Gå til innhold

Diddles skravler - rett og slett!


Diddles

Anbefalte innlegg

Tunge tirsdager er de verste.. Lykke til med resten av dagen! :klem: 

Så bra at det gikk fint å fortelle det til storesøster, dette blir nok supert! :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så bra at reaksjonen ble bedre enn frykta :hjerte: Klarer hun å holde det hemmelig for Liten? 

Husker vi var veldig i tvil om når vi skulle droppe bomben for S. Vi ville jo ikke at hun skulle få høre det fra noen andre, så vi måtte jo nesten fortelle det til henne før "alle" andre, samtidig som vi var redde for det med den uoverkommelig lange ventetida. Vi prøvde å konkretisere det ved å si at "først skal pappa ha bursdag, så er det høstfest i barnehagen, så er det jul, og så en stund etter det igjen kommer babyen". Det gikk strålende helt til jula var over, da var ventetida frem til mars rimelig lang! :hoho: Men hun var jo mye mindre da, så det er jo ikke sammenliknbart.. Forresten - et argument for å vite kjønn er at det kan gjøre det enklere for den vordende storesøster å forholde/knytte seg til babyen, kanskje særlig hvis man har et navn klart... :lur: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 19 January 2016 at 10.51, Kokos skrev:

Tunge tirsdager er de verste.. Lykke til med resten av dagen! :klem: 

Så bra at det gikk fint å fortelle det til storesøster, dette blir nok supert! :hjerte:

 

22 timer siden, Mazilla skrev:

Så bra at reaksjonen ble bedre enn frykta :hjerte: Klarer hun å holde det hemmelig for Liten? 

Husker vi var veldig i tvil om når vi skulle droppe bomben for S. Vi ville jo ikke at hun skulle få høre det fra noen andre, så vi måtte jo nesten fortelle det til henne før "alle" andre, samtidig som vi var redde for det med den uoverkommelig lange ventetida. Vi prøvde å konkretisere det ved å si at "først skal pappa ha bursdag, så er det høstfest i barnehagen, så er det jul, og så en stund etter det igjen kommer babyen". Det gikk strålende helt til jula var over, da var ventetida frem til mars rimelig lang! :hoho: Men hun var jo mye mindre da, så det er jo ikke sammenliknbart.. Forresten - et argument for å vite kjønn er at det kan gjøre det enklere for den vordende storesøster å forholde/knytte seg til babyen, kanskje særlig hvis man har et navn klart... :lur: 

Jeg krisemaksimerte nok litt, men etter reaksjonen hennes når mammaen hadde droppa nyheten om baby der borte så var det jo ikke helt uten grunn da :sjenert: Hun gråt litt nå også, og var fortvila - men når vi hadde pratet masse om det så virket det som hun slo seg til ro med det..

Liten fikk vite det igår kveld, da klarte jeg ikke å holde meg lenger :ler: Syns det på en måte ble feil å ikke si det til henne når Storesøster visste det, så jeg hoppa i det jeg..så på sengekanten spurte jeg henne om hun ville høre en hemmelighet og hun bare --> :jepp: Det ansiktet når jeg sa at jeg har en bitteliten baby i magen var helt priceless :hoho: Så stupte hun ned under dyna og dro opp genseren min for å "høre babyen" :rodmer: Også sier hun "å eg så har sagt te vennene mine i bhg at du _ikkje_ ska ha baby, så lurte du meg bare?! Eg trodde ikkje eg sko bli storesøster eg mamma!!" før hun gliser fra øre til øre og klemmer meg kjempehardt!! Så blir hun visst litt flau og lager en sånn rar lyd som bare en 4 åring får til å lage og graver hodet ned i puta :ler: Etter vi hadde slokket lyset for natta hadde hun tusen spørsmål, så vi ble liggende å prate om alt fra hvor babyen skal sove til at hun kan sykle ved siden av mens jeg triller vogna - og at hun kan gi babyen mat når den skal begynne å spise grøt :hjerte: Så det var en fin reaksjon! Som Storesøster sier så kommer nok den virkelige reaksjonen først når babyen er her..hun er fin hun der, så realistisk da og sier til lillesøsteren sin; "babyer grine ganske mye altså" :hoho: men det brydde ikke Liten seg om, for hun skulle jo gi tutt - og da slutter babyen å gråte! Yeah..det blir nok en liten realitycheck for henne å få en baby i hus :fnise: Akkurat nå sitter hun og perler armbånd til lillebror/ lillesøster; ett med rosa, lilla og hvite perler og ett med blå, grønne og oransje perler :rodmer: Søta!! Det blir nok litt lenge å vente..hun er klar for sommeren NÅ!!! :ler: 

