Gå til innhold

To steg frem og ett tilbake


Gjest Daenerys

Anbefalte innlegg

Gjest Daenerys

Hvordan ser pumpsene ut?

Mary Janes - ikke hull i tåa, svarte, og to bånd over ankelen!

Bra det er flere som mener dette :hjerte: trening :hjerte::nigo:

Ja, nå er bare problemet regnværet som hindrer meg i å jogge... Vil ikke ut i skauen når det er vått!

Kjøpte meg akkuratt noen fine nye sko jeg, men desverre i en str for stor! :(Skriiik ut hvis noen vil ha dem! I størrelse 38 eller 39 tror jeg, orker ikke opp å skjekke :P

De var fine! Men jeg har str 40 :ler:

Jeg fant i utgangspunktet dyre kjoler, som var satt ned til 70 % ! Kupp kupp! Men jeg føler jeg har funnet meg nok klær for en god stund framover nå, hehe :P

Bra gjort :) Har også en del klær nå, må stoppe shoppingen litt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Daenerys

Er som sikkert resten av Norges befolkning paff og sjokka.

"Vi er så få her i landet, hver fallen er bror og venn." - Nordahl Grieg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da fant jeg jo ut at du også hadde dagbok, så her vil jeg følge med!

Huff ja, syns det er en skikkelig ekkel følelse at slike handlinger har kommet så nært på en måte. Det er jo bare sånn man ser på TV fra andre land... Det er tragisk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Daenerys

Da fant jeg jo ut at du også hadde dagbok, så her vil jeg følge med!

Huff ja, syns det er en skikkelig ekkel følelse at slike handlinger har kommet så nært på en måte. Det er jo bare sånn man ser på TV fra andre land... Det er tragisk!

Helt forferdelig.

Fant ut at jeg hadde så mye energi som måtte ut, at det ble en kveldtur. Jogget i 30 min jevnt og trutt, det ble 4,07 km :) Ikke galt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så herlig da, det er godt med kveldsturer :jepp: (gåing for min del da, men det er godt det også)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Daenerys

Bortsett fra all myggen jeg spiste, var det bra :) Nå må jeg bare få til 5 km på 30 min snart, har hatt det som mål i snart ett år! Grrr! Før august er omme skal det sitte :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er jeg sikker på at du klarer, har troen på deg :duskedame:

Ønsker deg en fin søndag videre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Daenerys

Takk Jill :)

Rolig joggetur i dag, 3,5 km på 25 min. :)

Så da klarte jeg 3 økter denne uka også, jippi! Nå er det treningsfri imorgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Daenerys

Ny rolig langøkt - 5,17 km på 42 min. Ikke akkurat rekord, men det var ikke hensikten heller :) Litt vondt i venstre kne etter økta, og i skinnleggene under oppvarming. Liker ikke.

I kveld kommer et innlegg om motivasjon og mål ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Daenerys

Jeg tenkte å skrive litt om motivasjon, eller hvordan jeg har lært meg å like å trene. Sånn ca.

Jeg har alltid hatet å løpe. Virkelig hatet. Som tidligere kampsportutøver måtte vi løpe litt på trening, og jeg grudde meg alltid til det. På løpetester på skolen (cooper ?, 2000 meter, 3000 meter) klarte jeg sjelden å fullføre, jeg fikk smerter i skulderen. Kondisen var også ikke-eksisterende, selv om jeg ellers var i god form på grunn av kampsporten.

Og slik var det egentlig helt frem til i fjor vår. Jeg følte meg trøtt og sliten som vanlig. Jeg bestemte meg for å legge om livsstilen. Jeg begynte å jogge, spiste mer frukt, grønt, fisk, karbonadekjøttdeig, osv osv. Etter det har jeg begynt å like å løpe. Jeg spiser enda mye usunt (godteri), men ikke like mye, ikke like ofte. Og jeg merker en stor forskjell på kropp og sinn. Denne vinteren var vel den første på noen år hvor mini-depresjonen ikke slo inn. Stor seier.

Det har tatt tid å lære seg å like å jogge, men jeg har kommet dit nå. Det største problemet er helt klart tempoet, og pulsen som ikke vil ned! Men jeg skal jobbe videre. Jeg gleder meg (stort sett) alltid til neste trening, for da kan jeg jobbe videre mot et mål. Raskere, lengre. Og det letteste er å bare kle på seg treningsklær før man helt våkner, hive i seg en yoghurt/banan/eple, og jogge. Før man tenker seg om, før magen er full av mat jeg får sting av. Etter en treningsøkt føler jeg meg veldig bra, kroppen har blitt sterkere, jeg klarte økta.

Jeg jogget 3000 meters-runda vi brukte på videregående i dag. Fant ut at det bare var 2500 meter. Og jeg jogget den dobbelt så langt, 6 runder i stedet for 3. Mestringsfølelse :rodmer: Det er herlig! Og den vil jeg fortsette å kjenne på. Før klarte jeg ikke en halv runde, nå klarer jeg 5 km...

Jeg skriver like godt ned målene for året :)

1. Jogge 10 km

2. Jogge 5 km under 30 min (foreløpig 37 min)

3. Jogge 10 km på 1 time

...og kanskje 10 km på Oslo Maraton? :sjenert:

My main point: Just do it.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Flott innlegg om motivasjon! Det får meg til å tenke meg litt om hvorfor jeg trener selv. Men mangler nok litt av din disiplin da, kan du låne meg litt? ;)

37 minutter er forresten ikke så fryktelig langt unna 30 - har stor tro på at du klarer målet ditt innen rimelig tid! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Daenerys

Flott innlegg om motivasjon! Det får meg til å tenke meg litt om hvorfor jeg trener selv. Men mangler nok litt av din disiplin da, kan du låne meg litt? ;)

37 minutter er forresten ikke så fryktelig langt unna 30 - har stor tro på at du klarer målet ditt innen rimelig tid! :D

Disiplin kan jeg bli bedre på :fnise: I dag skulle jeg på trening i dag morges... Dro til mamma (skilte foreldre) for å skifte til treningsklær, og endte opp i senga for å sove et par timer til :sjenert: Jeg har snudd døgnet ganske kraftig, og sliter litt med det nå. Men imorgen! Da skal jeg karre meg helt ned til det nye, skumle treningssenteret :)

Jaa, jeg håååper jeg klarer det snart! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disiplin kan jeg bli bedre på :fnise: I dag skulle jeg på trening i dag morges... Dro til mamma (skilte foreldre) for å skifte til treningsklær, og endte opp i senga for å sove et par timer til :sjenert: Jeg har snudd døgnet ganske kraftig, og sliter litt med det nå. Men imorgen! Da skal jeg karre meg helt ned til det nye, skumle treningssenteret :)

Jaa, jeg håååper jeg klarer det snart! :)

Hehe, fort gjort å sovne av i senga! ;)

Så forresten noen episoder av Game of Thrones i går, og skjønte akkurat hvor du har nicket ditt fra! Superspennende serie, forresten, og herlig fantasy!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Daenerys

Hehe, fort gjort å sovne av i senga! ;)

Så forresten noen episoder av Game of Thrones i går, og skjønte akkurat hvor du har nicket ditt fra! Superspennende serie, forresten, og herlig fantasy!

Ja, når man er så trøtt av man nesten ikke gidder å flytta rompa ut av bilen, er det bare å finne nærmeste seng!

Game of Thrones :hjerte: Liker karakteren som du skjønner :ler: Leser slutten av første bok nå, vet jo hvordan det ender, men gleder meg til bok 2! *giiiira*

Jeg er litt sci-fi og fantasy nerd :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, når man er så trøtt av man nesten ikke gidder å flytta rompa ut av bilen, er det bare å finne nærmeste seng!

Game of Thrones :hjerte: Liker karakteren som du skjønner :ler: Leser slutten av første bok nå, vet jo hvordan det ender, men gleder meg til bok 2! *giiiira*

Jeg er litt sci-fi og fantasy nerd :fnise:

Herlig! Jeg er også veldig glad i sci-fi og fantasi! Har brukt en god del timer på de sjangrene der i mitt liv, både bøker og serier/filmer. Godt å vite at det er flere av oss der ute! Nerding er kult ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Daenerys

Selvsagt er nerding kult! :ler: Hva slags serier og bøker liker du? Jeg liker det meste jeg har sett, er veldig glad i Game of Thrones, Battlestar Galactica, Star Trek, Serenity, B5, X-files. Og sikkert noe jeg har glemt. + diverse filmer selvsagt :fnise:

Av bøker er det Harry Potter, GoT, er halvveis i Tidshjulet (startet for 7-8 år siden!!), og diverse jeg kommer over. Dune er også bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...