Gå til innhold

Diddles skravler - rett og slett!


Diddles

Anbefalte innlegg

Jeg skjønner deg kjempegodt!! Jeg hadde masse behov for alenetid de første ukene etter jeg kom hjem fra sykehuset, og hadde også fått klaustrofobi ved tanken på å ha huset fullt. Selv om man elsker familien og elsker å ha de på besøk! Men du, de eldste og storesøster er så store at de kan snakkes med om dette, ikke sant? At du gleder deg masse til å ha alle rundt deg i sommer, men at det nok kommer til å være sånn at du må trekke deg tilbake på soverommet en del med babyen i begynnelsen? Her har vi satt inn en god lenestol på soverommet, sånn at jeg kan ha det som "fredet" plass når vi har besøk, for besøket blir alltid en god stund når de først kommer. Jeg tenker at det er lurt å snakke endel om dette nå, sånn at det ikke blir for mange usagte ting og såre følelser når du i tillegg har en nyfødt bebis å ta deg av. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den 10 May 2016 at 11.25, Nótt skrev:

Skjønner deg veldig godt, og du får bare si i fra til dem når du trenger litt alene tid. :klem:

 

Den 10 May 2016 at 11.58, Tennessee skrev:

Jeg skjønner deg veldig godt kjære deg! Og jeg har verken store eller små barn å ta hensyn til (eller noen på vei for den saks skyld :fnise: ) Men jeg har lett for å få klaus når det blir store mengder folk i MITT hus og jeg ikke får styrt tiden og kontakten som jeg vil jeg også. Og da selvfølgelig også skal gjøre alle til lags samtidig, i tillegg til å bli mer og mer stressa på innsiden over at jeg ikke får noe pusterom whatsoever. For ikke å snakke om hvor mye jeg stresser på forhånd med å vite at det kommer til å bli sånn, gjett om jeg nikket gjenkjennende til det du skrev :ler: Det jeg har begynt å øve på, med bittebittebittesmå steg er å faktisk si fra og ta litt tid når jeg trenger det, og vet du hva? Det går helt fint! Det er ingen som blir fornærma eller klager eller noenting. Så det er dessverre mest opp til oss å kjenne etter, og be om det vi trenger. Det viser seg at disse folka vi er glad i som oftest kommer oss i møte og vil oss godt, også når det betyr litt luft og rom! Men at det kan bli slitsomt innimellom er det nok ingen tvil om. Pust med magen og ta en ting om gangen, det er det beste rådet jeg har å gi egentlig… :sjenert:

Her er det også full sommer, det er veldig merkelig hvordan det skifter. Snø, sludd og regn forrige helg, mens denne helga var det 25 grader og strålende sol?? :klo: Jeg er jo litt bipolar når det kommer til sommer og sol jeg da, jeg liker prinsippet, men sliter mer i praksis, jeg tåler ikke varmen så godt… Så klare, friske morgener og tiden etter at sola har gått ned om kvelden er mine favoritter akkurat nå. Stekhete gjør meg varm og potensielt gretten :skratte:

 

10 minutter siden, lille_frosk skrev:

Jeg skjønner deg kjempegodt!! Jeg hadde masse behov for alenetid de første ukene etter jeg kom hjem fra sykehuset, og hadde også fått klaustrofobi ved tanken på å ha huset fullt. Selv om man elsker familien og elsker å ha de på besøk! Men du, de eldste og storesøster er så store at de kan snakkes med om dette, ikke sant? At du gleder deg masse til å ha alle rundt deg i sommer, men at det nok kommer til å være sånn at du må trekke deg tilbake på soverommet en del med babyen i begynnelsen? Her har vi satt inn en god lenestol på soverommet, sånn at jeg kan ha det som "fredet" plass når vi har besøk, for besøket blir alltid en god stund når de først kommer. Jeg tenker at det er lurt å snakke endel om dette nå, sånn at det ikke blir for mange usagte ting og såre følelser når du i tillegg har en nyfødt bebis å ta deg av. 

