Gå til innhold

...jeg kom ikke på en god dagboktittel...


Pingting

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jojo, Stavanger er sikkert kjempefin den! Lar meg ikke skremme vekk av hverken dialekt eller kaffe med Tabris, jeg! :ler: Men det er jo liksom her i øst at jeg har nettverket mitt, da. Ikke bare J-man, men venner og familie og flest kolleger og... Ikke kan jeg be J-man om å flytte etter heller, for han har jo jobb og slikt her. Tror ikke han har særlig lyst heller.

Tabris: nei, det er Statens vegvesen, av alle ting. Det jobber noen arkeologer hos dem, som jobber med planlegging av veier i forhold til kulturminner, uttalelser til kommune/reguleringsplaner og denslags. Synes faktisk ikke det høres så dumt ut. :)

Uansett så fant jeg en aktuell stilling i Lillestrøm også. Det er i det minste et lite hakk nærmere. Ukependling kan være aktuelt en stund.

Nå skal jeg være flinkis og tegne litt. Jeg har fått et illustrasjonsoppdrag i høst (tegning av arkeologiske funn), best å passe på å ikke være helt rusten. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er ikke bare, bare å flytte pga jobb. I alle fall ikke når man har alt av nettverket sitt på en plass og jobb en annen plass.

Krysser fingrene for at det kommer flere utlysninger i Osloområdet :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BAHAHAHA, det er på tide med

ekle arkeologi-nyheter

*fanfare*

Arkeologer i Sverige har funnet kule ting. Veldig, veldig kule ting. I bunnen av en uttørket innsjø har de funnet hodeskaller. 8000 år gamle. Så gamle skjelettrester er innmari sjeldent i Skandinavia. Men det er ikke bare hodeskaller, åneida, det er hodeskaller som har stått på staker.

36226.jpg

Kanaljorden_cranium_mounted_on_stake_2_%28photo_Fredrik_Hallgren%29x.jpg

Arkeologene mener at hodene trolig først har stått "på utstilling" først, så blitt hivd i vannet. Trolig etter at huden og musklene hadde råtnet vekk.

Hvorfor i alle dager? Si det, ingen vet. Det kan ha vært krigstrofeer som ble stilt opp til skrekk, skryt og advarsel. Det kan også ha vært et begravelsesrituale de hadde for sin egen gruppe. Det skal gjøres endel analyser for å se hvor disse individene kommer fra, og om de er i slekt med hverandre.

Nå skal jeg lage middag. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ja, forstår deg, det skal noe til å flytte bort fra alt kjent og nært. Men tilbudet om kaffe står ved lag skulle du endre mening. ;) Og den stillingen så jeg faktisk. :jepp:

Spennende funn! Jeg lurer på hva de kommer frem til, jeg holder en knapp på skrekk og advarsel, jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende funn! :jepp:

Jeg leste beskrivelsen av jobben i statens vegvesen for mannen i sted. Han lurte veldig på hva slags folk jeg henger med her :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva hadde du til middag forresten? Kyllingspyd eller noe i den duren?

:hoho:

Det ble spaghetti. *klarer ikke finne på hode-på-stake-spøk* Jeg kjøpte en pakke dritdyr da J-man hadde bursdag i april, og brukte opp resten nå. Synd å si, men den her kostet da nesten 60 kroner for 250 gram, og jeg synes Barilla sin vanlige er bedre... :sjenert:

Hehe, ja, forstår deg, det skal noe til å flytte bort fra alt kjent og nært. Men tilbudet om kaffe står ved lag skulle du endre mening. ;) Og den stillingen så jeg faktisk. :jepp:

Spennende funn! Jeg lurer på hva de kommer frem til, jeg holder en knapp på skrekk og advarsel, jeg.

Jeg og! Mest fordi det er den mest groteske varianten! :ler:

Så spennende funn! :jepp:

Jeg leste beskrivelsen av jobben i statens vegvesen for mannen i sted. Han lurte veldig på hva slags folk jeg henger med her :ler:

Hahaha! ...raringer? :klo:

Fine skaller! :hoppe: håper det ordner seg med jobb!

Jeg og! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lykke til med jobbsøking Pingting! Er der nå jeg også - har fått en relevant deltidsstilling, men er på leting etter 100% fast. Sendte en søknad i dag og krysser fingrene :) Uansett er det deilig å være ferdig med masteren :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Næmmen hei KatteLatte! :vinke:

Stas med deltidsstilling da! De er det ikke så mange av i min bransje, til gjengjeld er nesten alle fulltidsjobbene skikkelig korte! ;)

---

Jeg fikk en sånn impuls om å bake. Det skjer av og til. Men så ville jeg helst lage noe sunt. Så da ble det grove kjeks. Fant flere oppskrifter på internett og kombinerte dem. Resultatet ble godt! ...selv om jeg svidde det ene brettet med kjeks. :rolleyes: Bortkasta! :kjefte:

Uansett:

GROVE KJEKS MED SESAMFRØ OG ROSMARIN

1 dl hvetemel

1 dl havregryn

2 dl siktet byggmel

2 dl sammalt hvete, grov

1/2 dl sesamfrø

3/4 ts salt

100 g smør

1,5 ss tørket rosmarin

1 dl vann

1 egg

Bland det tørre. Smuldre inn smør. Bland inn egg og vann. Ha ev. i mer vann eller mel om konsistensen er teit.

Kjevle ut til deigen er 2-5 mm tykk, litt sånn etter smak og behag. Stek midt i ovnen på 225 grader, 10-15 min (tynnere kjeks = kortere steketid). Avkjøl på rist.

Prøvde nettopp en med gulost og paprika - supergode! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kan absolutt anbefale Stavanger asså.

Da jeg møtte Mannen bodde han der.

Søsteren min traff sin mann der (men gubben hennes er dust så det hjalp kanskje ikke) og har bodd der i 8 år.

I mars flytta broder'n dit pga jobb, så Stavanger kjenner jeg godt til.

Kunne godt flytta dit selv.

Men om du trenger jobb så har jeg ledig stilling som hushjelp, vaskehjelp, barnevakt, gartner...

Bare og si ifra...

:ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter på Oslo Spektrum og venter på at humorgalla skal begynne. Atle Antonsen, Bård Tufte Johansen, Harald Eia og sjølveste John Cleese. Dette burde bli bra! (og nei, vi er ikke så milelangt unna scena som det ser ut til på bildet, jeg bare synes det er så kult at jeg kan laste opp bilde fra der jeg er, mens jeg er der. *fortsatt nyforelska i smarttelefonen sin*)

Håper alle har en super lørdagskveld :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...