Gå til innhold

Mars/april 2012


Klematis

Anbefalte innlegg

Andrea: Da er det bare deg og meg igjen, tror jeg. Magen her virker veldig fornøyd med å bli en mai-baby, så får vi se hvem av oss som blir den siste. Krysser ogsp fingrene for at vi drar opp statistikken litt på gjennomsnitts fødetid her i klubben :Nikke: Åpningsrier er vonde, men jeg er ganske sikker på at kroppen egentlig har godt av dem.

Jeg kjenner fortsatt litt frykt for å føde, men samtidig kjenner jeg at jeg er lei av å være redd og ønsker bare å få det hele overstått. Så selv om jeg fortsatt ikke gleder meg til den setter igang, så begynner jeg å bli litt utålmodig. Kanskje ikke logisk, men man er ikke akkurat rasjonell gjennom hele svangerskapet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer Saeria!! Hørtes ut som en heftig opplevelse, du verden... Flinke du!

Vi er fortsatt på nyfødtintensiven, men har nå lillegutt hos oss på rommet så mye vi vil, så vi får trent på å være familie vi tre.

Forteller mer senere... God natt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er fortsatt på nyfødtintensiven, men har nå lillegutt hos oss på rommet så mye vi vil, så vi får trent på å være familie vi tre.

Forteller mer senere... God natt.

Godt å høre at det går bedre med dere! Håper dere snart kan få reist hjem og begynt på hverdagslivet. Vi gleder oss til å høre mer, men ikke føl deg presset til å skrive noe før du er klar :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg hatt kraftige kynnere i over en time. Vanligvis har jeg de om kvelden, men disse har vært litt mer kraftige og tette. Legger meg nedpå litt og ser hva som skjer.

Andrea, er du her fortsatt? Jeg så at du hadde en del kynnere søndag kveld. Har du sneket deg avgårde på sykehuset uten å si ifra og latt meg sitte igjen her som sistemann? :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er her nok ennå, jeg også. Har generelt mye kynnere om kvelden, men jeg tror ikke det skjer idag heller. Og imorgen har jeg bursdag selv, så dette blir spennende! Overtidskontroll på fredag, og jeg forstod det slik på jordmor at om jeg ikke føder i helgen, blir jeg satt igang på mandag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har også hatt kynnere hver kveld i flere dager nå. Magen har roet seg litt nå, så vi får se hva som skjer videre. Jeg skal også på overtidskontroll på fredag, men tror ikke jeg blir satt igang med det første. Mitt sykehus pleide ihvertfall å være et av de som lot kvinner gå lengst over tiden, noen ganger hele 3 uker. Krysser fingre for at du slipper å dele bursdagen din, ihvertfall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du også en av bergensjentene her inne? Vi var jo så veldig mange her i år.

Jeg hadde iallefall hørt mye dårlig om Haukeland Sykehus, og hvor lenge de lot noen gå over tiden, min tante ble ikke satt igang før 19 dager over tiden i fjor. Så jeg hørte med jordmor om det var mulig at jeg kom til å gå så langt over, og hun sa at hvis de fulgte de nye retningslinjene som var kommet, skulle jeg settes igang mandag 7.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er det på overtidskontroll? Hva blir gjort? Bør jeg ta med bagen jeg har pakket i tilfelle? (det kan kanskje nevnes at vi bor ganske nærme KK, men vi har ikke bil selv)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor i Bærum, så er ikke en av bergens-gjengen.

Magen har jobbet ganske mye i hele dag, men det varierer hvor vondt det er. I flere timer midt på dagen har jeg knapt kjent noe til kynnerene, men nå tar de seg opp igjen. Mannen ville at vi skulle ut og grille i det fine været, men det tørr jeg rett og slett ikke. Og mamma står i stand-by ved telefonen :fniser:

Jeg lurer også på hva som skjer på overtidskontrollen, så da startet jeg en tråd på gravid-forumet. Du får følge med på den, og så satser vi på at ingen av oss egentlig trenger informasjonen :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del på KK:

Sparketest ble tatt først. Fikk saft å drikke under testen, slik at mini skulle våkne. Når testen var ferdig skulle legen vurdere resultatene, så ventet vi litt før vi skulle inn til legen. Hun sjekket modning, tok UL av barnet for å vurdere vekst og mengde fostervann.

Siden jeg hadde litt liten baby (vekstavvik ift.den tidligere estimeringen), snakket hun litt med overlegen om hva de ønsket å gjøre. Jeg endte opp med stripping og beskjed om igangsetting ved at de tok vannet dagen etter, om stripping ikke virket.

Hadde alt vært som legene ønsket med lillebrors vekst, hadde de latt meg vente til dag 12 før de satt meg i gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer sååå mye med den lille gutten Saeria :danser:

Synes det er helt villt at så mange her inne har hatt slike raske fødsler... MÅ jo være over normalen... :gjeiper:

Vi var på 6 ukerskontroll i dag, og minsten har lagt på seg 1900g siden fødselen. Har med andre ord kraftmelk! Det som er litt rart er at han bruker størrelse 50/56 i klær.. Kanskje han har mye muskler bare, for er ikke sååå stor heller.. :fnise:

Jaja.. håper bare ikke han blir så veldig stor altfor fort.. Vil ha baby så lenge så mulig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vannet har gått. Venter på barnevakt så skal vi dra på sykehuset. Ingen rier enda, så regner med å bli sendt hjem igjen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til!

Det ante meg at jeg ble sittende igjen tilslutt.

Har mye kynnere med press nedover ikveld. Håååper det skjer noe mer inatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, Charlie.

Jeg hadde nok ikke født så fort om det ikke tok vannet, og jeg anbefaler det jo som sagt heller ikke. For det var ganske grusomt en god stund. Godt jeg kunne brøle meg gjennom det. Var faktisk sår i halsen og hes i to dager etterpå. :sjenert: Men sånn ellers har jo formen vært veldig god etterpå, og det har vært en mye lettere overgang også. Mye av usikkerheten er borte, vi har gjort dette før og er tryggere på oss selv som foreldre. Skuldrene er senket. Det er litt godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Da har jeg vært på første overtidskontroll. Det skjedde ikke så mye. Sparketest + ultralyd, så fikk jeg ny time onsdag neste uke. HÅPER det skjer noe før den tid, men å gå så lenge på overtid at man blir satt igang er veldig vanlig i min familie.

Nå skal vi GÅ ned i sentrum, alt for å prøve å fremskynde en fødsel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Melding fra Kara W:"Etter en lang natt er endelig jenten vår her. 3 timer aktiv fødsel, 4620 gram, født i dag kl 1021."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...