Gå til innhold

Diddles skravler - rett og slett!


Diddles

Anbefalte innlegg

Bra du tar tak i de tankene og får hjelp til å jobbe med de, for det er så leit når det overskygger gleden og forventningene ... Jeg unner deg virkelig en fin fødselsopplevelse denne gangen!! Og du? Snart kommer tiden der du kan snuse inn deilig babylukt, stryke en finger over en silkemyk nakke, møte et nyfødt-blikk og høre fornøyde knirkelyder av en baby som spiser ... :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den 19 March 2016 at 10.43, lille_frosk skrev:

Bra du tar tak i de tankene og får hjelp til å jobbe med de, for det er så leit når det overskygger gleden og forventningene ... Jeg unner deg virkelig en fin fødselsopplevelse denne gangen!! Og du? Snart kommer tiden der du kan snuse inn deilig babylukt, stryke en finger over en silkemyk nakke, møte et nyfødt-blikk og høre fornøyde knirkelyder av en baby som spiser ... :hjerte:

Jeg håper så inderlig at jeg sitter igjen med en bedre følelse etter fødselen denne gangen enn sist..sist orket jeg jo ikke å skrive ned noe etter fødselen, og det synes jeg er så synd nå i ettertid!! 

Åh, jeg gleder meg noe helt vanvittig til å møte dette lille mennesket som bor inni magen min..kose med, mate og bære..bare sitte der og se på mens h*n sover :rodmer: 

*** *** ***

Snart påske dere :hoppendeglad: Jeg har en liten dag igjen på jobb før det er fri i nesten en uke!! Det er deilig å tenke på det!! Trenger det kjenner jeg...både liten og stor! 

Liten tar fri imorgen, mamma og Storesøster skal passe henne mens jeg er på jobb :tommelopp: Og godt er det, for det var visst ikke noe okei for henne å være i bhg idag..det begynte med at hun virket litt slakk idag tidlig, men siden hun ikke hadde feber så bestemte vi oss for å levere henne i bhg - med beskjed om å følge godt med på henne og ringe om hun ikke var i form! Så hulkegråt hun når jeg skulle gå, fordi alle de hun liker å leke med hadde fri - det var bare igjen noen av de som "krever litt ekstra" (for å si det rett ut; de er noen små pøbler!!) + barn fra andre grupper som hun ikke kjenner noe særlig! De voksne sa det hadde gått fint idag når jeg hentet henne, men Liten fortalte gråtende om flere episoder som har vært vanskelig for henne i løpet av dagen :sukk: Jeg skjønner jo at i andres øyne så kan det at en gutt napper lua hennes av et par ganger mens de er ute, og at jenta hun lekte med kjører fra henne på sykkelen når hun sa at Liten skulle gå av sykkelen og vente mens hun bare skulle rygge - virke som bagateller, men vi vet jo at Liten reagerer veldig sårt på sånne situasjoner, og trenger å snakke om det etterpå..urettferdighet er en av de tingene hun reagerer sterkest på, enten det skjer med henne selv eller at hun opplever at andre blir urettferdig behandlet, det er vanskelig for henne å forstå hvorfor noen gjør sånne ting! Jeg er lei meg for at hun ikke føler at de voksne forstår henne i disse situasjonene, hun sier de svarer henne at "det ikke er noe å gråte for" når hun søker støtte - og jeg blir helt :bond: Men men, det kunne jo vært mye mye verre..alt i alt tror jeg nok hun har det fint i bhg, sånn i hverdagen..det er disse dagene der vennene hennes har fri som blir litt vanskelige! Så nå har jeg sett i kalenderen over hvilke røde/ inneklemte dager som er fremover, og søkt om noen feriedager sånn at vi får hele uker fri sammen :hjerte: I mai bruker jeg 5 feriedager og får på den måten to uker fri :nigo: 

