Gå til innhold

Diddles skravler - rett og slett!


Diddles

Anbefalte innlegg

Har sånn skikkelig søndagsfølelse idag, også er det bare lørdagskveld istedet :strix: Deilig!! Vi har hatt en fin lørdag, rolig formiddag der Liten tutlet rundt og lekte så fint, gavekjøp, bursdagsfeiring av tantes tvillingtroll, avlevering av bursdagskake til Storesøsters feiring med klassevenninnene og egentlig ikke så mye mer som skjedde..heldigvis, for formen har vært så som så - men det er litt sånn "sånn er det bare.." Jeg har endel vondt i hodet og fortsatt mye kynnere, så det kjennes greit ut at jeg skal til jordmor om ikke altfor lenge..greit med en sjekk!

Ikveld har vi pratet litt om tiden fremover, gått gjennom søknadspapirene til Nav og litt sånn..og etter å ha sett over det økonomiske så prater vi litt om at jeg skal ta ett år ekstra permisjon denne gangen! Hvorfor vi ikke gjorde det sist gang stusser jeg litt over, for vi hadde definitivt muligheten til det da - men vi var vel gjerne ikke der i tankegangen vår :vetikke:

Vi sparer en god del på å ikke betale for barnehageplass og SFO + at vi jo får kontantstøtte og barnetrygd for 2 barn, så alt i alt sitter vi med 2000 kr mindre i mnd å rutte med om jeg ikke jobber mot hvis jeg jobber 60 % som nå! De 2000 kr sparer vi lett inn med smart tenking rundt forbruk altså!! Så sånn som det ser ut nå så blir jeg hjemme ihvertfall til høsten 2018 :hjerte: Det gjør meg ingenting!! Kjenner jeg blir litt glad inni meg av å tenke på det..rett og slett! Både jeg og mannen hadde mammaene hjemme selv gjennom hele oppveksten, og det har betydd utrolig mye for oss begge..vi ønsker å gi den samme tryggheten til våre barn, og selv om det betyr at økonomien blir enda litt strammere, så er jeg ganske sikker på at det er verdt det!! 

...

Nå er det film og armkrok som venter på meg :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fredagen din høres mildt sagt slitsom ut. :haar: Samtidig er det ''godt'' å høre at vi ikke er de eneste som har sånne unger i hus. :hoho: Lørdagen høres veldig mye deiligere ut. :jepp: 

Ååå, tenk å få være hjemme så lenge da! :hjerte: Det høres ut som en veldig god løsning spør du meg. 2000 er jo ingenting i det store og det hele, og man tjener fort inn de kronene på kvalitetstid med de søte små. Og SFO er jo dritdyrt. Gruer meg til å begynne å betale for det. :fnise: Men apropos...SFO! :daane: Er vi faktisk kommet så langt at vi har begynt å tenke på det? :bond: Det var jo bare i går at de lå og makket seg rundt på golvet og nektet å sove. :ler: 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, ^^Belle^^ skrev:

Fredagen din høres mildt sagt slitsom ut.  Samtidig er det ''godt'' å høre at vi ikke er de eneste som har sånne unger i hus.  Lørdagen høres veldig mye deiligere ut.  

Ååå, tenk å få være hjemme så lenge da!  Det høres ut som en veldig god løsning spør du meg. 2000 er jo ingenting i det store og det hele, og man tjener fort inn de kronene på kvalitetstid med de søte små. Og SFO er jo dritdyrt. Gruer meg til å begynne å betale for det.  Men apropos...SFO!  Er vi faktisk kommet så langt at vi har begynt å tenke på det?  Det var jo bare i går at de lå og makket seg rundt på golvet og nektet å sove.  

 

Fredagen var mildt sagt slitsom (ogeh, felles skjebne felles trøst er det visst noe som heter :ler: )  Men, da var lørdagen desto bedre, og søndagen enda bedre enn lørdagen igjen :strix: 

Jeg vet :hjerte: Veldig glad for at mannen er på samme planet som meg når vi snakker om hva som er viktig for ungene og sånn :sjenert: Han har vel ikke alltid vært det..selv om ungene alltid har vært kjempeviktige, så har også karriere og inntekt har vært ganske viktig for ham..men etter hva vi har vært gjennom det siste halve året og vel så det har endret ham ganske mye når det kommer til verdier!! Nå er han litt sånn "*fnys* nei hvorfor skal du jobbe mer enn du må når vi har småunger?? Vi ordner jo det med pengene, det er jo flust av de som har klart seg med mindre enn hva vi har!" :pls: 