Idag våkna vi med feber og er tette i brystet både jeg og Liten :dry: Vi blir av en eller annen grunn _alltid_ syke samtidig..Jeg ante ugler i mosen igår, for hun ba om å få legge seg kl 17.30 :daane: og så var hun umulig å vekke idag tidlig, hun bare rullet med øynene og la seg over på andre sida og sov videre..først klokka 10 kom hun tuslende inn, med bustehår og 38,5 i feber! Og de som skulle ha Vinterleker i bhg idag, så typisk at hun går glipp av det!! Jaja..

Jeg har bestilt time til tidlig ultralyd, og fikk time allerede imorgen formiddag :hoppe: så blir det jordmortime 1. februar :hjerte: Godt å komme igang med den oppfølgingen også, forsto på legen at han ønsket at jeg skulle gå til jordmor og snakke om forrige fødsel, og han anbefalte å gå privat for best oppfølging så da hører jeg på ham! Hun har også fødselsforberedende kurs som vi skal melde oss på - tror jeg trenger det meste av sånn type oppfølging i forkant av fødsel, jeg gruer meg ganske mye :sjenert: Heldigvis er det forholdsvis lenge til enda - men iløpet av natta har magen komt skikkelig, så nå ser jeg faktisk gravid ut hvis jeg har på meg stramme klær..ikke bare smålubben :tunge1: Så da er det offisielt! Det er bare svigermor som gjenstår å fortelle det til, for det ville mannen vente med til begge jentene hadde fått beskjed..hun har en tendens til å forsnakke seg ;)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååh, skjønne Liten! Ble helt øm i hjertet av reaksjonen hennes. :hjerte: Det kommer nok til å bli veldig stas.

Så gøy at du skal på tidlig UL i morgen allerede! :hoppe: Lykke til, gleder meg til å høre om det! :jepp: Her er det tid for OUL i morgen. :nigo: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Kokos skrev:

Åååh, skjønne Liten! Ble helt øm i hjertet av reaksjonen hennes. :hjerte: Det kommer nok til å bli veldig stas.

Så gøy at du skal på tidlig UL i morgen allerede! :hoppe: Lykke til, gleder meg til å høre om det! :jepp: Her er det tid for OUL i morgen. :nigo: 

Hun er helt fantastisk :hjerte: Håper det blir stas, for både liten og stor! 

Åh, spennende med OUL :hoppe: Gleder meg sånn til den jeg, det var en så fin opplevelse når jeg gikk gravid med Liten :rodmer: Tenk at du er snart 19 uker da :daane: Er det bare meg eller har de siste ukene gått helt sykt fort?!!? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sukk, for en fin reaksjon fra Liten! :hjerte: Prøver å se for meg hvordan A ville ha reagert. Hun er så anti-baby som det går an å bli. :hoho: Nåvel, hun er jo veldig fin med lille A da, men... :ler: 

