Gå til innhold

Diddles skravler - rett og slett!


Diddles

Anbefalte innlegg

Den 23 February 2016 at 7.50, Nótt skrev:

Det høres ut som en deilig dag, kos deg masse.

 

Den 23 February 2016 at 9.17, Småkjekset skrev:

Høres ut som om du har en god plan for dagen :jepp:

 

Den 23 February 2016 at 14.54, Aprilis skrev:

Høres ut som bra planer for dagen :jepp: 

 

Den 23 February 2016 at 19.09, lille_frosk skrev:

Vi er muligens flere i klubben som synes det er litt vrient å ta det med ro og sette ned tempoet, men nå får du faktisk bare høre på jordmor Diddles!! :opplyser:

Jeg blir så glad av å høre at du koser deg sånn med magen! Jeg kler meg vanligvis ikke så mye i ettersittende topper, men nå i graviditeten er det det eneste jeg har gått med. Det er så koselig :nigo: Håper du har hatt en fin dag!

Det var en veldig fin tirsdag :hjerte: Kjente jeg trengte den!! Selv om jeg sliter med samvittigheten de dagene jeg er "hjemme og dingler" men ikke gjør noe husarbeid, men det sa mannen at jeg bare skulle slutte med :sjenert: Lettere sagt enn gjort, men fint å høre var det jo at han ikke vil at jeg skal piske rundt og rydde og vaske og ordne på sykemledingsdagen min..da skal jeg slappe av - med god samvittighet, ellers forsvinner liksom litt av vitsen! Det er jo forsåvidt sant..

Nå er det helg, det kjenner jeg er godt! Fra neste uke av settes det inn "skulder" på jobb, og i tillegg har jeg satt meg ned og sett på hva jeg kan gjøre for å roe tempoet, så nå håper jeg at det gjør susen :jepp: Til nå har jeg strekt strikken og bakt/ laget varmmat til begge etasjene 3 dager i uka..det er er sabla kjør, for det er langt over 100 personer som skal ha mat (laget fra bunn av selvsagt, etter min standard :roll:) og i tillegg skal jeg gjøre klar trillebord med det de trenger til begge måltidene, ta mest mulig oppvask etter matlaging og måltider, holde orden og generelt renhold, bestille varer, lage menyer osv osv..men fra neste uke av går jeg tilbake til de opprinnelige planene med bakedag på mandagen og varmmat til en etasje den ene dagen og til den andre etasjen dagen etter..da har jeg bedre tid til å kose meg med matlagingen og "tutle" litt med vask og renhold og alt det andre - istedet for det racet mot klokka som jeg holder på med nå!! Jeg har sykemeldingsdag denne tirsdagen som kommer også, men etter det skal jeg prøve meg på denne nye hverdagen de 4 dagene jeg opprinnelig skal jobbe! Jeg håper dette gjør at jeg føler jeg har mer glede av å være på jobb, at jeg ikke bare sliter meg ut - og at jeg kanskje har nok overskudd til å få til litt trening i ny og ne :hjerte: 

Imorgen er det OUL :strix: Vi har time kl 10.45, gleder meg fillete!!! Selv om det alltid er en liten sånn "nerve" rundt det å gå på ul, så vet vi jo ihvertfall at ting er bra inni der..det er masse liv ihvertfall, denne ungen går bare innunder kallenavnet "Raketten" for makan til texastilstander inni der skal man lete lenge etter tror jeg :ler: Ikveld har det vært spark og slag overalt, oppe, nede og på sidene - tydelig at noen ligger i hardtrening inni der :rodmer: Koser meg altså!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åå, så spennende med OUL! :hoppe: Håper alt har gått fint og gleder meg til å høre! :nigo: 

Raketten :fnise: Godt å kjenne at det er liv! Her er det også ville tilstander om dagen, nesten så jeg begynner å lure på hvordan det skal gå å håndtere dette vesenet utenfor magen. Føles ut som det kommer til å bli litt av en jobb! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Småkjekset skrev:

Så spennende med OUL i dag :hoppe:

Kos dere med å se Raketten for første gang :hjerte:

 

 

6 timer siden, Aprilis skrev:

Kos dere masse på OUL :klemmer: 

 

5 timer siden, Mangopai skrev:

Lykke til på oul! :)

 

1 time siden, Kokos skrev:

Åå, så spennende med OUL! :hoppe: Håper alt har gått fint og gleder meg til å høre! :nigo: 

Raketten :fnise: Godt å kjenne at det er liv! Her er det også ville tilstander om dagen, nesten så jeg begynner å lure på hvordan det skal gå å håndtere dette vesenet utenfor magen. Føles ut som det kommer til å bli litt av en jobb! :ler:

Takk fine dere :hjerte: 

Veldig godt å se lille raketten igjen :rodmer: Selv om jeg kjenner masse liv hver dag, så er det noe helt spesielt å få SE!! En veldig koselig jordmor utførte ultralyden, og hadde bare positivt å komme med - hun var veldig fornøyd med alt hun såg! "Et perfekt eksemplar, godt jobba!! Takk for titten!" sa hun når vi skulle gå :ler: Hun var så søt, satt og pratet med babyen underveis "er du så tørst du da, du drikker og drikker" osv. - samtidig som hun hele veien informerte oss om hva hun kikket etter og hva hun såg! Vi har definitivt funnet det rette kallenavnet, for dette lille mennesket drar sprelling og bevegelse til et nytt nivå :daane: Fascinerende å se på skjermen og kjenne bevegelsene på en gang!! Jordmor bare lo av aktivitetsnivået, ddet var ikke barebare å få tatt mål! Så ja, vi får nok hendene fulle med denne her i tillegg til hun vi har fra før :bond::fnise: 

Vi fikk endelig termin 28. juli, så jeg ble bare satt tilbake 2 dager ifht sist termin :tommelopp: Stemte ganske bra det da altså! Så jeg er 18+4 idag :hjerte: 

Litt senere skal Liten og jeg i svømmehallen..gud som jeg gleder meg til å ta på bikini :ironi:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så herlig at alt var fint på UL! :strix: Innmari hyggelig å få en så koselig jordmor, det gjør mye for opplevelsen. :) 

Kos dere i svømmehallen, du ser sikkert smashing ut med fin babykul i bikini!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 26 February 2016 at 13.56, ^^Belle^^ skrev:

Åååå, så godt å då det bekreftet at lille sprellus har det fint inni der. :rodmer:

Nyt svømmehallen. :klem:

 

Den 26 February 2016 at 14.00, Kokos skrev:

Så herlig at alt var fint på UL! :strix: Innmari hyggelig å få en så koselig jordmor, det gjør mye for opplevelsen. :) 

Kos dere i svømmehallen, du ser sikkert smashing ut med fin babykul i bikini!

Jeg føler meg vanvittig heldig som bærer rundt på en frisk liten baby inni magen :rodmer: Det er ingen selvfølge..

Det var en sterk opplevelse..jeg har jo ønsket dette så lenge - og nå begynner det så smått å gå opp for meg at drømmen er i ferd med å gå i oppfyllelse :sjenert: Det har tatt sin tid, tror alt det som har skjedd i forkant har overskygget litt..når jordmor målte foten til babyen og sa "skostørrelse 2,4 cm" trillet gigatårer nedover kinnet mitt :hjerte: Jeg opplever virkelig dette igjen!! 

*** *** ***

Eldstemann er hjemme i helga, det er så godt å ha ham her!! Gleder meg til han skal være hjemme i 8 uker i sommer :hoppe: Er vi skikkelig heldige får han hilse på babyen før han evt. reiser videre..han vet ikke noe om jobb enda, han driver og søker på stillinger - samtidig søker han på nye studier i tilfelle han ikke får noen jobb! Så det er ganske spennende!! 