Godt å høre at dere skjønner hva jeg mener..en er alltid så redd for at folk skal misforstå når det kommer til det omfatter bonusbarn og sånn!! For det er som dere sier her @Tennesseeog @lille_frosk - at samme hvor mye jeg elsker å ha dem her så får jeg mer enn litt klaustrofobi av tanken på at huset er "fylt til randen" :bond:Det er en god ide å snakke om det nå, før alle sine følelser ligger utenpå (og da spesielt mine :sjenert:) Så det står på agendaen..jeg har forsåvidt allerede pratet litt med Storesøster om det, men det må nok snakkes mer om før babyen plutselig er her! Liten må også få samme beskjed; at når mamma og babyen går inn på soverommet så er det for å få litt ro - og da får pappa hjelpe med hva det nå enn måtte være ;) 

Jeg må også jobbe med hodet mitt ifht dette med at alle skal være så himla fornøyde hele tida, for det er jo ikke sånn livet er..det er ikke sånn for noen av oss; ikke for Liten som bor her hele tida - og da skal det heller ikke være sånn for Storesøster og Eldstemann! De får bare bidra, og hvis det blir klaging på grunn av det så får de bare klage..og jeg må takle at jeg ikke alltid skal stå på pinne for dem heller!! Men jeg stresser rundt det..det gjør jeg!! 

Idag blåser det iskaldt stikker og strå her, det er bare goodbye til bikini og terrasseliv og heisann vindtette klær :trist: Vi har tilbragt dagen inne med rydding og vasking etter en hel uke uten å løfte en finger når det kommer til husarbeid :fnise: Det trengtes - både å ikke løfte en finger og å ta et skikkelig grep nå!! Og du vet du er gravid på skikkelig når du finner en enorm tilfredsstillelse i å plukke steikeovnen fra hverandre for å skrubbe døra på innsida :hoho: Sånn var jeg sist også, selv om jeg til vanlig er i overkant opptatt av renhold på kjøkken og bad så skjer det noe med meg når jeg nærmer meg termin - da må det helst desinfiseres for at det skal være godt nok..Men nå er ihvertfall steikeovnen squeeky clean, både inni og utenpå - og jeg er SÅ fornøyd med egen innsats :ler: Etterpå støvsugde og vasket mannen alle gulv mens jeg og Liten tasset rundt med hver vår støvklut og glassrent! Digger å ha helgereint hus :strix: Storesøster skal ha overnattingsbesøk her inatt, så hun har tatt et skikkelig raid på rommet sitt - og Liten ryddet og støvsugde (på 5 årings vis :skratte:) inne hos seg på eget initiativ :nigo: 

Neste uke skal alle kjøkkenskuffer og skap ryddes og vaskes (jeg tar litt om gangen altså, ikke hele kjøkkenet på en dag!) og så kan jeg etterhvert begynne med neste prosjekt som er å fylle opp frysen med ferdige middager til nyfødttiden :nigo: Det gjorde jeg sist også, laget opp litervis med skikkelig god sausbase, samt masse engangsformer med ting som fiskegrateng, pølsegrateng og lasagne, kjøttsaus til pizza og pasta, kjøttkaker/ karbonader/ fiskekaker, gryteretter osv og hakket opp grønnsaker som løk, paprika og purre - helt genialt!! Da var det bare så enkelt å lage middag :hjerte: Jeg må jo nyte at jeg har litt overskudd til sånt nå, for jeg kommer ikke til å ha det når babyen er født :tunge1: 

Nå venter bare ukeshandelen...........den blir massiv, for vi må jo handle inn til 17. mai også :daane: Gruer meg litt til den der, men mannen er med, så da er det litt bedre!! Denne ferieuka hans har gått helt ekstremt fort, heldigvis er det fri tilogmed tirsdag før hverdagen er tilbake :hjerte: Vi har fått gjort unna masse ute i hagen, så det ser egentlig ganske bra ut her nå!! Skulle vel kanskje ha klippet kanter og hekken eneste, men vi får se imorgen om vinden har roet seg nok til at det er forsvarlig å dra frem hekksaks og kantklipper..idag er det ikke det!! Nå - helgehandel, så er det taco og fredagskos før Liten skal legge seg og jeg og mannen stikker på milkshakedate :nigo: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 uker imorgen og jeg begynner å merke at jeg er gravid foråsidetsånn :daane: Det meste er tungt nå..babyen presser veldig oppover og gjør at det er tungt å puste og vanskelig å finne sittestillinger som er behagelige! Ryggen verker fordi framtung og jeg sover dårlig..akkurat nå tenker jeg at det ikke gjør noe om denne babyen kommer 3-4 uker tidligere enn termindato - men når jeg regner på det er det bare 6 uker til og da får jeg heeeelt panikk :hoho: Jeg har jo uansett ikke noe jeg skulle ha sagt, dette er det kroppen som bestemmer - jeg får bare henge med så godt jeg kan :sjenert: Men tungt, ja..gleder meg til å føle meg lett i kroppen igjen!! 