Iiii, privat UL i morgen! Så spennende! :hoppe: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fine, gode Liten! :hjerte: Ble helt rørt av den reaksjonen jeg ... Så kloke og skjønne fireåringer kan være også! Ellers er jeg kjempeglad for å lese at det stort sett står bra til, at dere fikk se et lite knøtt som jogget rundt inne i der, at du skal i gang med god oppfølging gjennom svangerskapet (UL i morgen!! Spennende!!), og at reaksjonen til Storesøster var bedre enn fryktet. Ting lander som regel der de skal til slutt :hjerte: Men du? Dette er ikke tiden for å presse deg til det ytterste på jobb altså ... Ta hensyn til deg selv, både fysisk og mentalt. Stor klem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Diddles skrev:

Hun er helt fantastisk :hjerte: Håper det blir stas, for både liten og stor! 

Åh, spennende med OUL :hoppe: Gleder meg sånn til den jeg, det var en så fin opplevelse når jeg gikk gravid med Liten :rodmer: Tenk at du er snart 19 uker da :daane: Er det bare meg eller har de siste ukene gått helt sykt fort?!!? 

Det er helt vilt hvor fort det har gått! Tiden fra du var kanskje-gravid til nå har bare flydd - og det er ganske mange ukene det er snakk om. :daane: Gøy da! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, ^^Belle^^ skrev:

Sukk, for en fin reaksjon fra Liten!  Prøver å se for meg hvordan A ville ha reagert. Hun er så anti-baby som det går an å bli.  Nåvel, hun er jo veldig fin med lille A da, men...  

Iiii, privat UL i morgen! Så spennende!  

Ikke sant? :hjerte: Men hun er jo sånn, fantastisk på alle områder (der mener jeg alle områder; fantastisk sint og sta også :fnise: ) Haha, søte A på 4 år er nå vel ikke antibaby! :ler: Tror det hadde vært stas jeg, spesielt når en ser henne sammen med søskenbarnet - da virker hun jo helt oppslukt :rodmer: Verdt et forsøk kanskje?! :lur::ler: 

Jaaa, privat ul håper jeg blir bra! Det var jo bare en rask titt hos legen - nå får jeg jo bilder og alt med meg hjem :hoppe: 

59 minutter siden, lille_frosk skrev:

Fine, gode Liten!  Ble helt rørt av den reaksjonen jeg ... Så kloke og skjønne fireåringer kan være også! Ellers er jeg kjempeglad for å lese at det stort sett står bra til, at dere fikk se et lite knøtt som jogget rundt inne i der, at du skal i gang med god oppfølging gjennom svangerskapet (UL i morgen!! Spennende!!), og at reaksjonen til Storesøster var bedre enn fryktet. Ting lander som regel der de skal til slutt Men du? Dette er ikke tiden for å presse deg til det ytterste på jobb altså ... Ta hensyn til deg selv, både fysisk og mentalt. Stor klem!

4 åringer skal ikke undervurderes altså :rodmer: De er dritkule!! Og alle de tankene hun har gjort seg opp på den lille tiden hun har visst hun skal bli storesøster - jeg lar meg imponere over tankevirksomheten gang på gang :daane: Hun har allerede sagt selv at hun vil hjelpe til med alt mulig, men istad sa hun "men mamma, eg kan ikkje bera beibien for deg altså - for tenk om eg myste an i golve - sånn så eg jørr me dokkene mine?!" Jeg jublet inni meg, for jeg trodde kanskje hun så for seg at babyen skulle være som dokkene hennes og at hun kunne gjøre hva hun ville med babyen :bond: Fint å kunne bekrefte noe hun allerede har tenkt på selv istedet for å fortelle henne hva hun ikke kan få lov til! Hun er helt der; "eg kan hjelpa å bytta bleier (ikke bæsjebleier da - for de stinke!!) eg kan gi tutt å kos, eg kan holda an på fange mitt å se barnetv sammen, eg kan gi grøt når an e blitt litt større (for fyst ska an jo få melk av puppene dine mamma..åh - de va kosligt når eg fekk!! Eg savne de litt mamma.. :fnise: )men eg vil IKKJE bytta laken på sengå hvis an spyr!!!!":hoho: Så foreløpig virker det jo lovende! Hun gleder seg ihvertfall!

