Gå til innhold

Diddles skravler - rett og slett!


Diddles

Anbefalte innlegg

45 minutter siden, Sjela skrev:

Tok sin tid, men der fant jeg plutselig dagboka di også gitt :) 

Veldig bra at dere er så strenge på dette med bursdager. Det er aldri godt å være en av de få som ikke er invitert eller blir holdt utenfor :( Man tror liksom at barnehagebarn ikke husker dette når de blir eldre, men jeg kan enda huske urettferdighet og mobbing allerede i barnehagen min som liten, så det starter tidlig. Derfor er det innmari viktig at foreldrene griper inn og sørger for rettferdighet. Ikke minst snakker med barna om det på en slik måte at de forstår at det kan føles sårt. Vi vil alltid oppleve å ha mennesker rundt oss, arbeidskolleger, bekjente som vi ikke kommer like godt overens med, men som vi må kunne omgås okke som. Greit å få det inn med morsmelka ;) Man trenger ikke henge med hverandre hver dag, men normal sosial omgang og høflighet er viktig :) 

Hei @Sjela og :velkommen: innom!! 

Vi er strenge på mye vi - ihvertfall ifølge Liten :ler: Dette her synes jeg er veldig vanskelig, for jeg har noen prinsipper oppi hodet mitt - samtidig ble jeg påminnet av søs hvem sin bursdag det faktisk er og at det skal være en god opplevelse for henne å feire..men jeg tror faktisk hun har lyst å invitere disse to litt mindre jentene også, så akkurat det går greit - men hvordan hun takler å ha 10 bhgvenninner i hagen som alle vil hoppe på trampolinen/ føyse/ leke i sandkassen samtidig, DET gjenstår å se :sjenert: Hun er veldig sensitiv og sånne ting kan fort bli for mye for henne..men det er nesten noe vi må erfare, for plutselig går det fint også for alt jeg vet!! 

I forhold til dette ene barnet så vet jeg at hun omgås ham i bhg, men ikke noe mer..han er uforutsigbar og litt utfordrende for henne å forholde seg til, hun er halvredd ham og rygger når han kommer imot henne - fordi han har en oppførsel som hun oppfatter som truende (feks så skremmer han de som er mindre enn seg, løper etter dem, stiller seg opp med ansiktet helt nærme osv osv.) Her mener jeg det er en svikt ifht jobben med å sørge for en sammensveiset gruppe uavhengig av alder og "oppførsel"..de har gjort en god jobb ifht endel av de andre barna som lett kunne blitt outsidere, men de har ikke klart å få til å inkludere dette barnet sånn som de andre! Dette til tross - jeg hadde invitert ham på lik linje med de andre om vi skulle invitere både gutter og jenter :Nikke: Liten får ikke lov å drive å stenge ute ett barn!! Jeg slites mellom at dette med å bare invitere jentene er nettopp å la henne "vinne" ifht at hun ikke ønsker å invitere ham, men samtidig er det jo 3 andre gutter hun faktisk liker godt som også ikke får komme..ærh, fy søren så vanskelig!!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, jeg må innrømme jeg synes det er litt sårt altså! Men det er jo fordi det vanligvis inviteres alle jentene på samme avdeling. Før var det jo 3-6 årsavdelinger, som de nå har gjort om til 2-6 år i stedet for. Og nei, M vet jo ikke enda hva hun går glipp av, men samtidig synes jeg hun er så stor allikevel at hun fortjener å bli invitert. Hun leker jo allerede nesten bare med de største i barnehagen allikevel. Sukk. Mulig jeg hadde tenkt annerledes om det ikke hadde vært så tett mellom dem. Vi får jo ikke spørsmål om jentene er tvillinger uten grunn tenker jeg. :fnise: 

Men ja, dette er skikkelig vanskelig! For deres del synes jeg jentefest er et helt greit kompromiss. Liten ''får viljen sin'' mtp. han som hun ikke vil ha, samtidig som at dere får viljen deres mtp. null utestenging.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner veldig godt hvordan datteren din føler det også. Hadde nok også syntes han hadde vært "skummel". Det blir et dilemma dette, og jeg skjønner det vil komme mange nye situasjoner og utfordringer for oss som foreldre fremover. Greit å rådføre seg med andre foreldre og ikke minst stole på magefølelsen sin også :) Det å være "streng" mor trenger ikke være noe negativt :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, ^^Belle^^ skrev:

Ja, jeg må innrømme jeg synes det er litt sårt altså! Men det er jo fordi det vanligvis inviteres alle jentene på samme avdeling. Før var det jo 3-6 årsavdelinger, som de nå har gjort om til 2-6 år i stedet for. Og nei, M vet jo ikke enda hva hun går glipp av, men samtidig synes jeg hun er så stor allikevel at hun fortjener å bli invitert. Hun leker jo allerede nesten bare med de største i barnehagen allikevel. Sukk. Mulig jeg hadde tenkt annerledes om det ikke hadde vært så tett mellom dem. Vi får jo ikke spørsmål om jentene er tvillinger uten grunn tenker jeg.  

