Gå til innhold

...jeg kom ikke på en god dagboktittel...


Pingting

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei menneskene!

Et bittelite livstegn fra det bløte vindhølet formerly known as Karmøy. Her er det stort sett mye vær, og mye morsom jobb. Gøy å jobbe på en utgravning som får såpass mye mediedekning, og nå har altså mine gummistøvelkledde føtter vært vist på riksdekkende TV i hele to sekunder! :biggrin:

Nå i helga har jeg besøkt Tineline, og nå har jeg knabba PC-en hennes. Eller: unnskyld: Mac-en. Den har rare knapper. Også er jeg litt bakfull. Og har det egentlig ganske bra. Til uka får vi kanskje nett der vi bor. Håper jeg.

Karakterskuffelsen får jeg bare svelge, tror jeg. Nytter nok ikke å ta eksamen igjen - den er bare justerende for karakteren på oppgaven. Og jeg fikk inntrykk av at jeg ikke akkurat lå på vippen til en karakter bedre. Det er fortsatt en skuffelse, og det tror jeg det kommer til å være en stund - men om jeg tar tiden til hjelp tror jeg nok at jeg skal leve helt fint med det. Og i stedet for å sitte og sutre, skal jeg prøve å finne tig som kan veie litt opp for en sånn karakter. Prøve å få publisert en artikkel eller to om funnene mine og denslags. Kanskje starte en litt mer fagrelevant blogg. Ha det gøy med skriving og faget, rett og slett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Liker å høre at du har det bra! Oppgaven & karakteren har uansett ingenting å si, med mindre du desperat vil ha en forskningsstilling eller få en jobb det er 10 000 søkere til. Utenom det er karakterene ganske så lite viktige.

Håper å få tatt en tur til Haugesund i løpet av sommeren, men det blir nok ikke i juli. Kanskje i august? Du er vel ikke ferdig før i september? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppgaven & karakteren har uansett ingenting å si, med mindre du desperat vil ha en forskningsstilling eller få en jobb det er 10 000 søkere til. Utenom det er karakterene ganske så lite viktige.

Praktisk sett ja, men det er jo liksom greit å få en bekreftelse på at man har gjort en bra jobb. *kverulant*

Ja, er her til 9. september. Ta turen da! Til tross for fint sted og hyggelige kolleger så er det utrolig deilig å se noe nytt og nye tryner altså! :)

Åja, og: vi har endelig fått nett! :happy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nett. Og en flaske vin, og uante mengder ost og kjeks i magen.

Livet er jammen ikke så verst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter og sikler på en Motorola Defy. Jeg har så lyst på smarttelefon! Samtidig så har jeg en lei tendens til å ha et snev av selvinnsikt, og den forteller meg at

1) jeg er klønete og

2) jeg er arkeolog

(2 innebærer tidvis gjørme til knærne, sand som kommer seg inn i alle lommer og hulrom den måtte finne.... eh, ja, sitting, veiving med spader og krafser, gravemaskiner og å være bakfull på jobb.)

Defy-en tåler en halvtime på en meters dyp, har ripefritt glass, og skal kunne takle en støyt eller to. Også har den android, om enn en litt gammel versjon.

Tror jeg er forelska. :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Katee

:fnise: Hvis Oprah har'n, så syns jeg du skal gå for den, Pingu! ;)

Men helt seriøst, så høres den veldig perfekt ut for ditt bruk :jepp:

Hvordan går gravingen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har bestilt! :rodmer:

Gravinga går helt supert! Jeg fikk ikke noen god start på feltarbeidet, med endel hjemlengsel og masterskuffelse og slikt - men nå koser jeg meg! Jobben er spennende, sjefene superålreite og resten av kollegene er supre! Vi er en fin gjeng synes jeg, både arbeidsmessig og sosialt. Selv om jeg selvfølgelig savner Oslo litt, så nyter jeg feltlivet! Også har jeg kjøpt meg fiskestang! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tirkes

Dersom du klarer å fiske opp en sjelden artefakt fra havet med den fiskestanga, så skal jeg spandere en fin whiskey på deg. Kors på halsen!

Koselig at du trives da. :-) Virker som en utrolig morsom jobb. Hvordan vil hverdagen din arte seg egentlig? Graving på sommeren og begrave nesa i bøker på vinteren eller kommer du til å reise utenlands?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan vil hverdagen din arte seg egentlig? Graving på sommeren og begrave nesa i bøker på vinteren eller kommer du til å reise utenlands?

Ehehehehe, ikke spør så vanskelig, da. Problemet er jo at det er lite jobb generelt på vinteren. Akkurat nå vet jeg ikke hva jeg kommer til gjøre etter at dette prosjektet er ferdig en gang - det er i midten av september. Forhåpentligvis blir det mer feltarbeid. Men jeg kommer nok til å se meg om etter en fast jobb. Feltarkeologi er morsomt, men den ustabile jobbsituasjonen og helsa mi gjør at jeg kommer til å se etter noe annet. Sånn det er nå får jeg skikkelig betennelse i ett eller annet faenskap i kneet hver sommer, er grense for hvor lenge jeg har lyst til å friste den skjebnen. Også har jeg jo også en annen utdannelse som illustratør - kan godt tenke meg å jobbe mye med det, men jeg vet ikke om det er nok til å leve av akkurat.

Med andre ord: usikker fremtid. Men man får tro at det ordner seg. Har funnet et par jobber å søke på, som selvfølgelig er fryktelig langt unna Oslo. Men jeg søker. Og venter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...