Og det er sant, 2000 kr er ingenting i det store og hele..den tida sammen med ungene er verdt så mye mye mer! SFO er dritdyrt, jeg var inne på kommunens sider og sjekket priser nå i helga og ble helt satt ut :daane: Så stive priser for noe som i aller beste fall kan kalles oppbevaring av barn, jeg raser :rasende: Nei, takke meg til at hun kan komme hjem - så får de si hva de vil om at det er kjempeviktig (!!) at de går på SFO, spesielt det første året - for det er der vennskap knyttes osv osv..MEN, det er også der det foregår mye mobbing og utestenging, og det er voksne som suller rundt i sin egen verden og ikke får med seg en brøkdel av hva som skjer - eller har ikke kapasitet til å ta tak i det pga underbemanning! Risikerer å trø noen på tærne når jeg sier sånn, for det finnes helt helt sikkert gode SFO`er også, men det jeg kjenner til er av laber laber kvalitet dessverre :sukk:Da får heller Liten ta med seg nabojenta hjem etter skolen, så kan de være venner her hos oss..

*hyyyyyl* det er skremmende, skremmende sier jeg - at vi er kommet dithen at vi snakker om SFO :bond: Det var virkelig igår de lå på gulvet og var helt ubrukelige til annet enn kos :hoho: Skjønner ikke hvor tida er blitt av jeg altså, skolejenter om ett år!! Det er helt vilt! Og det gjør meg ekstra takknemlig for at jeg har hatt muligheten til å jobbe redusert, for hvis min tid går så fort som har jobbet 60 % - hvor fort går tida for dere som jobber fullt?? 

*** *** ***

Elsker når det er så nydelig vær som det er nå :strix: Vi var ute og jobbet hele dagen igår (eller, jeg..jobbet? Jeg skravlet, pekte og forklarte, klappet hønene, fant frem såpebobler til Liten og drakk kaffe..Mannen - og innimellom såpebobleblåsinga - Liten jobbet :hoho: ) Etterpå var vi i 5 årsdag på Leos Lekehelvete, og så var det hjem til Barnetv, kveldsmat og legging! Resten av kvelden satt jeg pladask i sofaen med beina høyt og nøyt livet :fnise: 

Idag har jeg en liste så lang som et vondt år oppi hodet mitt over ting jeg skulle ha gjort..driver og prøver å redusere den ned til et nivå som tillater at jeg faktisk også tar det med ro oppi det hele :sjenert: Fy søren jeg er dårlig på å akseptere at jeg skal ta det litt easy!!! Veeeeldig flink til å fortelle andre at husarbeid osv bare må ligge, ikke flink idetheletatt til å gjennomføre det selv foråsidetsånn :hoho: Så, fra å være så lang som et vondt år til å være fullstendig overkommelig for noen som skal bevege seg i snegletempo - her er lista mi over things to do - med oversikt over det jeg skal prøve å la ligge til mannen kommer hjem/ en annen dag: 

  • Re opp sengene og rydde soveromsgulvet for mine egne klær - overkommelig oppgave som er gjort allerede :nigo: 
  • Rydde ut av oppvaskmaskinen - overkommelig oppgave *check* 
  • Vaske og henge opp klær - overkommelig oppgave som er påbegynt! En maskin tatt, en maskin satt på..
  • Rydde Liten sitt rom - overkommelig oppgave, men det kan hun vel strengt tatt gjøre selv :sjenert: *check* 
  • Rydde stua for Liten sine ting - kan hun vel også strengt tatt gjøre selv...... *check*
  • Tørke støv - overkommelig oppgave *check* 
  • Betale regninger - overkommelig oppgave *check* 
  • Sende mail til treningssenteret og fryse medlemsskapet - done! 
  • Ukeshandel - under tvil, kommer helt an på formen..
  • Støvsuge teppene - NEI!!!! Fy!!!!! Ligg unna!!!!! *check* (ups...) 
  • Tørrmoppe gulvene - under tvil, kommer helt an på formen.. *check* 
  • Rydde vekk vinterjakker og vintersko - burde gå greit å pakke det ned, men mannen må sette eskene på loftet!!
  • Bære opp ting som skal på loftet - glem det!! Mannen gjør det på 10 minutter ikveld..
  • Vaske gulvene - drop it! Mannen sin jobb :regler: 
  • Kjøpe bursdagsgave til Storesøster - det vil sikkert mannen være med på når jeg tenker meg om!
  • Forberede til bursdag i helga: lage kjøttsaus og raspe ost til pizzahorn - kan absolutt gjøres senere i uka!
  • Kjøpe inn stelleprodukter til babyen fordi 50% på Apotek 1 - koselig og overkommelig oppgave som bør prioriteres!!
  • Plante om babyplantene våre ute i sola :hjerte: 
  • Tørke vekk kladdemerker fra speil og vinduer - overkommelig oppgave *check* 
  • Rydde bad + toalett og tørke av flatene der - overkommelig oppgave *check* 
  • Sette meg ut i sola, slappe av, strikke og samle fregner - bør, må og skal gjennomføres :ler: 

 

 

Endret av Diddles
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det så ut som en grei liste, særlig det som andre kan gjøre. Ellers er det helt klart rart med skolebarn, her begynner Vesla i 1.klasse til høsten og det er rart....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg gjort nok for en stund kjenner jeg, tar med meg babyplantene mine ut i sola og planter de om sånn at de kan vokse seg større :jepp: også glemte jeg jo helt: 

 

:strix:27 uker idag :strix: 

Det nærmer seg med stormskritt *hyyyyyyl* 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow, tida flyr altså!! :daane: 

Jeg ble sliten bare av å lese lista di jeg, så håper du ble værende lenge ute med hvilepuls hvis du i det hele tatt fortsatte med den oppgaverekka der!! Må huske på å ta det litt rolig vet du, selv om det er vanskelig i praksis! :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Tennessee skrev:

Wow, tida flyr altså!! :daane: 

Jeg ble sliten bare av å lese lista di jeg, så håper du ble værende lenge ute med hvilepuls hvis du i det hele tatt fortsatte med den oppgaverekka der!! Må huske på å ta det litt rolig vet du, selv om det er vanskelig i praksis! :ler: 

Jeg vet, det er crazyness :bond: Måtte kikke 2 ganger på mobilen min idag når det blinket mot meg fra appen at jeg er på vei inn i min 28. uke!! Synes nettopp jeg testet vilt og hemningsløst jeg :sjenert: 

Jeg ble værende ute med hvilepuls en stund, prøvde meg på strikkeprosjektet mitt igjen; Fuglemammas omslagsbody..uten hell, jeg klarte ikke å konsentrere meg skikkelig og ble egentlig bare dødsstressa av hele greia :ler:  Det er gæli når du får kynnere av å strikke ass :roll: De som sier strikking er avslappende - gå og legg dere :fnise: Så da gikk jeg og handlet litt mat istedet..hentet Babybox`en på Apotek 1 og kjøpte tørre engangskluter, våtservietter og Qtips..og bleier i str bitteliten :rodmer: Liten syntes det var kjempestas å få åpne Babyboxen, og syntes alt var kjeeeempesøtt - tilogmed ammeinnleggene fikk et "Åååååhhhhh, se på dessa da mamma *smelt* Så små!! Ka e de egentlig?!?!?" :hoho: Hun er bra søt hun også!! 

Ikveld har jeg derimot fått dreisen på strikkeprosjektet, så nå begynner jeg å se antydninger til at det en gang i fremtiden skal bli et bittelite klesplagg :hjerte: Strikker i lysegrå alpakka nå, og hvis jeg får det til skal jeg rekke opp det mislykka forsøket mitt på samme prosjekt i cremefarget alpakka og begynne på nytt! Men en ting om gangen - kjenner jeg meg selv rett så er det spørs om jeg ikke mister tålmodigheten lenge før noe av det er ferdig ;)

