Gå til innhold

Mars/april 2012


Klematis

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gratulerer så mye FrkRose! Lykke til til den nye familien og håper alt blir bra og dere kan reise hjem snart :klemmer:

Er det bare meg og Saeria igjen nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det bare er oss nå, ja, og her er det LITE action, for å si det sånn. Skal på kontroll hos legen i dag, og så bestiller hun time til overtidskontroll. Hadde faktisk ikke trodd at jeg skulle måtte få tildelt time til overtidskontroll. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper på gode nyheter for deg hos legen idag. Kanskje h*n kan fortelle at det er ting på gang uten at du har merket det? Sist gadd ikke legen min å sette opp noen flere timer da jeg var der på termin, for hun var så sikker på at jeg kom til å føde innen den neste uken, og hun hadde rett :Nikke: Hvor mye over er du nå?

Jeg skal også til kontroll idag, og til kiropraktor. Har kviet meg for å dra til kiropraktor, for jeg orker ikke tanken på presset på magen, men fant ut igår at det ikke er noen vits i å ha vondt i bekkenet, i tillegg til alle andre vondter som dukker opp under fødsel.

Noen av kynnerene mine er det skikkelig tak i nå, så jeg tror ikke det er lenge igjen... Gruer meg fortsatt masse til selve fødselen, men kjenner at jeg endelig begynner å glede meg til å møte den lille mageboeren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det daglige kynnere, og jeg må puste meg gjennom en del av de, for de strammer sånn. Helt opp til lungene,omtrent! Er nå 4 dager på overtid.

Vi får se hva legen sier og hvordan tilstanden hosmini er. Det er godt med liv, så er ikke bekymret, akkurat. Du får ha lykke til på kontroll og hos kiro! :)Nå vagger jeg opp den lange bakken for å komme meg til busstoppet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg venter også fremdeles :) Termin på lørdag, og jordmortime på fredag. Har egentlig vært i ganske fin form de siste dagene. Ikveld var jeg på venninnemiddag i byn, ellers har jeg og samboer gått en liten spasertur hver kveld.

Har ganske mye kynnere (tror jeg, kjenner ikke helt forskjell på en kynner og babyen som strekker på seg), og de siste dagene har typisk mens-vondt-i-magen kommet i små perioder. Har troen på at babyen kommer i løpet av uken, men tør ikke helt å håpe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

*Bare sier at mensvondten nok er modning, men er ingen garanti for noen ting som helst* :gjeiper:

Jeg håper du slipper å gå over da. Her har jeg hatt mensmurringer i noen uker, kynnere (steinhard mage, stramming i magen, det har til dels slått ut på rygg, så det er modning på gang), men lillebror er visst IKKE klar, så da hjelper det så lite om jeg er overmoden for å føde, og får småhetta ved tanke på mulig induksjon og "overvåket føding" på Føden.

Jeg VIL IKKE på Føden! "VIL IKKEEEEEEEE!" (som gutten her i huset har blitt veldig flink åsi i det siste)... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er jo tre stykker igjen :Nikke: Jeg har termin på søndag og time på sykehuset for overtidskontroll neste fredag. Da var det snakk om stripping, og det har jeg hørt er skikkelig vondt, så håper jeg slipper det.

Ellers begynner det meste å være på plass nå, så selv om jeg gjerne venter noen dager eller en uke til, er det ikke krise om babyen kommer. Vi er nettopp ferdig med å ommøblere soverommet vårt, så imorgen rer jeg opp vuggen. Alt annet kan tas etter at vi kommer hjem igjen.

Hva sa legen da Saeria? Blir det mye lenger for deg å vente?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal på kontroll på KK på mandag (full pakke med UL og the works), KaraW. Så vurderer de situasjonen da, og lar meg maks gå fem dager til. De vil sannsynligvis ikke ha induksjon i helgen (lavere bemanning), så mulig siste dag blir neste fredag...

Legen var litt overrasket over at lillebror ikke hadde festet seg enda, men han trenger jo faktisk ikke feste seg før ting er i gang.

Jeg håper inderlig på fødsel snaaart...

Kanskje jeg skal bruke de siste minuttene før jeg legger meg på å koble meg opp mot den nye skriveren, og skrive ut fødeønskene mine, slik at jeg kan ha dem i bagen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny melding: "Kl. 12.49 kom lillebror, etter en heftig fødsel. Alt vel."

Gratulerer med den nye verdensborgeren!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hurra! Så klarte hun å føde før meg likevell :) Gratulerer til hele familien. Gleder meg til å høre mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, jenter.

