Gå til innhold

Diddles skravler - rett og slett!


Diddles

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det er ikke så lenge igjen for noen av oss nå, jeg har gått inn i 3.trimester i dag.....

Håper virkelig at kroppen din ikke forbereder seg til noe nå, den har vær så god å ruge i 100 dager til ca. Kjipt med disse kynnerne dine. Jeg har sovet hele natten og ikke hatt noen kynnere i dag, så langt heldigvis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UTSTYRSLISTE (oppdatert 19.04.16)

Sove:

  • Vugge med madrass - til å ha på soverommet vårt den første tiden
  • Moseskurv på stativ - til å ha i stua :hjerte: 
  • Korthåret soveskinn til kurv
  • Sprinkelseng med madrass
  • Stort, korthåret soveskinn til vugge/ sprinkelseng: fra Kaiser
  • 2 dundyner - minste str, en til vogn og en til vugge
  • 1 dundyne - til sprinkelseng
  • 3 sett hvitt sengetøy, 4 tisselaken og 6 stretchlaken
  • Strikketepper til vogn/ seng
  • 4 helsetepper, 2 strikka og 2 vanlige
  • Babycall - skal bare bytte batteripakke i Neonate`n vår

Stelle: 

  • Stellebord: dette (det er ferdig skrudd sammen..og fylt opp med vaska og strøkne klær, tepper og sengetøy :ler: )
  • Stellematte
  • Badestamp - en vanlig babystamp til den første tiden + Stokke Flexibath til etterpå
  • Masse små kluter
  • Tørre engangskluter
  • Gulpekluter/ gaskluter
  • Masse håndklær
  • Bleier 
  • Våtservietter
  • Badeolje
  • Salve for sår stump

Ut på tur:

  • Vogn: Babyjogger City Elite med Delux bag
  • Vognposer: mamma sydde to stk voksiposer til Liten, pluss at jeg har kjøpt en Nordlys dunpose som tåler litt mer vær og vind! Husker det var det eneste jeg ikke likte med de hjemmesydde posene, at når det blåste mye (som det ofte gjør her :dry: ) så ble de kalde inni de tålte null nedbør! 
  • Korthåret lammeskinn til vogn
  • Ergo baby bæresele med nyfødtinnlegg
  • Bilsete - kjøpte et Recaro Privia brukt av bestis, ellers har vi også et Britax Max Fix II etter Liten
  • Korthåret lammeskinn til bilsete

Klær til babyen: 

  • 1 omslagsbody i str 44
  • 6 omslagsbody i str 50 
  • 3 bukser i str 50
  • 1 sparkebukse med fot
  • 1 sparkebukse uten fot, ull
  • 1 strikket seleshorts, ull
  • 5 stk pysjamas med fot
  • 10 par sokker
  • 4 strømpebukser str 50/56
  • 5 små luer - uten snorer

Til meg: 

  • Brystpumpe - både manuell og elektrisk fra Medela
  • Ammepute: BBHugme..Redningen min!! Den anbefales på det varmeste :hjerte: Verdt hvert eneste øre!! 
  • 8 stk myke ammebh`er (til fødebagen)
  • 8 stk store boxertruser i bomull (til fødebagen)
  • Krem mot såre brystvorter

Annet: 

  • Stokke tripp trapp med nyfødtsete - foreldrene mine har kjøpt
  • Babygym - hvis vi får jente har vi vel og merke - en roooosa en!!

Ønsker oss/ trenger: 

  • Stor gym-matte til å ha på gulvet
  • Febermåler (rektal) - vi har sånn pannetermometer, men til disse minste anbefaler de jo å måle i stumpen..
  • Nesesuger

Mangler sikkert fortsatt noe, må bare vri hjernen min først! 