Etter vi kom hjem har det vært noen tårer og behov for å sitte på fanget og prate..etterpå spilte vi spill og laget middag, en fin stund tross tårene! De to nabojentene kom akkurat idet vi satte oss for å spise middag, så det måltidet ble en smule intenst :sjenert: Jeg ba de om å leke på rommet til Liten mens vi spiste, noe som funket dårlig for å si det sånn! De tar virkelig ikke imot beskjeder, er helt "hvorfor må vi leke her inne, vi vil heller leke i stua" og når jeg sier det bare er mens vi spiser så vil de ha noe de også - type is/ bokstavkjeks el.l. :daane:Når jeg sa nei til det, siden vi satt og spiste middag - og også nei til at de skulle frese rundt på stuegulvet med en rulleskøyte hver på - så ville de hjem..Liten ble jo selvsagt kjempelei seg, det skjønner jeg jo! Heldigvis ble hun ene igjen, men hun gikk også etter å ha blitt irettesatt for å ta kvelertak på hunden :daane: Eh..jeg føler meg helt ærlig litt kjip, men synes samtidig ikke det er greit heller at de skal komme bort her og oppføre seg sånn! Det er fulle rommet til Liten av Barbie, legoklosser, lekekjøkken, dukker osv osv, men de vil bare ha ekstraservice hele tida - det er sånn at jeg lurer på om det er derfor de kommer (for å få noe) og ikke for å leke med Liten..mammahjertet mitt verker idag kjenner jeg!! Jeg har nok en av "de" dagene, det er ofte sånn når dagen starter med at jeg må gå fra en strigråtende Liten i bhg..jeg gråt hele veien til jobb og følte meg som en dårlig mamma!! Jeg vet jo det ikke er sånn, men den følelsen..den er ikke god! Så godt hun har fri nå :hjerte: 

Det var dagens sutreinnlegg, nå skal jeg gå og slippe inn de snurte hønene som jeg kastet ut av hønsehuset så fort det sluttet å regne her nå i ettermiddag :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppendeglad:PÅSKEFERIE :hoppendeglad: 

Jabbadabbadoooooooooooo!!! 

...og hey - jeg har passert 22 uker :nigo: Den lille galningen i magehuset sparker så hele magen hopper - kult! :ler:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hjerte: Milepæler i svangerskapet :hjerte: 

06.11.15: Unnfangelsen finner sted omkring denne datoen

01.12.15: Hjertet begynner å slå

18.12.15: Kontroll hos lege/ultralyd (8 uker)

08.01.16: De viktigste organene er ferdig utviklet

15.01.16: 2. trimester :hjerte: Risiko for spontanabort avtar!

18.01.16: Første svangerskapskontroll hos lege

05.02.16: Kjenner spark utenpå magen :hjerte: 

26.02.16: Tid for ordinær ultralyd

11.03.16: Halvveis!!

21.03.16 Ser spark utenpå magen

30.03.16: Fosteret hører deg og vil reagere på lyder 

31.03.16: Blir barnet født nå, vil man forsøke å redde det

03.05.16: 3. trimester :hjerte: 

25.04.16: Tid for å fylle ut papirene om permisjon og foreldrepenger

29.06.16: Tid for innskriving, og for å pakke fødebagen

07.07.16: Fødselspermisjonen begynner

28.07.16: Termin OUL

01.08: Menstermin

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Strålende sol ute, litt kaldt i lufta foreløpig, men akkurat i sola er det ganske deilig :strix: Liten rigger seg til i døråpninga på terrassen med bamser, dukker og pledd - vårstemningen hennes kommer visst krypende også :hjerte: Når terrassegulvet er utpå dagen her tørt skal hun få ta ut tipien sin, det blir stas (og sinnsykt god plass på rommet :ler: den er seriøst diger altså!!) Vi har ikke de store planene for dagen idag, vil bare kose oss i det fine været!! Jeg har noen planter som skulle fått komme i jorda eneste! I løpet av påsken må jeg fortsette på prosjektet mitt bak hønsehuset..der er det en helt enorm komposthaug som jeg (for evigheter siden) har bestemt meg for at skal jevnes med jorda :regler: Utfordringen er at det har blitt kastet alt fra gamle takheller og stein til større kvister/ greiner fra trær vi har sagt ned - så det er ikke bare å rake den utover liksom...men jeg har begynt ihvertfall - i snegletempoet mitt ;) Den største jobben er å sortere..jeg har begynt å legge stein i en haug og kvister/ greiner som kan kjøres på søppeldynga i en annen, og kuttet ned det som har vokst opp av ville hekkplanter..forhåpentligvis kommer vi ganske langt disse påskedagene når vi har fri, jeg har lyst å plante bærbusker og frukttrær + å sette potetbingene mine der nå denne våren :jepp: Et lite hjørne må fortsatt være kompost, men jeg har lyst å få bygd en binge istedet for at alt bare skal legges rett på bakken..vi får jo endel kompost fra hønene, og det lukter litt, så det kan være greit å få det oppi en binge - om ikke annet enn for naboenes skyld :fnise: De klager ikke altså, for komposthaugen vår er i hjørnet av tomta, og ingen av de har annet enn komposthauger der selv..men jeg kjenner litt på det! 