Bestilte Aldoria bæresjal i bambus fra Bæreglede igår og gleder meg som en unge til det kommer :fnise: Sist brukte jeg bare Ergoen, men denne gangen har jeg lyst å bruke sjal fra starten av! Kunne sikkert kjøpt brukt, men her spanderte jeg et sprett nytt et altså :sjenert: 

Ellers er vi på jakt etter sykkel til Liten, og her satser på brukt :jepp: Fant en så god som ny 16" jentesykkel nå - med balansesykkel på kjøpet for 1000 kr, så vi skal avgårde for å se på de nå i ettermiddag :tommelopp: Hun har jo så lyst å lære å sykle uten støttehjul, så da får vi prøve med ny sykkel som motivasjonsfaktor!! Hun trenger noe som lokker henne for å ville prøve på nye ting, skeptisk som hun er ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppendeglad: HURRA FOR 17. MAI :hoppendeglad: 

Finkjolen er på, og jeg er klar for en overdose sosialt liv, pølser og is :nigo: Må bare få jentene i bunad nå - og så kjøre byen rundt for å finne parkering sånn at jeg slipper å ødelegge meg selv med trasking... ;) 

Ha en strålende feiring peepz!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 17 May 2016 at 9.35, lille_frosk skrev:

Gratulerer så mye med dagen frøken!!

Takker, og right back at ya :klemmer: Det var en rolig og fin feiring for vår del, helt etter hva formen min tilsa..smart! Jeg kom meg tidlig opp og fikk dusjet, flettet håret, sminket meg OG tatt en kopp kaffe før jentene våknet - det hadde veldig mye å si for hvordan resten av morgenen ble altså!! Det var rett og slett null stress, jeg hadde tilogmed tid til å flette begge jentene skikkelig før barnetoget - that`s a first! Nesten så jeg begynner å føle meg dreven i 17.mai-gamet her ;) Hjalp vel på at ikke hu mor skulle inn i bunad også da, det er jo et svare strev i seg selv - men i år ble det finkjole, for her gadd jeg ikke å gjøre et forsøk engang med mage på størrelse med en over gjennomsnittet stor badeball :hoho: Kommer tilbake til det med magen om litt - 17.mai feiringen først! Vi rakk barnetoget med god margin (det er heller ingen selvfølge for oss, ett år kom vi ned akkurat idet toget hadde gått forbi - selv om vi hadde løpt det vi var god for for å nå det :dry: ikke bare bare å finne parkering - men i år gikk det også vår vei!!) og for første gang sto vi sånn til av vi faktisk så de vi kjente i toget :tommelopp: Jeg er jo vant med at det alltid står noen foran meg, sånn at når våre mennesker har komt gående i tog har jeg knapt sett snurten av de..litt synd skolen til Storesøster ikke går i tog (ungdomsskolen) men hun var jo der med oss - så vi kunne se på henne alt vi ville :nigo:Etter barnetoget gikk vi ned i gågata og kjøpte obligatorisk (svindyr) heliumballong, en bolle hver, tok noen bilder av jentene og så tutlet vi oss hjemover siden Storesøster skulle feire litt med mammaen sin også! Vi rakk å knipse litt bilder hjemme, spise is og drikke kaffe før vi tok turen bort til skolen der søs har twinsa sine..der var mamma og pappa også, så det var koselig! Liten var mer opptatt av å få tak i sukkerspinn enn å være med på noen leker, så det var dagens høydepunkt for henne når det omsider var hennes tur i køen og ett stk rooosa sukkerspinn større enn hodet hennes ble overlevert *knegg* Jammen klarte hun å spise hele greia - uten å bli kvalm tydeligvis, for hun spiste is også etterpå :overrasket: Når arrangementet på skolen var over kl 14 dro vi hjem, med tantetrollet på 5 år på slep - for han var nemlig ferdig med å se tog og ville heller leke med Liten! De to der altså, jeg smelter helt..leker så vanvittig fint!! Så 17. mai feiringen vår ble avsluttet med lek i hagen, svigermor på besøk, varme rundstykker og godt pålegg - helt perfekt..da var jeg fint ferdig og vrengte av meg finkjolen til fordel for koseklær, satte meg i sofaen med beina høyt og ble der! 