På planen imorgen står altså ingenting..nada og nix :strix: Det skal bli deilig!!!! Mannen har ryddet gjesterommet nå ikveld, så det gjenstår bare å moppe over gulvet og re opp senga, og det kan jeg tutle med imorgen kveld når han er på øving! 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stille morgen med god tid, det er det beste som finnes :hjerte: På tirsdagene har de ikke Barnas valg-samling kl 8.30 (!!!) i bhg, så da tok vi oss tid til å leke litt og kose litt ekstra før jeg leverte Liten - deilig!! Idag har jeg som sagt ingen planer, jeg skal få tak i gave til Storesøster eneste, men det er jo bare gøy :jepp: Så nå skal jeg sette meg ned og strikke litt, høre på musikk og bare nyte livet! Den lille i magen har våknet skikkelig til og krever litt oppmerksomhet fra mammaen sin også, snakk om forstyrrende element :rodmer: Igår kveld stakk det plutselig frem en liten fot på mageskinnet her, og når jeg pirket i den trakk babyen foten til seg og gav et skikkelig spark i retur - og sånn satt vi i flere minutter og "kommuniserte", skikkelig bonding på gang :hjerte: Da er alle plager glemt, i sånne øyeblikk...men så snur babyen seg og sparker hardt hardt nedover og i blæra resten av kvelden og jeg bare --> :dry: takk skal du jammen ha ditt lille troll :ler: Rampunge!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, de stundene med gjensidig kommunikasjon gjennom magen - savner!! Det er så fint! :hjerte: og såå deilig å være så lenge hjemme!! Jeg går og håper jeg ikke får et tilbud jeg ikke kan si nei til, for helst vil jeg bli hjemme til august 2017. Men sånn som arbeidsmarkedet er for tiden må jeg nesten si ja hvis jeg får et jobbtilbud tidligere ... skjønner godt at dere vil prioritere sånn!! Og Hallo - SFO-tanker allerede? Store barn!! Godt du snart får en småtting!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Diddles skrev:

  Det er gæli når du får kynnere av å strikke ass :roll: 

 

:skratte: 

Sorry, men det var litt (kjempe)morsomt :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, lille_frosk skrev:

Å, de stundene med gjensidig kommunikasjon gjennom magen - savner!! Det er så fint! :hjerte: og såå deilig å være så lenge hjemme!! Jeg går og håper jeg ikke får et tilbud jeg ikke kan si nei til, for helst vil jeg bli hjemme til august 2017. Men sånn som arbeidsmarkedet er for tiden må jeg nesten si ja hvis jeg får et jobbtilbud tidligere ... skjønner godt at dere vil prioritere sånn!! Og Hallo - SFO-tanker allerede? Store barn!! Godt du snart får en småtting!

Det er bare vakkert, jeg må grine litt hver gang jeg tenker på deg :grine: og så ler jeg etterpå fordi det er så rar en ting å sitte å grine for :hoho: Oh the joys of pregnancy - en evig berg-og-dalbane er det!! 

Jeg håper håper håper det ordner seg sånn at jeg kan være hjemme så lenge :pls: Det er klart det avhenger av at mannen får seg jobb videre (han har per idag bare et vikariat frem til høsten 2017) men akkurat det er vi egentlig ikke så bekymra for! Bare en sånn liten tanke som ligger baki der og kan potensielt stikke kjepper i hjula for planene våre ;) Håper du også får være hjemme lenge med din lille - det er en så deilig tid som går så altfor fort!!!! 

SFO ja..det er heldigvis ett år igjen i bhg altså, men det må jo tas stilling til nå når vi vurderer det økonomiske! Skremmende :ler: Veldig glad det kommer en liten en til :hjerte: 

16 minutter siden, Aprilis skrev:

:skratte: 

Sorry, men det var litt (kjempe)morsomt :fnise: 

*knegg* godt jeg kunne bidra med litt latter i hverdagen! Idag har derimot strikking vært svært så avslappende aktivitet, ikke en eneste kynner til nå :hoppe: (jeg hopper ikke in real altså, for da får jeg kynnere likevel! :dry:

Nå har jeg sittet ute i sola i 2 timer og blitt passe solbrent (selv om jeg har smurt meg med faktor 30 gjentatte ganger - så hallo the awakening of my pigments :pls: det skader ikke med litt farge foråsidetsånn!!) så nå skal jeg kle meg litt og avgårde for å kjøpe gave til Storesøster før jeg henter Liten :hjerte: Happy day!!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig stas å høre at du koser deg i rolig tempo (og jeg måtte også :fnise: av at strikking fremkalte kynnere). Håper resten av dagen blir like bra som begynnelsen! :hoppe: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Tennessee skrev:

Veldig stas å høre at du koser deg i rolig tempo (og jeg måtte også :fnise: av at strikking fremkalte kynnere). Håper resten av dagen blir like bra som begynnelsen! :hoppe: 

Det ser lovende ut :nigo: Liten er i storform, vi er mette og gode i magen på fiskeboller i hvit saus (jeg _elsker_ sånne hverdagsmiddager!!) og ute skinner fortsatt sola alt den kan!! Jeg skal slenge meg på sofaen med strikketøyet mitt nå når Liten skal se Barnetv, så da blir jeg ferdig med å øke for nå og skal begynne på den letteste delen :tommelopp: 