Nå skal jeg finne meg en kopp kaffe og sørge for at hønene kommer seg ut!! De er blitt noen skikkelige innehøner etter vinteren, og liker best å sitte å sole seg på vaglen inni hønsehuset istedet for å være ute :klaske: Det finner jeg meg ikke i - idag får ingen være inne :hoho: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kos dere masse ute i finværet! Det er koselig med sånne hageprosjekter når man har tid til det og det er fint vær! Men passpå bekkenet og sånt da, jeg tror det er en gravidvettregel at det ikke er noen skam å be om hjelp (grave seg ned i tide passer ikke helt inn ... :fnise:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 23 March 2016 at 11.15, Tennessee skrev:

Kos dere ute i :sol:

:klemmer:

 

21 timer siden, lille_frosk skrev:

Kos dere masse ute i finværet! Det er koselig med sånne hageprosjekter når man har tid til det og det er fint vær! Men passpå bekkenet og sånt da, jeg tror det er en gravidvettregel at det ikke er noen skam å be om hjelp (grave seg ned i tide passer ikke helt inn ... :fnise:)

Gårsdagen var helt magisk med sol fra morgen til kveld, tror vi fikk dosen vår med frisk luft - Liten sovna som en stein igår kveld (og det gjorde forresten jeg også  :veslejenta: )  Idag derimot pøser regnet ned, så det blir nok ikke fullt så mye utelek idag :sjenert: Til nå idag har vi sovet lenge mens Liten satt i stua og spiste frokost og såg påskemorgen :hjerte: Digger å ha stor jente!! Etter en lang dusj og en god frokost har vi kost oss med spill, lest bøker og...*kremt* laget klar babykurven :hoho:Den ble veldig søt da med nytt, hvitt trekk og lammeskinn oppi, Liten hadde lyst å ligge oppi der selv; "for en heldige baby mamma, sko ønska eg og hadde sånnei seng.." :fnise: Jeg har sånt stativ som den skal stå på også, men det skal få ligge på loftet litt til - jeg måtte bare sjekke at kalesjen og det nye trekket passet *fullavdårligeunnskyldninger*  Nå sitter jeg og verker etter å sette vogna sammen, og kjære bare :regler: det får du vente med!! Kjiping :dry: :ler: Nå maler Liten og pappa de siste to veggene i stua, og jeg sitter her og manner meg opp til å kle på meg og gå tur med vovvis i pøsregnet..jeg vet det er deilig når jeg bare kommer meg ut, men åååååå så langt inne det sitter å komme så langt :sjenert: 

Midt oppi påsken med snop i bøtter og spann har jeg bestemt meg for å innføre litt regime på matfronten igjen..for jeg veide meg igår og bare :vekt: Wæææh, det går ikke an!! Misforstå meg rett, jeg elsker magen min - og synes bare det er fint at det viser at jeg er gravid - men sist jeg gikk gravid hadde jeg bare lagt på meg 3,5 kg i uke 22 - og igår viste vekta skremmende 8 kg opp!! 8 kg!! Horror!! Det er jo en god del uker igjen av denne graviditeten, såeh -->:pisk: Det har -helt ærlig- sklidd helt ut da, det skal sies - fra å tenke nøye gjennom hva jeg putter i munnen til å spise ristet brød med smør og syltetøy til frokost, lunsj og kvelds, og kun spise litt yogurtnøtter og mørk sjokolade på lørdagen til noe knask nesten hver eneste kveld! Det siste der skylder jeg på mannen, for det er han som kjøper inn alt mulig og finner fram noe chips/ is eller annet godt etter ungene er i seng..så går jeg og sniker i skapet dagene etterpå, noen nonstop til kaffien her og en karamell der :flau:Det går jo ikke!! Igår sa jeg stopp, nå han slutte å kjøpe inn knask hele tida - jeg kommer til å kaste det som ligger igjen på søndagen..

