Gå til innhold

Mars/april 2012


Klematis

Anbefalte innlegg

Ikke mye nytt å rapportere. Mannen hentet frem esken med babytøy igår, men jeg har ikke åpnet den enda. Har funnet frem ammetopper og ammeBH, og lagt til vask ihvertfall. Kommode til babytøy er kjøpt, men ikke satt sammen. Har en del kynnere hver dag, og er mer sliten enn jeg har vært i det sist, men tror fortsatt det er litt tid igjen. Skal prøve å gjøre litt hver dag slik at alt kommer på plass til vi skal på sykehuset. Ja, og så må vi jo få kjøpt ny bil, da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, det nærmer seg nå. Selv har jeg gode kynnere med 5 minutters mellomrom, og slik har det vært i noen timer. Smertefrie, men det strammer jo godt til da. Så kroppen forbereder seg hvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som åpningsriene mine sist det, Saeria. Plutselig får du pressrier så blir det hjemmefødsel på deg også ;-)

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går nærmer seg nå hvertfall uansett!

Jeg glemte forresten av hele bæretreffet. Så jeg tar veldig gjerne imot tilbudet om å møtes når barna blir litt større for litt opplæring. Foreløpig får jeg bare til vanlig magebæring i sjal (sånn med bena ut, men det skal vel egentlig ikke de helt minste ha?). Og så har jeg sydd en MeiTai som vi brukte til Vesla, men den er nok for stor enda.

Endret av Klematis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min andre fødsel startet med flere timer med kynnere som ikke var vonde, så lurte litt på om Saeria var blitt tobarnsmamma iløpet av natten. Det skjer nok snart, skal du se!

Nå er første vask med babytøy satt på. Vet jo fortsatt ikke om det blir gutt eller jente, så vasker alt, og får heller sortere ut etterhvert. Det aller meste er heldigvis ganske kjønnsnøytralt. Må jo få pakket en fødebag etterhvert, og da bør jeg ha bestemt meg for hvilke klær som skal være med på sykehuset. Lurte litt på å ta med det samme som med lillesøster.

Ellers er jeg utrolig godte-syk, så mulig det blir dagens utflukt. Rimi ligger heldigvis bare tvers over gaten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig spennende å ikke vite kjønnet! Jeg er så nysgjerrig!

Nå har vi fått vasket alt vi har av babyklær og sengetøy, og imorgen skal vi en tur og få kjøpt en kommode vi kan ha alt i.

Vognen vi har bestilt har ennå ikke ankommet butikken, enda vi bestilte den i februar, men jeg pratet med dem i forrige uke, og fikk da beskjed om at den mest sannsynlig ville komme idag. Og nå begynner det jo å haste litt :fnise:

Jeg har heller ikke pakket noen fødebag ennå, men har skrevet opp alt jeg skal ha med på en lapp som henger på kjøleskapet, så om noe plutselig skulle skje, er vi beredt likevel :)

Tenkte meg straks ned i sentrum, og skal unne meg en god bodylotion og en ny treningsbukse til samboer. Så blir det middag hos svigers i ettermiddag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, rart å ikke vite. Jeg har jo visst de to andre gangene. Har lurt å på å skrive fødebrev til jordmor der jeg presiserer at de må si kjønnet med en gang den er ute! Sist var det første hun sa "Oj, den var stor!"

Viktig å unne seg litt gode pleieprodukter. Selv kjøpte jeg en flaske god badeolje i forrige uke. Tror jeg har brukt badekaret mer de siste 4 mnd enn de siste 4 årene!

Håper dere får vognen snart! Og at dere finner en fin kommode. Jeg skal be mannen om å sette sammen den jeg kjøpte i kveld, så kan jeg fylle den opp imorgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte le litt,når jeg så jormors kommentar, KaraW! "Oj, den var stor", er ikke akkurat hva man forventer seg. :ler:

Klematis: det er ingenting i veien forå bæremed beina ut altså. Det er bare mange som bærer i frosk fordi det er mer likt babyens positur i livmoren,og en del babyer liker det godt. Men noen babyer godtar det faktisk ikke når de har kommet ut, og de liker da å bæres med beina ut.

Ser man på afrikansk bæring, er det jo ofte med beina ut fra start, og det stabiliserer jo hofter godt, og man vet jo at f.eks. hofteleddsdysplasi er et relativt ukjent fenomen på det kontinentet.

Og klart vi kan møtes etterhvert. Det er mange treff ut over våren og sommerenogså, så kan vi evt. møtes på et felles treff.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj. Kjenner jeg er litt utålmodig nå. Vil så gjerne få født før helga tar til... :sjenert: Vel er termin på lørdag, men kan du ikke komme ut i morgen formiddag da, lillebroooor? :gjeiper:

Endret av Saeria
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj. Kjenner jeg er litt utålmodig nå. Vil så gjerne få født før helga tar til... :sjenert: Vel er termin på lørdag, men kan du ikke komme ut i morgen formiddag da, lillebroooor? :gjeiper:

Krysser fingrene for at det blir fødsel på deg idag! Og krysser bena for at det ikke blir fødsel på meg før termin :fnise: Jeg har fortsatt alt for mye igjen å ordne.

Jeg var og tittet litt på bilstoler igår, og en løsning vi ikke har tenkt på dukket opp. Hvis vi kjøper et litt mindre sete til lillesøster, så kan vi ha to barn og en voksen bak, og babyen foran. Ikke ideelt, men da kan vi utsette bilkjøpet litt til. Må bare undersøke om det er lett å koble airbagen inn og ut.

Planen for dagen er å slappe av, og kanskje vaske litt tøy. Tar det heeeelt med ro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen føding enda, hvertfall... :sjenert:

Har ikke så mye å gjøre før lillebror kommer heller. Skal vri opp noe håndvasket ull som er storebror sitt,også kan jeg sette på en ullvask med lillebrortøy. Det er bodyer fra many months, så de er str. 3-12/18mnd, og 1-2/2,5 år. Ikke noe som skal brukes med en gang akkurat...

Kan jo legge på sengetøy på senga hans da, og lufte saueskinnet litt til. Vinduene våre er splitter nye, så det er ikke som om de trenger en grundig vask i håp om å sette i gang fødselen heller. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå har jeg hatt mange gode dager på rad. Alt babytøyet er vasket, men har ikke hentet opp vuggen enda. I dag er det en uke igjen til termn, og jeg har vært ganske så sliten. Mye kynnere, men ikke noen vonde. Tror ikke at det er noe på gang, men tenkte å legge meg tidelig så jeg får noen timers søvn for sikkerthets skyld. Kanskje på tide å tenke på hva som skal oppi fødebaggen også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, du kan like gjerne gjøre bagen klar. Min har jo vært klar lenge da, men det har jo ikke mageboeren vært, så vi venter enda med å plukke den med oss for å dra til Storken. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo legge på sengetøy på senga hans da, og lufte saueskinnet litt til. Vinduene våre er splitter nye, så det er ikke som om de trenger en grundig vask i håp om å sette i gang fødselen heller. :ler:

Jeg anbefaler litt sengehygge for å få fødsel igang. Funka her ;) :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Mannen er ikke av sorten som får det helt til å funke når fruen er gravid, ergo har det vært heller langvarig tørke her. Slik var det sist gang også. Men kan jo lufte forslaget for han...eller hinte til at det kan få ting til å skje.

Nå står uansett bursdagene i kø. Ei venninne av oss i morgen, farfar og tipp-oldefar på onsdag, min niese på torsdag, mannens kusine på fredag... :gjeiper:

Om ikke annet har jeg fått sortert ut 7 poser med tøy som skal gis til hjelpesending på torsdag, jeg har strøket alle mannens skjorter, strikket enda en prematur/nyfødtlue og jeg har fått hentet en NYDELIG meitai jeg vant for en ukes tid siden. Toddlerstørrelse, slik at den er optimal for storebror. :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går 23. april kom vår lille gutt til verden!! Han fikk en litt tøff start og bor på nyfødtintensiven enn så lenge, men han er på bedringens vei heldigvis. Forteller mer når vi kommer oss hjem om en god stund.. Han er så skjønn!!!!!! Smelt og lykke og lettelse og gud vet hva... Sukk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...