Gå til innhold

Kelsey's Diary


Kelsey

Anbefalte innlegg

Velkommen :D

Endelig, etter nesten et helt år som KG leser, synes jeg at det er på tide å bli en KG bruker også :wink:

Grunnen til at jeg sjelden har skrevet her inne før er at jeg blir en perfeksjonist med en gang jeg vet at andre skal se hva jeg har skrevet :-? Og da tar det jo så lang tid å skrive hvert minste innlegg.

Men nå har jeg altså tatt mot til meg, så får vi se om jeg blir en aktiv, og mindre selvhøytidlig, KG bruker etterhvert :blunke:

Kelsey

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tusen takk for koselige svar :D

Tre stykker bare mens jeg fant meg en avatar, det var mer enn forventet det :wink:

Vil forresten takke Livets Datter for en flott avatar. Den passer perfekt, siden jeg elsker å reise :)

Kan jo fortelle litt mer om meg selv også. Jeg er ei jente på snart tjue år. Studerer for tiden i Bergen men har bare en uke igjen nå :hoppe:

Som sagt så liker jeg å reise, derfor gleder jeg meg masse til februar/mars. Da skal jeg nemlig til usa, for å jobbe der et år (og for å reise rundt selvfølgelig) :stortsmil:

Ellers er det mye annet jeg er interresert i også, men for tiden er det (selvfølgelig) usa oppholdet jeg tenker mest på, fordi jeg gleder meg så :wink:

Kelsey

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei og velkommen!

Kjenner meg godt igjen i den prestasjonsangsten for innlegg - med en gang jeg startet her inne, tenkte jeg at alle innleggene mine måtte være lange og med gode poenger...

Nå skriver jeg bare det som faller meg inn der og da - omtrent som alle andre her gjør, tror jeg!

Velkommen som dagbokskriver - det er alltid morsomt med nye å følge med på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig Imari :wink:

Derfor er det greit å begynne med en dagbok, for der kan man skrive hvor mye eller lite man vil, og man behøver ikke å ha meninger om "alt mulig" heller.

I dag sto jeg opp klokka halv ett, etter en natt hvor det var fryktelig vanskelig å få sove noe i det hele tatt. Har hatt virkelig problemer med å få sove om natta i det siste, men nå begynner det virkelig å haste med å få en god døgnrytme, siden jeg har tre eksamner til neste uke. Problemet er bare at jeg ikke vet hvordan jeg skal få det til. Jeg legger meg jo tidlig hver kveld, men det ender med at jeg står opp (og legger meg igjen) gang på gang. Heldigvis så er jeg ganske så sikker på at det kommer til å gå over så fort semesteret er ferdig da. Hverken jeg eller studiene har nemlig innfridd mine forventninger til det å være student, og det har ført til en masse stress, som igjen har ført til søvnløshet.

Det er jo også grunnen til at jeg slutter/tar pause nå til jul for så å begynne med godt mot igjen senere.

Forøvrig har jeg brukt mye tid på å lese au pair brosjyrer i dag. Har ennå ikke bestemt meg for hvilket firma/organisasjon jeg skal bruke. Det er ikke lett å velge heller, alle har det samme tilbudet og de samme vilkårene. Derfor tror jeg at jeg kommer til å velge de som sender flest au pairer til usa i løpet av året. Da er det større sjanse for at det er andre au pairer (fra samme firma) i området som jeg kan bli kjent med. Og det å ha venner i samme situasjon som deg tror jeg er veldig viktig.

Kelsey

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Vil forresten takke Livets Datter for en flott avatar. Den passer perfekt, siden jeg elsker å reise

Bare hyggelig, Kelsey.

Velkommen som registrert bruker. Håper du vil trives sammen med oss andre KG-brukere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt Nyttår til alle på KG :hoppe:

Tusen takk for koselige hilsener Bergenspiken og Livets Datter :D

Jeg trives veldig godt på KG jeg, selv om jeg ytterst sjelden sier noe er jeg inne å leser flere ganger daglig. Vil takke alle som bidrar til at KG er et så hyggelig sted å være :P

Forøvrig har jeg hatt en koselig jul, selv om jeg har jobba nesten hver eneste dag. Feira juleaften hjemme med familien, og satte ekstra stor pris på det siden jeg vet at jeg ikke vil være hjemme ved neste julefeiring. Nyttårsaften feiret jeg rolig med bestevenninna mi (siden jeg skulle jobbe 1.nyttårsdag), spiste kalkun hjemme hos meg før vi dro å så på alle de fine rakettene. Ble en veldig hyggelig kveld :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei du,

godt nyttår til deg! Jeg er ny her "i boka di", men vil prøve å følge med litt i din gjøren og laden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Endelig ferdig!

I kveld har jeg skrevet brevet som skal følge med au pair søknaden min. Et ettside brev hvor jeg bare skal fortelle litt om meg selv og hvorfor jeg vil bli au pair. Skulle tro det var en lett jobb, men jeg hater å skrive søknader, og dette ligner, derfor har det blitt utsatt igjen og igjen i flere uker. Nå har jeg akkurat skrevet ut den ferdige versjonen (skal bare få mamma til å se igjennom en siste gang i morgen), og så kan jeg sende søknaden :D

Blir en spennende tid framover nå da, siden jeg kan få en oppringning fra en mulig vertsfamilie nesten når som helst. Er jo bare et par måneder til jeg drar også, gleder meg mer og mer for hver dag som går.