Og ang. jobb så er jeg helt enig lille frosk!! Det er vel spørs om jeg kommer tilbake i fullt i det hele tatt, men 50 % av en 60 % stilling er jo ikke allverden akkurat..og jeg har jo krav på tilrettelegging, når den tid kommer at det blir nødvendig! Jeg kan jo ikke drive å løfte på kasser med matvarer og dra på tunge traller etterhvert, det sier jo seg selv..jeg har allerede sagt fra at jeg merker jeg har mindre å gi mtp tempo, nå var nok litt av grunnen for den dårlige tirsdagen min at jeg brygget på denne forkjølelsen jeg sitter med nå også..men ja - I hear you :klemmer: Takk for at du bryr deg!! Jeg setter stor pris på det!! 

42 minutter siden, Kokos skrev:

Det er helt vilt hvor fort det har gått! Tiden fra du var kanskje-gravid til nå har bare flydd - og det er ganske mange ukene det er snakk om.  Gøy da! 

Jeg synes de første ukene sneglet seg avgårde, men så plutseligt *vooosj* var jeg 12 uker :daane: Nå kan tempoet godt bremse opp litt da, jeg trenger nemlig goood tid til å venne meg til tanken på at denne babyen skal fødes :haar:  :hoho: 

 

En annen grunn for at tirsdagen var dårlig kommer her; jeg fikk vite at på mandag skal vi ha planleggingsdag sammen med de andre bhg i samme bedrift - og dere vet jo hvem jeg risikerer å treffe på da :sjenert: Jeg blir kvalm og :rasende: av å tenke på det, og vurderer seriøst å velge en annen dag å jobbe enn mandag ..en annen del av meg har lyst å ta på stramme klær, flæsje graviditeten og stråle!!! In your face bitch!! Men det blir nok til at jeg sier jeg kommer tirsdag og onsdag isteden :kaklehone: Jeg feiger ut! Orker ikke den psykiske påkjenningen med å ha henne i samme rom..pratende med kollegaene mine..blikkene fra henne - og alle de andre som vet :haar: tror ikke det er så lurt! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har vært på ul og sett en frisk liten sprellus i magen :rodmer: Jeg er så takknemlig!! 

2 armer og 2 bein, 4 hjertekammer, 2 hjernehalvdeler, fin ryggrad, ingen nakkefold - alt ser helt perfekt ut!! 149 slag i minuttet og lå ikke stille mer enn et bittelite øyeblikk av gangen :ler: Hun sleit litt med å få tatt bilder så hun kunne måle, men fikk det nå til tilslutt; det viser seg at jeg er litt lenger på vei enn vi trodde - jeg er satt frem til 13+5 :) 

Nå skal jeg legge meg tilbake på sofaen, jeg er aldeles ikke i form!! Feber, tett i brystet og har hostet i hele natt :sukk:Matlysten er der da, mamma hadde laget pannekaker sammen med Liten mens vi var på ul - og jeg heiv i meg 3 stk på et blunk :sjenert: Så helt ille er det nok ikke, det føles nok verre ut enn det er siden det er tungt å puste! Men nå; :veslejenta:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååååh, Diddles :strix::strix::strix: Gratulerer så mye, og jeg er så glad dere hadde en fin opplevelse på UL! Det er så herlig når alt er bare fint og flott :hjerte: Masse masse god bedring, håper du kommer deg kjempefort! Og pannekaker ... Jaaaa ....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner avgjørelsen din ang planleggingsdagen altså.. Du får sørge for å stråle rundt med stramme klær og struttemage dagene før, så de du jobber med kanskje sladrer litt :lur::nigo:  Nyheten når henne nok før eller senere uansett, mohaha! :twisted:

Så herlig at alt så bra ut på UL! :hjerte: Kanskje litt synd at du fikk litt kortere forberedelsestid da...  :ler: Når er termin? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint med en herlig liten spreller på UL. Da er du faktisk bare en drøy uke etter meg, jeg er 15+1 i dag. Moro å følge hverandre fremover nå.

