Gå til innhold

To steg frem og ett tilbake


Gjest Daenerys

Anbefalte innlegg

Selvsagt er nerding kult! :ler: Hva slags serier og bøker liker du? Jeg liker det meste jeg har sett, er veldig glad i Game of Thrones, Battlestar Galactica, Star Trek, Serenity, B5, X-files. Og sikkert noe jeg har glemt. + diverse filmer selvsagt :fnise:

Av bøker er det Harry Potter, GoT, er halvveis i Tidshjulet (startet for 7-8 år siden!!), og diverse jeg kommer over. Dune er også bra.

Serier jeg har sett, og liker, er BSG, Star Trek, Firefly, Game of Thrones, Heroes, Fringe... Og stort sett de fleste scifi-filmene jeg kommer over ;) Har hørt mye fint om de nye Stargate-seriene og Babylon 5, kanskje jeg skal gå i gang med de også? Heldigvis er kjæresten glad i samme typen film, så vi ser en god del sammen!

Når det gjelder bøker er jeg veldig glad i Harry Potter, en serie som heter "Deverry and the Westlands" og en helt ny trilogi som kalles "The Kingkiller Chronicles". Sistnevnte er kanskje de beste bøkene jeg noensinne har lest! Det som nesten er litt trist er at det er fryktelig lenge til siste bok kommer ut, siden nummer to nettopp ble sluppet... :( Men mye å glede seg til!

Litt off-topic, kanskje? :) Så øh, ja, trene og jobba på ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisann, snek meg bare inn for å lese litt hos deg. Har bladd fort igjennom, får lese litt mer nøye senere, men det virker som vi har ca de samme tankene om og målene for treningen. Her må jeg følge med og heie på! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Daenerys

Er det nå jeg ikke skal komme med Gossip Girl som serie? :fnise:

:fnise: Har sett en del av det, men ikke alt, så heeelt hekta er jeg ikke. Kan nevne at jeg kun har sett én episode av Sex and the City...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kunne heller ikke løpe som yngre, men har funnet ut at jeg sannsynligvis bare var veldig... uvant med å påføre meg selv noe som helst smerte? Å løpe er ofte, hvis man ikke er født sånn, noe man blir bedre til å holde ut med årene. Sånne seige 70 åringer vet du, som løper 24 timers maraton og sånt. Ikke mange på 18 som gjør det. Nå er jo du fortsatt ung da, så du er ekstra flink.

Siden dere er nerder, har dere lest noe terry pratchett?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kunne heller ikke løpe som yngre, men har funnet ut at jeg sannsynligvis bare var veldig... uvant med å påføre meg selv noe som helst smerte? Å løpe er ofte, hvis man ikke er født sånn, noe man blir bedre til å holde ut med årene. Sånne seige 70 åringer vet du, som løper 24 timers maraton og sånt. Ikke mange på 18 som gjør det. Nå er jo du fortsatt ung da, så du er ekstra flink.

Siden dere er nerder, har dere lest noe terry pratchett?

Ja, det er kanskje det med å påføre seg selv smerte som er greia mi også! Det er jo ikke deilig å være dritsliten! Men høyst nødvendig for å få framskritt...

Jeg leste første Discworldboka som 14-15åring, men så ikke humoren i det... Men nå har jeg jo blitt gammel og åh, så mye mer belest, så kanskje jeg syns det er artigere nå? ;) Det er også mulig at 14 år gamle meg ikke hadde verdens største engelske ordforråd helt ennå, og ikke forsto alt, siden jeg bare hadde lest HP på engelsk før :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Daenerys

One Tree Hill :rodmer:

Haha, har sett et par episoder, men det er for mye drama for min del :)

Jeg kunne heller ikke løpe som yngre, men har funnet ut at jeg sannsynligvis bare var veldig... uvant med å påføre meg selv noe som helst smerte? Å løpe er ofte, hvis man ikke er født sånn, noe man blir bedre til å holde ut med årene. Sånne seige 70 åringer vet du, som løper 24 timers maraton og sånt. Ikke mange på 18 som gjør det. Nå er jo du fortsatt ung da, så du er ekstra flink.

Siden dere er nerder, har dere lest noe terry pratchett?

Smerte er ikke et problem, jeg har trent kampsport i flere år :gjeiper: Har også brukket noe på trening. Nei, det med løping er ikke smertefullt, men det er slitsomt. Å lære seg å fortsette selv om noe er slitsomt er problemet :) Jeg tror mye av det sitter i hodet.

Begynte på en Terry Pratchett + en annen forfatter sin bok, men ble ikke ferdig... Får plukke den opp igjen :) Har planer om å lese noe av han.

Ja, det er kanskje det med å påføre seg selv smerte som er greia mi også! Det er jo ikke deilig å være dritsliten! Men høyst nødvendig for å få framskritt...

Jeg leste første Discworldboka som 14-15åring, men så ikke humoren i det... Men nå har jeg jo blitt gammel og åh, så mye mer belest, så kanskje jeg syns det er artigere nå? ;) Det er også mulig at 14 år gamle meg ikke hadde verdens største engelske ordforråd helt ennå, og ikke forsto alt, siden jeg bare hadde lest HP på engelsk før :)

Har også noen bøker jeg kanskje burde lese på nytt. Har hørt mye bra om Discworld, men ikke lest selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Daenerys

Ikke så mye trening denne uka. Torsdag bar jeg mye og hjalp til på leir-dugnad, svetta godt av det. I går kom kjæresten, og han skal være her til imorgen, så han prioriteres :) Dessuten er det over 25 grader her, har ikke sjans til å jogge ute, og jeg gidder ikke betale 100 kroner for engangbillett på senteret :ler: Men i starten av neste uke reiser jeg til Oslo igjen, skal se om jeg kommer i gang igjen da :)

Håper alle får en fin dag i sola, her blir det kanskje stranda!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Daenerys

Jeg har ikke hatt sjans til å trene siden sist uke, er så utrolig mye som skjer for tiden. Jeg håper å få tatt noen joggeturer denne uka, men vet ikke om det er mulig. Har besøk i Oslo av familie, og kan ikke bare la de kjede seg heller akkurat :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Daenerys

Får invitere de med deg på tur vettu ;)

Skulle gjerne ha gjort det, men er ikke mulig akkurat nå dessverre.

Det er så VARMT!! Har ikke lyst til å jogge ute... :sjenert:

Endret av Daenerys
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Himla varmt her jeg bor og, men kom deg opp, gjerne før 10 om morgenen, og jogg! Da er det akkurat passe temperatur,og du har hele dagen foran deg til å nyte sola :) Ellers er jeg veldig glad i kveldsturer, når sola er på vei ned, da er det svalt og deilig=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Daenerys

Sant det :) fredag morgen er ferien over, skal trene da, og så skal jeg i bryllup i helga. Må fly, men foretrekker det over 8 timers kjøretur :P

Neste uke er det jobb igjen, så studiestart. Ingen flere unnskyldninger fra mandag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Daenerys

I dag har jeg målt meg, og ble litt overrasket. Har fått noen cm her og der, men samtidig føler jeg meg bedre enn før. Rart! Uansett, nå er det hardkjør fremover.

Jeg og mamma har gjort en deal: Hun skal gå ned 5 kg før julaften, og jeg skal klare 10 km på 60 min. Den som ikke klarer det, spanderer middag på den andre :fnise: I tillegg blir det belønning om man klarer målet, må bare pønske ut noe jeg virkelig ønsker meg.

Og så fort pengene fra lånekassa kommer, blir det nye joggesko. Mistenker at de begynner å bli utslitte, får se om jeg får vondt i morgen slik jeg har gjort de siste gangene. Har brukt ett par i ett år nå, og tror virkelig det er på tide med noen nye :)

I morgen er det formtest, vurderer en makspulstest faktisk... Eller bare en lengdetest. Har kjøpt en løpebok, så nå skal det bli fart i sakene!

Endret av Daenerys
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Daenerys

I dag skjer det! Nye joggesko først, og så skal jeg jogge 10K for f*** :fnise:

En brødskive og Go'morgen yoghurt til frokost + masse vann, så kjøper jeg sko, og to timer etter frokost braker det løs. Har utstyrt meg med Poweraid, en banan, og Nutrilett til etter trening (har hørt proteinene er bra der, så jeg prøver).

Gleder/gruer meg allerede :ler:

Endret av Daenerys
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ms. Raggsokk

Sprekingen, lykke til med dagens trening! Men skal du jogge med nye sko?? Jeg gikk på en smell der altså, lærte meg at det lønner seg å gå/jogge "inn" skoene litt før en hard treningsøkt :fnise: *aua-i-beina-gitt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...