Gå til innhold

Kelsey's Diary


Kelsey

Anbefalte innlegg

Visste ikke at det var så mange aktive dagbøker her inne, etter en formiddag så er jeg allerede på andre side.

Nå er klokka halv elleve på morgenen og jeg er fortsatt trøtt. Skjønner egentlig ikke hvorfor, la meg halv ett, og sto opp igjen klokka ni. Sov kanskje ikke så godt, siden ørene og hodet gjorde vondt. Dottene i øret er ikke helt borte ennå, og det irriterer meg.

Vurderer å ringe en venn hjemme i Norge nå. Bestevennen min. Vi snakker sammen på telefon hver uke. Nå får han snart internet hjemme. Gleder meg til det, da kan vi snakkes oftere uten at det blir så dyrt.

Har så lyst på pannekaker, men har ikke tid til å lage mer rot på kjøkkenet. Gode, tynne pannekaker med blåbærsyltetøy. Det hadde vært noe det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I morgen har jeg fri :hoppe:

Da skal jeg ligge å sløve i senga en god stund, før jeg sakte men sikkert kommer meg på trening, og etterpå aner jeg ikke hva jeg skal gjøre. Håper på fint vær, da blir det kanskje strandtur 8)

I dag spiste jeg lunch på "China buffet". Elsker sånne billige kinesiske buffeter. De har all slags mat, og i tillegg har de fleste en softismaskin. Isen smaker nesten som vann og er absolutt ikke noe å skryte av, men det er bare noe spesielt når man har en softismaskin til "egen disposisjon". Dessuten er det billig å spise på sånne steder. Hadde med meg minstejenta på tre år, og hun og jeg spiste oss gode og mette for $6.5. Ikke verst det.

Fikk bilder hjemmefra på mail for litt siden. Det var rart å se familien igjen. Har fire yngre søsken, og selv om det bare er tre måneder siden jeg dro så ser jeg allerede forandringer. Søstra mi på tolv har plutselig blitt mye mer voksen/tenåring, og broren min er snart like høy som pappa (det tror jeg forresten han var før jeg dro og, men er lettere å se nå når jeg ikke har sett han på en stund).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søndag kveld allerede, hvorfor må helga gå så fort? :-?

Har bare en helg fri i måneden, så er altid litt "trist" når den er over, for da vet jeg at det er en måned til neste gang. Vertsmora mi jobber i helgene, så derfor har jeg endel jobbehelger...en helg jobber jeg lørdag, så har jeg fri en helg, så jobber jeg en hel helg, og så jobber jeg en søndag. Men det er greit for meg, vertsmora mi er så snill på alle andre måter at det må være den eneste ulempen jeg kommer på. Dessuten har jeg jo fri en/to dager i uka istedetfor.

I går var jeg ute sammen med venner. Koste meg. Er ikke ofte jeg kan gå ut, er et år for ung for de strenge alkoholreglene i USA. I går dro vil til en bar hvor man ikke behøver å være over 21. Riktignok så må man være fylt 21 hvis man skal være der etter ni, men da var vi allerede inne, og jeg var "tilfeldigvis" på do da de hadde ID-sjekkerunde :wink:

Kunne virkelig ønske jeg var 21 da, ikke for drikkinga sin skyld, absolutt ikke, men fordi jeg gjerne vil være sammen med vennene mine i helgene også. De aller fleste er over 21 år.

I dag var jeg på "host-famliy & au pair picnic". Vertsfamilien min dro ikke, fordi vertsmor jobbet, men jeg var der (vi er pålagt å dra på de aller fleste møtene), traff mange nye og gamle venner. Det verste og beste med å være au pair er vennene. Det beste er at du får venner fra hele verden, det verste er at vennene dine drar hjem "hele tiden". Siden vi som er her kom til alle årets tider drar vi også hjem til alle årets tider. Nesten hver måned er det avskjedspartyer å gå på. Og jeg synes det er like trist hver gang. Har fått så mange gode venner her, gruer meg til de skal reise hjem. Og aller mest gruer jeg meg til jeg skal reise hjem. Ikke fordi jeg ikke vil møte igjen de hjemme, men fordi jeg må dra fra alle kjente og kjære her + en by som jeg allerede har blitt veldig glad i. Men det gjelder å ikke ta sorgene på forskudd, og heller nyte de månedene jeg har igjen her!

