Gå til innhold

...jeg kom ikke på en god dagboktittel...


Pingting

Anbefalte innlegg

Usj, jeg skal også skrive søknad nå. Vanskelig! Man skal jo "selge" seg selv, men jeg synes det meste høres kleint ut. Heldigvis så er det ikke lange teksten som skal til. :)

Lykke til med søknadsskrivningen! Håper du får napp på en jobb du har skikkelig lyst på :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har nettopp vært gjennom jobbsøking. Er glad for at jeg hadde en standarsøknad liggende fra forrige gang jeg søkte.

Men det er som Kokos sier at det er litt kleint å selge seg selv :fnise:

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, Pingen!! Så et program om menneskets utvikling på NRK idag, og tenkte på deg da jeg så sprukne, gamle bein som var 40 000 år gamle...:happy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Hei, Pingen!! Så et program om menneskets utvikling på NRK idag, og tenkte på deg da jeg så sprukne, gamle bein som var 40 000 år gamle...:happy:

Er jeg rar hvis jeg ar det som et kompliment? :klo:

:klemmer:

:kose:

Oi, jeg har en dagbok, ja... Jeg lever. Og surrer rundt på forumet. Har bare ikke nok tid til overs til å prioritere dagbokskriving. Så søte dere er som tusler innom her likevel :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Annonse

Hrm, nå har jeg visst verdensrekord i dårlig oppfølging av egen dagbok.

Uansett: hei og hallo! Jeg er tilbake i Oslo, jeg. :) Var ferdig på prosjektet for en uke siden, og i mellomtiden har jeg og J-man vært på en liten ferietur til Dublin. Finfin by! :hjerte:

Det er SÅ godt å være tilbake! Men jeg går en usikker jobbhøst i møte. Har fått én jobb som kommer til å vare i ca. en mnd, ellers aner jeg rett og slett ikke. Har søkt litt her og der, fått tilbakemelding fra ett sted om at de har ansettelsesstopp, men at jeg står øverst på lista om det endrer seg. Ellers hører jeg lite, hverken fra utgravningsjobber eller andre jobber. Velkommen til livet som ferdigutdannet, Ping! :lol:

Ellers skulle man jo tro at arkeologer er solbrune og muskuløse hele gjengen. Solbrun: nja. Det regner mye på vestlandet. Muskuløs: joa, jeg har jo båret tunge ting fra A til B og tilbake igjen i hele sommer. Men arkeologer er også over gjennomsnittet glad i øl og god mat, og det har i grunnen satt sine spor. Og det kom liksom på toppen av en utrolig slitsom masteroppgaveinnspurt, hvor alt fokus på kosthold og trening så og si forsvant. Så: høstprosjektet blir å få vekk de sporene igjen. Egentlig blir det veldig lite drastisk, jeg vil bare tilbake til et vanlig liv med et vanlig, sunt kosthold og fysisk aktivitet.

Rabler sikkert ned noe mere tull senere, nå skal jeg innom NAV. *sukk*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klem:

Koselig med oppdatering fra deg! Blir nok deilig å komme igang med de vanlige rutinene igjen.

Så moro med Dublin-tur! :jepp: Der har jeg aldri vært, men har veldig lyst til å dra dit en gang!

Lykke til hos NAV, har skjønt at man som regel trenger det.. :sjenert::fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til hos NAV, har skjønt at man som regel trenger det.. :sjenert::fnise:

Det er vel rom for sånn ca. dritstore forbedringer i NAV-systemet. Både i forhold til system, kapasitet, skjønn/regelverk og av de ansatte. At det finnes enkelte inkompetente tullinger av noen ansatte tviler jeg ikke på. Når det er sagt, så har det liksom blitt en uskreven regel at NAV er teite og dumme og bedritne. Jeg synes mye av kritikken mot NAV f.eks. her på KG er mildt sagt usaklig og uintelligent, og viser til tider imponerende mangel på forståelse for regelverket og hvordan både ansatt og bruker faktisk må forholde seg til det.

Uansett så trenger jeg ikke forholde meg til denslags. Jeg skal bare inn på nav.no og se etter ledige jobber, så det mest provoserende i løpet av dagen blir vel skrivefeil i annonsene. Heldigvis er noen av slurvefeilene ufrivillig morsomme. Så nettopp noen som søkte etter en "Kmmunikasjonsrådgiver". Trengs visst :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så fint å se deg i dagbokverden igjen :)

Dublin har jeg også lyst til å besøke! Har du noen anbefalinger?

Åh, det er en kjempefin by! Vi var veldig turistete da, og dro stort sett på ting hvor de andre besøkende snakket amerikansk og svensk, men de fleste av dem var verdt det.

Vi bodde på Ariel House. Nusselig liten B&B som er hakket mer eksklusiv enn de aller billigste. Men billige rom, 69EUR pr natt for dobbeltrom med dusj. J-man måtte ta bilde av dopapiret fordi det var sånn fancy brett på det. Frokostmenyen var fra helvete, ihvertfall om man er på kombinert lavkarbo- og lavfettdiett. For oss andre var det himmelen. I tillegg til traqdisjonell Full Irish Breakfast hadde de pannekaker med bacon eller creme fraice og bær, posjert egg og røkt laks, havregrøt, eggerøre og bacon, nybakt grovbrød, scones og muffins, lokalprodusert syltetøy, juice som garantert IKKE var fra konsentrat og masse annet fantastisk. Personalet var ikke verdens blideste, men de var proffe og trivelige nok.

To arkeologer på tur må jo innom den lokale kulturarven. Vi så småtacky, men pedagogisk fine utstillinger på Dublinia. Mest om vikingtid (vikingene grunnla jo Dublin i sin tid) og middelalder, og noe om arkeologi og utgravninger. Jeg fikk prøve på en knallgul refleksvest og hjelm. Som er det jeg har gått med på jobb i hele sommer, men jeg ville vite hvordan det var å ha på seg de mens de var rene. :eeeh: Ellers svarte jeg på spørsmål om arkeologi og hvordan arkeologer jobber. Gjorde det sånn helt passe. :fnise:

På National Museum sin arkeologiske utstilling har de verdensrekord i gull og annet bling. Andre artigheter i utstillingen inkluderte en hodeskalle som tydelig har hatt et litt for nært møte med et sverd, en gjeng inntørka mannfolk (døde sådan, de er såkalte "bog bodies" som har ligget i en myr i et par tusen år) og en helsikes gammel trebåt.

Også var vi på Newgrange. Det var ganske spesielt, det er vel en av de største konstruksjonene man har fra steinalder i Europa - en svær diger jævel av en steinhaug, med en gang inni. Steingammelt er det og: 5000 år. Det har vært graver der, men stedet har nok primært fungert som et slags tempel. Åpningen og ganger er stilt opp slik at sola skinner inn dit i noen korte minutter på vintersolverv. Det er ganske så fønki. Vi var inne i gangen der, småklaustrofobisk, men stor stas.

...og hva gjør man når man ser noe så imponerende? Jo, man prøver å spise det. Selvfølgelig.

6153972330_2a7b75f8e6_m.jpg

(jeg har en tendens til å ta sånne bilder. Vet ikke helt hvorfor)

Ellers så var vi innom Irlands eldste pub (påstår de selv): The Brazen Head. En stuttjukk, liten pub. Veldig turistifisert, men det var vi forsåvidt klar over. Lunsjmenyen ble jeg ikke imponert over, når jeg går på en 800 år gammel irsk pub bestiller jeg helst ikke "Chicken tikka panini" (!!!). Faktisk. Ser ut som om middagsmenyen har noen flere tradisjonelle retter, og maten vi bestilte var jo god. Barwe... kjedelig.

Også var vi innom to av filialene til The Porterhouse, som er et mikrobryggeri. Sikkert eneste stedet i Dublin hvor man ikke får kjøpt Guinness. :lol: God øl, god mat.

Guinness-museet på bryggeriet var en selvfølge. De har en pub på toppen, det er vel den mest kortreiste Guinnessen man kan få. Og alle har rett: den smaker virkelig bedre der borte! :)

Oi, det ble langt. Nå skal jeg ut på en minishoppetur for å finne en bursdagsgave og så på bursdagsbesøk. Ha en fin lørdag, alle! :klemmer:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, så mye dere fikk gjort! Hvor lenge var dere der? Jeg var i Dublin for noen år siden, men skulle gjerne hatt litt bedre tid til å få sett meg litt om :hoppe:

Digger bildet! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Å, så mye dere fikk gjort! Hvor lenge var dere der? Jeg var i Dublin for noen år siden, men skulle gjerne hatt litt bedre tid til å få sett meg litt om :hoppe:

Digger bildet! :)

Vi var ganske effektive, og var der bare i 3,5 dager. Tre overnattinger, og ettermiddagsfly både til og fra. Men det ble likevel litt tid til impulsting og avslapping

Også glemte jeg at vi tok turen ut til Howth. En gammel fiskelandsby som er en halvtime med tog utenfor Dublin. Veldig turistifisert nå, men fortsatt fin. Fiskebutikker, små søte hus, koselig kaiområde. Også bor det ville seler der! :hjerte:

Høres ut som en herlig tur! :nigo:

Håper du fikk en fin lørdag, og at du får en flott søndag! :klem:

I lige måde! :klemmer:

Vi skal til svigers og spise krabbe i dag. Hele familien, med svoger og svigerinne og tre barn og alt. Blir kos. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...