Gå til innhold

Diddles skravler - rett og slett!


Diddles

Anbefalte innlegg

:vinke: fra hu i senga..selvpålagt bedrest, det ble litt for mye kynnere her en stund, de ble regelmessige og da fikk jeg helt spader :bond: Vil absolutt ikke ha noe av sånt!! Klør meg litt i hodet over hvorfor det ble sånn ikveld, for egentlig har uka vært ganske rolig :klo: Det har ikke vært noe stress på jobb, og jeg har ikke pushet det noe på hjemmebane heller..vi har hatt besøk hele dagen da - veldig koslig besøk altså - men det kan være det ble for mye tilsammen :vetikke: Jeg måtte gå fra bordet når vi satt og spiste middag ikveld, og det tok en time før kynnerene roet seg..nå er det langt mellom hver, men en stund der kom de tett i tett! Så her blir jeg ikveld, eller - sniker meg inn på sofaen om litt, men jeg blir ihvertfall liggende resten av kvelden..så får vi se hvordan det er imorgen, jeg ringer kjapt føden om det er likt da også :Nikke: 

Tusen takk sånn ellers for gode klemmer og ord, det gikk seg heldigvis kjapt til denne gangen :pls: Mannen gjorde et par smarte trekk + hadde en lang god prat med sin bestis - og jeg med min, og så - etter å ha pratet godt ut både sammen og hver for oss - bestemte vi oss for å ikke la det få "sette seg" Det har funket ganske bra! 

Ellers nærmer jeg meg uke 26 med stormskritt, den konstante vektøkningen har stoppet litt opp og jeg koser meg veldig med å være gravid :hjerte: Det er helt vilt med liv i magen, forsøkte å filme litt her en kveld men med en gang det kommer lys på magen så blir det stille gitt :ler: Vurderer å ta kontakt med fotograf for å forevige denne graviditeten (utover Selfies i speilet lizzm :fnise: ) før jeg blir altfor stor og helst ikke vil bli tatt bilde av...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Godt du tar hensyn til kroppen og tar signalene på alvor. :klem: Håper det roer seg og du slipper noe mer tull.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, Nótt skrev:

Godt du tar hensyn til kroppen og tar signalene på alvor. :klem: Håper det roer seg og du slipper noe mer tull.

Det er rolig nå *pusterlettaut* Håper det holder seg sånn :pls: 

..kjenner jeg fikk meg en støkk, spesielt av at det kan komme sånn ut av det blå :haar:  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt det har roet seg, skjønner godt at du fikk en støkk av det. Kjenner litt på det selv når jeg får kynnere, men har det ikke på samme måte som deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søndag allerede, denne helga har vært preget av en ting: kynnere :roll: Æsj, det er noe dritt - men jeg er redd jeg må legge inn årene ifht jobb :sukk: Det er så dritt når helgene skal være sånn at jeg ikke har noe igjen å gi til ungene og mannen, det er jo ikke helt rett heller..så da følger jeg legens råd og ringer ham imorgen, for dette vil jeg definitivt si at er en økning i kynnere!! De har vært tette og vonde, magen har vært en hard ball hele helga og jeg er dønn sliten (selv om jeg helt ærlig ikke har gjort så mye mer enn å slappe av :sjenert: ) såeh..ja! Jeg er nok ikke en av de som er skapt for å gå gravide...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper virkelig det hjelper om du legger inn årene jobbmessig. Jeg har noen kynnere, men overhodet ikke slik som du helt klart. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det håper jeg også..jeg tror det er som mannen sier; summen av alt jeg gjør gjennom uka = for mye! Jeg klarer ikke å se noen annen grunn for at helgene er preget av kynnere..for han er veldig flink å avlaste meg og hjelpe meg, og vi har ikke tettpakka dager når vi har fri heller! Så det blir nok tilsammen for mye med 4 dager på jobb + alt hjemme..jeg kan jo ikke la være å ta meg av Liten heller for å kunne gå på jobb!! Men sånn som det har vært til nå har jeg måttet si nei til Liten mer enn jeg har kunnet si ja, og det får man en stk frustrert unge av :daane: Disse siste ukene har hun vært i overkant lite samarbeidsvillig, alt her hjemme er en kamp fra hun står opp til hun legger seg; hun protesterer på alt, noe som er vanvittig slitsomt!!  - og når jeg spør henne hva som er så vanskelig så er svaret det samme; "eg vil jo vær me deg mamma, eg elske deg så masse!!" :rodmer: Stakkar lille venn, hun skal få kjenne på at hun er så viktig som hun er..og ikke bare ha en mamma som må ligge på sofaen etter jobb!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tilbake fra legetimen med klar beskjed fra "doktor beautiful" (kan ikke hjelpe for det, hver gang jeg ser ham nynner jeg på Salt n`Pepa sin låt "whatta man" inni hodet mitt :hoho:) Digresjon.....men ja - klar beskjed: "Du skal ikke jobbe mer! Punktum!" Så det var det..ganske så likt som sist gang, det blir nok noen lange uker fremover :sjenert: Håper det blir en vår fylt av sol og varme sånn at jeg kan bli like brun som sist :fnise: Håper det at jeg ikke skal på jobb gjør at kynnerene roer seg, for jeg blir utrolig sliten av å gå sånn som dette..sliter med å være positiv liksom, og jeg liker ikke negative meg! Nå skal jeg legge meg på sofaen med beina høyt, lese en bok og slappe av - forhåpentligvis har jeg overskudd til Liten når hun kommer hjem fra barnehagen :hjerte: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synd vi ikke bor nærmere hverandre, kunne jo ha underholdt hverandre i hver vår sofa...... Håper det hjelper med ro nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Nótt skrev:

Synd vi ikke bor nærmere hverandre, kunne jo ha underholdt hverandre i hver vår sofa...... Håper det hjelper med ro nå.

:ler: vi får underholde hverandre via KG da istedet, med hver sin Ipad i fanget :vinke: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Diddles skrev:

:ler: vi får underholde hverandre via KG da istedet, med hver sin Ipad i fanget :vinke: 

I hver vår sofa... Godt å ha noen å prate med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjett hvilken sang jeg fikk på hjernen nå da.... :ler:

Høres ut som riktig avgjørelse, basert på hva du har skrevet her! Og det er jo en veldig flott tid å være sykmeldt på da! :hjerte: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Nótt skrev:

I hver vår sofa... Godt å ha noen å prate med.

:klemmer: 

Et øyeblikk siden, Mazilla skrev:

Gjett hvilken sang jeg fikk på hjernen nå da.... :ler:

Høres ut som riktig avgjørelse, basert på hva du har skrevet her! Og det er jo en veldig flott tid å være sykmeldt på da! :hjerte: 

Kan det være.........denne?? :hoho: 

Jo det er nok riktig avgjørelse, men jeg kjenner jeg synes det er litt kjipt! Hadde jo håpet at jeg skulle holde ut mai ihvertfall..men sånn er det nå bare, heller sykemeldt enn en altfor prematur baby fordi mammaen ikke ville roe ned og lytte til kroppen :sjenert: Satser på det blir en fin vår ja :jepp: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes det var fint av legen din å gi deg den beskjeden, jeg. :jepp: Selv om det er kjipt og alt det der, så er det tross alt bedre enn alternativet; klage-Diddles som ikke har overskudd til Liten eller noe annet, og potensielle kynnere som gjør et stykke arbeid de ikke skal gjøre enda. :klem: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn ja, da har jeg sovet i 3 timer på sofaen :veslejenta:  På mobilen lå en melding fra mannen, han var SÅ takknemlig for at legen hadde sykemeldt meg!! Jeg må forsøke å kjenne på samme følelsen, akkurat idag er det litt *meh* fordi jeg har endel stolthet som har fått seg en kraftig knekk..men det går vel over det også, jeg får bare venne meg til tanken på at nå skal jeg være hjemme! Og han har nok helt rett han mannen min, når han sier "kroppen din er som skapt for å bli gravid - men ikke for å være gravid" Legen humret godt i skjegget når jeg sa det :ler: 

Håper dette gjør at jeg har mer å gi, så kanskje kanskje vi kan gå tilbake til oh happy days der Liten samarbeider litt mer og ikke får helt fullstendig hetta bare jeg skal på do..nå er vi på det nivået at hun sitter utenfor døra og venter til jeg låser opp - så sant ikke mannen har tatt henne med seg inn, da ligger hun og hylgriner i sofaen :overrasket: 

Fikk siste netthandel-innkjøp i posten idag, to bodyer, en sparkebukse og to pysjer i str 50/ herregudsåbittelite :rodmer: Nå tror jeg at jeg har det vi trenger av klær til den første tiden!! Jeg har ikke kjøpt noe i de større størrelsene, siden det oftest er str 56 og 62 man får i fødselsgave har jeg inntrykk av (så sant det ikke er prematurt da!) Dessuten vet vi jo ikke om det er gutt eller jente vi får..jeg har jo masse klær etter Liten som ligger klart om det blir jente, og bestis og søster har masse klær vi kan arve om det blir gutt:jepp: Vi klarer oss nok..butikkene er jo åpne også :ler: 

Bestemte meg for å vaske trekket på madrassen i vugga igår, og fikk meg en overraskelse; inni der lå nemlig en svindyr babymadrass - ikke skumgummi sånn som jeg trodde!! Herregud, det var nå godt jeg ikke kastet den rett i bosset :ler: Så nå er trekket rent og madrassen lufta, og jeg er mer enn litt klar for å putte dyne og soveskinn nedi der for å se hvordan det blir :sjenert: Smeltet helt når jeg såg at Liten hadde lagt en av bamsene sine oppi korga til babyen, det er såvisst ikke bare vi som gleder oss til å møte denne lille nye :rodmer: Når Eldstemann har vært hjemme nå (han kommer neste uke) så begynner vi med oppussing av barnerommet, sånn at jeg kan (ref. mannen) få dekket nestingbehovet mitt :hoho: Da skal alt babyutstyret få komme ned fra gjemselen på loftet!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, ^^Belle^^ skrev:

Synes det var fint av legen din å gi deg den beskjeden, jeg. :jepp: Selv om det er kjipt og alt det der, så er det tross alt bedre enn alternativet; klage-Diddles som ikke har overskudd til Liten eller noe annet, og potensielle kynnere som gjør et stykke arbeid de ikke skal gjøre enda. :klem: 

Det er sant :sjenert: Ingen liker klage-Diddles :ler: 

:klemmer: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 minutter siden, Diddles skrev:

Det er sant :sjenert: Ingen liker klage-Diddles :ler: 

:klemmer: 

:ler: Jeg er sikker på at hun er helt fin å være med hun også. :kyss: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, ^^Belle^^ skrev:

:ler: Jeg er sikker på at hun er helt fin å være med hun også. :kyss: 

Øh, nei :hoho: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres ut som en veldig lur beslutning av legen din! :klemmer: Selv om det betyr at du nå kanskje får tid til å kjede deg, er det nok bedre både for deg og den bittelille at du faktisk blir tvunget til å ta det litt med ro. Og tre timer søvn på sofaen sier vel også noe om at det var på tide å sette litt grenser.... :sjenert: Dessuten har jeg et mer egoistisk motiv også, du må nemlig fortsatt være klar for besøk i begynnelsen av juni! :nigo: 

Håper du får noen fine :sol: dager! :kose: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Tennessee skrev:

Det høres ut som en veldig lur beslutning av legen din! :klemmer: Selv om det betyr at du nå kanskje får tid til å kjede deg, er det nok bedre både for deg og den bittelille at du faktisk blir tvunget til å ta det litt med ro. Og tre timer søvn på sofaen sier vel også noe om at det var på tide å sette litt grenser.... :sjenert: Dessuten har jeg et mer egoistisk motiv også, du må nemlig fortsatt være klar for besøk i begynnelsen av juni! :nigo: 

Håper du får noen fine :sol: dager! :kose: 

Jeg er veldig klar for besøk altså, gleder meg masse!! Ble plutselig bare usikker på om det er første eller andre helga i juni du kommer?? Presterte å slette alle meldingene på mobilen her for noen uker siden og har jo som kjent teflonhjerne :ler:  

Sykemeldt av en grunn definitivt - det kjenner jeg idag :haar: Jeg har sovet urolig inatt, masse kynnere! Det murrer i ryggen og babyen beveger seg på en merkelig måte inni magen..jeg er uggen og kvalm..helt ærlig kjennes det ut som kroppen driver og forbereder seg til noe som er altfor tidlig!!! Håper det bare er tilfeldigheter eller at jeg evt. brygger på noe, for noen fødsel vil jeg ikke ha ennå :pls: 

Jeg har levert en fornøyd Liten i bhg, denne rytmen på morgenen passer henne en million ganger bedre enn den vi har hatt de siste mnd..nå kan jeg vekke henne kl 7 istedet for kvart over 6, hun kan spise frokost i sitt tempo og se barnetv litt lenger før vi kler på og tar morgenstellet! Idag leverte jeg henne til kl 9, men de andre dagene er hun der til 8.30 pga Barnas valg/ samling..hun er - allerede - roligere og gladere, og idag var det bare et bittelite minisnev av protester (som forsvant med en ekstra klem og 2 minutter på fanget) når jeg sa vi skulle gå på badet :hoppe: Victory!!! Etter levering i bhg tok jeg unna ukeshandelen og vasket utav kjøleskapet før jeg fikk alle varene inn + skrev ukesmeny..så klarte jeg ikke mer :sjenert: Jeg har spist litt, i håp om at uggenheten skal gi seg og nå skal jeg legge meg på sofaen og se en eller annen film på Netflix :hjerte: Vovvis ligger og snorker ved beina mine her, tydelig fornøyd med å være inne etter 1 ruskete time ute på plenen idag tidlig :fnise: Merker han eldes raskt nå..snart 13 år gammel, ingen ungdom med andre ord!! Ser formen an utover dagen, hvis jeg føler meg bedre så prøver jeg meg på en rolig, liten tur med vovvis på slep..ellers får han vente til kjære kommer hjem fra jobb!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...