Men ja, dette er skikkelig vanskelig! For deres del synes jeg jentefest er et helt greit kompromiss. Liten ''får viljen sin'' mtp. han som hun ikke vil ha, samtidig som at dere får viljen deres mtp. null utestenging.

Ja okei, når det er sånn at de pleier å invitere alle av samme kjønn så skjønner jeg at det blir litt sårt når hun er en av få som utelates :Nikke: Tenkte det var mer sånn at de inviterte rene alderskull! Det er jeg vant med der jeg jobber - og at de ikke begynner med bursdagsfeiring med bhgvennene før siste året..so this is new for me!! 

Nå har vi slått oss til ro med valget om jentefest, og kommer til å invitere alle jentene unntatt hun minste på 1 år..tror neppe det er noe hard feelings for det ;) Da blir de 9 stk (inkludert Liten og bhgbestisen som flyttet) det er ikke så ille egentlig! Kjære ordner seg fri et par timer før det braker løs, og alt som kan gjøres i dagene før kommer til å bli gjort nettopp dagene før :fnise: Dessuten regner jeg med at de fleste har mamma eller pappa tilstede..det har ihvertfall vært sånn når vi har vært på Leo`s - og da kan jeg ikke helt se for meg at det blir annerledes i en hjemmebursdag :klo: 

7 timer siden, Sjela skrev:

Skjønner veldig godt hvordan datteren din føler det også. Hadde nok også syntes han hadde vært "skummel". Det blir et dilemma dette, og jeg skjønner det vil komme mange nye situasjoner og utfordringer for oss som foreldre fremover. Greit å rådføre seg med andre foreldre og ikke minst stole på magefølelsen sin også  Det å være "streng" mor trenger ikke være noe negativt  

Jeg også skjønner henne, jeg var lik selv når jeg var lita..syntes det var veldig vanskelig å omgås de som tok stor plass og laget mye støy rundt seg! 

Ja det er mange situasjoner og utfordringer en møter som foreldre, og denne her er ny for meg også - selv om vi har vært gjennom denne perioden med Storesøster..det er alltid mammaen hennes som har ordnet med bursdagsfeiringene med bhg/ klassen - og der har det dessuten vært sånn at en har invitert jentene på samme alder, så dette blir helt nytt for meg!! 

Å være streng mamma og pappa tror jeg bare er bra - så lenge en er streng men rettferdig! Vi velger kampene våre med omhu, og forklarer Liten hvorfor ting blir som det blir..snakker mye med henne!! Jeg er ganske sikker på at faste rammer og forutsigbarhet er trygt og godt å vokse opp med :Nikke: 

*** *** ***

Fredag og lønningsdag = den store handledagen :ler: Liten har vært helt eksemplarisk og vært med på handlerunde og ærend i h.e.l.e dag :pls: Det begynte med en tur innom NAV, de _måtte_ nemlig ha en bekreftelse på svangerskap som var datert etter uke 27!! Min var datert i uke 26 og søknaden min ble dermed ikke godkjent :klaske: Dette er gamle regler iflg den frekke, surmaga dama på NAV, at bekreftelsen må være datert etter uke 27! Jeg trodde det var en bekreftelse på termindato - men det var det ikke..hun snakket i vei om noe greier jeg ikke helt skjønte om at barn født før uke 27 ikke "gjaldt", noe jeg reagerte på - og da hun med sur stemme sa "det kan da vel ikke være så krevende for deg å få en ny bekreftelse vel - du har vel allverdens tid når du er sykemeldt!" så svartna det for meg og jeg bare gikk derfra! Fader for ei kjerring!! :rasende: Legen skreiv ihvertfall ut en ny bekreftelse datert idag med følgende tekst; "Bekrefter herved at anførte pasient FORTSATT er gravid og har estimert termindato 28. juli" :hoho:"Bare legg denne ved den andre bekreftelsen" skreiv han i en sms til meg :fnise: Han er bra kul!) etter besøket innom NAV og fastlegen dro vi på kjøpesenteret for å få tak i alt jeg har ventet med å kjøpe til lønningsdag - det er ikke lite *knegg* Mascara, bodybutter og sukkerskrubb fra Bodyshop (Storesøster brukte opp min forrige sukkerskrubb på ÈN fuckings  UKE :hakeslepp: Denne skal gjemmes sier jeg dere bare!!!! "Kjøp din egen!!!" snerret jeg til henne når jeg oppdaget det *plystre* Hun tør nok ikke å røre mine greier igjen på en stund.......) nye støvler, bøtter og spader til Liten, og to vide, gode bukser til sykehusbagen på Vero Moda..så fikk vi ukeshandlet før vi dro og kjøpte litt stæsj til bursdagen til Liten..vi var ikke hjemme før etter kl. 15, da var Liten dødsklar for å leke ute - så mens jeg satte varene på plass og laget middag fikk hun testet ut både nye støvler, bøtter og såpebobler ute :tommelopp: Etter middag har vi gjort ferdig bursdagsinvitasjonene hennes, så de er klar til å leveres ut på søndag når vi treffer de andre på Leos og jeg har så smått begynt å fylle opp i den nye stellebagen som kom igår med bleier, våtservietter, engangsstelleunderlag, bleieposer, ammeinnlegg osv osv :sjenert: Jeg kjenner på hele kroppen at jeg har gjort altfor mye på en dag, så resten av fredagen blir veldig VELDIG rolig for min del..skal bare skrive en liste til sykehusbagen som skal henge på innsida av skapdøra mi på badet i tilfelle mannen må pakke for meg, kan være greit å ha på lur ;)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her hos oss er det ikke vanlig at foreldrene er tilstede under hjemmebursdager, men vet det er store forskjeller fra sted til sted. Kan kanskje skrive noe om at det er kaffe og kaker til foreldrene i i invitasjonen, om man vil at de blir?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Nótt skrev:

Her hos oss er det ikke vanlig at foreldrene er tilstede under hjemmebursdager, men vet det er store forskjeller fra sted til sted. Kan kanskje skrive noe om at det er kaffe og kaker til foreldrene i i invitasjonen, om man vil at de blir?

Det blir nok endel foreldre her, så det går nok bra :jepp: Har ikke skrevet noe om det i invitasjonen, de er ferdige - så da får jeg heller si det når jeg leverer dem ut ;)

*** *** ***

Kroppen min spiller ikke på lag i det hele tatt idag, tror jeg dro det litt langt igår :sjenert: Så etter en bitteliten tur ned til sentrum for å se tantetrollene mine på moteoppvisning for Polarn o Pyret og en liten tur på kjøpesenteret, endte det opp med tårer og at jeg nesten ikke kom meg til bilen :sukk: Nå har jeg hvilt på sofaen etterpå, så den verste vondten har gitt seg - men blah, jeg føler meg så dass idag!! Hjelper ikke akkurat på at folk sier jeg ser "poppeklar" ut heller når jeg sier jeg har litt over 9 uker igjen til termin :klaske: 

Begynte på lista mi over ting som skal ned i sykehusbagen igår, og ser at der må jeg nok kutte kraftig ned - ellers trenger jeg en sånn nordsjøbag for å få plass til alt :hoho: Vi bor jo type 2 minutter fra sykehuset, så om det er noe jeg trenger kan bare mannen kjøre hjem og hente det! Har fått tak i det meste av sånt smått som skal med av toalettsaker, og idag fant jeg kjønnsnøytrale gulpekluter på Name It :tommelopp: Det er bare småting som ikke er på plass nå, sånt som egentlig kan vente til etter fødselen strengt tatt..tror jeg :klo: Finner ikke nyfødtinnlegget til Ergoen min eneste, noe som irriterer meg noe grenseløst :fnise: Jeg tror egentlig jeg har lånt det bort og ikke fått det igjen..men jeg er ikke sikker! Får sende henne en mld og høre..for hvis ikke hun har det enda så aner jeg ikke hvor det er! Men det er nå ingen stor utgift å få tak i nytt eventuelt..dessuten er sjalet mitt på vei i posten :hjerte: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rekk opp hånda de som har sovet på sofaen inatt :vinke: Liten driver og våkner kl 2 for tida fordi --> mareritt, og uvane!! Og selv om jeg hadde sagt ifra igår at hun ikke skal inn i vår seng når hun våkner, fordi jeg også trenger å sove godt - så kom mannen drassende med henne :dry: Jeg gadd ikke ta noen kamp med verken mannen eller Liten der og da, bare freste noe om "enkle utveier", tok dyna og puta mi med meg og la meg i hennes sin seng..der lå jeg direkte vondt (den madrassen hennes er ikke for folk med min vekt :daane:) så da rigget jeg meg til i halvsittende stilling med alskens puter i sofaen og sovnet omsider :hjerte: Å si jeg har sovet godt er å lyge, men det var greit nok..sove godt har jeg ikke gjort på evigheter anyhow :roll: Når Liten kom inn til meg kl 9.30 fortalte jeg at det er slutt på at hun skal sove andre steder enn i sin egen seng, at vi skal hjelpe henne å sovne igjen i sin egen seng..hun sa det var greit - men jeg vet at sannheten er en annen klokka 2 inatt..da blir det mer i denne gata her --> :rasende: men det får bare være, vi er nødt til å få orden på nettene NUH!! Jeg sa det til mannen også..altså - ære være tanken hans om at hun ikke skal ligge i egen seng og være lei seg - men dette går bare ikke..jeg er så varm om nettene nå og trenger plass når jeg skal sove, noe det er minimalt av når hun ligger mellom oss! Hun er 5 år hvert øyeblikk og ganske snart får vi en baby som kommer til å kreve sitt av meg på nattestid - da kan vi ikke i tillegg ha nattevåk pga hun på 5 år, da blir jeg raskt g.a.l.!! Han er jo enig med meg, men samtidig kjenner jeg ham jo og vet at når det kommer til stykket så tyr han til lettvinte løsninger uten hyl og skrik (derav forklaringen på inatt..) så jeg har sagt jeg skal ta denne "kampen" her! Det innebærer at jeg må legge meg tidlig de neste nettene for å klare å være våken nok til å forholde meg rolig når Liten tilter fordi hun ikke får viljen sin :sjenert: Fordi jeg vet at det er det som kommer :ler: men det har jeg nok bare godt av selv, å legge meg tidlig altså..