Når det kommer til magen; fyyyy søren så den vokser :daane: Jeg blir altså helt satt ut av å se forskjellen mellom nå og for bare noen uker siden - stadig nye rekorder her!! Det merkes godt også da, jeg føler meg ganske stappa foråsidetsånn..men jeg lar meg altså fascinere, denne kvinnekroppen er virkelig noe for seg selv..så ekstreme endringer den takler altså, og at det i det hele tatt bor et lite menneske inni der, det er bare helt utrolig!! Nå ser det vel egentlig mer ut som det er en konfirmant enn et bittelite menneske jeg bærer på da, men likevel :skratte: enda mer fascinerende!!

Har vært på kontroll hos legen idag, og egentlig bare fått skryt for alt! Han driter i vekta mi ("det er bare tall, skjerp deg - se på deg selv da, du ser jo helt fantastisk ut" sa han når jeg ymtet frempå at jeg syntes vekta går litt..eh fort opp! :hjerte: ) og er mer opptatt av om jeg får nok søvn og sånn...blodprosenten min hadde tatt seg kraftig opp fra sist, så det er tydelig at all denne hvilen jeg får når jeg går hjemme og dingler er bra for kroppen min :pls: Jeg har ikke særlig mye vann i kroppen, ingen utslag på protein og babyen har sterk og fin hjertelyd :nigo: Jeg griner hver gang jeg hører hjertelyden, det er så magisk og vakkert at jeg har ikke ord!!!!!! Neste kontroll er om 6 uker - ganske spennende å se om den kontrollen blir noe av eller om det blir likt som sist ;) Jeg ble sykemeldt frem til permisjon, som forventa fordi kynnere..de er der, harde og vonde med en gang jeg gjør litt..så da er det nok best å ta det kuli videre også..da rekker jeg forhåpentligvis å strikke ferdig både sokker, lue og body før denne lille i magen kommer ut! På mandag gjorde vi klar barnevogna og babykurven, så nå er vi egentlig ganske klar..kjenner det er godt å tenke på, at om babyen vil ut så er alt på plass til den første tiden..

Idag har jeg ikke store planene, har en sokk å strikke ferdig eneste..og litt rot å rydde vekk, men ingenting å styre med! Begynte å planlegge bursdagsfeiringen Liten skal ha med bhgvennene sine, så når jeg får lønn til helga skal det handles inn det vi trenger til da..tror nøkkelen til lavt stressnivå og lite kynnere er å ha ting på plass i GOD tid, og akkurat den uka der hun har bursdag vet jeg blir travel..koselig, men travel!! Vi har bestemt oss for utebursdag, dekker langbord ute i carporten, serverer pølsepizza, cupcakes og is og arrangerer skattejakt med bilder der godteposer er premien..hvis jeg er flink jente nå i ukene fremover mot bursdagen hennes så har jeg klart det meste i forkant, og kan faktisk overleve barnehagebursdag med baby i magen også :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åh, det høres ut som en helt fantastisk 17.mai. :flagg: Og legen din har helt rett; du ser helt fantastisk ut. Badeball og det hele. :rodmer: 

Er du i form til å treffes til helgen kanskje? :skravle: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, ^^Belle^^ skrev:

Åh, det høres ut som en helt fantastisk 17.mai. :flagg: Og legen din har helt rett; du ser helt fantastisk ut. Badeball og det hele. :rodmer: 

Er du i form til å treffes til helgen kanskje? :skravle: 

Takk snille du :klemmer: 

Jaaa, tror ikke vi har særlig planer i helga..en bursdag på søndag kl 12 på Leo`s Lekehelvete eneste :klaske: Men ellers er vi ledige :nigo:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fjotteri

Jeg har en tanke: det er ikke greit å ta med kjærester på besøk og overnatting når det er en nyfødt i hus. 

Det er heller ikke greit å levere fra seg skittentøy og komme hjem til oppvartning. 

*tale ferdig* :ler:

Nei, men helt alvorlig: det er faktisk ikke innafor. (og konfirmant i magen :hoho:)

Endret av Fjotteri
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker talen din @Fjotteri :pls: Jeg er helt enig, og det blir ikke noe av noe av delene - det der klesvask-og-oppvartningsgreiene får mammaen hans ta seg av :fnise:

Konfirmant i magen ja :ler: du skulle sett denne galskapen :hoho:  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fjotteri

For deg som har en (litt) stor jente så blir det jo på en måte en "nesten-første gang", iallefall på en sånn måte at man ikke har babyrutinene sittende i hånda liksom. 

Jeg hadde lagd arbeidslister så de fikk gjøre litt fornuftig når de først er der - type "vaske badet, spesielt doen/lage mat til barselkvinne/fotmassasje/vugge baby mens mor sover" - og sånne ting :nigo:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Fjotteri skrev:

For deg som har en (litt) stor jente så blir det jo på en måte en "nesten-første gang", iallefall på en sånn måte at man ikke har babyrutinene sittende i hånda liksom. 

Jeg hadde lagd arbeidslister så de fikk gjøre litt fornuftig når de først er der - type "vaske badet, spesielt doen/lage mat til barselkvinne/fotmassasje/vugge baby mens mor sover" - og sånne ting :nigo:

 

Ja det er helt sant, det har jeg også tenkt på..selv om jeg sikkert kommer forholdsvis fort inn i ting igjen, så ble jeg plutselig usikker her om dagen om jeg husker noe i det hele tatt :bond: 

Arbeidslister var lurt *notererseg* Det skal jeg jammen lage - takk!! :pls: Fotmassasje skal stå høyt på den lista vet jeg :hoho: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deilig å lese om koselig feiring og tid til å faktisk kose seg sånn generelt også! :hjerte: Håper du får mulighet til å fortsette sånn helt fram til konfirmanten melder sin ankomst :skratte:

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så fint å lese at dere koser dere og har det så bra for tiden :jepp: Nå er det virkelig ikke lenge igjen før babyen kommer heller. Det blir så spennende :bond:

Man glemmer fort hvordan spedbarnstiden er, men kommer brutalt fort inn i det igjen :fnise: Og det aller viktigste nå som babyen kommer er at du og babyen får ro rundt dere. De som er på besøk er de som skal stå på pinne for dere og ikke omvendt! Du har nemlig veldig få oppgaver som skal gjøres: amme, kose, sove, spise, dusje, befale de andre rundt deg til å gjøre ting ( :fnise: ) og prøve å kose deg gløgg i hjel :hjerte: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Tennessee skrev:

Så deilig å lese om koselig feiring og tid til å faktisk kose seg sånn generelt også!  Håper du får mulighet til å fortsette sånn helt fram til konfirmanten melder sin ankomst 

 

Mye tid til kos fremover også siden jeg skal fortsette å dingle hjemme :ler: 

Gleder meg til å møte konfirmanten min :rodmer::hoho: 

10 timer siden, Aprilis skrev:

Så fint å lese at dere koser dere og har det så bra for tiden  Nå er det virkelig ikke lenge igjen før babyen kommer heller. Det blir så spennende 

Man glemmer fort hvordan spedbarnstiden er, men kommer brutalt fort inn i det igjen  Og det aller viktigste nå som babyen kommer er at du og babyen får ro rundt dere. De som er på besøk er de som skal stå på pinne for dere og ikke omvendt! Du har nemlig veldig få oppgaver som skal gjøres: amme, kose, sove, spise, dusje, befale de andre rundt deg til å gjøre ting ( ) og prøve å kose deg gløgg i hjel  

Nei nå er det ikke lenge igjen, tida går ekstremt fort :bond: 

*knegg* jeg kan tenke meg at det er brutalt å innta spedbarnstida igjen fra en dag til en annen!! Så det må nok bli sånn som du og dere andre sier her - det er alle andre som skal stå på pinne for meg, ikke omvendt :nigo: Egentlig så sier det seg jo selv, men jeg må liksom bare stresse litt rundt det likevel :sjenert: Ikke rart mannen synes jeg er litt håpløs :fnise: 

