Gå til innhold

Mars/april 2012


Klematis

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gratulerer så mye ahl! Litt av gutt du fikk deg, og utålmodig også. Godt å høre at fødselsopplevelsen ble bra. Kos dere masse!

Bare 3 dager igjen på jobb. Som jeg gleder meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer alh! :klemmer: Så bra at du fikk en fin og rask fødsel!

Synes det er mange her som har født utrolig fort! Vi er vel minst tre på under tre timer nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer alh!! Fint å få han ut tenker jeg.

Jobben til mannen lurer på om han skal ta ut sine to uker med perm fra den dagen bebisen er født, eller fra den dagen jeg kommer hjem fra sykehuset. Noen meninger om dette? Han jobber turnus, og kan være hos oss på sykehuset før eller etter jobb ettersom. Er 50 minutter å kjøre. Hmmm. Kommer jo sikkert til å ønske å ha han der en del, men også å ha han lengst mulig hjemme etterpå. Glad for råd...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan bare snakke for meg selv, som i tillegg var så heldig at jeg fikk familierom på klinikken. Det var GULL å ha mannen på sykehuset. Han passet på, fikk ordnet til litt ting hjemme, byttet bleier...og det var fint for gutten at han var der fra start.

Men hadde gjerne ikke hatt så stort behov om jeg var på flermannsrom og de jeg bodde med var ok, noe man ikke er garantert da. Ikke vet jeg.

Denne gangen vil jeg fort hjem, OG vi har storebror å ta oss av, så da blir det samme ordning. Han tar fri fra den dagen gutten er født.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for svar Saeria! Han mener også at han bør rydde og vaske her hjemme heller enn å være på jobb, så da blir det vel sånn. Vi er utrolig flinke til å rote, nemlig. :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye ahl :danser:

Hadde jeg fått valgt, så ville jeg nok hatt pappa med på sykehuset de dagene jeg låg der. Sambo hadde så mye som måtte ordnes hjemme, så ble enig om at jeg skulle bare ligge der alene, som normalt. Det gikk helt fint, men savnet han der til å passe på/bære/trøst viss jeg måtte på toalettet, stelle meg, spise osv.. Ville ikke ringe på barnepleierne for hver minste ting heller.Hadde også foretrukke familierom, da de jeg låg på rom med hadde babyer som gråt MYE mer enn min gutt, og holdt oss våkne. Hadde derfor likt om vi begge var der til å begynne med.. Menmen.. gjordt er gjordt.. Og det gikk jo på et vis :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi håper at det er mulig for mannen å være med oss hele tiden på sykehuset mens vi er der, men vi er forberedt på at det ikke er plass til det slik at han må dra hjem. I så fall skal han ordne ting her hjemme slik at alt er klart til vi kommer hjem med frøkna :)

Lurer på en ting til dere som har født i Bergen;

- hvilke bleier er det de har på KK og hvilke størrelser er de?

- har de klær til de små eller må vi ha med for hele oppholdet selv?

Prøver å få pakket fødebag og bag til sykehusoppholdet nå, er vel strengt tatt på tide at den blir klar :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fikk låne tøy på KK. Mye av tøyet er velbrukt, altså, så om ønskelig, kan du ta med eget. Tøyet var helt og enkelt i stilen.

Den første bleia G fikk, var ei tøybleie (det er for å sjekke om/når de tisser). Det var en helt vanlig brettebleie. Husker ikke om det var gas eller flanell. Så er jeg jammen usikker på om det var Libero eller hva det var. Vi brukte både det og prøvde oss frem med de få tøybleiene vi hadde tatt med.

Vi tar med tøybleier på sykehuset denne gangen. Vi kjører rett og slett tøy fra dag en, og jeg har pakket med noen prefolder og et par formsydde + ullbukse til de. Dessuten vil jeg komme meg fort hjem, så vi trenger nok ikke mange bleiene der oppe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi brukte låneklærne hele oppholdet, for Mini gulpa så fælt og måtte skiftes på hele tiden. Eneste de tilbydde oss (Storken) var hvite omslagsbodyer, på forhånd tread dobbelt. Istedenfor bukse ble barna tullet inn i en flanellsbleie og et helseteppe.