Som sagt ble det en heftig fødsel,som jeg ikke anbefaler noen andre å gjennomgå. Ja, det gikk fint med meg, men å ha en fødsel som ikke varer mer en halvannen time fra start til slutt og hvor riene i store deler av forløpet kom med et halvt minutts pause, noen ganger doble, så skal jeg gladelig innrømme at det ikke var så veldig stas når det stod på, altså. :sjenert:

For all del, jeg er ikke traumatisert, men tenker som så, at jeg er glad dette var sistemann. :gjeiper:

Nå ble jeg satt i gang da, ved at legen tok vannet. Jeg ble nemlig oppringt på fredag, for de hadde i sine papirer at jeg skulle til vurdering da, mens legen hadde fått beskjed om mandag. Mannen og jeg reiste så til KK,hvor vi ble tatt i mot på obs-posten. En sparketest, en stripp og en konsultasjon mellom lege og overlege senere, så ble det bestemt at jeg skulle komme lørdag klokken ni,omstrippingen ikke virket. Grunnen var at gutten i magen var estimert til ca.3200 gram,og i uke 33 var han på 50-percentilen. Så det var jo et vekstavvik der,men jeg forklarte at vi får små barn i familien vår, så jeg var jo ikke bekymret. Legene var enig i at det nok kunne være forklaringen på avviket, men ville ha meg inn for det.

Så da troppet jeg opp klokka litt over ni, og etter mye venting, ble vannet tatt i 11-tiden. Så var det å tusle over på Føden (ble nektet Storken, og i ettertid var jeg jo ikke i stand tilå ense hvor jeg var uansett, så), så var det å vente.

Og etter kort tid kom det nå en kraftig kynner,og etterhvert skjønte jeg at her var det rier. De satt i mage og rygg, og var veldig annerledes fra sist. Mye mer plagsomme. Det gikk plutselig veldig fort i nedkortingen av mellomrom og opptrapping i lengden på riene. Fra 5 minutter,til 3,til 2, til 1 minutt (da ville de ha meg på toalettet siden jeg lakk så mye vann og bindet måtte byttes , hvor jeg hang over doskåla på gulvet gjennom tre rier før jeg klarte å komme meg på rommet igjen),og så ble det hele brått mye mer intenst!

Hvordan jeg klarte å komme meg opp fra knestående, som ikke var en kjempebehagelig positur, men det var ikke noen stilling,og opp på saccosekken i senga, aner jeg ikke. Riene var nå så intense og tette at jeg knapt fikk puste mellom de, og å opprettholde noen form selvkontroll gikk bare ikke. Så jeg brølte det jeg var god for, for det var den eneste måten jeg fikk bukt med riene på. :sjenert: Jeg spurte på det tidspunktet om det var mulig å få noe smertestillende (saltvann,akupunktur,whatever), men da var det for sent. Det hadde det nok vært lenge, og på den ene siden syntes jeg det var veldig dumt,på den andre,bra. Da måtte jeg jo snart være ferdig.

Etter det som føltes som 10 lange minutter med pressing, kom han nå ut, og jeg fikk plukke han opp selv. Det var det fineste! :hjerte: Det var også kun overfladiske rifter (noe som har fått meg tilå skjønne hvor ille jeg egentlig revnet sist, for da var jeg kjempehoven og sår i mange dager), og etterriene var heller ikke verre enn menssmerter. Yay!

Jeg og mannen spøkte om at jeg må ha skremt vannet av de stakkarene som evt.har kommetinn for å føde etter meg. Det var egentlig en veldig rolig dag på Føden, MEN det var en fødselsforberedende gruppe der når det stod på som verst (de hadde også fått beskjed om at i dag er det stille og rolig på Føden),og det er jo stort sett bare førstegangssom går på de kursene, så DE har jeg nok klart å skremme livet av, stakkars! :ler:

Om ikke annet, vil nok de fleste være forberedt på det verste,og så komme VELDIG godt ut av det i ettertid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja, vi reiste forresten hjem igjen i går kveld, så nå er vi hjemme og alt er bra. Storebror vekket meg med å si "Der er lillebror. MIN lillebror!" med den største stolthet i stemmen, og han har vært med og byttet bleie, og er så stolt over lillebroren sin! :hjerte:

Så får sjalusien komme etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye!

Spennende historie å lese også. Blir så fryktelig spent på min fødsel når jeg leser slikt!

Hadde mor på besøk igår, og fikk beskjed om å ikke sende melding når vi var igang, for da kom ikke hun til å klare å gjøre noenting før hun visste at den var ute :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...