*** *** ***

...og når vi snakker om ting som stresser så har Liten og jeg hatt en diskusjon idag - om bursdagen hennes!! Praten vår startet med at hun gledet seg, og endte opp med at hun gråt sine armeste tårer og jeg hadde vondt i mammahjertet :sukk: På gruppa til Liten har trenden til nå vært å invitere både gutter OG jenter i bursdagsselskapene, og da inviteres de som er året over og under også siden de ikke er så veldig mange..det er 0-6 år på alle gruppene! Problemet her ble at det er 1 gutt som er 6 år, og han er en såkalt "urokråke"..tar veldig stor plass og er generelt høylydt og urolig! Denne gutten vil ikke Liten invitere :sjenert: Jeg skjønner henne jo også, det er jo ikke en hun leker med i det hele tatt..men vi kan jo ikke la være å invitere kun EN gutt, og det sa jeg til Liten! Når hun svarer meg hulkegråtende "jamen mamma, de e jo MIN bursdag - då må eg jo få bestemma kim så ska komma vel!?!" Hun har jo helt rett..men samtidig ikke! Etter en prat sammen alle 3 kom vi frem til at vi inviterer til jentefest som hun så fint kalte det :ler: det må vel være greit? Selv om de andre har invitert begge kjønn?? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fjotteri

Jeg er megastreng på bursdager, og jeg har følgende regler:

Alle innenfor en gruppe, enten hele trinn gruppe-eller- kjønn. 

Så kun kjønn mener jeg er helt innafor :)

Siden de er store nok til å få med seg prat om invitasjoner osv så er det jo greit å informere de ansatte kanskje i tilfelle denne gutten eller andre gutter spør om noe rundt dette? Så ikke de tror de er eneste "uinviterte"?

Og når det gjelder generelt barn som er lei seg og vil bestemme selv; vel....der er jeg streng inntil det er snakk om mobbing. Inntil det blir det alle eller ingen innenfor en slags definert gruppe. 

Jeg skjønner godt folk ønsker unngå urokråka eller den frekke ungen, men noen ganger ligger det mer bak som andre voksne ikke bør bidra til at forsterkes ved indirekte utestenging. Mobbing blir noe annet, men der gjør en jo forsøk på å finne en løsning året rundt. 

Ah. Det er så vanskelig med sånne ting.....jeg var gjerne den som ofte følte meg ekskludert(når ungene fikk velge selv), samtidig som jeg skjønner foreldre ønsker gi barna en valgfri greie og ikke helt tenker på hvor big deal det er for de som ikke blir invitert innenfor "naturlige grupper". For det skjer gjerne i mange sammenhenger med en fast gjeng med samme ønsker, og ikke bare den ene tilfeldige ganga. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg er også veldig streng på dette her..og det at hun blir lei seg er i seg selv ikke grunn god nok for å la henne bestemme alt mulig, da hadde vi vært fucked for å si det sånn - for den ungen er..eh..ganske bestemt :ler: 

Jeg har jobbet i bhg i mange mange år og sett alskens mer eller mindre rettferdige løsninger når det kommer til bursdag og invitasjoner..Derfor sa jeg også til Liten, at det å ikke invitere 1 gutt fordi hun synes han er urolig, det blir ikke noe av :regler: Jeg forklarte henne at hun ikke trenger å tenke på hvordan de andre kan komme til å oppføre seg, fordi det er det vi voksne som skal ta oss av - og at foreldrene til de fleste mest sannsynlig er tilstede også..Vi har nemlig ikke problemer med verken å invitere eller håndtere såkalte urokråker eller "frekke" unger! Dessuten skal vi feire ute, og det er rom for både mye lyd og bevegelse ;)

Så valget hennes i dette tilfellet blir enten å invitere gutter og jenter eller bare jenter - hun får ikke sile ut enkeltbarn samme hvor mye hun hyler og griner - da avlyser jeg heller hele feiringen med barnehagevennene og kjører kun familieselskap! 

Hvis hun velger å invitere bare jenter, så tenker jeg de på Liten sin alder (4-6 åringer) Tre av jentene har småsøsken som også går på samme gruppe, to av disse småsøsknene er jenter, alder 2-3 år..blir det feil å la være å invitere dem? Hvis de kommer også er alle jentene (unntatt minstejenta på 1 år) invitert..Er disse jentene også innenfor den naturlige gruppa? Jeg synes jo kanskje de er litt små til å inviteres i en 5 årsdag, men :vetikke: 