 
  •  
  •  
Endret av Diddles
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt at legen sykmeldte deg. Absolutt den rette avgjørelsen når jeg hører hvordan formen din er. Nå er det viktig at du hører på kroppen og tar ting med ro slik at det ikke blir noen fødsel den nærmeste tiden. :klemmer: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg, beklager at jeg ikke har vært her inne på en stund! Jeg har lest fra mobil i sene nattetimer (amming på natten = surfetid for å holde seg våken), men ikke orket å svare. Jeg er kjempeglad for at legen sykmeldte deg! Den viktigste jobben din akkurat nå er å ruge, og da må dessverre andre ting prioriteres vekk når det er nødvendig. Jeg skjønner følelsene dine, jeg syntes ikke det var noe gøy selv heller, men det er nødvendig ... Håper som deg på en vår med masse sol! Og at dette hjelper, regelmessige kynnere er dritekkelt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Aprilis skrev:

Så godt at legen sykmeldte deg. Absolutt den rette avgjørelsen når jeg hører hvordan formen din er. Nå er det viktig at du hører på kroppen og tar ting med ro slik at det ikke blir noen fødsel den nærmeste tiden. :klemmer: 

Jeg gjør det altså, tar ting med ro..fordi nå kan jeg det! ..og må! Det er heldigvis slutt på murringene baki korsryggen nå ikveld, så håper det bare var tilfeldigheter og ikke forvarsel *biternegler* Selv om jeg gleder meg vanvittig til å få babyen i armene mine så vil jeg helst at det går en god del uker til før det skjer!! 

:klemmer: 

3 timer siden, lille_frosk skrev:

Hei på deg, beklager at jeg ikke har vært her inne på en stund! Jeg har lest fra mobil i sene nattetimer (amming på natten = surfetid for å holde seg våken), men ikke orket å svare. Jeg er kjempeglad for at legen sykmeldte deg! Den viktigste jobben din akkurat nå er å ruge, og da må dessverre andre ting prioriteres vekk når det er nødvendig. Jeg skjønner følelsene dine, jeg syntes ikke det var noe gøy selv heller, men det er nødvendig ... Håper som deg på en vår med masse sol! Og at dette hjelper, regelmessige kynnere er dritekkelt!!

Du, ingen grunn for å beklage - du er nybakt mamma du, det krever sitt!! Husker godt de sene nattetimene (og påfølgende dag i svime :natti: ) Det er et hardt liv, heldigvis redder disse små seg inn med å være så vanvittig deilig søte der de ligger og koser seg med melk :rodmer: Idag er jeg takknemlig for at jeg har blitt sykemeldt..jeg innser at det var det eneste rette, hvis jeg skal få gå gravid en stund til!! Og det vil jeg jo..Ikveld er det rolig, som sagt - ingen murringer og ingen kynnere å skrive hjem om :nigo: Disse puslegreiene som kommer innimellom nå ikveld er ingenting!! 

:klemmer: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Godt å lese at du er sykemeldt! Virker virkelig ikke deilig med så mye kynnere, og med tanke på at du hadde en veldig tidlig fødsel med eldste (utfra det jeg forstod fra starten av dagboka :sjenert:), er det virkelig godt at de tar deg seriøs. Håper det hjelper å ligge i sofaen og slappe av!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, Diddles skrev:

Jeg er veldig klar for besøk altså, gleder meg masse!! Ble plutselig bare usikker på om det er første eller andre helga i juni du kommer?? Presterte å slette alle meldingene på mobilen her for noen uker siden og har jo som kjent teflonhjerne :ler:  

:fnise: Det er første helga i juni ja, tredje til femte for å være eksakt! :hoppe: 

Godt å lese at formen var bedre i går kveld, håper det fortsetter sånn når du får tatt det mer med ro! :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Emiliania skrev:

Godt å lese at du er sykemeldt! Virker virkelig ikke deilig med så mye kynnere, og med tanke på at du hadde en veldig tidlig fødsel med eldste (utfra det jeg forstod fra starten av dagboka :sjenert:), er det virkelig godt at de tar deg seriøs. Håper det hjelper å ligge i sofaen og slappe av!

De harde, vonde kynnerene er ikke noe kjekke..jeg vet jo at de kan gå over til rier - og det er altfor tidlig ennå!! Det er likt som sist graviditet, og da gikk jo vannet av seg selv i uke 36 - selv om jeg var sykemeldt fra uke 26 sånn som nå..håper jo jeg slipper det denne gangen, men jeg er "spådd" samme utfall denne gangen fra sykehuset sin side :sjenert: Så får vi bare se, om naturen spiller oss et puss eller om jeg får en til sånn bitteliten baby :hjerte:  Satser nå på at jeg holder de neste 10 ukene ihvertfall, mai og juni må bare komme og gå før jeg vil ha noe fødsel - jeg skal ta det så rolig som jeg klarer :Nikke: 

