Gå til innhold

Kelsey's Diary


Kelsey

Anbefalte innlegg

Tusen takk for hilsener alle sammen! Har vært en lang helg, har bare rukket å lese så vidt det er her inne!

På lørdag hadde jeg egentlig planlagt å dra på tur med to andre au pairer, selv om jeg hadde mest lyst til å dra alene. "Independent" som jeg er så synes jeg det er helt topp å sitte i bilen alene, samtidig som jeg lar tankene gå. Ringte venninna mi som sa at vertsfamilien hennes hadde ringt og sagt at hun måtte jobbe alikevel, så da ble det tur alene, akkurat som jeg hadde ønsket. Dro til Snoqualmie Falls først, det var et nydelig sted. Fredfult og fint. Etterpå dro jeg på "bilsightseing" i downtown Seattle, kjørte bare rundt der en stund. Dro også til University Way, "hovedgata" i universitetsdistriktet. Skal dra tilbake dit snart, for det var masse spennende butikker der. Brukte klær, cder, filmer og bøker, en stooor bokhandel, bladbutikk og billige restauranter.

I dag dro jeg med ei venninne til Leavenworth, en "østerrisk" landsby ca. 2 timer fra der jeg bor. Var fint der, men syntes det var litt komisk også. Akkurat som om vi skulle bygget en østerisk landsby på sørlandet feks :ler:

Var forresten ute å kjøpte bøker i går også. Fire stykker, tre av Bill Bryson og en om Stanley Milgram. Vet ikke helt hvor jeg skal begynne, har lyst til å lese alle med en gang (og egentlig leser jeg minst to bøker fra før av også, klarer aldri å holde meg til en av gangen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

God morgen Kelsey! :vinke:

Høres ut som en fin helg. Jeg er som deg når det gjelder bøker, for tiden leser jeg rundt 10 på en gang og har minst 10 til som venter på å bli lest. Det er rett og slett farlig å gå inn i en bokhandel for meg. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag skal jeg sende dataen min på reparasjon. Den har hatt en klikkelyd siden jeg kjøpte den, men siden den var så lav har jeg aldri gjort noe med det. Men på lørdag ringte jeg kundeservice, og det endte med at dataen blir henta på døra her idag av FedEx, og levert tilbake når den er ferdig. Alt helt gratis siden garantien ikke har løpt ut ennå. Helt annet servicenivå her i USA.

Men nå må jeg lagre alt jeg har på cder, og det er litt kjedelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg laget lasagne, og den ble utrolig god :sjarmor: Det er en av de få rettene jeg synes jeg er flink til å lage. Har fryst ned restene nå, gleder meg til å ta opp og spise til lunch.

I dag har været vært flott igjen, sol og nesten tredve grader. Men jeg hadde så mye å gjøre at jeg ikkr rakk å være ute :-? Håper på bedre vær i morgen, for da skal jeg i dyrehagen med ungene.

I går bestilte jeg matvarer for vertsmora mi online. Er greit når man kan bestille på internett, og neste dag så kommer alle varene på døra. Bestilte så masse at det tok meg over en time å rydde vekk. Men av en eller annen grunn synes jeg det er gøy å rydde vekk matvarer (akkurat som det er gøy å gå å kikke i matbutikker), så jeg koste meg.

Tre venner kom over i kveld. Hadde det gøy, men jeg hadde egentlig tenkt å rydde rommet i dag. Nå har jeg ikke tid før fredag kveld til å gjøre det. :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

God morgen Kelsey! :vinke:

Veldig praktisk å bestille online ja. Har brukt Ica Rett Hjem ganske mye. Det er ikke det samme som å gå i butikken da, det foretrekker jeg, men veldig greit å bare klikke litt og så kommer maten dagen etter. :tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klem:

Du kan godt komme til meg og lage lasagne - elsker det, men gidder aldri å lage det selv :ler:

Har aldri bestilt varer fra nettet jeg, men det høres praktisk ut om man har mye og gjøre og ikke rekker å gå på butikken :D

Ha en fin dag kelsey!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest baby-E

bare stakk innom for å ønske deg god helg (på forhånd...). Reiser i morgen, så da her jeg ikke mulighet til det seinere!

klemmer fra baby- E :dagensrose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trives egentlig best med å gå på butikken selv, men med fire unger under 7år så er det mest praktisk å bestille det på internet. Å gå på butikken kan til tider være en liten tålmodighetsprøve :wink:

Jeg hadde egentlig lagt meg jeg, for jeg er såååå trøtt, men så måtte jeg bare skru på dataen en gang til for å sjekke mail, aviser og KG. PCen min kom forresten tilbake i dag, etter bare to dager på reise. Men klikkelyden er ikke borte :evil: så jeg må sikkert sende den på reparasjon en gang til...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Irriterende med reperasjon på reperasjon på reperasjon :-? det har jeg dessverre masse erfaring med. merkelig å tenke på at du skal legge deg nå og jeg har nettopp stått opp :D sov godt kelsey!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å bite negler er en grusom uvane! Nå har jeg ikke skrevet her på lengre tider, og i dag har jeg endelig tid. Men så har det seg slik at jeg har bitt på pekefingeren min sånn at det gjør vondt å skrive, så den oppdateringen får nok vente i ennå noen dager til :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest baby-E

hei hei!