Jeg tror jeg må snakke med ped.lederen til Liten imorgen :bond: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, det der er så vanskelig! Ihvertfall når det er sånne avdelinger som dere har! Jeg er forøvrig enig med deg altså, man kan ikke utelate bare én person. Sånn gjør man bare ikke. Jentefest er jo en kjempefin løsning da synes jeg. Jeg hadde nok invitert alle jentene. Foreldrene til de som er så små må jo nødvendigvis være med om de skal komme, og da synes jeg ikke det gjør noe at de er litt små. Jeg er nok litt farget av egne opplevelser da, for jeg synes det er sårt at M (og de to andre jentene som er 3 år på avdelingen) ikke blir invitert. :sjenert: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok sin tid, men der fant jeg plutselig dagboka di også gitt :) 

Veldig bra at dere er så strenge på dette med bursdager. Det er aldri godt å være en av de få som ikke er invitert eller blir holdt utenfor :( Man tror liksom at barnehagebarn ikke husker dette når de blir eldre, men jeg kan enda huske urettferdighet og mobbing allerede i barnehagen min som liten, så det starter tidlig. Derfor er det innmari viktig at foreldrene griper inn og sørger for rettferdighet. Ikke minst snakker med barna om det på en slik måte at de forstår at det kan føles sårt. Vi vil alltid oppleve å ha mennesker rundt oss, arbeidskolleger, bekjente som vi ikke kommer like godt overens med, men som vi må kunne omgås okke som. Greit å få det inn med morsmelka ;) Man trenger ikke henge med hverandre hver dag, men normal sosial omgang og høflighet er viktig :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, ^^Belle^^ skrev:

Åh, det der er så vanskelig! Ihvertfall når det er sånne avdelinger som dere har! Jeg er forøvrig enig med deg altså, man kan ikke utelate bare én person. Sånn gjør man bare ikke. Jentefest er jo en kjempefin løsning da synes jeg. Jeg hadde nok invitert alle jentene. Foreldrene til de som er så små må jo nødvendigvis være med om de skal komme, og da synes jeg ikke det gjør noe at de er litt små. Jeg er nok litt farget av egne opplevelser da, for jeg synes det er sårt at M (og de to andre jentene som er 3 år på avdelingen) ikke blir invitert. :sjenert: 

Ja det er vanskelig :sukk: Pratet endel med kjære og kompisen hans om det igår kveld, og tok en telefon til søs også for å høre hva hun tenker om saken..jeg har aldri gjort dette før, og gjør det nok til en større greie enn det trenger å være (dere kjenner jo meg, krisemaksimeringens dronning :sjenert: ) men jeg vil jo ikke såre noen! Søs minnet meg på hvem sin bursdag det er - og at det faktisk ikke minst skal være en fin dag for henne, så vi må finne en løsning som er grei for alle..Jentefest er derfor det nærmeste jeg kommer noe som er en bra løsning for oss alle - det er bare dette med de to jentene vi oppfatter som litt små i en bursdag for store jenter, spesielt hun ene..Men jeg ender nok opp med å invitere dem altså, av rene samvittighetskvaler - men jeg inviterer ikke 1 åringen på avdelingen, uansett hvor mye eneste jente som ikke blir invitert hun er :ler: 

Synes du at det er sårt at ikke M blir invitert i 5 og 6 årsdager i bhg? For akkurat det kan jeg forstå at hun ikke blir :sjenert: Jeg forventet aldri at Liten skulle inviteres i 5 årsdag når hun var 3 år, de er jo ikke på samme nivå i det hele tatt og har mye større utbytte av å gjøre noe annet den lille stunden tenker jeg...Hun snakket jo om at de andre skulle i bursdag, men det var enkelt for meg å forklare henne at hun ikke er stor nok og at vi heller kunne gjøre noe annet! Er det jevnaldrede så er saken en annen - en lar ikke være å invitere alle de andre 3 åringene unntatt noen!! Jeg skjønner jo deg også, for dine to er såpass tette i alder at du sikkert ikke tenker så mye over det lille spranget som er - men samtidig skjønner jeg de som lar være å invitere "de minste" hvis det er det som er tilfellet her? ..de igjen vil jo bli invitert når de er litt større - da går gjerne A på skolen og blir jo ikke invitert i de samme bursdagene som M - sånn vil det jo alltid være når en har barn i forskjellig alder :Nikke: Nei blah, det er kjempevanskelig!! Jeg stikker innom bhg og snakker med ped.leder nå når vi skal gå og handle, så leverer vi ut invitasjonene der hvis det er greit..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...