Nå skal vi pakke inn bursdagsgave og skrive på kort før vi drar avgårde på Leo`s i 6 årsdag :haar: Jeg har ikke direkte lyst, for å si det mildt :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det med småjenter som kryper i senga høres veldig kjent ut. Har allerede liten plass grunnet mannen, så kommer Vesla i tillegg. Her er vi egentlig begge fæle, vi har tatt den lettvinne løsningen da det ikke har plaget oss så voldsomt mye, før magen min har blitt såpass stor som den er nå. Mannen legger seg senere og forteller henne at hu får prøve litt i egen seng, og om det ikke går, så får hu komme til oss. Som regel funker det godt! De fleste dagene sover hu i egen seng hele natta, men det er dager hvor hu dukker opp kl. 2-3 og legge seg på min side av senga. GAH! Nå er det også at hu står opp kl. 6, om hu ikke har sovet hos oss. :sprettoy:

Overtrøtte frøkner som ikke får vilja si, det er virkelig ikke gøy. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du begynt på stellebagen!! :sjokk: At jeg ikke har tenkt på det :P Enda en ting som kan ordnes og legges til i redebyggingslista :hoppendeglad: 

Jeg må få skrevet ferdig lista til hva som skal i bagen jeg og... Føler jeg ikke har oversikt over akkurat det :P Moby Wrapen og bb-puta skal hvertfall med ;)

Nå er det ikke mye som skal til for å forstyrre søvnen her så jeg kan tenke meg at du virkelig trenger at hun sover i egen seng. Jeg har nok med meg selv og mannen liksom... Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Emiliania skrev:

Det med småjenter som kryper i senga høres veldig kjent ut. Har allerede liten plass grunnet mannen, så kommer Vesla i tillegg. Her er vi egentlig begge fæle, vi har tatt den lettvinne løsningen da det ikke har plaget oss så voldsomt mye, før magen min har blitt såpass stor som den er nå. Mannen legger seg senere og forteller henne at hu får prøve litt i egen seng, og om det ikke går, så får hu komme til oss. Som regel funker det godt! De fleste dagene sover hu i egen seng hele natta, men det er dager hvor hu dukker opp kl. 2-3 og legge seg på min side av senga. GAH! Nå er det også at hu står opp kl. 6, om hu ikke har sovet hos oss. 

Overtrøtte frøkner som ikke får vilja si, det er virkelig ikke gøy. 

Det er nok et veldig kjent fenomen for de fleste som har småunger tror jeg :fnise: Og i utgangspunktet gjør det meg ingenting, det er egentlig bare koselig - men ikke når jeg ikke får sove! Det blir for trangt og varmt rett og slett..dessuten må jeg ligge med hodet høyt, og det går jo heller ikke hvis hun skal ligge i midten..Vi har sånn seng med mulighet til å heve hode- og fotenden, og nå når jeg snorker så mye at jeg faktisk vekker meg selv (!!! det er helt sant, det er så ille!!! Her en natt så våkna jeg av en heltforferdelig lyd - og skjønte at det var jeg som snorka DRITHØYT!! :flau: ) så er jeg nødt for å heve hodeenden for at noensomhelst i det hele tatt skal få sove :hoho:Så dermed må Liten fint bare finne seg i at den tida med å sove hos mamma og pappa er forbi :sjenert: Hun er hjertelig velkommen inn om morgenen da :hjerte: bare jeg får natta "for meg selv" :jepp: 