Nå er jeg tilbake fra ferie!

Flyturen gikk greit. På hjemturen fikk jeg sitte ved nødutgangen!!

Håper alt går bra med deg,og fingeren din!

klemmer fra baby-E :dagensrose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klem: Takk for alle hilsener :)

I går ble rommet mitt ryddet, og godt var det. Hele dagen brukte jeg. Jeg har vært tiltaksløs de siste par ukene (bl.a. har jeg ikke skrevet noe her inne, jeg har ikke hatt lyst til å gjøre noe på kveldene osv.) og jeg vet at det kom fra rommet mitt. Å se på eller tenke på rommet mitt gjorde meg tiltaksløs. Nå høres jeg ut som den rotekoppen, og jeg innrømmer at jeg kan være det innimellom, men grunnen til rotet nå var at jeg bytta rom. Hadde dårlig tid på meg, så alt ble bare slengt inn på det nye rommet, og der ble det liggende en stund. Men nå er det borte og jeg er glad glad glad.

Mens jeg rydda i går lurte jeg fælt på hvor mye det kommer til å koste å få med seg alt hjem. Har kjøpt masse etter at jeg kom hit, bl.a. ca 15 bøker :o Høres ikke så mye ut, men bøker er tuuungt. MEn ikke noe vits i å ta sorgene (og utgiftene) på forhånd, er minst 7mnd til jeg skal hjem ennå.

For noen dager siden var jeg på McDonalds med ungene. Er ikke noe uvanlig det (desverre..), men det ble en litt uvanlig tur. Jeg hadde med meg tre av fire unger, i alderen 3-5år. Bestilte mat og tok som vanlig koppene når de kom for å fylle opp drikke. Dette tar litt tid da tre små unger skal prøve å bestemme seg for hva de vil ha. Visste at maten våres var ferdig men gadd ikke å gå å hente den før jeg hadde ordnet med drikke. Etter ca et halvt minutt (for det var ikke lenge etter at det var ferdig) kom en av de som jobba på mcdonalds bort med maten. Greit nok, men da hadde jeg enda mer å passe på. Så kom ei annen fra McDonalds bort og spurte om jeg trengte hjelp :-? Da ble jeg flau. Sikkert teit å bli flau av det, men jeg liker å være selvhjulpen og dessuten trengte jeg ikke hjelp, det bare tar litt ekstra tid med tre unger. Heldigvis reddet en annen mann meg (han hadde selv med seg to unger) med å si at sånn er det bare å ha tre unger, ting tar tid. Men da hadde jeg allerede blitt litt stresset og flau, og som den kløna jeg var så klarte jeg å miste brusen min i gulvet :oops: :ler: Den samme mannen hjalp meg da igjen, med å gå å si ifra at det var brus på gulvet, så jeg slapp å bli flau igjen :wink:

Føler alltid at folk ser på meg litt ekstra når jeg er ute med ungene da. Jeg ser jo ung ut, også kommer jeg med fire barn under 7år, tre lyse og en mørk, så tror de sikkert at jeg er "teenage mom" så det holder :ler:

I dag er det strålende vær her (som vanlig, synes sommeren her har vært flott så langt), og jeg skal ut på shopping. Ikke etter noe spesielt, har bare lyst til å kjøpe ting (ender sikkert opp med noe ubrukelig når jeg har den innstillingen).

Ha en flott helg alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

I dag har jeg masse klesvask som jeg må få unna, og jeg er allerede på etterskudd. Hva jeg gjør her da er uvisst :wink:

Ble litt irritert på vertsfaren min i dag. Sa ingenting selvfølgelig, siden det egentlig ikke er noe å klage. Vertsmor og far er skilt og når han kommer med ungene etter at de har vært hos han så sier han alltid "dere kan jo gå å sykle" eller "dere kan jo gå ut å leke i vannsprederen" feks, og det er såååå irriterende. For han aner jo ikke hva mine planer for dagen er, og da er det dumt og fortelle ungene noe som kanskje ikke kan bli noe av :-? Men i følge vertsmor har han alltid vært sånn så jeg ser ingen grunn til å si det til han.

I dag skal jeg på avskjedsfest, ei av mine beste venninner drar hjem på tirsdag :cry: Gruer meg litt, hun var den jeg trivdes aller best sammen med, og jeg vet det kommer til å bli trist

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...