I går natt snakket jeg med venninna mi i USA. Den beste amerikanske vennen min når jeg gikk på high school der, og den eneste jeg har kontakt med fortsatt. Håper jeg får besøkt henne så fort som mulig :)

Oj, halv tre allerede :o Det brevet tok visst lengre tid enn jeg trodde. Får vel gå å legge meg, uten dårlig samvittighet for søknaden :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk Chriselia, Ingeborg og Andora for koselige hilsner i dagboka mi :D

Var så trøtt og glad forrige gang jeg skrev her inne at jeg ikke engang sjekka om det var noen andre som hadde vært innom :oops:

I går ble søknaden min sendt, så nå er den snart på vei til USA (må bare godkjennes av oslokontoret først) :hoppe:

I går var jeg hos frisøren for første gang på år og dag også. Prøver å spare til langt hår for første gang i mitt liv, og det har vært så morsomt med halvlangt hår at jeg har utsatt å dra til frisøren stadig vekk. Men i går dro jeg endelig. Og det ble kjempefint :D Klipte bare tuppene, men farget det i en mørk brun farge med dyprøde striper/skjær. Håret mitt er egentlig mellomblondt, men synes jeg passer mye bedre til mørke farger.

I dag har jeg hatt fri fra jobben, og har brukt tiden på å jobbe litt med en slags reisedagbok jeg skal ha med til USA. Skrev ikke noe dagbok da jeg var utvekslingsstudent, angrer veldig på det, så nå har jeg begynt i god tid i forvegen. Siden jeg ikke har noe skrevet ned eller limt inn fra forrige opphold i USA har jeg satt av noen sider i begynnelsen av reisedagboka for minner fra forrige gang, og det er det jeg har pusla med i dag. Kjempemorro å se igjennom gamle minner, har tatt vare på hele tre bokser med forskjellige småting :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...

Fikk plutselig lyst til å vekke dagboka mi fra dvale.

Har ikke skrevet innlegg her på 5 måneder, men i det siste har jeg både skrevet reisedagbok og vanlig dagbok, og ennå har jeg "skrivekløe", så kanskje det er en god tid å starte opp igjen her.

Jeg dro til USA den 1. mars, så har allerede vært her i over tre måneder. Har det veldig bra her, så tiden flyr! Heldigvis kom jeg til en super familie, nesten en helt perfekt match. De andre au pairene i området er blitt gode venner av meg, og jeg vet at dette året er noe jeg kommer til å huske for resten av livet.

Har vært i USA som utvekslingstudent før, hadde det gøy da og, men det var mye som kunne vært bedre også. Derfor hadde jeg ikke så store forventninger til dette året før jeg dro, så for meg er det en drøm at jeg har det så bra.

I dag er det sol og varmt ute, men desverre har jeg for mye å gjøre idag, og kan ikke nyte sola. Men i kveld skal jeg kanskje prøve wakeboard for første gang, gleder meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble wakeboarding i dag! Første gang jeg prøvde, og klarte å komme meg helt opp på andre forsøk :stolt av meg selv: Gleder meg til neste uke, da skal jeg prøve igjen. Eneste som plager meg nå er ørene mine som er fulle av vann som ikke vil ut.

I morgen blir en travel dag, vertsmora mi skal ha en liten sammenkomst på kvelden, og hun har tilbudt meg ekstra penger hvis jeg hjelper henne på dagen og kvelden. Og det sier jeg jo ikke nei til. Vet ikke helt hva jeg skal gjøre ennå, bare vet at det kommer til å bli travelt. Men da går dagen fort også, noe som er bra...onsdag er på en måte slutten på denne arbeidsuka. Har fri torsdag, jobber litt fredag, men ikke mye, og så har jeg fri i helga også.

Satt akkurat å sjekket ut mulige kurs jeg skal ta. Hvis jeg fullfører 60timer med undervisning får jeg igjen de $400 som jeg betalte inn til STS før jeg dro. Har vært her som student før, og føler meg ganske stødig i engelsken min, derfor har jeg ikke lyst til å ta engelskklasser (som de fleste andre au pairer tar). Har vært et problem til nå, siden jeg bare har visst om forskjellige community colleges, og de legger mer vekt på engelsk og kanskje noen forskjellige dataklasser. Fikk link fra ei venninne i dag, til en del av University of Washington som driver med "continued education". Kan nesten sammenlignes med folkeundervisningen i Norge. Så etter å ha kikket der har jeg nå lyst på å ta klasser i matlaging, fotografering, salsa/samba/tango, capoeira, latin-amerikanske/afrikanske trommer, spansk, japansk/kinesisk...for å nevne noe. Tenkte jeg skulle skrive ned alt det jeg har lyst til å ta, for så å se hvilke tidspunkt som passer best.

Det er snart midnatt her nå, på tide å legge seg for å være fullt opplagt til en stressende onsdag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...