Skjønner veldig godt avgjørelsen din ang planleggingsdagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 timer siden, lille_frosk skrev:

Ååååh, Diddles :strix::strix::strix: Gratulerer så mye, og jeg er så glad dere hadde en fin opplevelse på UL! Det er så herlig når alt er bare fint og flott :hjerte: Masse masse god bedring, håper du kommer deg kjempefort! Og pannekaker ... Jaaaa ....

Tusen takk!! Jeg er så utrolig takknemlig :hjerte: 

6 timer siden, Mazilla skrev:

Skjønner avgjørelsen din ang planleggingsdagen altså.. Du får sørge for å stråle rundt med stramme klær og struttemage dagene før, så de du jobber med kanskje sladrer litt :lur::nigo:  Nyheten når henne nok før eller senere uansett, mohaha! :twisted:

Så herlig at alt så bra ut på UL! :hjerte: Kanskje litt synd at du fikk litt kortere forberedelsestid da...  :ler: Når er termin? 

Haha, ja det burde jeg absolutt gjøre - men jeg skal ikke på jobb før planleggingsdagen :sjenert: Sitter og leker med tanken på å legge ut et bilde på Insta :ler: men jeg kommer nok ikke til å gjøre det - av respekt for Storesøster..hun er ikke nevneverdig happy for dette her! Hun var innom istad for å hente noen strikker hun trengte til tannreguleringen og jeg viste henne gledesstrålende ul-bildene..hvorpå hun bare :dry: "okei" Såeh..ingen Instaposter enda :fnise: 

I know - nesten en uke mindre forberedelsestid :bond: Og blir det sånn som sist så rekker jeg jo ikke å gå ut i perm engang! Hun satte ikke ny termin, sa bare jeg måtte regne med termin litt tidligere enn antatt..hvis jeg regner meg 6 dager lenger uti svangerskapet så er vel ny termin 26. juli?! Det vil jo vise seg hva OUL sier om termin, men hun var ganske sikker i sin sak om at jeg var godt uti uke 13!! 

6 timer siden, Nótt skrev:

Så fint med en herlig liten spreller på UL. Da er du faktisk bare en drøy uke etter meg, jeg er 15+1 i dag. Moro å følge hverandre fremover nå.

Skjønner veldig godt avgjørelsen din ang planleggingsdagen.

Ja det var helt magisk :hjerte: Når hun skrudde på lyden så vi kunne høre hjertelyd begynte jeg å grine - da ble det så himla virkelig!!! Det bor noen inni magen min :daane: Hvor sykt er ikke det?! :hoho: 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Diddles skrev:

Ja det var helt magisk :hjerte: Når hun skrudde på lyden så vi kunne høre hjertelyd begynte jeg å grine - da ble det så himla virkelig!!! Det bor noen inni magen min :daane: Hvor sykt er ikke det?! :hoho: 

Sykeste og fineste følelsen! :hjerte: Jeg elsker å være gravid altså! :strix: Det er jo magisk (og alt annet, men la oss fokusere på det råååsarøde akkurat nå :ler: ). Ha en fin dag Diddles!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, koselig! :rodmer: Hurra for frisk og fin bebs! :strix: 

Skjønner deg så godt angående planleggingsdagen, og synes det bare er fint om det går lang tid før hun får vite om det her. Det er deres liv og hun er bare en ubetydelig statist der ute. :Nikke:

Håper du har en superfin fredag! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 timer siden, lille_frosk skrev:

Sykeste og fineste følelsen! :hjerte: Jeg elsker å være gravid altså! :strix: Det er jo magisk (og alt annet, men la oss fokusere på det råååsarøde akkurat nå :ler: ). Ha en fin dag Diddles!