Igår hadde vi besøk av et vennepar der han har kontakter både her og der, mtp jobb for Eldstemann..Det er ikke så ofte vi møtes, men når vi gjør det er det veldig koselig! Vi var skjønt enige om at vi godt kan ha litt mer kontakt, så fremover nå skal vi sette av 4 helger der vi har type 4 stjerners middag :ler: Det begynte egentlig med prat om indisk mat, for det skulle de lage igår - og jeg tullet med å invitere meg selv på middag..så fant vi ut at vi skulle lage indisk til hverandre - og vips var 4 stjerners middag et faktum :fnise: Vi jentene gleder oss spesielt til at mennene skal lage maten - da skal vi nemlig på spa, for ellers blander vi oss bare inn i matlagingen :lur: 

Etterpå dro vi ut for å spise sammen med Eldstemann og svigermor! Med meg i veska hadde jeg to små pakker med Playmo, så Liten oppførte seg eksemplarisk; spiste godt, lekte og var i kjempehumør :tommelopp: Playmo er gøy altså!! I det siste har jeg vel skjemt henne litt bort med leker både titt og ofte..men vi må innimellom fylle på litt av det vi allerede har av lego og playmo, sånn at det blir litt mer utav det! Hun har lekt i hele formiddag med Playmo, så det funket fint :) Nå spiser hun resten av lørdagsgodteriet sitt mens jeg sitter her og skravler, så skal vi ut i sola og henge opp mer mat til småfuglene før vi skal avgårde i 5-årsdag til tantetrollet :hjerte: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå, så koselig med middager! Alltid gøy å ha noe fast, ellers har det lett for å skli ut i en travel hverdag. ;)

Playmo er utrolig gøy! Det og kjøkken er omtrent det eneste M gidder å sette seg ned og leke med i mer enn to minutter av gangen. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ugh, denne kid`en har lagt seg på en utrolig ubehagelig måte helt nederst i livmora - der ligger h*n og "kreler" seg kjennes det ut som, jeg blir helt kvalm :spy: Har prøvd flere ganger å dytte i magen for at h*n skal flytte på seg - noe som har ført til til ville protester - før h*n rigger seg godt til igjen på samme sted :dry: Håper h*n finner seg et annet sted å ligge snart, for dette her var ikke noe nais :kjefte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Diddles skrev:

Ugh, denne kid`en har lagt seg på en utrolig ubehagelig måte helt nederst i livmora - der ligger h*n og "kreler" seg kjennes det ut som, jeg blir helt kvalm :spy: Har prøvd flere ganger å dytte i magen for at h*n skal flytte på seg - noe som har ført til til ville protester - før h*n rigger seg godt til igjen på samme sted :dry: Håper h*n finner seg et annet sted å ligge snart, for dette her var ikke noe nais :kjefte:

Uff, føler med deg. Er slitsomt når de legger seg slik at det er ubehagelig for mor. Frøkena mi ligger fortsatt med beina godt opp i ribbeina selv om hun har festet ´hodet. Sårt og ømt :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååh, Diddles! Gratulerer med vel overstått OUL, og takk for at du skriver så fint og takknemlig om det vi er heldige nok til å oppleve. Det er lett å glemme i alle plagene og all klagingen som jeg føler jeg driver med til tider, men nå ble jeg bare innmari takknemlig og lykkelig over dette her. :hjerte: Jeg håper raketten flytter litt på seg etterhvert, unødvendig å begynne å plage mamma fullt så tidlig vel! 

4-stjerners middag var en kjempeidè! Et par jeg kjenner har som tradisjon å lage tre retters til hverandre (annenhver gang) første fredag etter lønning, det synes jeg også er skikkelig koselig. Fint med noe å se frem til i hverdagen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den 29 February 2016 at 7.13, Aprilis skrev:

Uff, føler med deg. Er slitsomt når de legger seg slik at det er ubehagelig for mor. Frøkena mi ligger fortsatt med beina godt opp i ribbeina selv om hun har festet ´hodet. Sårt og ømt :fnise: 

Det var skikkelig ikke digg for å si det sånn :fnise: Heldigvis var det annerledes igår, så det har tydeligvis vært flyttesjau på natta der ;) Ugh, spark i ribbeina er heller ikke noe å hige etter...enn så lenge er det jo ikke så harde spark her, men det kommer vel det også! 

Den 29 February 2016 at 11.31, lille_frosk skrev:

Åååh, Diddles! Gratulerer med vel overstått OUL, og takk for at du skriver så fint og takknemlig om det vi er heldige nok til å oppleve. Det er lett å glemme i alle plagene og all klagingen som jeg føler jeg driver med til tider, men nå ble jeg bare innmari takknemlig og lykkelig over dette her. :hjerte: Jeg håper raketten flytter litt på seg etterhvert, unødvendig å begynne å plage mamma fullt så tidlig vel! 

4-stjerners middag var en kjempeidè! Et par jeg kjenner har som tradisjon å lage tre retters til hverandre (annenhver gang) første fredag etter lønning, det synes jeg også er skikkelig koselig. Fint med noe å se frem til i hverdagen!

Tusen takk @lille_frosk :klemmer: Det er sant som du sier, vi kan lett glemme hvor heldige vi faktisk er - fordi plagene og bekymringene er der og overskygger..nå er jeg jo ikke så langt på vei som deg, så jeg har egentlig ikke så mange plager enda å sutre over - men tro meg når jeg sier at jeg kommer dit jeg også, at sutringen tar litt overhånd :ler: Jeg sutrer altså, det gjør jeg..helga har på ingen måte vært god sånn sett, jeg har vært litt nedfor og rett og slett følt meg litt "stor" om du skjønner! Helt teit grunn egentlig, men jeg fikk et spørsmål om jeg var sikker på at jeg ikke ventet tvillinger, og gikk fra å føle meg helt smæsjing til å føle meg stor :sjenert: Skal ikke mer til..så da har jeg sutret litt til mannen/ fisket etter komplimenter, shoppet enda mer gravidklær i fine farger og kjøpt blomster til meg selv, som trøst :fnise: Jeg suger på å spare penger...........

Og ja - Lille Rakett flyttet på seg og dreiv og sparket oppover igår :hjerte: Mye bedre!! Mannen fikk med seg noen spark og bare "wow, det er futt i denne lille krabaten!!!" Han er forresten sikker på vi skal ha gutt denne gangen..jeg derimot klarer ikke å ha noen feeling :klo: Avogtil tenker jeg jente, men så snur det og så sier jeg "han" - så, det blir spennende å se hvem som kommer ut! Skuffene er nå sånn uansett fylt opp med kjønnsnøytrale klær såh..den får komme det som komme vil tenker jeg :hoho:

Sykemeldingsdag idag..den siste på en stund ser det ut for :bond: Selv om jeg kjenner det er innmari godt å ha tirsdagen til å hente seg litt inn på, så er det vel strengt tatt ingen grunn for å dingle hjemme lenger..annet enn at det mennesket som skal være avlastning for meg aldri er på jobb :dry: Håper jo det går seg til rimelig kjapt, at hun innfinner seg på jobb og er skikkelig "på" - for ellers nytter det jo ikke!! Jeg kjenner meg selv såpass at jeg vet at om hun ikke kommer så tar jeg alt selv..og ender opp med full sykemelding istedet..har ikke lyst til det!! Trenger jobben..både fysisk og psykisk! 

Nå skal brette et hav med klær, gå en tur i vinden med vovvis og så hente Liten rundt kl 15 :hjerte:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden jeg har passert 19 uker feirer vi med en aldri så liten gravidoppdatering :nigo: Syntes disse var så koslige sist gang!! 

På vei: 19+1

Igjen til termin: 148 dager

Kjønn: Det er babyens sin hemmelighet!