 

...Overtrøtte frøkner som ikke får viljen sin kombinert med avsindig trøtt mamma er enda verre :ler: 

6 timer siden, LilleMy1989 skrev:

Har du begynt på stellebagen!!  At jeg ikke har tenkt på det  Enda en ting som kan ordnes og legges til i redebyggingslista  

Jeg må få skrevet ferdig lista til hva som skal i bagen jeg og... Føler jeg ikke har oversikt over akkurat det  Moby Wrapen og bb-puta skal hvertfall med 

Nå er det ikke mye som skal til for å forstyrre søvnen her så jeg kan tenke meg at du virkelig trenger at hun sover i egen seng. Jeg har nok med meg selv og mannen liksom... Lykke til!

Mihihih, ja jeg klarte ikke å holde meg og måtte bare putte ting nedi når den først var i hus :strix: Måtte styre meg skikkelig for å ikke putte nedi klær også :ler: 

Åh, den sykehusbagen..lista mi er jo lang som et vondt år *knegg* Mannen bare - hva SKAL du med alt dette her?! Eh....jeg er ikke helt sikker - for vi bor type 2 minutter å kjøre fra sykehuset :hoho: Sjalet mitt (?! strengt tatt babyen sitt kanskje..) er ikke kommet enda, men det står på lista..men BB-puta hadde jeg glemt å føre på :daane: Er det mulig sier jeg bare?! Den puta er jeg jo _helt_ avhengig av :pls: *sjelevenn*

Jeg sover veldig lett nå, våkner hver gang jeg snur meg og er som sagt ekstremt varm og snorkete av meg..så søvn er det så som så med fra før - om vi ikke skal ha en kosesyk 5 åring oppi der også! Men takk, jeg tror jeg trenger det - lykkeønskninger altså..for det blir nok noen tøffe netter fremover er jeg redd..eller så snur det plutselig og hun bestemmer seg for å sove natta rundt sånn som hun egentlig er veldig flink til!! Håper på det siste der :pls: 

*** *** ***

Nå skal jeg hive meg rundt og få levert de to siste bursdagsinvitasjonene! Håpet jo på at alle var i selskapet på Leo`s idag, men dengang ei..og siden vi ikke får legge de i skapet i bhg om ikke alle er invitert, så får jeg levere dem personlig! De andre har bare sendt en sms og invitert, men jeg synes det er så kos å få invitasjon sånn i en konvolutt selv..så da ble det sånn ;) Når vi snakker om selskap på Leo`s..FOR et kaos det var der idag da :bond: Ikke rart, med det pøsregnet som har vært her..da trekker jo folk til sånne steder! Det var stappfullt, kjempevarmt og ekstremt bråkete - jeg holdt på å tørne gal etter 5 minutter :daane: når jeg på toppen av det hele måtte dra med meg en hylskrikende unge hjem "fordi vi hadde vært der så kort tid" TO OG EN HALV TIME senere, da hadde jeg ikke mer å gå på gitt...så visste jeg jo at svigermor skulle komme på middag (stroganoff) også, jeg var helt på felgen når vi kom inn døra hjemme!! Gjett om det da var deilig at mannen hadde gått tur med hunden, støvsugd og gjort klart både grønnsaker og kjøtt til middagen - så det bare var for meg å hive ting oppi gryta og la det koke :hoppendeglad: Hurra for hjelpsom mann sier jeg bare!!! 

Etter jeg har levert ut invitasjonene skal jeg sette meg godt ned i sofaen og strikke videre på bodyen til babyen :hjerte: så blir det nok tidlig kveld på meg ikveld! ...og muligens en lang natt, men det orker jeg ikke å tenke på akkurat nå :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, A var der med bestisen og mammaen hennes i 4(!!!!) timer i går. At hun orka. Mammaen altså. :hoho:

Isj, søvn er vanskelig! Vi har også to stk som kommer inn til oss mer enn annenhver natt for å si det sånn. Nå er jeg heldigvis ikke gravid da, men jeg sover allikevel ekstremt lett og har ikke gode netter når M bruker "neckscarf-metoden" på meg. :daane:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke så vanlig her i det flate land får jeg inntrykk av her. De fleste jeg prater med sier at barna sjeldent kommer i senga, med unntak av en kollega til svigermor som har to barn som ikke sover natt alene (de er en god del eldre enn Vesla). Vi synes også det er koselig, men er litt vanskelig å sove når Vesla legger seg som en sjøstjerne eller legger sine 110 cm på tvers i vår 160 cm brede seng. :fnise: I tillegg skal hu ligge tett inntil mamma, så mamma ligger på kanten. :fnise: 

