Gå til innhold

Mars/april 2012


Klematis

Anbefalte innlegg

Nå ligger hele slimproppen i bosset! :gjeiper:

De smertene jeg har kjent fra "oppi der" i noen dager har nok vært livmorhalsen som har forberedet seg, for nå kl 14 gikk hele slimproppen (uten tvil!!).. Utrolig fasinerende, og LITT ekelt :fnise: Kanskje var det sengekosen i går som var produktiv?! :sjenert:

Føler på meg at fødselen ikke er så langt borte. Vært på Shopping i dag,og hadde faktisk litt løs mage når jeg måtte på toalettet der (sorry info).. Har også vært LITT småkvalm i det siste.. Lest litt rundt på nettet, og alle disse symptomene er tegn på at fødselen er rett rundt hjørnet.. Men det er nå forsåvidt termin også :fnise:

Nå er det bare å vente...

Det som er litt irriterende er at hunden i huset har fått løpetid. Det innebærer en del arbeid, og truseinnlegg.. En hund med mensen som skal "omplasseres" mens mor og far er på sykehuset er IKKE noe stas..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Oi, så spennende! Jeg fødte tre dager etter biiittelitt av slimproppen gikk, og resten kom som et klask i dusjen etter riene var begynt!

Masse lykke til om vi ikke hører fra deg! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har kynneraktiviteten tatt seg opp betraktelig. Foreløpig er de aller fleste helt smertefrie. Kjenner bare at magen blir hard. Hadde noen strekk og røsk under magen i helga når jeg tydligvis overanstrengte meg med noe, men det var alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Då var fødselen i gang :rodmer:

våknet kl 05:50 av at noe sprakk inni magen. Løp på badet, og på veien sildret det fostervann mellom beina mine. På toalettet kom det mer... Tror ikke alt har gått, fordi det kommer litt mellom hver ri, så nå sitter jeg i sofaen med et håndkle mellom beina, under sigøynerskjørtet..

Riene begynte (?) når vannet gikk. )eller så har jeg sovet gjennom noen av dem), men uansett så tar de seg kraftig opp.. Det begynte med en 6-7 min mellomrom, og riene var ikke vonde. Nå er det ca 2-3 min mellomrom, de varer ca 45sek- 1 min, og kjennes godt. Er ikke sånn at jeg dør, men vondt.

Har sendt sambo på jobb (han måtte fikse noe. Han har egentlig en deadline på jobb i dag, så han blir ikke ferdig :fnise: , så måtte fikse noe.. ) Jeg sa det var greit. Han har vært på jobb nå i ca 40 min, og er blitt ringt opp, og bedt om å komme hjem.. For nå tror jeg det er sykehuset next...

Har ca 1 times kjøretur til sykehuset, og ser jo at vi kommer midt i rushtrafikken.. Herlig.... :gjeiper:

Kommer med mer oppdateringer når babyen min er ute :yvonne: Åh, som jeg gleder meg til å se han !!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så spennende Charlie! Jeg må si at du virker utrolig avslappet. Mannen min ville også gjerne en tur på jobben da første fødsel satte igang, men det var totalt uaktuelt for meg, og vi bor nærme både jobb og sykehus. Jeg fikk høre i et par år etterpå om den fine kontrakten han gikk glipp av fordi jeg nektet ham det også :ler:

Her har bekkenet gått helt i vranglås. Gikk ut av bilen igår etter å ha hentet barn, og måtte støtte meg til bilen for å i det hele tatt klare å stå oppreist. Var så vidt jeg kom opp trappene også. Er litt bedre idag, og har fått time hos kiropraktor i ettermiddag. Klarer ikke å kjøre bil, så håper mamma kan kjøre meg, hvis ikke blir det bussen, evt taxi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lykke til. har ikke tid å skrive så mye, men riene er begynt antar jeg.

ingen vann eller propp enda, men kommer vel. må lage ferdig middag, å ta jentungen på turn. håper vannet venter til jeg er kommet hjem igjen,

huff husker disse smertene ja.. vi får se om det utvikler seg.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spennende saker dette her! Følger spent med videre :jepp:

Jeg har aldri merket noe til denne slimproppen. Jeg har hatt ganske seig utflod til tider i alle min svangerskap. Kommer den ut som en ganske stor klump? Eller hvordan vet man et det er slimproppen som går?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har heller aldri sett noe til slimproppen, Kara, så alle gjør nok ikke det.

Denne gangen fikk jeg ikke engang med meg at vannet gikk, men det spruta visst ganske greit idet hun kom ut, ifølge mannen :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg trodde min slimpropp gikk noen dager før fødselen pga mye slim....men når vannet gikk lå det er stoor klump i trusa :sjenert: Så ja, det kommer i allefall i en stor klump :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del var kom litt av slimproppen først sist. Da var det en geleaktig, lang remse i undertøyet. På selve dagen sa det jo klask i dusjen, og så lå det en gjennomsiktig, fast geleaktig klump i sluket og vaket...Da visste jeg med en gang hva det var, for å si det sånn...Men søster f.eks. har aldri sett noe til proppen. For mange løser den seg opp i bittesmå biter, som kommer gradvis ut sammen med utfloden.

Status for dagen:

Ingen akupunktur. Jordmor var syk.

Har halsbrann og sitter med en konstant klump i halsen pga. det.

Trøtt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende charlie, håper dere koser dere og nyter øyeblikket nå :klemmer:

Her er det full avslapping på formiddagen.. skal gå en lengre tur med hunden etterhvert og handle litt mat. Kjenner mye liv, og hatt litt mer kynnere de siste to dagene. I går kjente jeg en del stikking og "riving" der nede, og håper på at kanskje det kan være hodet som festet seg? Skal på kontroll på fredag, så er spent på å se da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det kan godt være at det var hodet som festet seg.

Her har kynneraktiviteten økt betraktelig den siste uka. Noen ganger er det nok å reise seg for å gå litt, så er magen hard. Det er heldigvis ikke vondt eller ubehagelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...