Var på H&M og rasket med meg en haug med gravidklær, og oppdaget til alt hell før jeg betalte at det er 20 % på alle varer på torsdag mellom 7.30-9.30! Så da fikk jeg lov å henge alt av og komme og betale det på torsdag istedet :shoppe: Trengte litt nye klær nå..ryddet for små klær utav skapet mitt idag og det ser alldeles ikke ut sånn som Fotballfrues skap såg ut etter hennes opprydning :hoho: Veldig mye skralere innhold kanmansei! Så da trengtes litt påfyll :hjerte: Bukser, topper, skjørt og kjoler med plass til den enda voksende magen er snart på plass..skulle bare ønske kontoen vokste i takt med magen :sjenert: men den krymper omtrent i samme tempo som magen vokser; i rekordfart :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vet befriende lite om hvordan fotballfrues skap ser ut både før og etter opprydding :fnise: Men det var veldig snilt at du fikk lov til å henge av klærne til tilbudet begynner! Sånt liker vi! :jepp: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Tennessee skrev:

Jeg vet befriende lite om hvordan fotballfrues skap ser ut både før og etter opprydding :fnise: Men det var veldig snilt at du fikk lov til å henge av klærne til tilbudet begynner! Sånt liker vi! :jepp: 

:ler: Fotballfrue sin blogg er underholdning for min del! Må liksom bare følge med, samme hvor teit jeg synes mye av det er...er det det som kalles guilty pleasure?! :sjenert: 

Ble faktisk litt imponert over at jeg fikk henge av klærne, det pleier de å si konsekvent nei til når det er snakk om kommende tilbud..men jeg tror hun syntes synd på meg - om jeg skulle måte lete meg gjennom hele butikken en gang til med den digre magen :hoho: 

Lettere frustrert over å ha brukt hele formiddagen min på noe som bare skulle ta noen minutter :sur: Ble spurt om jeg kunne stikke innom på jobb for å signere noen papirer..papirer som jeg ikke forsto så mye av! Noe som endte i et småsurt "dette har jeg egentlig ikke tid til" fra sjefen (det var nå for pokker ikke henne jeg kom for å snakke med i utgangspunktet heller :dry:) og så et "nei, du får snakke med NAV om dette" :daane: Javel, så kjører jeg ned til NAV og står i kø en halv evighet for å få et "dette har ikke vi noe med" når det omsider ble min tur :roll: Langt om lenge har jeg nå klart å finne ut av ting selv (med litt tvangsveiledning fra NAV, de bare --> "vi veileder egentlig ikke på dette siden det ikke er papirer vi skal ha!" :overrasket: Men for pokker da, må jeg finne ut alt selv?!? Jaja, nå har jeg nå levert inn de papirene arbeidsplassen skulle ha og ryddet utav skapet mitt, ses i 2017..kanskje :twisted: Sitter igjen, lettere frustrert, over at arbeidsplassen gidder å lage så mye arbeid (for meg) ut av en så liten ting som ferien min..fordi jeg er sykemeldt får jeg ikke avviklet ferien for 2016 og har dermed 3 uker jeg ønsket å overføre til neste år sånn at jeg kan være lengst mulig hjemme med lønn! Sist var dette null problem, men denne gangen fikk jeg nei - ferien må avvikles iløpet av 2016! Så pga det har jeg feil datoer på papirene jeg har levert til NAV og må trekke de tilbake...så ville de ha dato for når mannen skulle ha permisjon (på papirene mine?!) noe jeg fant ut at de ikke har noe med etter praten med NAV! Jada jada, jeg vet at dette nok er sutring fra min side, og jeg er sikkert litt lett å vippe av pinnen for tida, jeg vet jo at jeg er ekstra hårsår og sånn i min tilstand..men idag har jeg en vond klump i magen..følte jeg meg ikke spesielt godt møtt av lederen min og har en feeling av at jeg egentlig er en kvise på rumpa siden jeg kom med sykemelding..og at de egentlig, innerst inne ikke ønsker å ha meg der lenger etter det som skjedde i høst (som egentlig ikke har noenting whatsoever med mitt arbeidsforhold å gjøre - det der var det andre som rotet til for meg takk :dry: ) Det er meget mulig at jeg ser meg om etter noe annet i permisjonstida..hvis ikke det å være borte fra jobb over så lang tid gjør at jeg klarer å få ting mer på avstand og blir litt sånn couldn`t care less :vetikke: Blargh!!