Jeg må dessuten sørge for at det jeg spiser er såpass sammensatt at jeg ikke blir sulten igjen med en gang også, for det er litt av utfordringen; jeg er konstant sulten!!! I utgangspunktet var jeg jo så flink å legge godt sammensatt mat på tallerkenen min at jeg ikke trengte å tenke over det engang, det var helt naturlig for meg å velge sunt - og da hadde jeg ikke det suget etter noe hele tida heller..Idag var jeg flinkis igjen og hadde ristet brød med hvitost på, en neve cherrytomater, litt valnøtter og linfrø på yogurten og et glass med juice til frokost - da er jeg jo mett i timesvis, sånn som jeg skal være! Så jeg vet jeg kan, jeg har bare hatt et (litt langt) svakt øyeblikk..............Håper dette gjør at vektoppgangen bremser litt..for selv om jeg vet det er helt normalt og naturlig å legge på seg nå når jeg er gravid så har jeg jo ikke lyst å legge på meg mer enn jeg må - det fører jo ingenting godt med seg, bare dårlig selvtillit og dårlig samvittighet - og masse etterarbeid når ungen omsider er ute :klaske: 

Nei, nå får jeg kle meg og gå en tur mens Liten enda er opptatt med å male ;)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg (igjen!) skal la meg inspirere av dine innstramminger og følge etter. Med ulik årsak har jeg gjort mye av det samme som deg de siste månedene, og altfor mye snop og dårlige matvalg har funnet veien inn i munnen min. Det kan ikke fortsette sånn, det er ihvertfall sikkert! :opplyser: Så herved blir jeg med på fokuset! 

Høres ut som deilige påskedagen for dere, selv om det ble regn i dag. Det er ikke akkurat sol her heller, og det skal visst bare bli regn fra i morgen av. Så det er foreløpig usikkert om dagens skitur blir påskens eneste :ler: Jaja, kose oss skal vi uansett! 

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Tennessee skrev:

Jeg tror jeg (igjen!) skal la meg inspirere av dine innstramminger og følge etter. Med ulik årsak har jeg gjort mye av det samme som deg de siste månedene, og altfor mye snop og dårlige matvalg har funnet veien inn i munnen min. Det kan ikke fortsette sånn, det er ihvertfall sikkert! :opplyser: Så herved blir jeg med på fokuset! 

Høres ut som deilige påskedagen for dere, selv om det ble regn i dag. Det er ikke akkurat sol her heller, og det skal visst bare bli regn fra i morgen av. Så det er foreløpig usikkert om dagens skitur blir påskens eneste :ler: Jaja, kose oss skal vi uansett! 

:klemmer:

Jeeii, alltid godt å ha noen med seg på regime :hoppe: Jeg har klart meg bra idag, selv om sultfølelsen er konstant har jeg ikke spist mellom måltidene - og når jeg først har spist så har det vært smart mat! Men vi vet jo alle hvor lett det er å følge sånt en har bestemt seg for med en gang, og så..så blir det verre :sjenert: Men jeg vet jo at jeg kan, jeg har jo klart det før!! 

 

Det har vært en fin dag tross regn! Jeg fikk meg en god tur i regnet med musikk på øret mens mannen og Liten malte :nigo: Litt sånn :dry: ifht at kynnerene er på plass når jeg går tur, mot slutten av turen er det såpass at jeg må stoppe flere ganger for å få det til å roe seg..idag satte de seg i ryggen også, det liker jeg ikke! Så jeg får ta de signalene kroppen sender ut på alvor, hvor kjipt jeg enn synes det er..jeg kan jo gå like langt - bare litt saktere :Nikke: det er tempoet som er utfordringen her! Dreiv og innbilte meg at jeg skulle slippe unna sånne drittkynnere denne gangen, sånn at jeg kunne trene og greier, men kroppen min vil visst ikke det samme som meg når jeg er gravid :sukk: Den har mest lyst å bli stor og tung og ligge på sofaen :hoho: Det skal vi bli to om! 