I kveld skulle egentlig passe ungene, men planene til vertsmora mi ble ikke noe av, så jeg endte opp med å sitte å snakke om løst og fast med henne istedenfor (hun er alenemor). Hun er så snill og grei, har vært utrolig heldig (hører jo mye rart fra andre au pairer). I begynnelsen hadde vi en bil på deling, gikk for så vidt greit, men var jo alltid litt tungvint fordi vi måtte planlegge hvem som skulle ha bilen etc. Så for noen uker siden så kjøpte hun like gjerne en bil til. Gjett hvem som var glad da :hoppe: Hvis det er noe matvarer jeg trenger så er det bare å spørre, hun kjøper alt jeg måtte ha lyst på, og skal jeg ut så kan jeg bare låne klær (noe som er flott, hun kler seg ungdommelig). Fortalte henne istad om gårdagen, om at jeg ikke ville drikke da, siden jeg måtte kjøre hjem. Da sa hun at hvis jeg skulle komme i den "situasjonen" igjen så måtte jeg bare ringe henne, så skulle hun hente meg, eller ihvertfall få til en løsning på noe vis. Er nesten for godt til å være sant synes jeg :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)

Tok meg en titt innom jeg.

Høres helt herlig ut å være au pair!

Skjønner hva du mener med venner som drar hjem.. Det kan ikke være lett.

Du får oppleve utrolig mye der nede da :)

Jeg tenker også på alle de nye menneskene du møter, fra forskjellige land og kulturer.

Og hvis du savner byen når du kommer hje, kan du ikke flytte et år eller no tilbake dit da? :wink:

Ønsker deg en fin mandag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Jøss, å være au pair må være spennende. det er noe jeg har lyst til når jeg blir eldre.

Høres ut som om du har havnet i en skikkelig god verts-familie også, jeg har hørt mye negativt om de familiene man kan havne i.

Ha en fin tirsdag!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for hilsner begge to! Alltid koselig når noen stikker innom :)

Selvfølgelig er det dårlige familier også. Har eksempler på familier som nekter au pairen å bruke telefon, en familie vil ikke ha matlukt i huset og nekter au pairen og lage mat, og jeg er faktisk en av de få au pairene som får lov til å kjøre ned til downtown Seattle. Jeg er den første au pairen i familien, og tror det har en del og si. Da har hun ikke vært "utsatt" for dårlige au pairer som brøt regler før, og vil være mer åpen. Dessuten har hun ingen å sammenligne med. Men de aller fleste au pairer som bor i såkalte "dårlige familier" blir værende uansett. For det første er det vanskelig å bytte familie, det skjer oftest hvis familien er misfornøyd med au pairen (det er jo hos familien pengene ligger, ikke hos au pairen), og for det andre så kan du da risikere å måtte flytte til en annen kant av landet for å få en annen familie. Og au pair miljøet i Seattle er veldig bra, mange au pairer blir bare pga det!

Klokka er snart halv ett på natta, og jeg har ikke lagt meg ennå. Skulle gjerne ha gjort det, men vertsmora mi er i telefon i rommet ved siden av, og jeg er så var for lyder at da får jeg ikke sove. Vet hun ville gått i et annet rom eller lagt på hadde jeg sagt ifra, men jeg skal bytte rom om en uke og gidder ikke å lage et problem av at jeg er så lydvar. Er noe jeg bare må leve med, samme hvor vanskelig det er i et hus fullt av unger. Våkner minst et par ganger hver morgen, men det irriterer meg aldri, ihvertfall ikke så lenge det er ungene som lager bråket. De er så små at de er unnskyldt (for det aller meste ihvertfall)

I dag tok jeg med ungene til "gymen" hvor jeg trener. Betaler fire dollar også blir de passet i en time og jeg kan trene i ro og fred. Det aller beste med det er at ungene elsker å være der! Skulle ta med mellomste gutten og gjøre noe han hadde lyst til her om dagen, og spurte han derfor om det var EN ting han hadde lyst til. Og svaret var "go to the gym" :ler: Er jo utrolig praktisk for meg da, siden jeg bare er en fattig au pair har jeg valgt det billigste medlemsskapet og må trene før klokka 15.30. Og siden jeg er for lat til å stå opp tidlig nok til å trene før jobb blir det i arbeidstiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er så fryktelig trøtt :Gjesp:

I dag har jeg flydd fram og tilbake og ordnet og styrt. I hele dag. Laget mat og vasket og ordnet. Så nå sitter jeg her og orker ikke å skrive noen ting, selv om jeg har lyst.

Natta :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klem: til deg også Mylian :)

Nå sitter jeg her på gulvet på rommet mitt. Det er tordenvær, og det er jeg ikke noe glad i. Blir alt for redd i forhold til hvor farlig det er ihvertfall. Senga mi står ved vinduet, så der tør jeg ikke å oppholde meg, derfor jeg sitter her på gulvet :oops: Bare håper det er over før det er alt for sent.

Ellers venter jeg på å kunne ringe en god venn i Norge. Klokka er bare ni hjemme ennå, litt for tidlig. Snakker med han opptil flere ganger i uka (pr. telefon, gleder meg til han får internet også), men kunne ønske jeg kunne ringe han mer. Vi har alltid så mye å snakke om.

I går hadde jeg sammenkomst hjemme hos meg. Lagde norsk mat for de andre au pairene. Kjøttkaker, fiskeboller, flatbrød, vafler, vestlandslefse og solbærsirup var noe av det de fikk smake. Alt falt i smak til og med, ennå jeg ikke hadde regnet med det. Ble mye mat til overs da (var et par stykker som måtte melde avbud i siste liten), men det gjør meg egentlig ingenting. I dag spiste jeg en hel haug vestlandslefser til frokost. Ikke sunt, men fryktelig godt! Og i morgen skal jeg lage lapskaus av restene (er det noen som har en god oppskrift så er det bare å si ifra!)

I dag har det vært varmt her, ca 30 grader. Men jeg koser meg når det er så varmt jeg. Blir i godt humør av å våkne av sola i vinduet også. Sto opp forholdsvis tidlig i dag (ikke før ni, men hadde fri, så da er det tidlig) og dro i gymen for å svømme. Etterpå dro jeg på inpuls og tok manikyr og pedikyr. Er andre gang i hele mitt liv jeg gjør det, men sikkert ikke siste :wink:

Å ta pedikyr er bare deilig, få en god fotmassasje og deretter få fine og myke føtter er helt topp, mens manikyren er det verre med. Resultatet blir jo fint etterpå, men jeg hater neglefiler. Klarer ikke å ta på de selv, og orker heller ikke lyden. Så jeg så intenst ut av vinduet og tenkte på helt andre ting mens hun filte. Men kommer nok til å få en manikyr igjen, for det er rart hvordan man glemmer det man ikke liker og bare husker hvor fine neglene er i etterkant :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørtes herlig ut :)

Flink tïl å ta vare på deg selv du!

Så bra at den norske maten falt i smak :)

Ønsker deg en god dag! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for hilsen Arkana! Helgen blir nok bra, selv om jeg skal jobbe i morgen.

I dag har jeg vært å farget håret :hoppe:

Har ikke sett hårfargen min på mange år, begynte å farge håret da jeg var ca fjorten år. Selv om min egentilige farge er mellom/lys blond, så har jeg alltid farget håret mørkt. Men i dag bestemte jeg meg for å få igjen den gamle fargen min. Og såååå fint det ble. Er ikke helt den orginale fargen, har brukt så mye farge på tynt hår som suger til seg farge lett, men det er nærmere. Ganske blondt med striper i mørkere og lysere blondt. Så med en gang at det passet mye bedre til fjeset mitt, så nå lurer jeg litt på hvorfor jeg ikke gjorde dette før :wink:

Føler meg sommerlig ihvertfall, med det lyse fine håret mitt. Gleder meg til alle får se i morgen :-)

Etter å ha vært hos frisøren i en tre timers tid så gikk jeg til Body Shop. Elsker den butikken, og er glad at de har den her også. Har rabattkort der, så idag hadde jeg kommet så langt på kortet at jeg skulle få gratis varer for $15. Endte opp med sjampo, balsam, fotkrem, fotskrub og "fotmaske" for to hundre kroner. Kommer til å bli hardt å gå tilbake til Norske priser igjen :wink:

I morgen skal jeg jobbe, men jeg håper på fint vær, da kan jeg kanskje ta med ungene til stranda eller noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har så lyst på smågodt! En stor pose med smokker, colaflasker, sure padder, peacetegn, krokodiller, sjokoladefigurer, fersken osv osv.

Det hadde vært noe det :sikle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Smågodt er nam!

Det må være krokodiller.. Og ferskner. Og masse sure ting! Også litt sjokolade og salte ting.

Håper du får en fin dag! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå tror jeg vi alle må slutte å snakke om smågodt, for samme hvor mye jeg har lyst på det så kan jeg ikke få tak i noe nå ihvertfall :-( Er et døgn senere og jeg er fortsatt godterisyk :-?

I dag var det 34 grader her!! Ungene lekte i en liten vannspreder de har mens jeg hadde ei venninne over. Er greit når man kan ha venninnebesøk i arbeidstida :ler:

Er sååååååå fornøyd med håret mitt. Ikke bare er det veldig fint, det passer også perfekt med meg på en måte. Føler meg som den "selvdiggeren" men må liksom ta en ekstra sjekk i speilet når jeg går forbi det, bare for å se på det fine håret mitt.

Ellers lånte jeg webcameraet til vertsmora mi i dag, og snakka med levende bilder til familie og venner i Norge. Hadde det så gøy, selv om det ble veldig travelt etterhvert, snakket med for mange av gangen (luksusproblem ja :wink:) Gleder meg til i morgen, da skal jeg snakke videre med alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nå skal jeg ringe lillesøstera mi. Hu drar til England på korpstur i dag. Spurte meg før i dag om hun kunne ringe, men da var jeg desverre opptatt (snakket med henne på MSN). Spurte om det var noe spesielt hun lurte på, og da sa hun at nei, det var det ikke, men hun ville bare snakke med meg før hun dro på tur. Syntes det var fint sagt jeg, så nå gleder jeg meg til å ringe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så bra at du er fornøyd med håret ditt :wink:

Webcamera er jo perfekt for deg da! Så bra at du får låne det av vertsmoren din. Hun høres nydelig ut :)

Og søsteren din, hun var go' hun. Hadde dere en koselig samtale? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for hilsener! Er alltid så gøy når man finner ut at det er nye innlegg i daboka :wink:

Prata en time med broren og søstra mi i går kveld. De var oppe allerede halv ni, de skulle ikke reise før tolv. De hadde til og med hatt på vekkerklokka. Jeg spurte om de hadde mye å gjøre siden de sto opp så tidlig. Neida sa de, de var klare til å dra de, men de måtte jo få snakket med meg før de dro. Ble veldig glad da, fikk lyst til å gi de begge en god klem! Egentlig har jeg ikke mye hjemlengsel da. Altså, jeg savner de selvfølgelig, men ikke sånn at det er noe jeg tenker på i hverdagen. Det er nok noe som kommer mer frem når jeg møter de igjen. Forrige gang (da jeg var utvekslingstudent) hadde jeg det på samme måten. Følte at jeg ikke savnet de, og skammet meg nesten over det. Men så skulle mamma og to av søsknene mine komme og besøke meg, og da jeg så de på flyplassen klarte jeg ikke å si noenting, og tårene rant (noe som ikke skjer ofte). Så da fant jeg ut at jeg hadde vist savnet de alikevel :)

Ellers har jeg møtt en annen norsk au pair idag. Hun bor forholdsvis langt unna, må først inn til Seattle og så ta ferje til en øy, men i helga så var hun på besøk hos noen 5min unna meg. Var på Starbucks og så dro vi på Barnes&Nobles hvor jeg kjøpte en innføringsbok i Access

I kveld koste jeg meg med bringebær mens jeg satt i senga. Gikk etterpå på badet for å pusse tenner, og merket at jeg var rød oppover hele armen. Kom tilbake til senga (har bærbar pc som jeg sitter med der) og var i ferd med å legge meg ned da jeg merket at jeg hadde most et bringebær godt ned i lakenet mitt. Skjønner kke hvordan jeg kan ha klart å lene meg på et kaldt bringebær uten å merke det da :ler: Flaks at jeg ikke hadde satt dataen eller digitalkameraet oppå det ihvertfall

I morgen skal jeg melde meg opp til forskjellige kurs. Vet ikke helt hva jeg skal ta ennå, men et av de blir nok tromming, sånne trommer som du hører mye av i latin amerikansk musikk. Gleder meg til å lære det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...