Skjønner godt at du holdt på å tørne. Leos er lekeland, sant? Når det er stappfullt i sånne ting, blir det for hektisk for meg (og mannen). Var en gang i vinterferien vi stakk innom lekeland. Var smekkfullt med barn og voksne, ingen sitteplasser ledige, varm luft. Blergh. Vesla synes det var utrolig artig (selvfølgelig) mens jeg og mannen stod i et rolig hjørne og pratet lett med hverandre, eneste måten å ikke tørne på. :fnise: Foretrekker dyreparken her i nærheten, blir ikke så fryktelig klaustrofobisk selv om det kan være ganske så hektisk der når det er fint vær.  

Vi bor også nær sykehuset, og jeg har knapt nok begynt med fødebaggen. Vesla ble født 1,5 uke etter termin, så er kanskje derfor jeg venter lengst mulig med å gjøre ting klart. Er jo annerledes for din del med tanke på at Liten kom så tidlig som hu gjorde, så skjønner at det er greit å ha klart. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, ^^Belle^^ skrev:

Haha, A var der med bestisen og mammaen hennes i 4(!!!!) timer i går. At hun orka. Mammaen altså. :hoho:

Isj, søvn er vanskelig! Vi har også to stk som kommer inn til oss mer enn annenhver natt for å si det sånn. Nå er jeg heldigvis ikke gravid da, men jeg sover allikevel ekstremt lett og har ikke gode netter når M bruker "neckscarf-metoden" på meg. :daane:

 

Herrejesus, 4 timer?! Jeg hadde daua!!! Ikke fordi det krever så enormt mye av meg å være der akkurat, for Liten ser jeg jo omtrent ikke - hun bare springer forbi med et "hei mamma! Ballbassenget!!" eller "rutsjebanen" eller "kan eg få vann?!?!" men det støynivået? Jeg hadde blitt gal - GAL sier jeg deg - av å jobbe der (og jeg er vant til mye unger rundt meg ass!!) 

Søvn er dritvanskelig..nå var vi inne i en dødsgod periode ganske lenge her der hun sov natta gjennom uten en lyd, og da er det ekstra tungt når det er på´an igjen med oppvåkninger og grining:daane: Mulig det er naturens måte å forberede meg på nattevåk dette også, men det ser jeg ikke poenget med isåfall..jeg.trenger.søvn!! :dry: Egentlig tror jeg det er fordi hun merker at ting endrer seg med meg, og at tiden før babyen kommer begynner å bli noe knapp..vi sier ikke så mye om det - men ALLE andre sier jo hele tida at nå kommer snart babyen!! Og det tror jeg hun blir litt stressa av, selv om hun gleder seg masse også..hun er ihvertfall tilbake på klengenivået hun hadde før jeg ble sykemeldt, og det er riiimelig slitsomt! "Eg vil bare vær me deg mamma!!" ...jo takk, og jeg vil være med henne også - men ikke døgnet rundt :hoho: 

Neckscarf-metoden *fårlittkavavtankenmendeterlittgodtogså* :sjenert: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

42 minutter siden, Emiliania skrev:

Er ikke så vanlig her i det flate land får jeg inntrykk av her. De fleste jeg prater med sier at barna sjeldent kommer i senga, med unntak av en kollega til svigermor som har to barn som ikke sover natt alene (de er en god del eldre enn Vesla). Vi synes også det er koselig, men er litt vanskelig å sove når Vesla legger seg som en sjøstjerne eller legger sine 110 cm på tvers i vår 160 cm brede seng. :fnise: I tillegg skal hu ligge tett inntil mamma, så mamma ligger på kanten. :fnise: 

Skjønner godt at du holdt på å tørne. Leos er lekeland, sant? Når det er stappfullt i sånne ting, blir det for hektisk for meg (og mannen). Var en gang i vinterferien vi stakk innom lekeland. Var smekkfullt med barn og voksne, ingen sitteplasser ledige, varm luft. Blergh. Vesla synes det var utrolig artig (selvfølgelig) mens jeg og mannen stod i et rolig hjørne og pratet lett med hverandre, eneste måten å ikke tørne på. :fnise: Foretrekker dyreparken her i nærheten, blir ikke så fryktelig klaustrofobisk selv om det kan være ganske så hektisk der når det er fint vær.  