Utålmodig? Ikke egentlig, jeg er langt fra klar enda - kooooser meg med bollemagen min!!

Hodet ned: Tviler jeg på, tror det er litt sånn hodet ned, hodet opp, hodet på siden osv. :ler: 

Aktivitet i magen: Masse :daane:Som nevnt ovenfor her, det bedrives alvorlig turning inni magen!!

Navn: Sliter litt her ass..Jentenavn går forsåvidt greit, der har vi en liten liste - men jeg klarer ikke å finne guttenavn vi begge liker som passer til det "stilige" etternavnet vårt (:fnise:

Vektøkning: 5 kg ca..

Vann i kroppen: Tror ikke det!

Kynnere: Nope :nigo: 

Humør: Det har svingt litt de siste dagene (ref. forrige innlegg) Men stort sett er det bra! Jeg koser meg egentlig med å være gravid :hjerte:

Barnerom: Her skal det pusses opp! Vi skal plate om hele rommet og legge vegg-til-vegg teppe..så enn så lenge står det som et litt rotete gjesterom! 

Utstyr: Er ganske àjour i forhold til hvor langt jeg er på vei..og vel så det :ler: Noen må stoppe shoppingen litt.............

Strekkmerker: Nei heldigvis - og måtte det holde seg sånn!!! :pls: Fikk ingen nye sist jeg gikk gravid, de jeg har er fra tenårene og viser ikke spesielt godt! 

Magen: Stikker rett ut og begynner å bli litt i veien ser jeg *flekketegenser* 

Melk i brystene: Jammen har jeg det også, og puppene er harde som stein :daane: 

Tanker om fødsel: Vet jeg har en stor jobb å gjøre ifht bearbeiding av forrige gang, og deriblant skrive et fødebrev...men enn så lenge fortrenger jeg hele greia litt  :fnise:

Kroppslige symptomer/plager: bekkenløsningen har fulgt meg i noen uker nå, men jeg håper det ikke blir noe særlig verre enn det er per idag..så lenge jeg klarer å ta smarte valg og lytte til kroppen min så går det fint! Savner trening, men det sitter så sykt langt inne å kreke seg på trening når kroppen roper etter hvile :sjenert:  Ellers koser jeg meg med endringene i kroppen, nyter bollemagen min og fryder meg over større pupper :ler:

Kosthold: Holder meg stort sett til det vanlige kostholdet mitt, med brød/ knekkebrød, frukt, melk, smoothies og 1-2 kopper cappuccino til dagen. Middagene lages fra bunn av og grønnsaker utgjør en stor del av tallerkenen min, så akkurat det er jeg ikke så bekymret for..men så har jeg gått i fella og begynt å spise melkesjokolade igjen - og DET er ikke bra, spesielt når jeg ikke trener!! Så skjerpings til meg selv der..

 
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ååh, koselig oppdatering! Jeg elsker de der jeg :nigo: Jeg er glad for å høre at du (stort sett) koser deg med å være gravid. Noen dårlige dager må vi jo alle få ha innimellom! Og, jeg krysser selvsagt fingrene for at bekkenet ikke kommer til å plage deg mer enn nå altså ... Det er noe skikkelig herk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fredag og fridag, bustehår, pysj og fyr i ovnen :hjerte: Liten leker butikk utover hele stuegulvet og Lille Rakett leker inni magen :ler: Hadde en lang og fin prat med mannen igår og kjenner roen sniker seg innpå meg igjen etter uker med uro av forskjellige grunner som egentlig ikke har noe med oss å gjøre i det hele tatt :sjenert: Utsiktene for helga er med andre ord gode :strix: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååå, høres ut som en fantastisk dag! Eller, start på dag ihvertfall! :nigo: 

Har dere noen planer for helgen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen spesielle planer egentlig nei..bare kose oss :hjerte: Liten skal i dobbel-bursdag på Leo's lekeland på lørdag eneste (*hyyyl*) men det er liksom det eneste :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...