Kjip start på dagen, som bare må svelges og glemmes - for idag har Storesøster bursdag og Eldstemann kommer hjem :hoppe: Jeg har litt å gjøre her hjemme før den tid, så det er bare å sette igang før Liten plutselig skal hentes..men tiltakslyst where are thou?! :lete: Jeg har mest lyst å sette meg ned og strikke :fnise: 

 

Endret av Diddles
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er ikke alenemor å mangle tiltakslyst, orker liksom ikke noe i dag. Så her har dagen vært skikkelig sløv, tilbragt i henholdsvis lenestolen eller sofaen.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hehe, vi har alle våre guilty pleasures @Diddles, det er bare sånn at fotballfrue ikke er blant mine :ler: 

Håper storesøster ble fornøyd med feiringen! Tenker det var kos å være samlet alle sammen! :jepp::hjerte: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Tennessee skrev:

Hehe, vi har alle våre guilty pleasures @Diddles, det er bare sånn at fotballfrue ikke er blant mine :ler: 

Håper storesøster ble fornøyd med feiringen! Tenker det var kos å være samlet alle sammen! :jepp::hjerte: 

:fnise: kan ikke fatte og begripe det *ironi* 

Storesøster virket veldig glad og fornøyd over minifeiringen - så gjør vi det litt større til helga og inviterer familien i tillegg :hjerte:  

*** *** ***

En rolig morgen, og enda roligere formiddag..det eneste jeg har gjort er å hente klærne jeg hang av på H&M, ryddet litt etter morgenen og pratet med Eldstemann :hjerte: Nå sitter jeg ute i solveggen i bare bikinitopp og skjørt, strikker og nyter livet..spiser restene av gårsdagen ostekake-dessert og drikker kaffe - har det ikke fælt :ler: Kommer til å bli bra brun hvis været skal fortsette sånn som dette fremover :nigo:

Fikk en melding istad av ei venninne at de lyser ut en sånn stilling jeg per dags dato har der hun jobber (6,5 timer x 3 dager i uka) og hun har anbefalt meg til sjefen sin *hyl* Plutselig fikk jeg et kjempedilemma!!  Vi har jo pratet om at jeg skal være hjemme ett år ekstra, men det går jo ikke om jeg skal skifte jobb :sjenert: Altså, det er jo ikke sånn at jeg har denne jobben i lomma akkurat - jeg er nok ikke superaktuell iogmed at jeg er gravid og skal ut i permisjon - men om jeg skulle klinke til og få jobben..vil jeg det? Mot å være hjemme ett år ekstra? Det blir lenger kjørevei til jobb også..men innen kommunal sektor istedet for privat - og det er jo det jeg vil! Det er jo ikke nødvendig å ta stilling til sånn sett før jeg vet om jeg er aktuell (:ler: ) men kverna oppi hodet kjører for fullt akkurat nå!! Jeg må jo søke ihvertfall..så får vi se! 

I ettermiddag skal jeg på foreldresamtale for Liten, kjenner jeg er litt spent..jeg har bedt om at fokus er på sosialt og vennskap, så jeg håper de har masse å fortelle om henne på det planet! Ellers er vi meget avslappet til "alt det andre" for der ser vi jo at hun nailer det big time..skolestart om ett års tid blir nok ikke noe problem sånn sett...det er dette andre vi bekymrer oss litt for! Men vi får se hva de har å si! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sol, bikini og skjørt?!? Misunnelig! 
Her er det så kaldt ute at jeg har brukt lue de siste dagene :daane: 

Så spennende med jobbsøknad. Skjønner dilemmaet ditt, men søk på stillingen å så tar du det derfra :jepp: 

Lykke til på foreldresamtale. Det går nok veldig bra :jepp: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer også på hva slags vær dere har alstå! Her blåser det nordavind fra absolutt alle kanter, sludder hver dag og tar helt av. Ikke sånn jeg forbinder med april, ihvertfall ikke når det er kronisk! :daane: Her er det skjerf, votter og likevel fryser jeg! Nå må ikke du bruke opp alt det fine været! Du kan være sikker på at første helga i juni blir det kaldt :skratte:

Søk jobben! :tommelopp: Skulle du få tilbudet (noe som jo kan være sannsynlig basert på hvor mye du brenner for ditt fagfelt) så er det jo da du faktisk vil måtte ta vurderingen om dette er noe du vil. Og husk at et intervju er et intervju begge veier, det er ikke bare de som skal bestemme seg for om du er den rette, du skal også vurdere om jobben er den rette for deg. Ergo er det lov å ta betenkningstid, på flere fronter! Jeg heier på deg, uansett hva du kommer fram til! :duskedame:

Lykke til på foreldresamtale! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...