Frigg Skrevet 7. oktober 2011 Forfatter #221 Del Skrevet 7. oktober 2011 Første uka i ny jobb er over. Det har gått veldig bra, men jeg er utroolit sliten kjenner jeg. Har ikke vært hjemme fra jobb før sent hver kveld. Mandag var det psykologen etter jobb, tirsdag og onsdag trening og i går var vu ute med noen venner. I kveld er det å pakke til vi skal reise til barnedåp i morgen. Kjære harr også bursdag i dag, så vi skal bare være hjemme å spise god mat, ta noen øl og se en film eller noe. Fikk en god avslutning på arbeidsuken i dag. Jeg og ped.leder på avdeling har ikke fått snakket så mye sammen denne uken ettersom det bare har vært oss to på jobb. Men en halv time før jeg skulle gå i dag begynte vi å snakke litt om hvordan uka hadde vært o.l. Og jeg kom meg ikke avgårde før en halv time etter at jeg var ferdig på jobb, for vi hadde mye å snakke om. Hun er veldig fornøyd med jobben jeg gjør og tror at vi to + assistenten på avdelingen kommer til å bli et bra team. Det er alltid godt å høre at man gjør en god jobb og at andre er glade for å ha fått meg på avdelingen Spurte litt om hva min rolle kommer til å være fremover, og da fikk jeg vite at jeg blant annet skal være med på en type ansvarsgruppemøter med barnevernet ca 1 gang i måneden. De som er utdannet barnevernspedagoger på huset møtes og diskuterer eventuelle saker anonymt sammen. Jeg synes det er kjempeinteressant og gleder meg til å endelig kunne ta i bruk litt mer av utdannelsen min. Men kjenner at jeg må begynne å ta frem litt fagbøker igjen. Har jo ikke utført så mye av det direkte barnevernsfaget mitt etter utdanningen. Selv om det ikke blir så mye hvile denne helgen, så tror jeg det går greit nå som jeg fikk en tilbakemelding på at de er fornøyde med jobben jeg gjør. Det hjelper på motivasjonen. I tillegg så blir vi tre voksne + to studenter neste uke Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 8. oktober 2011 #222 Del Skrevet 8. oktober 2011 Som jeg prøvde og si på FB (bare litt usikker på hvor godt det kom fram) så må det jo være deilig for deg og endelig ha en positiv opplevelse relatert til jobben. Og den ansvarsgruppa di hørtes kjempe spennende ut! Kos dere i helga! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frigg Skrevet 10. oktober 2011 Forfatter #223 Del Skrevet 10. oktober 2011 Og atter en ny uke er i gang. Ble ikke mye hvile eller å slappe av i helgen. Kjære hadde bursdag på fredag. Bursdagen brukte vi til å pakke til dåp, spise en god middag og drakk et par øl hjemme før vi fant senga kl 21:45! Begge sov innen klokken var 22...koselig Lørdag var det å komme seg opp før sola og komme seg til Gardermoen og videre til dåpsbarnet og familien. Det har vært en veldig koselig helg med masse hyggelige folk, god mat og drikke. Men det er klart at man er sliten når man har hatt en ganske så hektisk første uke på jobb uten at man får slappet av når det først er helg. Så dagen i dag har vært slitsom. Ble litt annerledes å ha studenter på avdelingen, for ped.leder skulle jo vise rundt, samtaler og bla, bla, bla. Så føler vi egentlig har vært bare to voksne. Men det blir nok sikkert bedre etterhvert. I dag har jo jeg måttet forholde meg til enda en ny ansatt på avdelingen + to studenter som er fremmed + enda flere nye barn. Så krysser fingrene for at ting blir bedre når jeg har blitt ordentlig kjent med både barn og voksne. JEg vil så gjerne gjøre en god og best mulig jobb, men det er klart at jeg er redd for at jeg gjør feil både ift rutiner og grensesetting. Det er så forskjellig fra barnehage til barnehage og fra person til person. Denne uka skulle jeg egentlig bare ha mellomvakter, men da ped.leder lurte på om jeg kunne tenke meg å gå alle vaktene så sa jeg meg villig til det. Angret litt etterpå, for vi skal ha personalmøte i morgen og jeg skal ha tidligvakt :gjeiper: Men, men... Kjære er bortreist fra i dag til i morgen. Og hverken jeg eller han hadde lyst til at han skulle reise bort, men noen ganger må han bare pga jobben. Og ettersom begge av oss trengte hverandre i kveld så er det litt ekstra tungt. Men jeg får vel se han en time i morgen når jeg kommer hjem sent fra jobb og møte. Hurra! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frigg Skrevet 12. oktober 2011 Forfatter #224 Del Skrevet 12. oktober 2011 Barnehagebaseluskene har inntatt kroppen. Så nå er jeg dett i desa, nyser, vondt i hodet og fryser som om jeg sitter ute i fem minus. Men her er det vel bare å komme seg i seng slik at man er klar for tidligvakt i morgen. Kan ikke være borte fra jobb allerede, for da får jeg ikke penger. Og er det noe jeg har lite av akkurat nå så er det penger Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Serenity88 Skrevet 12. oktober 2011 #225 Del Skrevet 12. oktober 2011 God bedring! Håper du får ny energi i natt Blir så glad av å lese at du trives på jobben Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frigg Skrevet 13. oktober 2011 Forfatter #226 Del Skrevet 13. oktober 2011 Overraskende våken idag. Men har sovet veldig godt i natt, så våknet ikke før en halv time før klokka ringte. Er ganske så sausa av forkjølelese idag også, men har pakket på meg fornuftige klær og er nogenlunde klar for skogstur med barna i dag. VI kommer nok til å være ute det meste av dagen,så greit å ha nok klær. I dag skal vi nok grille, lete etter poster i skogen (som en snill pappa har hengt ut)og generelt bare kose oss. Er egentlig ganske greit å ha tidlig på turdag, for den første timen er stille og rolig og når man kommer tilbake fra tur er det bare en liten time før man skal hjem Og idag blir det rett hjem til sofaen etter jobb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Serenity88 Skrevet 13. oktober 2011 #227 Del Skrevet 13. oktober 2011 Ha en super dag! Turdag i barnehagen til J også i dag, de skal til og med sove ute i skogen! Er så glad for at vi fikk ham i en naturbarnehage, stortrives Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frigg Skrevet 13. oktober 2011 Forfatter #228 Del Skrevet 13. oktober 2011 Ha en super dag! Turdag i barnehagen til J også i dag, de skal til og med sove ute i skogen! Er så glad for at vi fikk ham i en naturbarnehage, stortrives Takk, takk. Hadde en fin tur, men vi var ikke i barnehagen igjen før jeg skulle hjem. På vei hjem gikk jeg av banene ved jobben til kjære, handlet mat å så dro jeg og kjære hjem sammen. La meg på sofaen da jeg kom hjem, sovnet med en gang og våknet av at kjære lurte på om han kunne ta sin middagslagekvote i dag. Det vil si at det blir å bestille mat. Kan ikke si at akkurat det gjorde meg noe, for da jeg våknet på sofaen var jeg knallvarm (ikke feber) og formen enda værre. Men da er det bare å håpe på at jeg ikke blir enda værre til i morgen når jeg skal på jobb. Glad for at det er helg i morgen for å si det slik. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frigg Skrevet 17. oktober 2011 Forfatter #229 Del Skrevet 17. oktober 2011 Ny uke, nye muligheter. Det gjorde godt å ha en helg uten planer. Fredag var jeg og kjære plantet til sofaen hvor vi så tv og jeg sovnet som vanlig Lørdag var planen kino og en liten tur ut for å ta et par øl. ENdte opp med at jeg tok siste banen hjem, mens kjære ble igjen med noen bekjente og kom ikke hjem før på morgenkviste....som vanlig. Søndagen ble tilbrakt i sofaen eller senga hvor vi bare slappet av og sov. Så i dag har jeg faktisk vært ganske uthvilt. Kom meg på Corebar etter jobb i dag. Egentlig ganske morsom trening, men jeg kommer til å være så stiv og støl i morgen at jeg gruer meg. Har hørt om andre som har prøvd det, og de har sagt at de eneste plassene de ikke var stive dagen etter var i hårrøttene og fingertuppene Så jeg har visst noe å se frem til Men fy for en effektiv trening. Man trener jo kjernemusklaturen til de grader. På jobben går det bra. Har begynt å bli litt mer kjent med de andre ansatte, ikke bare de på avdelingen. Men jeg må si at det er en merkelig gjeng. Man føler liksom bare tilhørighet til sin egen base, de andre blir liksom bare "de andre". Men nå skal det jo sies at vi hadde et helt spesielt samhold der jeg jobbet før, så det er nok det samholdet jeg savner litt. Hadde møte med ped.leder i dag, slik at vi fikk avklart hvem som skal ha ansvaret for hva. Jeg skal lage ukeplaner, månedsplaner og etterhvert månedsbrev. Egentlig helt greit, for det er ting jeg er vant med å gjøre. I tillegg har jeg spurt om jeg kan få ha språkgrupper for 3- og 4- åringen når 5-åringene har førskolegruppe. FOreldresamtaler skal jeg heldigvis ikke ha. Kjenner det er litt rart å ha mindre ansvar, men samtidig veldig, veldig deilig Det eneste negative akkurat nå, er sjefen min. Hun er så merkelig. Jeg