Gå til innhold

Diddles skravler - rett og slett!


Diddles

Anbefalte innlegg

Som stebarn med verdens beste stemor (ja, vi bruker de onde, gammeldagse betegnelsene vi ... :ler: ), må jeg si jeg blir så varm om hjertet når du skriver om Storesøster og Eldstemann. Jeg har et kjempegodt forhold til min mamma nummer to, og føler meg uendelig heldig som har så mange fine foreldre. Tenk at du spiller den rollen i disse menneskene sine liv da :hjerte: 

Så bra du fant gave til mannen! Det er jo fint å få det man ønsker seg, selv om man selv gjerne skulle vært litt mer kreativ. Men hallo, du lager jo gave kontinuerlig for tiden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tusen takk Frosken, det betyr veldig mye for meg at du sier det :hjerte: Jeg er vanvittig heldig som får være en stor del av livet deres!! 

 

Når det er sagt; ikveld var tiden inne for en ny nedsmelting! Bøttevis med tårer som måtte ut, kaos i hodet..ikveld tok jeg ett skritt tilbake igjen :sukk: Så lenge jeg likevel kommer meg opp og frem er det ikke så farlig med det ene skrittet tilbake - men det gjør jævelsk vondt!! Det hjelper jo ikke på at jeg er uvenn med kroppen min for tida siden jeg ikke klarer å finne energi til å trene :sjenert: Jeg tok på meg spinningtightsen og treningstopp her en kveld og endte opp med å grine på badegulvet fordi jeg syntes det såg helt forferdelig ut..jeg gleder meg til det blir kul av dette her, sånn at jeg kan vise magen fram med stolthet! Dette er bare..lite fint :dry: ..og da tenker jeg jo at mannen sikkert synes det samme som jeg..og så var jeg igang med grininga mi! Jadda..skikkelig festlig dame for tida :ironi: ...når det er sagt sier han at han synes jeg er kjempefin..han er snill da :hjerte: Sier de rette tingene til vraket av en kjæreste som bader i snørr og tårer på sofaen :ler: For et syn!!! 

Endret av Diddles
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk Frosken, det betyr veldig mye for meg at du sier det :hjerte: Jeg er vanvittig heldig som får være en stor del av livet deres!! 

 

Når det er sagt; ikveld var tiden inne for en ny nedsmelting! Bøttevis med tårer som måtte ut, kaos i hodet..ikveld tok jeg ett skritt tilbake igjen :sukk: Så lenge jeg likevel kommer meg opp og frem er det ikke så farlig med det ene skrittet tilbake - men det gjør jævelsk vondt!! Det hjelper jo ikke på at jeg er uvenn med kroppen min for tida siden jeg ikke klarer å finne energi til å trene :sjenert: Jeg tok på meg spinningtightsen og treningstopp her en kveld og endte opp med å grine på badegulvet fordi jeg syntes det såg helt forferdelig ut..jeg gleder meg til det blir kul av dette her, sånn at jeg kan vise magen fram med stolthet! Dette er bare..lite fint :dry: ..og da tenker jeg jo at mannen sikkert synes det samme som jeg..og så var jeg igang med grininga mi! Jadda..skikkelig festlig dame for tida :ironi: ...når det er sagt sier han at han synes jeg er kjempefin..han er snill da :hjerte: Sier de rette tingene til vraket av en kjæreste som bader i snørr og tårer på sofaen :ler: For et syn!!! 

Åh, vennen. :kose: Det er ikke lett det der altså! Husk at du har en oversvømmelse av ekstra hormoner akkurat nå, og da er det ikke rart at du får sånne nedsmeltninger av og til. Gravidhormoner pluss gamle spøkelser er ikke alltid en god kombinasjon. :klem: 

Og døh, det skulle bare mangle at han sier at du er fin. Du gror en baby. Du er fin. Punktum. :hjerte: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klem:

 Jeg siterer en klok kvinne ved navn Diddles som skrev følgende inne hos meg for litt siden: "Livet som gravid er som en føkkings berg og dalbane"

Det er så sant som det er sagt. :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, fullstendige sammenbrudd som kommer helt brått - gjett om jeg kjenner meg igjen. Man føler seg jo flott på mange måter som gravid, men akkurat i den perioden der er det litt vanskeligere å føle seg lekker altså ... Og kombinert med spøkelser er det ikke rart det blir litt nedsmelting innimellom. Men du gror baby, det er jo faktisk helt fantastisk!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, vennen. :kose: Det er ikke lett det der altså! Husk at du har en oversvømmelse av ekstra hormoner akkurat nå, og da er det ikke rart at du får sånne nedsmeltninger av og til. Gravidhormoner pluss gamle spøkelser er ikke alltid en god kombinasjon. :klem: 

Og døh, det skulle bare mangle at han sier at du er fin. Du gror en baby. Du er fin. Punktum. :hjerte: 

 

:klem:

 Jeg siterer en klok kvinne ved navn Diddles som skrev følgende inne hos meg for litt siden: "Livet som gravid er som en føkkings berg og dalbane"

Det er så sant som det er sagt. :hjerte:

 

Åh, fullstendige sammenbrudd som kommer helt brått - gjett om jeg kjenner meg igjen. Man føler seg jo flott på mange måter som gravid, men akkurat i den perioden der er det litt vanskeligere å føle seg lekker altså ... Og kombinert med spøkelser er det ikke rart det blir litt nedsmelting innimellom. Men du gror baby, det er jo faktisk helt fantastisk!! 

Ja jeg vet det er mye hormoner..og som du sier Belle; kombinert med gamle spøkelser så er det en badass kombinasjon!!! Det er virkelig en føkkings berg- og dalbane Kokos :ler: True word, som jeg skulle sagt det selv..hei vent - det var jo nettopp det jeg gjorde :hoho: Jeg er så glad for at jeg er gravid lille_frosk, og egentlig har jeg lyst å rope det ut til hele verden..og sånn som du sier, en føler seg egentlig så bra - men samtidig ikke :dry: Jeg husker jeg stortrivdes når jeg først fikk kul på magen sist, og gikk kun i klær som framhevet magen :fnise: Men akkurat nå, når magen er litt sånn myk - og jeg egentlig ser ut som jeg bare har ligget på sofaen og spist store mengder julemarsipan - så føler jeg meg ikke særlig attraktiv! Heldigvis er mannen god på å si OG vise meg at han synes det motsatte!! ..men så strekker jeg ikke til på det området heller - for jeg vil heller sove enn å ha sex :sjenert: Haha, det er virkelig ikke lett dette her..stakkar mann!! 

Når det er sagt så har jeg en mye bedre dag idag :hjerte: Det spiller nok inn at jeg sov lite natt til igår, søvnmangel gjør meg helt koko...Idag har jeg sovet masse, og er atter litt tryggere i min egen kropp og i forholdet vårt!! Etter en hvil idag dro vi opp på Obs for å handle julegaver; Janus-ull på tilbud; hele 40 % avslag :hoppendeglad: Jeg fikk to ulltrøyer, en ullbukse, hals, hansker og lue! Liten fikk jakke, bukse og kjole i prinsesseull og Storesøster ullundertøy fra jubileumskolleksjonen - alt det til rundt 2000 kr :overrasket: Det synes jeg virkelig ikke er ille altså!! Det er jo mye penger på en gang, men det var ting vi trengte - og jentene får sin ull til jul, så da er det forsvart føler jeg :fnise: Etterpå hentet vi Liten i bhg og kjørte inn til foreldrene mine for å spise pizza og skravle :hjerte: På bursdagen til mamma i forrige uke fortalte jeg henne at jeg er gravid, og hun er allerede igang med å planlegge hva hun skal strikke :rodmer: Ikke tvil om at de gleder seg!! Det synes jeg er så fint, for vi kunne jo strengt tatt fått litt andre reaksjoner etter hva vi har vært gjennom de siste mnd..uttalelser i gata "er dere sprø" var vel mer det jeg forventa :sjenert: Men nei, bare glede å spore hos de vi har sagt det til til nå!! 

Imorgen har Liten fri fra bhg, vi byttet fridag denne uka fordi det er nissefest på fredag - og det må hun jo få med seg!! Imorgen skal vi bare kose oss; gå på biblioteket, kafè og bake julekaker! På fredag skal Beste hente henne i bhg - så blir hun hos dem til lørdag :nigo: Det er SÅ lenge siden vi har hatt barnevakt at jeg kan ikke huske engang!! Vi skal på Morten Abel konsert med et vennepar, så da blir det mulighet for en helaften med middag og alt siden vi har barnevakt - og sove lenge på lørdag :hoppe: Søvn altså :strix: 

Endret av Diddles
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

God morgen :nigo: Noen har sovet i 10 timer inatt og er _opplagt_!! Så utrolig deilig!! Vi hadde en utrolig fin kveld igår; var på Morten Abel konsert og så ut og spiste sammen med et vennepar og et kompis av dem, og etterpå ble de med hit for å ta noen øl og skravle..Hun gikk tidlig hjem og la seg, hun sovna nesten i sofaen stakkar - så da benyttet jeg muligheten jeg også, og la meg en times tid senere..mannen og de to andre gutta ble sittende jeg aner ikke hvor lenge, han er ihvertfall langt fra klar til å stå opp - leet ikke på et øyelokk engang når jeg sto opp nå kl 10 :ler: Så nå sitter jeg her og lukter solkrem, huset er helt stille - tilogmed hunden sover :hjerte: Knekkebrød, iskald melk og melon og pasjonsfruktyoghurt til frokost - så skal jeg gå bort til solsenteret og få litt underlag..for 9. januar tar vi med oss jentene og reiser en uke til Maspalomas og varmen :strix:Det er veldig veldig fint vær på Gran Canaria nå, så jeg håper bare det fortsetter :pls:  

Vi har ikke noe særlig planer for dagen, Liten er hos mormor og beste - vi aner jo ikke når hun kommer tilbake, hun koser seg visst noe voldsomt der inne :)  De snakket om å ta henne med seg og se pepperkakebyen, så hun kommer vel utpå ettermiddagen en gang..jeg får prøve å være fornuftig og iallefall gjøre rent hos tuppene mine før Liten kommer hjem ;) Ikke bare ligge på sofaen liksom :fnise: Ha en fin lørdag da! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Full rulle søndag :ler:  Merker det godt på Liten når hun ikke har hatt andre på sin alder å leke med hele helga - hun er helt utrolig rastløs på søndagen :bond: Så idag har vi ryddet og gjort reint i hønsehuset (ble ikke noe av igår gitt :sjenert: ), vi har bakt lussekatter, laget havregrynskuler og Rocky Road fudge :sikle: Jeg er offisielt drittkvalm, mest fordi jeg har smakt meg ihjel på alt det gode vi har laget - og ikke er vant med å spise sjokolade lenger...jeg må sikkert :tre: til Kautokeino for å få av meg alle de ekstra kaloriene jeg har inntatt idag *klappersegpåmagen* Nå er det minusgrader og stjerneklart ute, så jeg tenkte å laste inn noe ny musikk på spillelista mi og gå meg en god tur :hjerte:  

Imorgen er det Lucia i bhg til Liten (og på jobb..) men siden det bare er de eldste som går i tog, så gidder ikke mannen å styre avgårde til bhg grytidlig for å rekke greia! De har planlagt å ha goood tid her hjemme; se på tv og kose seg med lussekatter og kakao til frokost før de tusler seg til bhg når alt rabalderet er over :fnise: Han får bestemme, jeg skal jo på jobb anyways og får det ikke med meg samme hva de velger..men neste år er det Liten sin tur å gå i Luciatog!! Jeg griner sånn når det er Luciatog, samme hvem som går i det - det er bare så fint  :daane:  så neste år tar det vel helt av - når !! Jeg får vel ta med meg noen pakker Kleenex på jobb imorgen også tenker jeg :hoho: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du har vært og fått gjort masse i helga! Jeg fikk skikkelig lyst på lussekatter nå og synes en rolig morgen med kakao og lussekatter høres heelt perfekt ut. :jepp: :hjerte: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alenetur i mørket med stjernehimmel og ny musikk :hjerte: Høres herlig ut! Høres også ut som du har hatt en fin dag! Hvordan er formen?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du har vært og fått gjort masse i helga! Jeg fikk skikkelig lyst på lussekatter nå og synes en rolig morgen med kakao og lussekatter høres heelt perfekt ut. :jepp: :hjerte: 

Deilig å ha gjort litt, det nærmer seg jo jul med stormskritt og jeg har stort sett bare ligget på sofaen :sjenert: Men nå kan jeg ihvertfall stryke ut et par ting på den eviglange lista mi :fnise: Lussekattene var kjempegode, og for en gangs skyld klarte jeg å lage en deig som var så liten at det ble akkurat nok; 6 lussekatter :hoho: Somregel blir det sånn...50 stk når jeg "bare skal bake litt" :sjenert: 

Alenetur i mørket med stjernehimmel og ny musikk :hjerte: Høres herlig ut! Høres også ut som du har hatt en fin dag! Hvordan er formen?

 

Åh du aner ikke hvor mye jeg gleder meg til den turen :daane: Liten holder spetakkel her ikveld, hun vil sove i vår seng..og vi sier nei! Det faller ikke i god jord for å si det mildt..dette er Liten når hun ikke får viljen sin --> :rasende: Nå høres det ut for at hun roer seg, altså - makan til viljesterk unge skal du lete _lenge_ etter!! Og da mener jeg LENGE :daane: Jeg sa til mannen isted; håper for Guds skyld at nestemann er en litt mildere variant enn Liten, for hun er virkelig noe å bryne seg på!! 

Formen er..helt grei! Jeg er jo trøtt og sånn, sover så fort jeg får en sjans og blir veldig svimmel om jeg pusher på når kroppen sier fra at den vil hvile! Også er jeg kvelds-uggen..ikke direkte kvalm heller, men ganske uggen! Det var jeg med Liten også - så vi mistenker en jente til..det gjør ingenting om vi har rett i de spådommene der, jeg har loftet fullt av søte kjoler og sånn jeg gjerne bruker en gang til :nigo: ...og magen!! Hallo, denne blir ikke god å gjemme vekk til etter jul :overrasket: Den som var så flat..hei der bump!! Jeg skal til legen på fredag, håper han tar seg tid til ul, jeg vil gjerne se at det er liv der inne..og om det bare er en inni der..det spøkes jo også denne gangen om at jeg kanskje har to inni her, og jeg får helt hetta :bond:  Seriøst, hva er greia med at "alle" syns det er så rasende festlig å spøke om flerlinger?! Det er ikke morsomt å si "kanskje det blir trillinger!?" :daane: Da hadde jeg lagt meg ned for å grine tror jeg...Men ja, legetimen..Det er jo egentlig pga sykemeldingen min jeg skal inn, han vet ikke jeg er gravid! Jeg fant det ut dagen før forrige time men var ikke klar for å si noe da :sjenert: Litt spent på hva han sier..til nå har det vært bare positive tilbakemeldinger fra de som har fått visst det, men det aner meg at det er noen som kommer til å reagere annerledes..jeg skjønner jo det!! Jeg vipper mellom pur glede og "herregud jeg må være gal" selv!! Mest glede..innimellom litt panikk! 

Endret av Diddles
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen må få foten ut av ræva og få gjort noe - kom akkurat utav boka til Belle der det skjer 1001 ting hele tida, mens jeg som går hjemme store deler av tida kan ikke skilte med særlig juleforberedelser :sjenert: Så jeg har bestemt meg; frem med listene mine igjen!! Jeg jobber definitivt best når jeg har konkrete lister å forholde meg til...skal bare ta meg en dusj før dagens gjøremål er: 

*pakke inn x antall julegaver

* rydde og pynte til jul

*sette kakedeiger; havreflarn, kokosmakroner og sjokoladekjeks

* bake ut nevnte kaker med Liten når hun kommer hjem

*gå en lang tur din latsabb!!!  :pisk: 

 

:fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Wops, her har jeg ikke vært så mye denne uka :sjenert: 

Oppskrift på mamma sine gode, gode sjokoladekjeks kommer her: 

Ingredienser:
225 g smør (romtemperert)
200 g brunt sukker 
100 g hvitt sukker
1 stort egg
1 eggeplomme
2 ts vaniljeekstrakt
1/2 ts natron
325 g hvetemel
3,5 dl grovhakket kokesjokolade

Fremgangsmåte:

  • Pisk smør, hvitt og brunt sukker til en luftig masse.
  • Pisk inn egg og eggeplomme.
  • Rør inn vaniljeessens og natron.
  • Bland til slutt inn hvetemelet og grovhakket kokesjokolade.
  • Sett deigen kjølig i 30 min.
  • Sett klatter på stekeplate dekket med bakepapir ved hjelp av to teskjeer (kakene flyter litt ut under stekingen, så beregn litt avstand).
  • Stekes midt i ovnen ved 180°C i 8-10 min. Kakene skal være lyse og litt gyldne i kantene.
  • La cookiesene avkjøles på platen i 10 min, slik at de stivner litt før de forsiktig flyttes over på rist med en stekespade og avkjøles helt.
  • Oppbevares i tett kakeboks.

 :sikle:  De blir sånn skikkelig gode, litt seige i midten *smattsmatt* 

*** *** ***

Det har vært ei litt tung uke, jeg har hatt tankekaos og vært ganske sliten egentlig..sovet mesteparten av tiden når jeg ikke har vært på jobb! ..derav lite KG-tid! Nå fikk jeg pratet masse med mannen her om kvelden (når skal jeg lære at jeg ikke bør prøve å takle dette her på egenhånd?! :klaske: ) og det hjalp heldigvis!! Han er fin å prate med :hjerte: Resten fikk jeg ut på timen hos Familievernkontoret idag..det gjør godt å høre at de tankene jeg har i hodet er sunne og helt på sin plass..for en stund her har jeg trodd jeg var i ferd med å bli et skikkelig dårlig menneske :sukk: Jeg har vært så fylt av regelrett hat at dere aner ikke - jeg har rett og slett blitt redd meg selv :redd: Det er visst helt innafor, på sin plass og alt det der mtp hva jeg har opplevd..så da vet jeg det *pusterlettaut* Det er ikke mannen jeg hater..bare så det er sagt! 

Etterpå var det tid for legetime, den har jeg også grudd meg til :sjenert: Redd for å fortelle at jeg er gravid...men det gikk fint det også! Han ristet litt på hodet, sa noe om at timingen kanskje ikke var helt optimal men var glad det var ønsket hos oss begge :hjerte: Jeg spurte om han kunne sjekke om det var liv inni der, og selv om han var veldig skeptisk siden det er såpass tidlig ennå så gikk han med på det og hentet ultralydapparat! Jeg var jo forberedt på at han kanskje ikke fant noe hjerte inni der siden det er så tidlig, men krysset alt jeg hadde :pls: Han lette, lette og lette..jeg tygde nesten av meg neglene i spenning og ba til høyere makter inni meg om at det måtte være liv laga inni der!! Han pekte og forklarte, og sa han kunne se at noe skjedde inni der, men fant ikke noenting..så hentet han inn en kollega, og hun fant kreket med en gang :rodmer: Bittelite knøttas-krek med hjerte på størrelse med et knappenålshode! Lignet på en reke - fineste reka i hele verden :hoho: Legen var helt fascinert over at det gikk an å finne liv så tidlig, det hadde han visst ikke sett før - og sto bare og gliste :fnise: Veldig veldig fint å få bekreftet at dette ikke er et innbildt svangerskap - sånn som jeg var i ferd med å tro :flau:  Jeg gikk ut derfra med verdens største glis om munnen  :nigo: Jeg er fortsatt 50 % sykemeldt, han vil ikke jeg skal presse meg nå..jeg er så trøtt for tida, det eneste jeg orker er omtrent å ligge på sofaen :natti: Heldigvis stiller mannen opp 110 %, leverer og henter Liten i bhg, går tur med vovvis og lager middag..og jeg sover, sover og sover!!! Håper det søvnbehovet roer seg litt etterhvert, ellers kan det bli i overkant kjedelig å være gift med meg..........

I ettermiddag har vi vært i svømmehallen med Liten a.k.a Lille Havfrue :hjerte: Hun imponerer stort altså, svømmer som en liten fisk under vann!! Dykker og styrer på :a034:Kjempegøy å se!! Gleder meg til en uke i varmen med disse svømmejentene våre, tror det blir digg :nigo: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååh, Diddles, hurra for første blikk på verdens fineste lille reke! :strix: Det er jo en helt nydelig følelse :hjerte: Og jeg er helt enig med legen din, dette er IKKE tiden for å presse seg - det er ikke sunt hverken psykisk eller fysisk. Jeg håper trøttheten går over etterhvert, men enn så lenge må du jo faktisk bare passe på å få sovet ... Du gror jo et menneske!

Ellers er du klok som alltid, jeg beundrer sånn at du snakker med både mannen og familiekontor om tanker som gnager (selv om du kanskje går noen runder med de selv først). Det er den eneste veien videre. Du er så god! Og min heltinne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 19 December 2015 at 10.16, lille_frosk skrev:

Åååh, Diddles, hurra for første blikk på verdens fineste lille reke! :strix: Det er jo en helt nydelig følelse :hjerte: Og jeg er helt enig med legen din, dette er IKKE tiden for å presse seg - det er ikke sunt hverken psykisk eller fysisk. Jeg håper trøttheten går over etterhvert, men enn så lenge må du jo faktisk bare passe på å få sovet ... Du gror jo et menneske!

Ellers er du klok som alltid, jeg beundrer sånn at du snakker med både mannen og familiekontor om tanker som gnager (selv om du kanskje går noen runder med de selv først). Det er den eneste veien videre. Du er så god! Og min heltinne!

Det var virkelig en nydelig følelse :rodmer: Litt småstressa i forkant der, men åh så godt når de fant det bittelille hjertet!! 

Jeg er takknemlig for å ha en så fin lege (bokstavelig talt; han er dritlekker og flink! Det siste der bør kanskje veie tyngst :hoho:  ) Han virker oppriktig opptatt av at jeg skal ha det bra! Jeg gikk jo inn der med tro på at han ville friskmelde meg, og det sa jeg til ham - men han vurderte det som at jeg trengte disse ukene her også, og takk Gud for det :pls: Trøttheten vil nemlig ingen ende ta, jeg er seriøst bekymra for om jeg får med meg jul i det hele tatt i år :natti: Sist var jeg 12 uker på dette tidspunktet, og alt var offisielt - det var ganske greit! Nå er jeg jo midt oppi "verste" greia; det er fortsatt hemmelig og jeg er trøtt og uggen/ kvalm..jeg lurer på hvordan julaften blir når det er fullt kjør fra kl. 15 og utover :bond: Det er jo fra da og utover jeg sliter! ..eller, idag har jeg stort sett vært kvalm hele dagen, mest sannsynlig fordi jeg også har vært trøtt hele dagen! Nå er Storesøster her også, så jeg kjenner på at jeg ikke bare kan gå og legge meg hele tida - det er jo ikke normalt til meg å være :sjenert: Vi har jo ikke sagt noe til ungene enda, tenker vel egentlig vi vil vente litt til hvis det går..så det ender opp med at jeg presser meg til å være våken når jeg egentlig trenger å sove - og blir møkkas dårlig (så må jeg legge meg anyways lizzm  :roll: ) Igår kveld la jeg meg før henne, og hun bare :klo: det er hvertfall ikke normalen!! What to do? Synes det er tidlig å fortelle det nå, selv om det var rundt samme tid vi sa det sist..forskjellen denne gangen er jo at jeg ikke regner med at hun blir glad..at all lizzm, og jeg vil jo gjerne at jula skal bli fin :sukk: Mens Liten kommer til å bli kjempeglad og mase hull i hodet mitt om når denne babyen kommer - så der blir det litt tidlig å si det nå fordi ventetida blir så lang!! Snakk om kontraster :tunge1: Og småbekymringer egentlig, sånn at jeg blir litt flau av meg selv..satt og såg på Artistgalla på lørdag, med sendinger fra der Leger uten Grenser er utstasjonert - jeg klarte ikke å stoppe å grine! Det er så vondt å vite at bare noen få timer herfra med fly så er det sånn det er...også sitter jeg her og småsutrer over nada-problemosene mine :flau: For noen uker siden sa jeg at jeg gleda meg til jeg kunne sutre over småting igjen, men nå når jeg gjør det synes jeg det er litt flaut - ting satt i perspektiv..

Idag hadde jeg altså siste dag på jobb før jul :bolledeig: Det blir bare en dag på jobb (mandag) i neste uke også, jeg har jobbet meg litt inn ifht sykemeldingen..det gjør jo i.n.g.e.n.t.i.n.g!!! Så er det et par dager på jobb etter nyttår før vi drar til varmen :sol: Det er kjempefint vær der nede nå, har vært sånn i hele desember - så nå krysser vi alt vi har for at det fortsetter sånn!! 

Jeg er fortsatt ikke heeeelt i mål før jul, imorgen skal jeg ta det siste miniraidet mens Liten er noen timer i bhg - så tar vi juleferie hele gjengen :hjerte: Det blir evighetslenge fri på Liten da, hun skal ikke i bhg igjen før etter nyttår, så jeg håper vi kan ha noen playdater i romjula, ellers klatrer hun vel på veggene av kjedsomhet - med den ultrakjipe mammaen hun har for tida :hoho: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

:ler: Min lege er også skikkelig heit! Jeg har litt blandede følelser rundt det egentlig :fnise: På den ene siden er det jo alltid hyggelig med noe pent å hvile øynene på, men på den andre siden er ikke akkurat det første jeg vil drøfte med han behandling av eventuelle hemoroider liksom! :hoho: Jeg løser det ved å gå til privat gynekolog! 

Uff, så leit at du ikke tror Storesøster blir glad for nyheten ... Tenker du fordi hun akkurat har blitt storesøster igjen hos moren sin? Kanskje det er lurt å bare dra en hvit løgn om at du ikke er helt i form, type forkjølelse/influensa, sånn at du kan gå og hvile litt innimellom uten at det blir rart? Det er jo så kjedelig når man presser seg til å være våken og dermed også blir skikkelig dårlig som du sier, det gjør jo ingenting enklere ...

Når det gjelder sutre over "småting" så mener jeg at det er kjempeviktig å få litt perspektiv innimellom, som ved å tørre å ta innover seg hva som foregår bare noen timers flyreise herfra som du sier. Samtidig er det jo sånn at vi ikke kan legge lista der at så lenge noen har det verre har vi ikke lov til å klage, bli lei oss eller føle at ting er vanskelig. Vi har alle vårt, og vi kan ikke gjøre noe annet enn å leve våre egne liv, med de gledene og sorgene vi opplever hver og en av oss!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, I hear you - her er underlivsundersøkelse utført av fastlegen HELT uaktuelt :ler: 

Storesøster har sagt rett ut; "du trenger ikke å bli gravid nå!!" :sukk: Hun føler vel det holder å bli storesøster igjen borte hos mammaen..noe jeg har litt problemer med å forstå, jeg hadde blitt SÅ glad om jeg hadde fått småsøsken i den alderen - det var jo den store drømmen!! Og hun er virkelig verdens beste storesøster også..men det er hennes følelser, og sånn er det! Den ene kvelden hun sa ifra..det var før jeg ble gravid, hun hadde funnet vitaminene mine og sa "sånne tar mamma også..." med en spørrende mine..bakpå står det jo "gravid" så jeg skjønte at hun trodde jeg var gravid! Jeg sa at det er jeg ikke, og da svarte hun "det trenger du ikke å bli heller! Du har jo fått Liten!!" Da ble jeg ganske irritert, for det tonefallet der - som om det er hun som bestemmer om vi skal ha en til eller ikke!? Da svarte jeg henne tilbake at hun fikk bare ta imot det hun får, og at om vi skulle ha en til eller ei var ikke det hennes avgjørelse :sjenert: Hun trampet inn på rommet og lukket døra etter seg, og etter det har hun ikke sagt så mye om den saken.....så jeg er ganske sikker på at det ikke blir noe gledesutbrudd akkurat, selv om mannen mener at hun nok ikke reagerer så kraftig på at jeg er gravid som at mammaen ble det - og det håper jeg han har rett i!! 

Jeg får bare ta det litt rolig disse dagene, må jeg sove så må jeg sove - sånn er det jo bare..og spør hun så får vi heller svare henne hva greia er tenker jeg! Det blir feil å lyve for henne også, det vil hun bare bruke mot meg etterpå!! Det gjorde nemlig mammaen gjort, dro en hvit løgn - og det var veldig sårt, fordi hun fant utav det etterpå! "Hun kunne jo bare sagt det som det var" sa hun da..men jeg forstår jo hvorfor de ikke sa sannheten der og da, de ville jo først vite at babyen i magen var helt frisk før de fortalte det til henne! Og når vi hadde snakket ut om det så forsto hun det -isj, men jeg vet ikke om tilgivelsen er like lett å få for meg som ikke er mammaen hennes ;) 

Nok sutring! Vi får ta det derfra..

Liten er i bhg - noe motvillig, men jeg har endel å gjøre idag så da måtte det bli sånn! Julegaver og julekort skal leveres ut, og de siste smågavene må jeg også få tak i..tradisjon tro :ler: Mangler bare 3-4  stykker, så det er egentlig fort gjort heldigvis :) Koser meg litt med det når jeg kan tutle rundt sånn på egenhånd, julemusikk og smilende mennesker :hjerte: Ikveld skal jeg treffe ei god venninne, skravle og le litt - det er alltid kos!! Imorgen skal vi pynte juletre, og jeg gleder meg som en liten unge :hoppendeglad: Det er helt rart å tenke på at det er 2 dager til julaften..ute er det 9 grader liksom :overrasket: De klimaendringene de har snakket om i 20 år +, nå ser vi det in real..for det var "alltid" snø rundt jul når vi var små! Nå nytter det jo ikke å gi ski eller akebrett til jul lenger, ikke for oss som bor her - uten at en har planlagt en tur til fjells! Liten ønsker seg jo ski, men det må isåfall bli vannski :fnise: Oddsen er større for at hun får brukt det enn vanlige ski! 

Nei, nå må jeg få fingeren ut - måtte bare innom hjemme og lade bilen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil vi gjerne være med på playdate. :nigo: Vi reiser på hytta den 30., men ellers er vi hjemme. :jepp: 

:hoho: Vannski! Fnis. Her får ungene slalomski til jul, og forhåpentligvis får vi brukt dem på fjellet på nyttår. Er ikke akkurat så sprekt vær der oppe heller for tiden. :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hah - så bra, for du var en av de jeg hadde satt opp på ønskelista mi :ler: Kommer innom med gave til A og M fra Liten nå i formiddag forresten - og julekort :klemmer: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...