Fokus på det rosarøde - I like it :nigo: 

Og når vi snakker om rosarødt; det er fargen jeg har på neglene mine også :hjerte: Prosjekt føle-seg-smæsjing-i-gravid-tilstand er igang! Gjorde sånn sist også; er ekstra nøye med tiden om morgenen, at jeg har tid til å ta en lang dusj og sminke/ stelle meg, spise god frokost og kle meg i fint undertøy og fine klær! Så idag var det på med nytt undertøy etter en lang dusj og jeg har lakket neglene - senere skal jeg ut for å kikke etter hverdagsskjørt og -kjoler som er enkle å stæsje litt opp/ ned :) Mulig det blir med en liten body hjem også..Man må jo feire *unnskyldningerunnskyldninger* :fnise: 

Fikk tlf fra jobb at det var greit at jeg ikke er med på planleggingsdagen, så nå er skuldrene 10 hakk lenger nede *puh* 

Idag er det mildvær her, mye av snøen har smeltet allerede :sukk: Jeg må si jeg liker bedre winter wonderland enn sånn slaps og surt vær - men det er jo ingenting å gjøre med! Det var fest i hønsegården idag da, når de oppdaget at det gikk an å hakke og sparke i bakken igjen :ler: Stakkar tupper, de har jo kjedet halefjærene av seg de siste ukene :kaklehone: Mja..ingen store planer for dagen med andre ord; slappe av, handle litt og kanskje bake ny ladning med pizzahorn til å ha i frys! Vi får se hvor langt jeg kommer ;)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oh. my. god - shopping maniac :shoppe: Denne jenta kom hjem med masse nye klær!! Fant 3 kjoler og 2 skjørt på BikBok, så stakk jeg innom Vero Moda og kom ut derfra med 3 basic gensere og et sett med topp og skjørt :nigo: Nå har jeg plutselig masse fine klær som viser fram magen :hoppe: Deilig å slippe å gjemme den bort mer, den viser ganske godt igjen faktisk, ihvertfall med tettsittende klær på! Så ikveld skal jeg rydde i skapet mitt - bort med stramme dongeribukser og hallo myke skjørt og kjoler i stretch! 

Nå ikveld tikket det inn melding om dato for OUL; 26. februar kl 10:45 :strix: Gleder meg!! Så er det spørs da om jeg klarer å ikke få vite kjønn :sjenert: 

Liten har fått kjøpe et lite sett med body i hvitt og grått og hvit bukse - det må jo kunne sies å være kjønnsnøytralt?! Buksa er str 50 - noe så bittebittelite :daane: Tenk at Liten svømte i str 50, sier noe om hvor tiny hun var...Bodyen er faktisk str 44 (holy crap den er liten!!!!!) jeg bare måtte..risikerer jo å ikke få brukt den - men hallo, kunne bare ikke gå fra den :rodmer: Så var vi oppe på loftet når vi kom hjem for å se om vi har noe kjønnsnøytralt etter Liten, men det var bare rosa og lilla all the way..så synd, da må jeg jo handle inn litt mer:hoho: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oioioi, her har jeg ikke vært inne på _evigheter_ :sjenert: Jeg ser det har skjedd mye i livet ditt det siste halvåret :klemmer: Men jeg velger å fokusere på det positive og :strix: for baby i magen! :hjerte: Du er god om du klarer deg gjennom OUL uten å vite kjønn. Husk at det er den som går gravid bør få bestemme det :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe: for et lite knøtt med bankende hjerte. Er så koselig å shoppe klær til de små. Eneste jeg har kjøpt denne gangen er to strømpebukser. har så mye klær i str 50 og 56 etter Lillesnupp at vi nesten ikke får plass i kommoden, så jeg fant ut at vi ikke trenger så mye mer :ler: 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...