Vi bor også nær sykehuset, og jeg har knapt nok begynt med fødebaggen. Vesla ble født 1,5 uke etter termin, så er kanskje derfor jeg venter lengst mulig med å gjøre ting klart. Er jo annerledes for din del med tanke på at Liten kom så tidlig som hu gjorde, så skjønner at det er greit å ha klart. 

Hvordan er det mulig da? At ungene ikke kommer inn i senga på nattestid?!? Hahaha, in my dreams liksom...Liten kan hvis hun vil..men akkurat nå er det visst om å gjøre å være mest mulig med mamma, dag og natt :bond: 

Leo`s er lekeland ja..lekehelvete spør du meg :ler: Jeg skyr det som pesten i utgangspunktet og drar tusen ganger heller i svømmehallen - men når en er invitert i bursdag så må en nesten møte opp når en ikke har andre planer ;) Mannen er aldri med, han har veldig mange mer eller mindre gode grunner for å la være, den sniken :fnise: Hadde jeg bare kunnet gjøre det samme *drømmersegbort* 

Jeg har ikke begynt å pakke sykehusbagen enda, men lista over hva som skal oppi er ca ferdig! Liker å ha ting klart i god tid, var veldig glad for det sist kan du si ;) Om ikke alt er klart så er det ikke så farlig, siden vi bor så nærme er det null problem for mannen å kjøre hjem å hente det jeg måtte trenge/ ha lyst på :hjerte:  Jeg har netthandlet et par ting jeg manglet nå ikveld (plastsandaler med godt grep til å ha i dusjen, bambus ammeinnlegg + noen greier fra EarthmammaAngelbaby) og så begynner det egentlig å nærme seg at alt er i boks..tror jeg! Kommer alltid på noe underveis, men må vurdere hvor nødvendig ting og tang er - som sagt begynner den lista å bli farlig lang og faren for å måtte ha med seg en diger Nordsjøbag for å få alt oppi er overhengende :hoho: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Diddles skrev:

Hvordan er det mulig da? At ungene ikke kommer inn i senga på nattestid?!? Hahaha, in my dreams liksom...Liten kan hvis hun vil..men akkurat nå er det visst om å gjøre å være mest mulig med mamma, dag og natt :bond: 

Leo`s er lekeland ja..lekehelvete spør du meg :ler: Jeg skyr det som pesten i utgangspunktet og drar tusen ganger heller i svømmehallen - men når en er invitert i bursdag så må en nesten møte opp når en ikke har andre planer ;) Mannen er aldri med, han har veldig mange mer eller mindre gode grunner for å la være, den sniken :fnise: Hadde jeg bare kunnet gjøre det samme *drømmersegbort* 

Jeg har ikke begynt å pakke sykehusbagen enda, men lista over hva som skal oppi er ca ferdig! Liker å ha ting klart i god tid, var veldig glad for det sist kan du si ;) Om ikke alt er klart så er det ikke så farlig, siden vi bor så nærme er det null problem for mannen å kjøre hjem å hente det jeg måtte trenge/ ha lyst på :hjerte:  Jeg har netthandlet et par ting jeg manglet nå ikveld (plastsandaler med godt grep til å ha i dusjen, bambus ammeinnlegg + noen greier fra EarthmammaAngelbaby) og så begynner det egentlig å nærme seg at alt er i boks..tror jeg! Kommer alltid på noe underveis, men må vurdere hvor nødvendig ting og tang er - som sagt begynner den lista å bli farlig lang og faren for å måtte ha med seg en diger Nordsjøbag for å få alt oppi er overhengende :hoho: 

Skal jeg være helt ærlig tror jeg at folk lyver litt. :P Et eksempel er min kjære svigermor: Svigermor sa at mannen og søstra hans ALDRI kom i senga deres. Viser seg at det er en skikkelig løgn. :fnise: Har det samme med Vesla, hu skal helst være med meg hele tiden og blir frustrert når jeg ikke er helt med. Jeg blir nesten sliten, selv om det er koselig med Vesla-kos.

:fnise: Skikkelig snik ja.

Åh ja, trodde du hadde begynt å pakke den. Men det er greit å ha ting klart. Her er det bare klær for meg og mini som er nødvendig. Vi bor også veldig nær sykehuset, bare 5 minutter kjøring. Uansett er det ikke det som gjør at baggen er så "tom". Vi skrives ut fort etter fødselen (2-6 timer er normalt), så er ikke nødvendig med så mye mer... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

SYKEHUSBAGEN MIN! 

Diverse i veska:

  • Helsekort
  • Fødebrev 
  • Mynter til parkering
  • Lommebok med legitimasjon og litt kontanter
  • Mobil m/ lader og øreplugger (har Spotifyliste klar på mobilen til bruk under fødselen! Motivasjon og pustehjelp!) 
  • Kamera og videokamera + ladere
  • Litt snacks (energibar/ energidrikk/ sjokolade) 
  • Vannflaske med stor åpning (så jeg får fylt oppi isbiter!) 