føler aldri at jeg vet hvor jeg har henne. Hun virker så fjern og rar samtidig som hun liksom skal utstråle selvsikkerhet og være sjefen over alle. På fredag kom hun f.eks og spurte om jeg hadde levert inn vitnemål og attester. Og det gjorde jeg i sommer! Men ettersom de papirene ikke er noe sted, så måtte jeg ta med de på nytt i dag. Og jeg har ikke fått noen sluttattest fra gamlejobben enda, så jeg måtte levere den midlertidige jeg hadde fra april da jeg drev og søkte jobber. NEI, den var ikke god nok hvis jeg skulle ha lønn. Hvis jeg skulle ha krav på alt, ut i fra ansiennitet, så måtte jeg få en sluttattest. Det er jo greit nok det, men det var liksom måten hun sa det på som gjorde at jeg reagerte. Men, men... Nå skal jeg og kjære spise gulrotsuppe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frigg Skrevet 23. oktober 2011 Forfatter #230 Del Skrevet 23. oktober 2011 Da var helgen over, det er søndags kveld og jeg burde har sovet for lenge siden. Men denne søndags kvelden er selvfølgelig som alle andre søndagskvelder: jeg får ikke til å sove! Akkurat i det jeg skal til å sovne, så våkner jeg. irriterende. Og det hjelper heller ikke på at kjære snorker uansett hvordan han ligger. Kommer til å være kjempetrøtt i morgen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frigg Skrevet 25. oktober 2011 Forfatter #231 Del Skrevet 25. oktober 2011 Føler at dagboken bare blir til klaging for tiden. Har det egentlig bra, men føler at det blir litt vel mye ansvar på meg på jobben om dagen. I går var jeg ikke hjemme fra jobb før 21 og nå må jeg snart ut av døra for å ha tidligvakt. Gruer meg til jobb idag. JEg må plutselig ta i mot en ny gutt som skal begynne på basen i dag, og han kommer kl 8! Snakket med moren i går og sa at jeg kan desverre ikke vise rundt og ta meg av de når de kommer så tidlig, for jeg er alene til 8.30. I tillegg snakker ikke foreldrene norsk, så det må gå på engelsk og barnet er visst veldig aktiv - type stikker av!Ikke fikk jeg noe godt svar på hvordan de pleier å ha tilvenningene heller, så dette kan jo bli gøy. Ped.leder kommer ikke på avdeling før tidligst 11 i dag. Vil bare krype under dyna og bli der i dag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Serenity88 Skrevet 25. oktober 2011 #232 Del Skrevet 25. oktober 2011 Uff, håper dagen din går bedre enn fryktet! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diddles Skrevet 25. oktober 2011 #233 Del Skrevet 25. oktober 2011 En hektisk start på dagen m.a.o Det går så fint skal du se, du har jo pratet med mammaen og fortalt du er alene frem til 8.30! Frem til du har tid til å vie all oppmersomhet på de benytter de nok sjansen til å gjøre seg litt kjent på avdelingen på egenhånd, leke litt og kansje spise frokost?! Skjønner du synes det er pyton og litt mye, men du får nok endel ansvar nettopp fordi du har jobbet som ped.leder tidligere og er "nestkommanderende" på avd. som førskolelærer...for det er det du er ansatt som selv om du ikke har utdannelsen? Mener jeg leste noe om at du skulle inn i gruppa som hadde med barn med spesielle behov?! Hvis denne gutten er så aktiv, så er kanskje nettopp du den rette til å ta deg av han Du skal se det går superfint Håper dagen din ble fin selv om du hadde mest lyst å grave deg ned idag tidlig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frigg Skrevet 25. oktober 2011 Forfatter #234 Del Skrevet 25. oktober 2011 En hektisk start på dagen m.a.o Det går så fint skal du se, du har jo pratet med mammaen og fortalt du er alene frem til 8.30! Frem til du har tid til å vie all oppmersomhet på de benytter de nok sjansen til å gjøre seg litt kjent på avdelingen på egenhånd, leke litt og kansje spise frokost?! Skjønner du synes det er pyton og litt mye, men du får nok endel ansvar nettopp fordi du har jobbet som ped.leder tidligere og er "nestkommanderende" på avd. som førskolelærer...for det er det du er ansatt som selv om du ikke har utdannelsen? Mener jeg leste noe om at du skulle inn i gruppa som hadde med barn med spesielle behov?! Hvis denne gutten er så aktiv, så er kanskje nettopp du den rette til å ta deg av han Du skal se det går superfint Håper dagen din ble fin selv om du hadde mest lyst å grave deg ned idag tidlig Det gikk heldigvis bedre enn forventet, men det var nok pga at de kom 8.30 og vi da var to ansatte