Gå til innhold

Mars/april 2012


Klematis

Anbefalte innlegg

Gratulerer her inne også jeg småkjekset :strix:

Herlig at lille prinsessen endelig er her :grine: Forelsket ja! Det er en helt utrolig følelse :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Oæææ, jeg får nesten litt panikk når jeg leser om disse ekspressfødslene deres! Og jeg bor bare et steinkast fra Haukeland :fnise:

Men gratulerer, Småkjekset!

Selv begynner jeg å bli smålei av å være gravid. Mobiliteten blir dårligere for hver dag som går, og jeg føler meg skikkelig lat. Jeg er vel den av oss her inne med seinest termindato (28 april). Er uansett forberedt på overtid, så pleier å si at babyen er her om max fem uker, i stedet for å forvente den innen tre. Sålenge den har kommet innen 17. mai, min absolutte favorittdag i året, er jeg fornøyd.

Jeg har en tante som hadde samme termindato som meg i fjor, og hun fødte på 17. mai...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barnet kommer nokfør den 17. mai, Andrea89. De nye retningslinjene mener jeg har medført at man ikke går lenger enn 12-14 dager over. Selv ikke på KK. ;)

Jeg har vært ganske utålmodig en stund, men er nå rolig igjen. Selv om det knekker i symfysen bare jeg bøyer meg! Vil få den siste fridagen over, og regner ikke med noe føding i neste uke heller. Men fra den 16. er det fritt frem, altså. :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer, Småkjekset! :klemmer:

Er det noe i vårlufta som gjør at fødslene går så fort og greit? ;-) Var ingen i terminklubben for min novemberbaby som var i nærheten at det de fleste "presterer" her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Saeria: Hvor og når er det bæretreff? Kanskje jeg skulle hengt meg med, kunne nok trengt litt oppfrisking i sjalknytting.

Vil det bli mulighet for å prøve litt forskjellig? Lurer på å kjøpe en formsydd sele, men vet ikke hva. Tenker oss kanskje på fjelltur i sommer, og da ser jeg for meg at det kunne vært greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det blir treff den 16. hos et par av tett inntil damene. Så jeg ville meldt meg inn på forumet og meldt min interesse der. Hvis du vil prøve formsydd sele, så kan du evt. få prøve av de to vi kommer til å ha på hus.

Jeg har en beco butterfly fra før, og så får vi en Go'klomp knøtte klips. da kunne jeg møtt deg når ungene er litt større for å teste. Det blir nok flere treff ut over våren og sommeren også. Ofte har det vært treff i sentrum (Augustins eller i byparken ved godvær), så det er uansett flere sjanser fremover om du ikke kan den 16.

Jeg blir nok å holde meg hjemme da, uavhengig av fødestatus. Det erså tett på termin, og jeg vet hvor lite som skal til før jeg blir trøtt om dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I natt drømte jeg om fødsler hele natten, noe som resulterte i ganske dårlig søvn. Og i tillegg endte jeg opp med å ha barna hjemme idag, så har ikke fått sovet noe på dagtid :gjespe: Men ellers har formen vært uvanlig bra. Selv etter en dag alene med barna hadde jeg overskudd til å bake en kake, lage ordentlig middag og vaske litt.

Vi har endelig kommet skikkelig i gang med den store navnedebatten. Akkurat nå er et 12 jentenavn og 8 guttenavn på listen vår, og målet er å ha 2-3 av hver når fødsel skjer. Det er så utrolig vanskelig, og noen dager føles det ut som om vi bare burde trille terning :sukk:

Jeg anbefaler bæretreff for de som bor i nærheten av slikt. Jeg fikk ikke til ryggbæring med førstemann, men når jeg først fikk hjelp til det med neste så var det en utrolig deilig måte å transportere med seg barn på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har endelig klart å bli enige om jentenavn, så nå har vi klart både gutte- og jenteavn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jammen ikke verst. Vi er enige om å vente. Nå er det ikke lange ventetiden igjen da. Var hos jordmor og fikk akupunktur i dag. Hun mente at det var lite sannsynlig at jeg kom til å gå over, som fikk rett før termin sist. Håper hun har rett... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny kontroll idag, og alt ser fortsatt bra ut. Hodet er nesten, men ikke helt festet. Jordmor gjettet at babyen nå ligger på ca 3,1 kg, og at jeg dermed slipper en kjempebaby denne gangen (at det er mulig å kjenne slikt!). Neste time er 24. april, og hun virket ganske sikker på at jeg kom da, så du får konkurranse om å være sist, Andrea :fnise:

Bortsett fra tur til helsestasjonen har jeg spist og sovet idag. Sikkert lurt å gjøre unna det nå, mens det fortsatt går an...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får håpe hun har gode hender.Min gamlejordmorbommetjo helt når hun mente at jeg ville fåen stor og flott gutt. 3,1 kg og 51 cm er vel ikke akkurat stort. :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei jeg er ikke en av bergensjentene

(var det for en 3 år siden da :gjeiper: )

Jeg har gått til innkjøp av bæresjal/sele. Gjorde det når jeg var gravid, og har brukt den på dagen når junior vil ha kroppskontakt, og jeg ønsker å gjøre noe i huset.

Men verre om nettene. Han sover rett og slett ved siden av meg nå, men hørt at det er normalt, og at det går over.. Krysser fingrene for det. Blir jo ikke den dypeste søvnen på meg. ligger å sjekker at han har det fint hele tiden!

Menmen...

I dag har junior vært skikkelig misfornøyd. MYE amming, sovning oppå meg etter rap, for så å våkne 10 min etter han er lagt ned i sengen sin (dagseng i stuen). Så er det påann igjen.. Føles som om jeg har gnagsår på baken, så mye som jeg har sittet i sofaen i dag... Håper det er bedre i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9. april kom lille gutten vår til verden. Han var 3040 gram og 49 cm lang. Jeg og junior skiller oss ut fra ekspressfødslene her inne da han kom 1 uke på overtid og jeg brukte totalt 30 timer fra første riene startet. Men i dag kom vi hjem og vi stoor koser oss :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye vanilje :) Ikke mange slike lange fødsler her inne nei, synes alle bare plopper de ut :fnise: Men godt at dere koser dere :)

Hørtes slitsomt ut charlie28 :( Lillegutt sover også i vår seng, ikke fordi han må riktig nok, men jeg synes det er så koselig :hjerte:

Håper denne dagen har vært bedre for deg :) Synes ofte det hjelper å gå tur jeg, så kommer de litt vekk fra pupp og melkelukt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gratulerer! :smilbla:

Jeg er fortsatt gravid, trøtt som en strømpe etter en natt med veldig dårlig søvn, og skal være alene med gutten i ettermiddag, fordi pappaen må jobbe. Ser for meg at jeg sovner med guttungen i dag. :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer vanilje! :klemmer:

Håper fødselen var en OK opplevelse selv om det tok litt tid.

Kos dere masse med den nyfødte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer til Småkjekset og Vanilje!! Begynner å bli herlig mange bebiser her nå, altså.

Jeg har fått tak i Aldoria bambus elastisk sjal på Finn, og gleder meg sånn til å prøve det! Det er så mykt og tynt og svalt og deilig. Hadde allerede ett Moby D med brokade forstykke, men det er jo gigatjukt i forhold. Det var attpåtil svart, så det ville vært uutholdelig i sommer. Selv om norske somre varierer litt, da... Håper lille kommer til å like å bæres litt da. :kgbaby:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye Vanilje! Noen må jo dra opp snittet litt her slik at vi som føder på normal tid ikke føler oss helt underlegne :fnise:

Så deilig med nytt sjal, FrkRose. Kanskje jeg skulle investere i et litt tynnere sjal også. Trenger uansett et kortere sjal til ryggbæring etterhvert, og så kanskje en MeiTai.

Jeg hadde bestemt meg for at denne uken skulle vi ta frem vugge og babytøy, for å forberede meg selv litt mentalt. Har fortsatt en dag igjen... :sjenert: Stellematten ligger der den har ligget de siste 4 årene, men jeg bør vel rydde og vaske litt rundt der. Er jo en stund siden vi brukte den sist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...