Toalettsaker: 

  • Tannbørste 
  • Tannkrem og munnskyll i reisestørrelse
  • Sjampo, balsam og dusjsåpe i små flasker
  • Tørrsjampo (i tilfelle jeg ikke får dusja..feks om jeg må ta keisersnitt! Ikke sikkert jeg bryr meg, men greit å ha..i tilfelle!) 
  • Hårolje i liten flaske
  • Barberhøvel (hår under armene er uaktuelt, man er da litt forfengelig også!! :fnise: ) 
  • Bodylotion
  • Ansiktsrens
  • Dagkrem
  • Foundation i pudderform (jada, forfengelig! Sist sminka jeg meg tilogmed under fødselen :hoho: ) 
  • Mascara
  • Hårstrikker, hårbånd og fliseklemmer
  • Nesespray og saltvannsspray (det var et must sist!)
  • Brystvortesalve fra EarthMamaAngelBaby
  • New Mama Bottomspray fra EarthMamaAngelBaby

Klær og utstyr til meg: 

  • Myke ammebh`er, 4 stk
  • Ammeinnlegg (en pakke engangs- og 4 sett bambus, derav 2 lekktett) 
  • Stooore truser, 6 stk
  • Sokker (vanlige + kosesokker) 
  • Vide, mørke bukser, 2stk
  • Ammesingletter, 2 stk
  • Lang cardigan
  • Pysjbukse
  • Morgenkåpe
  • Stort badehåndkle (de på sykehuset er små synes jeg å huske?!) 
  • Sandaler/ innesko (er ikke lov å gå på sokkelesten på sykehuset)
  • Plastsandaler med godt grep til bruk i dusjen
  • BB Hugme-puta mi
  • En lettlest bok (i tilfelle venting, sist ble jeg jo liggende nesten et døgn før det var noe action å skrive hjem om) 
  • Notatbok og penn (til å notere ned ting jeg vil huske) 

Klær og utstyr til babyen: 

  • Bodyer (1 str 44, 1 str 50 og en strikket - så sant den blir ferdig :ler: ) 
  • Strømpebukse
  • Bukse
  • Sokker (ett par vanlige og ett par strikket)
  • Lue (en vanlig og en strikket
  • Ullpledd
  • Elastisk bæresjal
  • Hentesett (ikke ferdig enda) 

+ ett helt skift og tannbørste til mannen - i tilfelle..husker han savnet det sist! 

Har jeg glemt noe dødsviktig!? Jeg tar verken med eget toalettpapir eller hårføner - helt bevisst *knegg* 

Endret av Diddles
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Nótt skrev:

Hvilke plastsandaler har du handlet deg? Jeg er også på utkikk etter slike.

Jeg har kjøpt disse fra Zalando :nigo: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Emiliania skrev:

Skal jeg være helt ærlig tror jeg at folk lyver litt. :P Et eksempel er min kjære svigermor: Svigermor sa at mannen og søstra hans ALDRI kom i senga deres. Viser seg at det er en skikkelig løgn. :fnise: Har det samme med Vesla, hu skal helst være med meg hele tiden og blir frustrert når jeg ikke er helt med. Jeg blir nesten sliten, selv om det er koselig med Vesla-kos.

:fnise: Skikkelig snik ja.

Åh ja, trodde du hadde begynt å pakke den. Men det er greit å ha ting klart. Her er det bare klær for meg og mini som er nødvendig. Vi bor også veldig nær sykehuset, bare 5 minutter kjøring. Uansett er det ikke det som gjør at baggen er så "tom". Vi skrives ut fort etter fødselen (2-6 timer er normalt), så er ikke nødvendig med så mye mer... 

Tror de "glemmer" sånne detaljer når de mimrer tilbake til egen småbarnstid for å få det til å høres litt bedre ut :fnise: 

Nei jeg har ikke begynt å pakke enda, men det nærmer seg tida for det..sist pakket jeg i uke 34 tror jeg :klo: Jeg er 31 uker imorgen..Skrives dere ut så kjapt uansett? Da skjønner jeg jo at du ikke trenger å ta med deg noe særlig..håper jo at jeg bare kan reise hjem denne gangen, så fort som mulig - men sist var vi lenge før vi fikk reise hjem med henne på perm..så da trengte jeg jo alt jeg hadde tatt med!! Derfor tar jeg heller med meg litt ekstra :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for liste!!! Skal kopiere den i morgen ;) Og begynne å legge nedi :hjerte::hoppendeglad:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...