og vi hadde kommet oss til basen (alle basene spiser frokost sammen på morgenen og går hvert til sitt 8.30). Er i og for seg greit at jeg får ansvaret for å ta i mot gutten ettersom han skulle komme tidlig, men det jeg ikke liker er at ped.leder og assistenten trekker seg unna ettersom man må snakke engelsk med foreldrene. Jeg er jo heller ikke noe flink i engelsk og ikke noe glad i å snakke det, men jeg kan jo ikke bare trekke meg unna når de kommer. Men, men.... For å oppklare litt i rollen min på jobben. JEg er ansatt som fagpedagog/ barnevernpedagog i barnehagen. Jeg jobber på en fast base med en førskolelærer og en assistent. Jobben min er å bistå førskolelærer på avdelingen med praktiske ting som å skrive ukeplaner, månedsbrev, være med på vanskeige foreldresamtaler sammen med førskolelærer og være med på barnevernsmøter. Jeg har ikke noe spesielt ansavar for barn med spesielle behov, så selv om vi har noen barn som trenger noe ekstra, så er ikke de "mitt" ansvar. Det er noe vi tre ansatte må samarbeide om, eventuelt få inn noen utenifra. Men jeg føler vel litt på det at ettersom jeg er utdannet barnevernpedagog, så tror de at jeg har fasiten på alt av problemer og utfordringer når det gjelder barna. Men det fungerer desverre ikke slik. Men dagen ble i alle fall bedre enn forventet, og resten av uka tror jeg blir bra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frigg Skrevet 26. oktober 2011 Forfatter #235 Del Skrevet 26. oktober 2011 Kjennes ut som om vinteren er godt på vei. Når jeg kommer hjem fra jobb om dagene er jeg stuptrøtt og sovner på sofaen nesten hver kveld. Jeg ar vanskeligheter med å stå opp om morgenen og humøret er ikke særlig bra før jeg har kommet meg ut av døra. Kjennes ut som om en liten vinterdepresjon er på vei VIL IKKE! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
janne84 Skrevet 26. oktober 2011 #236 Del Skrevet 26. oktober 2011 Alt er mye tøffere på vinterstid.. sliter en del selv, vurderer å ta litt solarium, har hørt at det kan hjelpe.. Jeg hadde iallefall aldri klart å levd i nord-norge med mørketid.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diddles Skrevet 26. oktober 2011 #237 Del Skrevet 26. oktober 2011 Det finnes en sånn dagslyslampe også som hjelper Svigermor har en sånn, det er den som får henne gjennom vinteren (pluss en sydentur ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frigg Skrevet 27. oktober 2011 Forfatter #238 Del Skrevet 27. oktober 2011 Lønningsdag Eneste minuset er at jeg ikke har fått riktig lønn. Har bare fått lønn for 4års ansiennitet, mens jeg skal ha for 7år! Utgjør 1000kr i måneden. Vet ikke hvordan de har klart det, men jeg har en mistanke om at lønningskontoret bare har fått den siste arbeidsbekreftelsen/ sluttattesten min, for ansiennitetsdato er den samme som da jeg startet i den forrige jobben i 2007. Og jeg skal selvfølgelig ha for de tre første årene også. Men får ta det med sjefen når hun er tilbake på mandag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 29. oktober 2011 #239 Del Skrevet 29. oktober 2011 Lønningsdag Eneste minuset er at jeg ikke har fått riktig lønn. Har bare fått lønn for 4års ansiennitet, mens jeg skal ha for 7år! Utgjør 1000kr i måneden. Vet ikke hvordan de har klart det, men jeg har en mistanke om at lønningskontoret bare har fått den siste arbeidsbekreftelsen/ sluttattesten min, for ansiennitetsdato er den samme som da jeg startet i den forrige jobben i 2007. Og jeg skal selvfølgelig ha for de tre første årene også. Men får ta det med sjefen når hun er tilbake på mandag. Det er sikkert det som har skjedd. Det var det lønningskontoret gjorde med min søster da hun fikk første lønna etter og ha startet i ny jobb. Det ordner seg heldigvis kjapt. Etter en hektisk uke på jobb tenker jeg det gjør godt med lønn OG helg! Kos deg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frigg Skrevet 29. oktober 2011 Forfatter #240 Del Skrevet 29. oktober 2011 Det er sikkert det som har skjedd. Det var det lønningskontoret gjorde med min søster da hun fikk første lønna etter og ha startet i ny jobb. Det ordner seg heldigvis kjapt. Etter en hektisk uke på jobb tenker jeg det gjør godt med lønn OG helg! Kos deg! Godt å høre at det ordnet seg for søsteren din, da er det håp for meg også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå