se om det kan gjøre at bekkenet mitt krangler mindre! Det har gått greit idag, kjenner det er stivt og ømt, men det stråler ikke nedover i foten og fremover sånn som det gjorde igår..men det var jo litt spesielt igår med varer og vasking på jobb, og så klubb her på kvelden :daane: Det var veldig koselig da med klubb :hjerte: Laget chilisuppe, tror samtlige forspiste seg fullstendig, vi orket knapt å reise oss fra bordet og velte oss inn i sofaen for å skravle videre :hoho: 

Jeg var pasienten til Liten idag etter bhg, jeg var veldig syk sa hun og bandasjerte både armen og foten min - så fikk  jeg 3 bedøvelsessprøyter og måtte sove, oh joy :ler: Digger å leke doktor med henne, hun finner frem pledd og sier jeg må sove meg frisk :hjerte: Trenger ikke å be meg to ganger!!! Dermed fikk jeg meg en time på puta mens mannen tok seg av kveldsstellet - og jeg kunne stå opp fra sofaen og gå og legge med i senga med Liten istedet :fnise: Bra deal! 

Idag har jeg bestilt meg BBHugme ammeputa :sjenert: Jeg forsvarer prisen med at den kan brukes til flere ting; kroppspute under graviditeten, ammepute og kosestunder med babyen..dessuten har bekkenet mitt sikkert godt av den, og siden jeg kjøpte den på Flust.no kunne jeg bruke Trumfpoengene mine - og dermed ble den ikke så dyr likevel :nigo: Håper den er like bra som de sier den er :pls: Fy fader jeg er god på å finne unnskyldninger for shopping :ler: Stellebordet er kommet også, og jeg verker etter å skru det sammen........liiitegrann tidlig kanskje?!? Men åh, som jeg gleder meg til å vaske og brette bittebittesmå babyklær og legge de oppi skuffene der :flau: Enn så lenger får det ligge i eska si..litt til! 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...