Bleiene var Pampers 1. Mulig de hadde andre størrelser om en ba om det, men dette er hva som lå fremme.

Endret av Klematis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sliter med søvnen for tiden! Er helt utslitt om kvelden, og legger meg ikke lenge etter barna, for så å være lys våken midt på natten :sukk: Heldigvis sover jeg veldig tungt og godt mellom der, da. Håper på at ting blir litt bedre når jeg ikke jobber lenger, så jeg får slappet av mer på dagtid. Bare to dager igjen!

Mannen min har tatt permisjon fra fødsel av, og det er nok det som er mest vanlig (har aldri hørt om noen som utsetter det). Første fødsel fikk vi familierom, og det var veldig deilig å ha ham der hele tiden (selv om han måtte ut å kjøpe seg mat, for den maten vi fikk på sykehuset var både lite og dårlig :P ). Andre gangen fikk vi ikke familierom, men han var hos meg det meste av dagen. Vi bor nærme sykehuset, så han var en del hjemme og stelte og sov også, og jeg kunne sende melding når jeg ville at han skulle komme. Vi valgte å sende bort storebror frem til vi kom hjem fra sykehuset sist, og vurderer å gjøre det samme med begge barna denne gangen også.

På sykehuset har vi brukt sykehusets utstyr til babyen, både klær, bleier og tepper, men det er en smakssak. Skal man ha mye besøk er det kanskje mer stas at de har på seg litt fine klær. Selv var jeg mest opptatt av å sove...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye alh, høres ut som en flott fødselsopplevelse :) Synes det er mange som føder raskt her ja, deilig det så lenge det går så fint som det har gjort :)

Jeg hadde bare mannen på sykehuset jeg da, ellers har han jobbet etter vi kom hjem...sånn er det med en mann som driver for seg selv ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da skal jeg ta med litt Libero bleier slik at vi kan prøve de to typene opp mot hverandre, samt ta med litt egne klær hvis vi vil pynte henne litt mer opp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi brukte bare de pampers de hadde på sykehuset, fungerte fint de :) Bruker libero her hjemme :)

Brukte kun private klær, de på sykehuset er kjedelige og hvite... :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi brukte bare de pampers de hadde på sykehuset, fungerte fint de :) Bruker libero her hjemme :)

Brukte kun private klær, de på sykehuset er kjedelige og hvite... :fnise:

Har funnet frem en del ting som jeg har strikket som skal være med slik at vi får pyntet henne opp litt ;) Må jo være kledd litt farger når man skal forrevige de første timene hennes :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Da var den store termindagen her for min del :) Kjente masse kynnere i går og i natt, men nå er alt som før igjen... håper på at startskuddet går snart..! Jeg har pakket bare klær til hjemreisen i fødebagen. Har blitt anbefalt å bruke sykehuset sitt tøy mens vi er der.

God påske alle sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende med termindato :jepp: Her er det 7 dager igjen, så vi får se når ting setter i gang :jepp:

Sykehusskjortene er veldig behagelig å gå med, så tenker at det gjerne blir antrekket mitt for det meste også, så pakker med tights som jeg kan ha under ;) Skal ha det godt og behagelig i klesveien etter fødsel ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått en stor og deilig morgenkåpe av svigerinne som jeg kan traske rundt i etter fødselen. :) Håper jo fortsatt på at lillebror blir i magen til etter påske (selv om han er flink til å trykke meg på de såre punktene i underlivet for tida), slik at jeg forhåpentligvis kan få bli med i jordmor hjem, og reise fra sykehuset kjapt etter det er overstått.

Mannen er overbevist om at det blir føding den 15. Midt i fotballkampen! :ler:

Vi har dessuten lagt mange planer mellom oss i uka etterpå, så da blir vel gjerne lillebror å komme på en av de dagene mannen skal til tannlegen, veterinæren, eller jeg skal til jordmor...

Noe påskebarn tror jeg ikke det blir. Like greit det, for vi har tenkt å nyte noen fine dager med gutten her hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...