Her har værvarselet endret seg litt, så nå er det meldt sol/ overskyet imorgen - og regn på lørdag :sur: Vi som skal ha påskeeggjakt på lørdag, det er jo lite stilig å gjøre i pøsregn! Krysser fingrene for at det endrer seg tilbake til sol på lørdag :pls: Da er det bedre det regner imorgen ass......!! Håper dere får litt mer sol/ ok vær dere også, sånn at det blir flere skiturer :hjerte: Det høres deilig ut med hyttetur uansett da!! Kos dere :klemmer:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stakk nesen innom bloggen til Ingerindubai, og hun har laget en video med bilder av den lille skjønne jenta deres og denne sangen av Vidar Johnsen : Inn i mitt liv Jeg tror jeg dør :grine: Det er rett og slett det fineste jeg har hørt (og sett) på veldig veldig lenge!! Teksten beskriver akkurat sånn det føles å være mamma :rodmer: 

*snufs* tørker tårene mine og skal bake polarbrød sammen med Liten! Jeg er litt sær, baker de helst selv - så vet jeg at det ikke er noe muffens i det hun spiser :sjenert: Hun er nemlig ikke så glad i vanlig brød, så da er polarbrød et godt alternativ når hun innimellom er lei weetabix og kavringer :ler: Det geniale er at jeg kan bake mange og fryse ned, så tar vi opp de brødene vi spiser = null svinn :tommelopp: Så ikveld skal vi kose oss med nybakte polarbrød og kakao med krem til kvelds :hjerte: Men først altså; baking (og lek ute, for idag er det nemlig fint vær :hoppe: )

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hjelp, den linken tør jeg ikke trykke på tror jeg. (Joda, kommer til å gjøre det så snart jeg er alene og kan sippe litt i fred :sjenert::fnise:)

Nybakt polarbrød og kakao hørtes såå godt ut! :sikle: Kanskje med litt smør og brunost, mmm.. Jeg er sulten! :spise:

Håper dere får en kjempefin påskeaften! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 25. mars 2016 at 12.58, kisskissbangbang skrev:

ÅherreguddaDiddles 

 

Den 25. mars 2016 at 16.03, lille_frosk skrev:

 Herregud Diddles

I know!!!! Jeg har sippet bøttevis med tårer til den sangen de siste dagene :grine: Den er så vakker at det er vondt!!!

10 timer siden, Kokos skrev:

Hjelp, den linken tør jeg ikke trykke på tror jeg. (Joda, kommer til å gjøre det så snart jeg er alene og kan sippe litt i fred )

Nybakt polarbrød og kakao hørtes såå godt ut! Kanskje med litt smør og brunost, mmm.. Jeg er sulten! 

Håper dere får en kjempefin påskeaften! 

 

5 timer siden, Aprilis skrev:

 hjemmelaget polarbrød. 
 

God påske 

Nybakte polarbrød til kvelds va nammenam, en stk fornøyd kid sovna mett og glad i mamma og pappa sin seng :hjerte: "vett du ka de besta eg vett e mamma?" spurte hun meg, og jeg bare "ehm..sjokolade?!" Liten ser på meg med latter i de gyldne øynene sine, stryker meg på kinnet med den mykeste, varmeste hånda jeg vet om og sier "mneeei...de e å våkna opp sammen me deg å pappa!!" :daane: Den ungen ass!!! Hun smelter meg fullstendig!!! 