Og så må jeg fortelle om hvor lite flink jeg er til å - nettopp - ta det rolig :flau: Eller, i utgangspunktet tenkte jo jeg at dette var en sånn kosegreie der jeg kunne tutle rundt..altså, jeg har vært på Cubus og tatt unna shoppingen på vår/ sommer-garderoben til Liten! Det tikket inn en kundeklubbmelding her iforgårs om at det var 40 % på alle klær på Cubus fra 8-10 idag, og jeg bare :nigo: det blir koselig!! Eh..kaos er vel mer det rette ordet :daane: Jeg var der 8.30, og da var det eviglang kø allerede - jeg var såvisst ikke den eneste som skulle sikre meg klær på tilbud :ler: Så da ble det litt sånn trangt og utrivelig hele greia, og en halvtime i kø med et tonn klær på armen..når det endelig ble min tur å betale kommenterte hun i kassen at jeg såg litt..gåen ut :sjenert: Da var kynnerene igang for fullt og jeg var hakket fra å legge fra meg alt jeg hadde funnet fram og bare gå hjem!! Idiot altså, at jeg ikke kan tenke lenger enn som så, jeg burde jo skjønt såpass at det kom til å være kaos :klaske: Men ja, jeg fikk nå handlet helt vanvittig mye fine klær til Liten, og bittelitt til babyen :rodmer: Det var _så_ mye fine babyjenteklær, og jeg sparket meg selv litt i leggen for at jeg ikke vet kjønn :ler: men fikk med meg 3 søte sparkedresser i beige da..mager trøst, når en må la alle små bukser med blonder på rumpa henge igjen - men det måtte jeg jo gjerne ha gjort anyways - det kan jo være en gutt inni der :Nikke: Alle tror det..at det er en gutt! Så da er jeg kjerringa mot strømmen og tror det er ei jente til :hoho: 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Tennessee skrev:

:fnise: Det er første helga i juni ja, tredje til femte for å være eksakt! :hoppe: 

Godt å lese at formen var bedre i går kveld, håper det fortsetter sånn når du får tatt det mer med ro! :kose:

Haha, da havner du midt oppi familieselskapshelvete :hoho: Liten har bursdag 1. juni *knegg* Hva har jeg tenkt med her da?! :klo: Sikkert at vi feirer det helga før, så da gjør vi det - vi feirer helga før :ler: 

Edit: det er sånn jeg har tenkt, for den helga er Storesøster hos oss :jepp: Så er det avklart!! Jippi, det blir gøy :hoppendeglad: Det er den helga @^^Belle^^ har bursdag det :lur: Det blir stas!!!! 

Endret av Diddles
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Diddles skrev:

Haha, da havner du midt oppi familieselskapshelvete :hoho: Liten har bursdag 1. juni *knegg* Hva har jeg tenkt med her da?! :klo: Sikkert at vi feirer det helga før, så da gjør vi det - vi feirer helga før :ler: 

Vi kan feire min bursdag. :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, ^^Belle^^ skrev:

Vi kan feire min bursdag. :lur:

Spot on!! Gjett om vi skal :danser: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Diddles skrev:

Haha, da havner du midt oppi familieselskapshelvete :hoho: Liten har bursdag 1. juni *knegg* Hva har jeg tenkt med her da?! :klo: Sikkert at vi feirer det helga før, så da gjør vi det - vi feirer helga før :ler: 

Edit: det er sånn jeg har tenkt, for den helga er Storesøster hos oss :jepp: Så er det avklart!! Jippi, det blir gøy :hoppendeglad: Det er den helga @^^Belle^^ har bursdag det :lur: Det blir stas!!!! 

Jeg skal jo uansett ikke legge beslag på deg helt da, men det høres veldig lurt ut for din egen del at det var sånn du hadde tenkt... :ler: 

1 time siden, ^^Belle^^ skrev:

Vi kan feire min bursdag. :lur:

Høres ut som en bra plan! :tommelopp: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

22 timer siden, Tennessee skrev:

Jeg skal jo uansett ikke legge beslag på deg helt da, men det høres veldig lurt ut for din egen del at det var sånn du hadde tenkt... :ler: 

At det var sa du? Ikke legge beslag på meg?? Det synes jeg høres ut som en fryktelig dårlig plan :hoho: 

*** *** ***

Dag 4 ut i sykemeldingsperioden min og jeg kjenner fortsatt at det er en nødvendighet at jeg er hjemme :sjenert: Den var nok på sin plass ja!! Svimmel idag..veldig svimmel!! Så når jeg har skrevet litt her skal jeg legge meg på sofaen og se om jeg kan få sovet litt ekstra..for ikveld skal jeg i klubb..og imorgen har Liten fri fra bhg..og jeg skal bake bursdagskake til Storesøster sin feiring med klassevenninnene på lørdag..og da skal vi i dobbel 11-årsdag til tantetrollene mine også..og på søndag er det 5 årsdag på Leos Lekehelvete.. :daane: Såehm, sikkert lurt å slappe av idag!! Det er dessuten grått og trist vær, frister ikke å sette seg ut en plass :fnise: Igår derimot solte jeg meg på terrassen i flere timer :strix: ..og vi spiste årets første utemiddag; grillet kylling og pølser, salat og urtesmør og jordbær til dessert *nam* Akkurat som litt sommer sa Liten der hun satt med solbriller, jakke og lue under et fleeceteppe og spiste :hoho: Vestlandssommer!! Men det var altså veldig koselig, alle 3 var enige om det! På kvelden var jeg ute på kaffidate med en god venninne, veldig kos det også - men det ble sikkert for mye tilsammen, derav svimmel idag :vetikke: Anyhow..merket det på Liten idag tidlig, hun var ikke spesielt samarbeidsvillig :dry: Gråt og ville være hjemme, alt var en kamp!! Men idag hadde jeg faktisk ikke klart det, å ha henne hjemme..så jeg leverte henne, med litt dårlig samvittighet :sjenert: Skal hente henne kl 14 da, så hun får ikke verdens lengste dag akkurat ;) 

Nå; sove! 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...noen timer med søvn senere er svimmelheten borte og jeg har betalt regninger og gjort litt husarbeid; byttet på senga vår, ryddet kjøkken, tatt ut søpla, ryddet på badet, satt på en maskin med klær :tommelopp: Nå skal jeg avgårde for å handle det jeg trenger til Storesøsters bursdagsfestkake og så hente Liten :hjerte: Ute skinner sola og fuglene synger, alt er annerledes enn det var for noen timer siden..søvn er magisk :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Diddles skrev:

At det var sa du? Ikke legge beslag på meg?? Det synes jeg høres ut som en fryktelig dårlig plan :hoho:

La meg reformulere: Jeg har tenkt at det skal være mest opp til deg hvor mye jeg skal legge beslag på deg :kyss: 

Godt å lese at det hjalp å sove litt! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Du er akkurat som meg, ikke programmert til å ta det med ro. Jeg sliter med å slappe av, er jo stadig noe som må gjøres og får jeg viljen min nå så skal et helt hus pakkes ned også.... :sjenert: Men det er viktig at du faktisk lytter til det kroppen sier og hviler når du trenger det. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isj, kjenner til det med svimmelhet. Var mye ute og gikk i går, ble totalt 13 km. Trodde jeg skulle gå i bakken da Vesla og jeg kom inn døra i 12-tida i dag. Tror det er begrensninger hva gravide kan gjøre jeg. :fnise: . Vesla var også lite samarbeidsvillig i går og i dag. Ikke ville hu lytte til oss og ble pottesur om hu ikke fikk vilja si. Gah, slitsomt. Så du har all min sympati. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Tennessee skrev:

La meg reformulere: Jeg har tenkt at det skal være mest opp til deg hvor mye jeg skal legge beslag på deg :kyss: 

Godt å lese at det hjalp å sove litt! :klemmer:

:fnise: da blir det mer enn litt!! 

Søvn er magisk, punktum! Utropstegn! :ler: 

21 timer siden, Nótt skrev:

Du er akkurat som meg, ikke programmert til å ta det med ro. Jeg sliter med å slappe av, er jo stadig noe som må gjøres og får jeg viljen min nå så skal et helt hus pakkes ned også.... :sjenert: Men det er viktig at du faktisk lytter til det kroppen sier og hviler når du trenger det. :klem:

Vi er jenter, tror det har noe med det å gjøre jeg altså :sjenert: Vi er som du sier; liksom programmert til å kjøre på..Men..Sånn som ting er nå har jeg ikke så mye valg, den hvilen tvinger seg frem av seg selv - heldigvis!!

:klem: 

20 timer siden, Emiliania skrev:

Isj, kjenner til det med svimmelhet. Var mye ute og gikk i går, ble totalt 13 km. Trodde jeg skulle gå i bakken da Vesla og jeg kom inn døra i 12-tida i dag. Tror det er begrensninger hva gravide kan gjøre jeg. :fnise: . Vesla var også lite samarbeidsvillig i går og i dag. Ikke ville hu lytte til oss og ble pottesur om hu ikke fikk vilja si. Gah, slitsomt. Så du har all min sympati. 

Haha, det er definitivt fysiske begrensninger for mange av oss gravide ihvertfall - det er godt å høre at jeg ikke er alene verken om utfordringer med gravidkroppen eller ungene :fnise:  

*** *** ***

Det er fredag..den dagen Liten gleder seg til gjennom hele uka for da har hun fri! Den dagen som alltid har en eller annen form for nedsmelting for hennes del, der hun bare må gjennom en sånn vanskelig grineperiode - sånn som nå! Hun sitter og griner på badegulvet fordi hun må kle på seg før vi skal gå og kjøpe bursdagsgaver :roll: Jeg gidder ikke å trøste mer, nå har jeg prøvd alt jeg kunne men det endte med at hun hylte til meg - og da får hun være litt for seg selv..jeg sitter jo her, så om hun trenger meg får hun komme! Gidder ikke sånn oppførsel :dry: Vi har en sånn travel helg foran oss, med bursdagsselskap både imorgen og søndag og kakebaking til Storesøsters bursdagsfest med klassevenninnene imorgen, så idag må vi nesten få handlet inn gaver - selv om Liten bare har lyst å daffe rundt her hjemme..bare hun kommer over denne greia og kler på seg så skal vi kjøpe gaver (noe hun synes er kjempegøy egentlig) og bake kake (noe hun har gledet seg til siden igår) men det tar visst sin tid!

*lang pause* 

Det endte faktisk med at vi gikk og la oss begge to, og nå har hun sovet i snart en time :overrasket: Stakkar, trøtt var hun!! Må vel snart vekke henne, men åh så søt hun er der hun ligger :rodmer: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh så søt mens hun sov, men våknet som et rasende, spyttende, fresende monsterunge :overrasket: Herlighet for en heftig dag det har vært, hun kan altså ta knekken på noen og enhver når hun har en sånn dag!! Tilslutt måtte jeg bare kle på henne og sende henne ut - for hennes egen skyld :ler: Jeg holdt på å bli g.a.l., så for å unngå at jeg skulle klikke helt sendte jeg henne på dør :sjenert: Altså, alt har sin grense - jeg har vært supertålmodig idag, men det holdt hardt på tampen her! Heldigvis hjalp det med litt frisk luft, plutselig kom hun med blomster til meg og hvisket unnskyld :rodmer: og jeg fikk laget middag mens hun lekte i sandkassen..

Nå er første kakebunnen laget, en lys sjokoladebunn..så gjenstår å bake en vaniljebunn, forberede pynt og fylle bunnene! Kjære får ta med seg Liten på formiddagen imorgen og kjøpe gaver (siden vi aldri kom så langt idag) mens jeg pynter kaka :jepp: Tror det blir bra!! Skal fylle sjokoladebunnen med vaniljekrem og ferske jordbær, og vaniljebunnen med sjokoladekrem med hakket nonstop i! Så skal det være sitrongul sjokoladekrem utenpå, sjokoladeflak med daimkuler, glitter, strøssel og sukkerkuler i masse farger oppå der igjen og så tilslutt pastellfargede pikekyss, gule og rosa sommerfugler og pastellfargede bursdagslys :nigo: Hun fant bilde av kaka i det nyeste Foreldre&Barn, så har jeg bare gjort om på bunnene og fyllet..syntes den opprinnelige oppskriften med smørkrem inni og utenpå rett og slett hørtes veldig kvalmt ut :sjenert: Nå tror jeg nok denne varianten jeg lager også er rimelig mektig, men bedre enn bare smørkrem ihvertfall!! 

Mannen kom hjem og var helt :daane: etter en travel dag på jobb, så han har hvilt mens jeg og Liten gikk tur med vovvis..nå har jeg kynnere og murringer baki korsryggen, så jeg får sette meg og se Barnetv sammen med Liten og se om det ikke roer seg! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...