Idag har det vært påskeeggjakt hos foreldrene mine, og for en suksess det var :hoppendeglad: Plutselig sto påskeharen himself oppi skauen og vinka til oss - og Liten bare -->  :hakeslepp:  Hun satt nemlig i bilen på vei innover og sa at påskeharen var usynlig for oss mennesker, så dette ble rett og slett nesten too much for henne :ler: Hun turte ikke å hilse på ham da, det var tryggest i armkroken vår - men stor stas å leite etter eggene etterpå! Så har det gått slag i slag med eggejakt (ungene laget skattekart og sendte oss voksne også ut på jakt!!) pølser og hamburgere til middag, skravling, latter og lek :hjerte: En veldig fin dag!! Nå ble det gjerne litt mye for denne skrotten, så jeg endte opp med masse kynnere som ble litt ubehagelige..ligger på sofaen i skrivende stund - og her blir jeg nok ikveld ;) Det er vel bare å innse at denne graviditeten nok blir ganske lik den forrige ja...blargh!! Jaja..det er godt det bare er for en periode, man skal da ikke være gravid forever heller!! Hadde bare håpet at jeg kunne være sånn sprek gravid som trente og styrte på denne gangen :sjenert: 

Ikveld blir det nok påskekrim-maraton, vi begynte å se krim'en som har gått på Tv2, og den anbefales virkelig!! Nå har vi bare 3 episoder igjen :bond: 

Ellers må jeg si at jeg elsker å ha fri, Liten er en drøm av en unge som lar oss sove frempå mens hun ser Påskemorgen, va har lange late frokoster og lite planer :hjerte: Det er så deilig!! Hun virker så fornøyd hun også, titler rundt og leker kjempefint, er så blid og fornøyd :rodmer: Mannen ble ferdig med å male igår også, så nå er det bare å henge opp bokhyllene som gjenstår - så er stua ferdig!! Det ble så fint :hoppe: Veldig fornøyd altså!! 

Nå skal pysjen på :opplyser: 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Såå koselig å lese her inne for tiden da, Diddles! :nigo: Høres ut som herlige påskedager. Påsken har vært min favoritthøytid siden jeg var barn, mest fordi foreldrene mine var så flinke til å lage fine påsketradisjoner for oss! Høres ut som det fort kan bli noe av det samme for Liten :hjerte:

Som du sier, så er man jo bare gravid en bittekort liten tid. Det er surt når kroppen ikke spiller på lag, jeg ville også gjerne være supersprek og aktiv og alt sånt, men til syvende og sist er det ikke så mye man får gjort med det egentlig ... Det raser jo dessuten avgårde nå, du er jo snart ferdig og med baby på utsiden! :strix: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har virkelig fine dager for tida, det er så godt :hjerte: Det har vært en så lang periode som har vært "såder" for min del, så dette nyter jeg :strix: Nå er vi klar til å gå oss en tur, det er opplett og greit vær ute - blåser litt, men det ordner vi med vindtette klær! Det ligger en stor, nybygd barnehage rett borti hogget her som har et uteområde vi ikke har utforsket - og så må vi teste ut dragen til Liten nå når det endelig er vind og ikke regn :tommelopp: Håper bare det er nok vind, ellers blir det vel ramaskrik :ler: 

Det er sant det du sier, dagene flyr nå - imorgen er jeg 23 uker :daane: Det begynner virkelig å nærme seg at babyen skal komme ut til oss :hjerte: Jeg gleder meg til å møte dette lille mennesket, gleder meg ikke fullt så mye til fødselen - men det jobber jeg jo som sagt med i hodet mitt ;)

Nå må jeg kle meg, Liten maser hull i hodet på meg :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deilig med fine dager! Er det noen som fortjener en lang sammenhengende fin periode så er det deg!! :klemmer: 

Kos dere ute! Her har vi første dag med regn i påsken, så blir ikke mye utendørs på meg i dag :ler: Men jeg skal visst bli dratt med på trening har jeg hørt. Motvillig, men vet jo at det må til... :rolleyes: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oh. Har du oppskrift på de polarbrøda? Her har vi også ei som spiser det en del for tiden, pga brødlei 😐 

Jeg digger de deilige dagene deres for tiden. Her er det ikke så masse av de for å si det sånn 😂 f.eks en kjole som aldri har vært lengre enn knærne, blir det like mye drama om hver dag over at ikke er lang nok ned til føttene 😂 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...